• Terug thuis
  • Lissabon
    Over mijzelf
    Ik ben Anouk
    Ik ben een vrouw en woon in Nijlen (België) en mijn beroep is Studente.
    Ik ben geboren op 29/09/1990 en ben nu dus 33 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Chiro !.
    Anouk in Coimbra

28-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug thuis

Back in Belgium !

28-05-2011 om 12:23 geschreven door Anouk

04-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENM Albufeira
    Hey allemaal,

Vorige week donderdag vertrokken we voor 4 dagen richting Albufeira (Algarve). Na eerst een uur buiten op de bus te wachten kon de reis van meer dan 6 uur beginnen! Om ons toch een beetje te entertainen werd er een film op gezet: Beelden van de stieren die ze loslaten in de Spaanse straten waar de mannen hun willen bewijzen door die beesten zot te maken. Gezellig.. Daarna hebben we nog 2 keer Dirty dancing gezien (de buschaufeur had op replay gedrukt denk ik). Uiteindelijk aangekomen hebben we de kamers verdeeld en ingecheckt in ons hotel. Het was best een mooi hotel. Een groot complex met allemaal appertementjes, 2 zwembaden en vlak aan het strand. De eerste avond werd er ons een BBQ beloofd, maar dat is uiteindelijk een buffet geworden. De organisatie kon wel iets beter, want 600 man dat aanschuift aan 1 buffet, dat gaat niet echt vlot. Al een geluk dat we ergens van voor in de rij stonden, want sommige hebben wel 2 uur aangeschoven. En voor wat dan nog. Het buffet bestond uit: Popcorn, zoute chips, stukken appelsien, kleine chocolade cakejes, stukjes croque monsieur, stukjes pizza, chips, broodjes en pistoles, hamburgers en zwamworstjes, mayonaise en ketchup, chips. (ja, in deze volgorde!) Een groot succes was eerste dinner dus niet. Daarna trokken we met zen alle naar de stad waar elke avond in een andere bar een erasmusfeestje werd georganiseerd. De eerste avond: Coyote Ugly party in de Irish Pub.
    Vrijdag bracht de bus ons naar het strand waar er 'activeiten' (volleyball, frisbee, voetbal) georganiseerd werden. Jammer van het weer, want het was echt koud en veel wind! Heb dus heel de tijd met een trui en mijn handdoek rond mij op het strand gezeten. daarna was er een Sunset Party aan het strand en tegen 21uur bracht de bus ons terug naar het Hotel om tegen 1uur terug te vertrekken naar het volgende feestje. Een Schuim Party in een van de bekendste discotheken hier. In het begin liep alles goed, tot ze met het schuimkannon begonnen. wij stonden natuurlijk weer helemaal in het midden en ik werd echt verpletterd door iedereen die ook naar het midden wou. En dat schuim dat bleef maar komen. In een halve minuut stond ik tot aan mijn heupen in het schuim. En aangezien het bleef komen en mijn handen ook vol schuim hingen kon ik na enkele seconden mijn gezicht al niet meer schuimvrij maken. En ik was niet de enige. Half in paniek begonnen vele zich een uitweg te zoeken naar de kant. Geen schuimparty's meer voor mij! Daa kunde echt in stikken!
    zaterdag zouden we naar een van de grootste waterparken in Europa gaan. Maar het weer besliste daar anders over. Van smorgens vroeg is het super hard beginnen regenen waardoor het park gesloten was. In de namiddag is het wel terug iets beter geworden, dus hebben we maar wat aan het zwembad gelegen en werd er een karaoke georganiseerd als alternatief.
    Omdat het al de laatste avond was, was er weer een buffet dinner georganiseerd. Deze keer op een grote kamping met een echt buffet op zijn Portugees: Rijst met frieten en een stuk vlees. Maar er waren ook groenten en pastasalades, dus het viel nog wel goed mee. En van 20u tot 23.30u was het gratis eten en drinken (bier en wijn) en daar werd natuurlijk van geprofiteerd. Met als gevolg dat ik mijn kamergenoot om 12u al met de taxi naar het hotel moest sturen.
    En na een veel te weinig slaap moesten we tegen 10uur de volgende morgen al uitchecken en aagezien de bus pas om 13u terug vertrok hadden  we weer een hele tijd niets te doen. En het is blijkbaar typisch Belgisch om dan een boek kaarten boven te halen. Uiteindelijk konden we terug de bus in voor 6uur! (Deze keer kregen we Pocahontas, Rambo en James Bond te zien)
    Terug in Coimbra was het tijd om bij te slapen, want maandag had ik weer stage.
    Op mijn stage kreeg ik trouwens het geweldige nieuws dat het HPLC toestel nog steeds kapot is. Pas volgende week zou er iemand komen. Ik heb dus de rest van de week vrij, en volgende week trouwens ook, want dan is het Quiema das Fitas. Voor ik vandaag op school vertrok kreeg ik volgende wijze raad van mijn professor: Enjoy yourself, you're still young! But don't drink too much, otherwise you can't see the beauty of the party!" Al maanden wordt er over niets anders gesproken dan Quiema, ik ben benieuwd!

04-05-2011 om 20:18 geschreven door Anouk

27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek uit België!
    Hoi!

Vorige week kwamen dan eindelijk Sofie, Tina en Isabel op bezoek in Coimbra! Na een lange reis met vliegtuig metro en trein stond ik hen (in de regen) op te wachten aan het station. Ja, het goede weer hadden ze blijkbaar thuis gelaten. Al snel mochten ze kennismaken met het heuvelachtige Coimbra en de oh zo goed aangelegde voetpaden. ("is't nog ver?", "Seg, moete wij nu weer bergop?", "Pas op voor die stenen!"). Ook het nachtleven is gecheckt en goedgekeurd! :) Nadat we heel Coimbra en de shoppingcentra gezien hebben zijn we naar Conimbriga geweest. Die ruines waar ik 2 maanden geleden al over sprak. Sommige dingen waren echt nog goed bewaard gebleven en waren best mooi om te zien. Ook het zonnetje was van de partij, wat het alleen maar beter maakte. En toen we naar de busuren vroegen werd het weer duidelijk dat we in Portugal waren. "Er komt misschien een bus rond half 4, maar die van 18.10u komt zeker!" We begonnen al na te denken over naar huis te liften toen de bus van 18.10u een half uur te laat toch aankwam. Terug in de jeugdherberg bleek dat we nieuwe kamergenoten hadden, 2 toffe kerels deze keer. (we hadden ook al 2 meisjes gehad die geen woord zeiden) Ze bleken alle 2 leerkracht Engels te zijn, dus ze hadden al geen raar spaans, portugees of italiaans accent. Na wat nieuwe ideetjes geleerd te hebben voor op leidingsweekend hebben we ook hen het nachtleven van Coimbra laten zien.
    Zondag moesten we tegen de middag al uitchecken, dus hebben we onze babage daar achtergelaten en naar de tuinen geweest. (deze keer scheen de zon en konnen we dus wat langer blijven). Daarna onze bagage terug gaan halen en wat in de zon gaan liggen aan de rivier. Omdat er Pasen blijkbaar niet al te veel bussen rijden moesten we nog te voet naar het station wandelen. En daar heb ik Sofie, Tina, en Isabel achtergelaten en ben ik terug naar mijn kot gegaan. (om in mijn bed te kruipen, een beetje bijslapen kon geen kwaad!)
    Ja, ik denk dat we allemaal een toffe paasvakantie gehad hebben. (foto's staan al op de website, de link staat ergens rechts onderaan)
    En ik ben naar kapper geweest! (het werd tijd). Omdat de kapster echt geen woord Engels sprak heb ik maar wat uitgebeeld wat ik bedoelde en het is uiteindelijk nog wel vrij goed gelukt. Alleen een beetje kort en bleek het langs achter wat scheef te zijn, maar als het een beetje groeit zie je dat niet meer (denk ik, hoop ik)

Morgen is het alweer vakantie voor mij. Ik vertrek voor 4 dagen naar Albufeira met zo'n 500 andere erasmusstudenten. Maar voor de moment voorspellen ze regen en 15-20 graden, dus ik hoop dat daar nog verbetering in komt!
    En nu vliegt de tijd echt voorbij! Nog een dikke 4 weken en ik ben alweer terug in België.
    En net nu is het HPLC toestel kapot (dit is het toestel waarmee ik mijn stalen moet analyzeren). Ik hoop dat het nog optijd gemaakt kan worden zodat ik ook mijn laatste stalen nog kan onderzoeken! Nog een paar weken hard doorwerken aan mijn eindwerk en dan is ook dat klaar om af te printen!

Vele groetjes,
    Anouk

27-04-2011 om 13:12 geschreven door Anouk

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bezoek

14-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lissabon
    Hoi!

Vorig weekend ben ik dus naar Lissabon geweest. Normaal waren we met 6, maar omdat de helft de vorige dag iets te hard gefeest hadden waren we uiteindelijk maar met 3. We hadden besloten met de bus te gaan, omdat dit goedkoper was en deze niet staakten :). We hadden speciaal samen ons ticket gekocht, zodat we bij elkaar konden zitten (de bus is ook met genummerde zetels), maar dat werkte hier blijkbaar niet. Iedereen ging gewoon zitten waar hij wou, en omdat de bus al van Porto kwam waren de meeste stoelen al bezet en zaten we dus verspreid over heel de bus. Na een busrit van 2uur kwamen we dus in het station van Lissabon. En wa nu? Ira (een fins meisje) had een wegbeschrijving bij, dus ik dacht dat zij wel wist waar naartoe. "Laten we met de metro naar S. Sebastian gaan, dat klinkt bekend". Ok, wij maar volgen, maar daar aangekomen bleek er niet veel te zien. Een klein toerke gewandeld en terug naar de metro. Dan heeft ze haar blad wat beter bestudeerd en gingen we naar het 'juiste' metrostation. En daar was inderdaad wat meer te zien, gezellige pleinen, terrasjes, winkelstraten.. En dan besloten de andere om een taxi te nemen naar de jeugdherberg omdat ze de weg niet wisten en geen plan hadden. Ik dacht wat? een taxi? Het was mooi weer om te wandelen en we konden toch altijd de weg vragen? In mensen aanspreken waren ze blijkbaar niet zo goed, maar ik was te koppig om een taxi te nemen, dus ging ik de weg maar vragen. Maar de straatnaam was niet zo bekend, dan heb ik de wegbeschrijving zelf in handen genomen en bestudeerd. We moesten blijkbaar vlak bij het Hard Rock Cafe zijn, wat wel bekend was, dus uiteindelijk zijn we er toch geraakt, zonder taxi en Anouk als gids! (zo slecht in de weg vinden ben ik dus niet he)
    Het was echt een mooie en gezellige jeugdherberg, blijkbaar pas open van in november, dus alles was er nieuw. We besloten de rest van de namiddag nog wat rond te wandelen en naar de rivier te gaan. Lissabon is echt wel een mooie stad. Heel wat oude gebouwen, kerken, monumenten, pleinen,... 's Avonds zijn we gaan eten in een Italiaans restaurant dat samenwerkte met het Indisch restaurant van de overkant. Best grappig. Beide restauranten hadden 2 kaarten en als iemand iets van de andere kaart bestelde gingen ze dat dus daar halen. Ook voor de rekening moesten ze naar de overkant. De volgende dag hebben we een ticket gekocht voor de sightseeiing bus en hebben we zo heel Lissabon gezien, wat echt wel een grote stad is. Maar van in de bus zitten wordt ge dus echt wel lui (we hebben ook een half uur in de fille gestaan) dus besloten we rond 17u onze bagage al terug te gaan halen en met de bus terug naar Coimbra te gaan. We dachten dat de bus wel terug zou vertrekken op de plek waar we zijn afgestapt, maar dat was blijkbaar niet zo. Nergens een bus te vinden. Dan ben ik maar aan het locket gaan vragen waar er wel een bus was, en blijkbaar moesten we terug naar het S. Sebastian metro station. Daar hebben we ook nog even moeten zoeken, maar uiteindelijk toch op de bus geraakt en na 2.5uur terug in Coimbra aangekomen.

En ondertussen is de week bijna voorbij en begint morgenavond ook mijn Paasvakantie.
    En woensdag krijg ik weer bezoek! Kijk er al naar uit!

Groetjes Anouk

14-04-2011 om 21:00 geschreven door Anouk

• 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011

agenda

Belangrijke data in mijn agenda

Foto's
  • Foto's Erasmus

• Blog tegen de wet? Klik hier.