Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een goede e-nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu de koopjesperiode bijna achter de rug is, wordt het binnenkort terug zakendoen "as ususal". Een heel belangrijk middel om je verkoop op te krikken is de e-nieuwsbrief. Maar vaak verwart men deze met een reclamebrief, of men behandelt dit middel als spam. En dit haalt het rendement van de e-nieuwsbrief hard naar beneden. Hier enkele tips voor een doeltreffende e-nieuwsbrief:

    1. Hou de tekst kort en to-the-point.
    Een e-nieuwsbrief is ook een internet-tool. Dat betekent dat de abonnee in sé niet echt veel tijd te verliezen heeft en gemakkelijk het bericht in de foetsie kan gooien. Hou daarom de tekst bondig en direct. Zeg kort waar het over gaat, geef de belangrijkste voordelen voor de koper en duid aan waar je moet klikken om te bestellen. Overdrijf ook niet in het aantal onderwerpen. Meer dan drie items begint al lang te ogen en kan verwarring in de hand werken. En een aantrekkelijke afbeelding van je product kan natuurlijk de interesse sterk verbeteren. Maar vermijd uitweidingen, tekst om de tekst of nutteloze toelichting. Wie veel en lang wil lezen, neemt een boek of de krant. De uitgebreide uitleg staat beter op je website.

    2. Doe een concreet aanbod.
    Het doel van een e-nieuwsbrief is verkopen. Dat weet jij, maar ook je klant. Laat er daarom geen onduidelijkheid over en geef voor elk artikel van je e-nieuwsbrief duidelijk aan wat je moet doen om te bestellen. Wie niet geïnteresseerd is, leest gewoon verder en wie wil kopen apprecieert zeker een directe link. Ook voor een e-nieuwsbrief is "speed all you need".

    3. Voor meer uitleg, ga naar je website.
    Het is heel normaal dat geïnteresseerden eerst meer willen lezen over je aanbod vooraleer een bestelling te plaatsen. Maak daarom dat de uitgebreide uitleg op je website beschikbaar is voordat de nieuwsbrief vertrekt. Pas bij voorkeur je website aan met een eye-catcher op de home pagina, een link naar de actiepagina en een duidelijke uitleg over het product zelf. Voor een goed resultaat ga je best naar de vakman. Met een commerciële internetspecialist haal je al gauw een paar extra procenten winst. Een juist woordgebruik en een goede siteopbouw zijn hiervoor heel belangrijk.

    4. Bied een voordeel aan je abonnees.
    Eerlijk, tekst via internet leest al moeilijker dan gedrukte tekst. En je nieuwsbrief komt dan nog binnen bij drukke mensen tussen zakelijke berichten, spam, andere nieuwsbrieven of privé dingen. Je moet van goede huize zijn om gelezen te worden door de abonnee. Dat kan maar op één manier: maak dat het interessant genoeg is. En een van de zekerste middelen is het persoonlijk voordeel van degene die ingaat op je aanbieding. Dat kan gaan van extra korting, gemakkelijke levering, gratis een attentie, tot zelfs als eerste te kunnen kopen. Maar vergeet nooit om je klant zijn voordeel te geven als je hem wilt behouden.

    5. Bewaak trouw de regelmaat.
    Klanten kiezen voor vertrouwde zaken, zeker eenmaal je bewezen hebt dat je te vertrouwen bent. Geef daarom duidelijk aan hoeveel maal (wanneer) men je e-nieuwsbrief mag verwachten. En zorg er dan ook voor dat hij inderdaad op het afgesproken tijdstip binnenvalt. Niet te vroeg, en ook niet te laat. En begin zeker niet tussentijds nog (een paar) keer een bijkomend bericht of bestelherinneringen te sturen via mail. Zo ben je snel de weg van de spam op, met als eindresultaat gegarandeerd een hoog opt-out percentage.

    Alhoewel de meeste internetgebruikers het ongetwijfeld eens zijn dat een e-nieuwsbrief een heel doeltreffend en relatief goedkoop medium zijn om klanten te informeren en de verkoop te stimuleren, is dit tevens een van de middelen met een hoog "handig-neefje" gehalte. Veel mensen denken nog dat als men maar iets van je hoort, dat het dan voldoende is. Of dat je klanten wint met ze dood te slaan met nieuws. Niets in minder waar. Deze houding getuigt van een misprijzen voor je klanten en zal zeker niet tot de beste resultaten leiden.

    Wie zeker wil zijn dat zijn inspanningen lonen, laat zich bijstaan door een specialist. Zeker indien je op jaarbasis werkt, vallen de kosten zeker meer, maar je profiteert ongetwijfeld van een hoger rendement op je acties waardoor de kost van de specialist sterk gereduceerd wordt. Met een professionele e-nieuwsbrief verhoog je ook nog je klantentrouw en je maakt dat je zaak heel klantvriendelijk overkomt. En dat is toch (en goedkope) prima reclame voor je zaak.

    Wil je ook graag een professionele e-nieuwsbrief gebruiken om je verkoop te stimuleren? Neem gerust contact op met 2TREES voor een vrijblijvend gesprek en voorstel voor een doeltreffende en professionele e-nieuwsbrief. Klik hier voor onze contactgegevens.

    30-07-2008 om 09:37 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koopjes en superkoopjes op je webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Januari en juli zijn de koopjesmaanden. En in de tweede helft komen de supersolden zeker? Ook voor een webshop zijn dit twee belangrijke items. Hoe ga je hier best mee om?


    Zorg dat je webshop er uitziet als een winkel.
    Een webshop benader je best zoals een gewone fysische winkel. Dat verwachten je klanten ook. Want zij komen naar je toe om producten of diensten aan te kopen. Als uitbater van een online shop zorg je best dat je klanten direct je winkel als dusdanig herkennen. Maar werken met voorraad betekent onvermijdelijk dat er artikels minder goed presteren. Op tijd "Koopjes" houden is dus de boodschap.

    Koopjes laten je webshop boomen.
    Wie een tijdje een webshop uitbaat en regelmatig de evolutie van de bezoekers nakijkt, merkt zeker een piek net voor en tijdens de koopjesmaanden. Er is immers geen reden waarom je klanten niet even komen kijken als ze een voordeel verwachten. Zorg dus dat je voorbereid bent en zet de koopjes prominent op je website bij het begin van de soldenmaanden. Wees niet te krenterig met je inspanning. Als er 348 artikels een speciale prijs krijgen, duid dit dan op allemaal aan. Liefst heel opvallend. B.v. met een rode bol, dominant vetjes, groter lettertype, enz. Ik weet het, het betekent meer werk of grotere kosten maar het rendeert zeker. In een gewone winkel gebeurt het toch ook zo!


    Na de eerste golf: tandje bijsteken!
    En na de koopjes, de superkoopjes natuurlijk. Fijn als alle artikels in promotie de eerste week de deur uit zijn. In de praktijk gebeurt dit nagenoeg nooit. Een prima idee om de derde week een schepje boven op te doen om de vierde week de restanten aan bodemprijzen de deur uit te jagen. Hou wel voor ogen dat consumenten heel snel verwend zijn en bijzonder lang onthouden. Doe je dit eenmaal, blijf dit dan later terug herhalen. Ook voor de super- en super-superkoopjes bestaat een apart publiek (naast je gewone klanten natuurlijk).


    Is dit dan niet gevaarlijk om zo diep te gaan?
    En bestaat de kans niet dat iedereen zal wachten tot de bodemprijzen? Niet echt. Vooreerst neemt de koper een berekend risico met wachten. Het is immers goed mogelijk dat iemand anders dit artikel aankoopt, en dan heeft hij niets. Vooral je normale, goede klanten doen snel hun voordeel bij de eerste afprijzingen.
    De tweede kortingronde is prima om klanten een aankoop te laten doen die ze anders normaal gesproken niet zouden doen, omdat ze niet echt behoefte er aan hebben, of omdat ze het product niet echt nodig hebben. En met de tweede en derde golf kan je natuurlijk nieuwe klanten lokken die anders je artikel niet zouden kopen omdat het te duur is aan de normale prijs, of omdat het niet echt bij een bestaande stijl past.

    Koopjes kunnen ook nieuwe klanten werven.
    Daar is niets mis mee want wie vroeger geen klant was, kan dit in de toekomst gerust worden en wie nu iets minder verdient kan later ruimer bij kas komen te zitten. Je merk ligt alvast in huis bij deze nieuwe klanten. Daarom, ook voor webshops: solden werken, én ook supersolden en super-supersolden. Probeer het nu misschien even: Laatste kans!


    2TREES is gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. We hebben ook standaardpakketten om je webshop klaar te maken voor solden, opendeur dagen, nieuwe collecties, feestperiodes, enz. Voor nieuwe of bestaande zaken, neem vrijblijvend met ons contact www.2trees.be.

    24-07-2008 om 20:08 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnfestijn.be gaat online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wijn is een goddelijke drank naar het schijnt. Reeds van in de oudheid is de druif gekend als basisgrondstof voor deze lekkere drank. Bovendien worden er ook gezondheidseigenschappen aan toegedicht. In elk geval bekroont een goed glas wijn ook succes, bekroning en een aangenaam moment. En vanaf nu kunnen we op www.wijnfestijn.be terecht om deze online te bestellen.

    De firma Bart Lobbestael uit Roeselare.
    Bart startte enige tijd geleden met een handel in wijnen, voor ieders smaak en ieders beurs. Niet dat hij de stiel niet kent, hij zit immers al 25 jaar in de wijnsector als sommelier in meerdere restaurants. Zo werkte hij onder andere in de gastronomisch restaurants Den Gouden Harynck (Brugge) en in Slipway (Zeebrugge). Bart heeft heel wat ervaring met Franse wijnen, maar toch gaat hij dikwijls op zoek naar de nog kleine wijnhuizen met een uitstekende lokale reputatie en allerbeste wijnen, zoals bij voorbeeld de prachtige wijnen uit Portugal, Malta of Zuid-Afrika.

    Waarom de keuze voor een nieuwe website?
    De firma Lobbestael verkoopt zowel aan professionelen (winkels, restaurants, bedrijven, ...) als aan particulieren. In beide gevallen is het interessant aan de klanten een overzicht krijgen van de wijnen, champagnes en aperitieven die op voorraad zijn. En natuurlijk ook voor de promoties die tijdelijk gelden of speciale aanbiedingen die kunnen aangekocht worden. Het scheelt natuurlijk als de klanten zich vooraf kunnen documenteren. Bovendien is het ook voor Bart handig om zelf maar op 1 plaats te moeten kijken om een voorstel over te maken. Daar het volledig assortiment op internet staat, kan de klant na bestelling steeds over de informatie over de wijnen blijven beschikken.

    Waaruit bestaat het aanbod van wijnen van Bart Lobbestael?
    Particulieren kunnen kiezen uit de traditionele soorten rood, wit of rosé wijn. Er is een aanbod uit bekende en minder bekende wijnstreken. Frankrijk, Italië en Portugal zijn natuurlijk gekend als herkomstlanden, maar ook uit Oostenrijk, Malta en Zuid-Afrika haalt Bart heel lekkere (en betaalbare) wijnen. Er is zelfs een eigen huischampagne te verkrijgen, nl. Pétiau et Fils. Voor particulieren zijn er steeds promoties die lopen waarbij nieuwe wijnen kunnen geproefd worden of b.v. een barbecue-colli voor de zomer. En alles is terug te vinden op www.wijnfestijn.be.

    Restaurants, winkels en bedrijven kopen in sé grotere volumes aan. Speciaal voor deze sectoren is de mogelijkheid om samen met Bart degustaties te organiseren. Bedrijven kunnen dit in de eigen cafetaria of bedrijfsrestaurant laten plaatsvinden voor personeel, klanten of leveranciers. Maar ook restaurants kunnen samen met de firma Lobbestael een proefavond laten doorgaan. Bart staat steeds open voor een samenwerking.

    Alle informatie is steeds terug te vinden op de website van Bart Lobbestael. Er is ook de mogelijkheid om in te schrijven op de wijnfestijn nieuwsbrief zodat je lopende acties, promoties en voordelen rechtstreeks in je mailbox binnen krijgt.

    2TREES stond in voor de realisatie van de website en later voor het verzorgen van de nieuwsbrief. Het aanbod van wijn, champagne en speciale acties wil Bart ook o.a. via het internet promoten met gerichte Google advertenties en een consumentenwedstrijd, waarvoor wij eveneens zullen instaan. Wij wensen alvast Bart veel succes met zijn nieuwe website.

    Meer informatie over 2TREES, onze dienstverlening en onze mogelijkheden vind je op www.2trees.be of neem even -vrijblijvend- contact op met Patrick (T 0495/935 325 - patrick@2trees.be).

    16-07-2008 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantieregeling voor online shops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Juli en augustus zijn vakantiemaanden bij uitstek. Vrijwel iedereen neemt in deze periode een tijdje vrijaf, van een weekje tot meerdere. In een gewone onderneming regel je best je zaakjes vooraf. Op deze manier ondervinden je klanten en je eigen mensen zo weinig mogelijk hinder of vervelende toestanden in deze periode. Ook wie een online shop beheert, bereid best vooraf de vakantie voor. Enkele tips.

    Sluiten of open blijven tijdens de vakantieperiode.
    Leg je de activiteiten een poos stil om op reis te vertrekken, dan is er natuurlijk niet echt een probleem. Je kondigt je sluitingsperiode (liefst) een tijd vooraf aan. Dat kan met een banner op je website, een tekstvak op de orderpagina van je webshop, met een bericht bij de geleverde goederen of een vermelding op de facturen. De laatste werkdag blokkeer je vervolgens de bestelpagina van je online shop en je plaatst een vakantiebericht, al of niet met de obligate, grappige foto op je website. En klaar is kees.

    Alleen verkoop je dan niet in een bepaalde periode. Hou er bovendien rekening mee dat niet iedereen in Europa op hetzelfde moment in vakantie is, zelfs niet in België. Bovendien hebben mensen die thuis blijven in de vakantieperiode, of vakantiegangers die binnen zitten wegens slecht weer veel tijd om te surfen en om dingen online te kopen.

    Gaat er een belletje rinkelen? Misschien toch niet zo'n slecht idee om je online shop ook tijdens je vakantie operationeel te houden. Mits een paar aanpassingen en op voorwaarde dat het goed voorbereid is, verdien je nog geld ook tijdens je eigen kommerloze tijd.

    Hoe bereid je je vakantie voor met een online shop?
    Niets zo vervelend voor klanten als ze voor voldongen feiten geplaatst worden, of als de dingen die normaal zijn voor je zaak plotseling niet meer werken. Zorg dus dat iedereen weet dat je in een bepaalde periode in vakantieregeling werkt. Maar doe dit wel subtiel, want het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde individuen via je website ontdekken wanneer er niemand thuis is om dan je waardevolle spullen te komen ophalen.

    Enkele tips vooraleer je vakantie ingaat:
    1) Kijk vooraf goed hoe de bestellingen verlopen met je online shop en organiseer de zaken zo danig dat alle processen blijven lopen. D.w.z. maak afspraken met je personeel om met een beurtrol de leveringen te blijven uitvoeren, evt. bijbestellingen bij leveranciers, betalingen checken, enz. Mits een duidelijke planning, klare afspraken en een goede opleiding is dit best te doen. Weet alvast dat klanten best begrip hebben voor je vakantie, en zelfs een paar dagjes extra levertermijn tolereren. Maar ze appreciëren hoegenaamd niet dat ze zonder bericht een paar weken extra moeten wachten op hun bestelling.

    2) Meld de langere levertermijn tijdens de vakantieperiode aan je klanten. Dat kan best bij de voorwaarden op je bestelpagina ("Vakantieregeling: uw bestelling wordt binnen de 5 dagen bij u afgeleverd") zodat iedereen dit ziet voor de aankoop. Zet het in elk geval nog in een duidelijk kader op het bestelformulier zodat het zeker opvalt. Ook een duidelijke vakantieboodschap op de website zelf gedurende een langere periode (b.v. van halfweg juni tot halfweg augustus) maakt dat iedereen dat extra beetje geduld opbrengt.

    3) Je kunt ook overwegen om tijdens de vakantieperiode een extra "vakantiekorting" te geven van b.v. 3 of 5 %. Niet dat het veel moet zijn, maar het bouwt zeker goodwill op en maakt dat je klanten ook begrip tonen als niet alles zo vlot loopt als gewoonlijk. Zet er ook duidelijk bij dat dit is als tegemoetkoming voor eventuele ongemakken tijdens de vakantieperiode.

    4) Organiseer goede helpdesk tijdens de vakantieperiode. Als je klanten de mogelijkheid hebben om iemand aan de telefoon te krijgen die kan antwoorden op hun vragen, wekt dit beslist vertrouwen. Je regelt immers toch dat de bestellingen geleverd blijven tijdens je verlof, dan kan je beslist ook de telefoon laten doorschakelen naar de medewerker van dienst. Opgelet: maak ook dat binnengekomen vragen, én de antwoorden, geregistreerd zijn en dat ze kunnen nagekeken worden door de andere medewerkers.

    5) En als baas check je elke dag minimum een maal je mails om dringende vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Je spreekt natuurlijk ook met de verantwoordelijke van dienst af dat je op een vast moment contact hebt met elkaar. Dat maakt je medewerker zekerder en zorgt ervoor dat je zelf de vinger aan de pols houdt. Meestal is er niets speciaals en zijn deze "zakelijke momenten" tijdens je vakantie eerder een bevestiging dat alles vlot blijft lopen. (Een hele geruststelling toch?) Maar als het nodig is, kun je direct tussenkomen. Want beter je zaakjes snel en alert regelen dan achteraf te moeten depanneren.

    En zo kun je zorgeloos een tijdje vakantie nemen en toch blijven geld verdienen met je online shop. Leuke gedachte nietwaar?

    2TREES is gespecialiseerd in doeltreffende websites, e-promotie en online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Maar we maken niet alleen dat je professioneel op het internet aanwezig bent, we helpen je evenzeer om de juiste middelen te kiezen en om alles treffelijk te organiseren. Neem gerust vrijblijvend contact: www.2trees.be.

    Goede vakantie!

    09-07-2008 om 09:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe website Huis Detaeye is nu online.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Interieur- en decoratiewinkels zijn heel dankbaar om mee te werken. Natuurlijk heb je mooie of toffe artikels, maar daar boven op speelt de sfeer van de zaak een heel belangrijke rol. Het internet kan je een product niet laten voelen of proeven. Daarom is een goede voorstelling, duidelijke beschrijving en de doeltreffende duiding van groot belang. De sfeer van de zaak overbrengen is echter de kers op de taart. Want dit maakt dat je ook via een website beseft dat dit de zaak is die bij je past en dat het precies deze producten zijn waar je je goed bij voelt. Dat alles komt terug in de nieuwe, stijlvolle website van Huis Detaeye uit Aalter.

    Traditie, stijl en vakmanschap met persoonlijke service.
    Huis Detaeye uit de Stationsstraat 29 is al sinds generaties een begrip in Aalter (Oost-Vlaanderen) en omstreken. Danny Detaeye en zijn partner Sophie zijn specialist voor binnenhuisdecoratie en voor raamdecoratie. Hun winkel is een etalage van klassemerken zoals Flamant, Scapa Home, Gunther Lambert, Puylaert Home Basics, e.a. Ook voor raamdecoratie hebben zij een aantal mooie collecties, zo o.a. van Dedar, Jab, Romo, Kendix, e.a. Ze hebben een eigen confectieatelier waar de gordijnen en overgordijnen gemaakt worden.


    Een groot voordeel van Huis Detaeye is de mogelijkheid om het interieur van je woning of zaak perfect op elkaar af te stemmen. Gordijnen kunnen harmoniëren met interieurelementen of ze kunnen een passend decorstuk voorstellen die je ruimte een unieke touch geeft. Danny en Sophie voelen perfect aan wat te combineren valt en wat past bij de smaak en de stijl van de klanten.

    Huis Detaeye is nu ook online te bezoeken.
    Om hun klanten snel te informeren over nieuwe artikels en trends bestelden zij een website bij ons. Je vindt er een overzicht van hun merken en met een fotobook zie je de verschillende assortimenten. Zo kan je je vooraf oriënteren voordat je naar de winkel zelf toestapt. Maar Huis Detaeye wil ook haar klanten beter informeren. Daarom starten ze vanaf september met een nieuwsbrief. Daar zullen o.a. de nieuwe collecties worden aangekondigd, maar ook speciale aanbiedingen, voordelen of opendeurdagen krijg je zo snel te weten. Je kunt je nu al aanmelden voor de nieuwsbrief en zo regelmatig op de hoogte blijven van de trends en evoluties van de binnenhuisdecoratie.


    2TREES is gespecialiseerd in toffe en heel doeltreffende websites voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Maar waar we ook een speciale flair voor hebben, is het zoeken naar precies dat ontwerp van website die én de producten best accentueren en voorstellen, én dat ook perfect de sfeer en filosofie van een klant weergeven. Dat vindt je zeker ook terug op www.huisdetaeye.be.

    02-07-2008 om 08:25 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan een goede website voor u betekenen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goede website kan goud waard zijn voor een ondernemer. Er zijn nog weinig mensen die dit kunnen ontkennen. Maar als je concreet vraagt WAT zo'n beste website dan wel zou moeten betekenen, is er vaak een moment stilte. Nochtans zijn er 5 basiskenmerken die je moet terugvinden.

    1. Om jezelf en je bedrijf bekend maken.
    Iedereen weet graag aan wie hij koopt. Bestaat de onderneming wel echt, of is het eerder een beetje mooie lucht? Is er een gebouw, adres, personeel? En hoe kom je ermee in contact?

    Het wekt beslist vertrouwen als een foto van je bedrijfspand, machines of personeel glashard bewijst dat je onderneming bestaat. De "Over ons"-rubriek is niet voor niets een van de meest bekeken pagina's van een website. En als je nog wat leuke reacties van je klanten er aan toe voegt, twijfelt beslist niemand meer dat je goed en degelijk werk levert.

    2. Om je activiteit, producten of diensten bekend maken.
    Niemand vertrouwt zijn geld toe aan een partner zonder dat men zeker is dat er waar voor dat geld zal worden geleverd. En natuurlijk dat de artikels net datgene zijn wat men precies wilt. In een gewone bedrijfsomgeving is dit vrij simpel, men kan de producten tonen, voelen, proeven, enz.

    Op het internet werk je best met (professionele) foto's en duidelijke beschrijvingen om je waren aan te prijzen. Denk aan de beperkingen van het internet en zorg dat deze te niet worden gedaan door de voorstelling. Dat is nagenoeg steeds mogelijk. Zorg voor vergelijkingsmateriaal om grootte en gewicht te tonen (zelfs een tekening kan volstaan). Voor kleuren refereer je bij benadering.

    En vooral, wees steeds duidelijk hoe een bestelling zonder problemen kan worden teruggeschroefd als de levering toch niet aan de verwachtingen voldoet.

    3. Om berichten / nieuws / informatie door te geven.
    Internet is snel en een website is permanent bereikbaar. Ideaal dus om je klanten en geïnteresseerden te informeren over tijdelijke sluitingen, alternatieve routes bij werken, uitzonderlijke koopjes, enz. Maar ook indien je een nieuwe dienst aanbiedt, een bijkomende machine installeert, een grote order scoort e.d.m. is het een prima idee om hier via je website reclame voor te maken.

    Je weet immers nooit wie er op je site terechtkomt, en zeker al niet wie er over verder vertelt. Daarom is het goed om regelmatig nieuws te brengen opdat je website waarde zou krijgen voor degene die er naartoe surft.

    4. Om verkopen en omzet te creëren.
    Dat is natuurlijk het minste dat men moet bereiken met een commerciële website. Hetzij rechtstreeks via extra verkoop door en op de website, ofwel indirect doordat er in de winkel of bedrijf meer vraag komt naar de producten of diensten die via het internet worden gepromoot.

    Er zijn een aantal eenvoudige trucs om te ontdekken of je website op dit punt goed scoort. Zie b.v. vroegere bijdragen op deze blog. Hou gewoon voor ogen dat een speciale actie, of referentie, of code die je alleen maar via je website verspreidt, duidelijk zijn herkomst bewijst.

    5. Om contact te leggen.
    En dit laatste criterium is ook belangrijk. Nu je website permanent toegankelijk is, kan je ook permanent worden bereikt. Het leuke is dat je zelf niet constant aan je computer moet zitten. Je bezoekers posten een bericht als zij er zin in hebben, of als zij een vraag voor je hebben. En een paar uur later, als het jou schikt, stuur je een antwoord terug. Iedereen tevreden.

    Hou er wel mee rekening dat je zeker binnen de 24 u. een antwoord stuurt op een bericht, anders werkt dit contraproductief voor je bedrijf. Een ander voordeel is dat je kunt reageren in de hele wereld, als je maar elektriciteit, telefoon, modem en internet hebt. En dat is tegenwoordig toch in zo'n 85 % van de plaatsen (voor de rest heb je een satelliettelefoon en pc nodig). Zorg dus ook dat tijdens de vakantieperiode er ofwel een duidelijke boodschap op je website staat, ofwel dat er een regeling wordt afgesproken om berichten te beantwoorden.

    Indien je met deze 5 basisregels voor een goede website rekening houdt, zal je eigen site zonder twijfel een groot pluspunt betekenen voor je onderneming. Indien je twijfelt, schakel een professional in om je hierin bij te staan.

    Tip: 2TREES biedt in juni, juli of augustus de mogelijkheid om gratis een check-up te laten uitvoeren van je website. Stuur een e-mail aan patrick@2trees.be met als onderwerp “Gratis check-up website 0806). Zet in je bericht de tekst “Graag ontvang ik gratis een prestatierapport over mijn website www.je-naam.be. /ref. ENB-0806)”. Binnen de week ontvang je van ons een rapport over de prestaties van je website en enkele aanbevelingen om je website slagkrachtiger te maken (indien dit kan, natuurlijk). Uiteraard ben je volledig vrij om hier rekening mee te houden of niet, maar weet: een geïnformeerd man is er twee waard.

    26-06-2008 om 18:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe veilig is kopen via het internet?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste tijd verschijnen van tijd tot tijd artikels in de media over de (on-)betrouwbaarheid om aankopen te doen via het internet. Meestal zijn het doemscenario's die verteld worden of worden webwinkels als obscuur en malafide voorgesteld. Wat is eigenlijk de werkelijkheid?

    Het internet is de weerspiegeling van de maatschappij.

    Ongeacht op welke manier men goederen of diensten aan de man of vrouw brengt, handel drijven gebeurt steeds tussen twee partijen. In de gewone wereld zitten beslist onbetrouwbare sujetten die van oplichterijen een sport maken. Ook in de virtuele wereld van het internet komt dit ongetwijfeld voor. Maar voor beide werelden geldt heel zeker de wetenschap dat er veel en veel meer handelaars zijn die op eerlijke en correcte basis zaken doen.

    Laten we er gerust van uit gaan dat -ook voor webshops en online verkopen- de handelaars normaal gesproken ter goede trouw zijn. Maar net zoals bij gewone winkels blijf je best aandachtig totdat de ervaren hebt dat je vertrouwen terecht is.

    Kan je vooraf zien dat er iets niet klopt bij online kopen?

    Eerst en vooral mag je gerust op je gevoel afgaan. Dat is ook bij een gewone winkel zo. Als je je vragen stelt over de werking, producten of service blijf je best extra alert. Webshops die eerder rommelig ogen, waarvan knoppen niet (goed) werken en waar men niet antwoordt op uw vragen mogen gerust een belletje laten rinkelen.

    Je hebt eigenlijk drie vitale zaken met online winkels: producten, betaling en service. Een goede webshop biedt klare en duidelijke informatie over de producten. Net zoals in een werkelijke winkel zie je snel de kleuren, accessoires, prijs, verpakkingen, enz. Het enige dat je niet kan, is natuurlijk het product vastnemen of proeven. Maar als je het al kent, vergemakkelijkt dit de stap. Gaat het over een totaal nieuw product, dan kan je vaak beroep doen op een try-out.

    Er bestaan tegenwoordig een aantal veilige betaalmethodes die aangeboden worden door onpartijdige partners zoals Ogone of PayPal. Ze worden wereldwijd gebruikt en hun imago staat of valt met de zekerheid die ze bieden. Vind je op een online verkoopsite betaalmogelijkheden met deze organisaties, dan mag je erop vertrouwen dat je betaling veilig zal gebeuren.

    Laatste heikel domein is dat van de service. Dit behelst alles van levering van bestelde artikels, omruilen van defecte of niet toegekomen bestellingen, garanties, maar ook informatie verstrekken over bestellingen of herstellingen, enz. Een goed werkend bedrijf ervaar je snel. Als je binnen de 48 u. antwoord krijgt op een vraag, als je een bevestiging krijgt nadat je iets bestelt, als er duidelijke algemene voorwaarden op de site staan of als de bestel-, leverings- en naverkoopsprocedure duidelijk is uitgelegd, dan werkt dit allemaal het vertrouwen in de hand.

    Tot slot...

    Gaat het over een groot bedrag, en is dit je eerste aankoop, plaats eerst een proefbestelling. Als dit vlot wordt geleverd en de afspraken zijn goed nagekomen, kan je verder gaan.

    Weet echter dat de huidige online bedrijven meestal best te vertrouwen zijn en ook op een eerlijke, correcte manier handel drijven. Zo niet kom je ze ongetwijfeld rap tegen in de pers of hoor je er over op de marktplaats. Want het internet kan ook moordend zijn voor de reputatie van een bedrijf. Nooit was het zo eenvoudig om snel een boodschap de wereld rond te sturen. Je hebt internet, maar ook GSM, messaging, chatboxen, virtuele communities, YouTube, enz.

    En dat weten de internet-bedrijven drommels goed.

    18-06-2008 om 17:35 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optimaliseren van een webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om vlot en door de juiste mensen gevonden te worden op het internet is een goede optimalisatie (SEO) van je website zeker nodig. Daar is iedereen het zowat over eens. Maar ook voor een webshop is het belangrijk om regelmatig je bezoekers- en prestatiegegevens te bekijken om de werking te verbeteren. Hier volgen een aantal zaken waar je rekening moet mee houden.

    Wat is optimaliseren?

    Het optimaliseren van een website of webshop bestaat er uit om een aantal belangrijke zaken van je website op elkaar af te stemmen. Vooreerst is er de titel. De titel van een website blijft continu bovenaan je scherm staan, dus is het een ideale reclameregel. Ten tweede wordt de beschrijving aangepakt, want de beschrijving is de tekst die je ziet als je site tussen de resultaten van een zoekopdracht staat. Dan maak je maar best dat deze zo wervend mogelijk is zodat een bezoeker besluit om even bij je website langs te komen. En ten derde is er de inhoud, m.a.w. wat er vermeld staat en waar dit is. Als je website niet logisch in elkaar zit, en als niet alle informatie terug te vinden is die men logisch gesproken verwacht, heb je zeker een probleem naar goed presteren van je site.

    En dit is niet alles, want er zijn ook nog zoektermen die maken dat je website sneller wordt opgepikt en weergegeven bij een zoekopdracht of een combinatie van zoekwoorden. Ook de gepaste zoekwoordenlijst samenstellen is een hele klus.

    Het optimaliseren (search engine optimalisation of SEO) bestaat hier in om al de bovenstaande elementen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Zo krijgt je website (-shop) een heel performante basis.

    Hoe belangrijk is optimalisatie voor een webshop?

    Dit is even noodzakelijk voor een webshop als voor een website. Een webshop is immers ook een website. Allen is bij een webwinkel niet enkel het informatief aspect belangrijk, maar het eigenlijke doel is verkopen en omzet realiseren. Dan maak je maar best dat je webshop ook zo'n performante basis heeft.

    De principes van een webshop zijn identiek aan deze van een website. Je moet snel gevonden worden door de juiste mensen (kopers). Daarom moet je goed aangemeld zijn en een zo hoog mogelijk aantal bezoeken scoren. De informatie zal logisch opgebouwd zijn en de taal duidelijk. Technisch mag er natuurlijk niets aan mankeren. Daar bovenop zijn er nog de specifieke zaken een een goede webshop moeten hebben, zoals de bestel- en betalingsprocedure, vraag- of klachtenbehandeling, leveringsvoorwaarden, ... die minder tot niet aanwezig zijn bij een gewone website.

    Het optimaliseren bij een webshop bestaat er in om de gegevens over de werking van je webshop te gebruiken om de inhoud, het aanbod en het uitzicht aan te passen zodat dit beter aan de wensen en verwachtingen van je kopers voldoet. En hiervoor worden net dezelfde principes toegepast als voor een website.

    Hoe gebeurt zo'n optimalisatie van een webshop?

    We gaan na of de beschrijving van je producten werkelijk overeen komt met de zoektermen die je klanten gebruiken om je artikels te vinden. Dat klinkt heel wat banaler dan het in werkelijkheid is. Niet de termen uit brochures of technische beschrijvingen zijn belangrijk. Het gaat erover dat je klanten precies moeten weten wat ze kopen en dat ze het moeten kunnen vinden met woorden die zij verstaan en gebruiken.

    Vervolgens gaan we na of je webshop logisch in mekaar zit, m.a.w. als alle noodzakelijke informatie aanwezig is en of ze op de juiste plaatsen terug te vinden is. Soms wordt een webshop stukje bij beetje uitgebreid. Daardoor is het normaal dat na een paar jaar niet alle informatie die bij elkaar hoort, samen staat. Dus moet je dit van tijd tot tijd herschikken.

    We bekijken of alle vermeldingen en clausules die wettelijk verplicht zijn, of die de mensen verwachten, aanwezig zijn. En als ze op je webshop staan, is het ook goed om even na te kijken of ze up-to-date zijn. Tenslotte bekijken we de bestel-, leverings- en betalingsprocedure van je webshop. Om vertrouwen te geven aan je klanten is het noodzakelijk dat deze correct, vlot en probleemloos werkt. Waar nodig maken we deze klantvriendelijker.

    Is dit alles?

    Niet echt, maar het is wel de noodzakelijke basis. Wat je nog meer moet doen om een hoog renderende webshop op te bouwen bevindt zich op het domein van de promotie en marketing. En dat is een onderdeel van de totale werking met je webshop. Je vindt hier in andere bijdragen al heel wat informatie over, maar als het echt van belang is, laat je dit best over aan een vakman. Zo kun je je concentreren om jouw taak, nl. het verkopen van je producten en service geven aan je klanten.

    2TREES is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en goed laten werken van webshops voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Dit behelst een hele waaier van diensten om de juiste webshop te maken volgens het bedrijf en de producten van een zaak, maar ook om bestaande webshops te verbeteren, performanter te maken en te moderniseren. Wil je hier meer over weten, neem gerust even met ons contact op.

    11-06-2008 om 08:19 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Websites onmisbaar voor vrije beroepen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lange tijd waren vrije beroepen zo'n beetje "beschermde" beroepen. Mensen keken er torenhoog tegen op, hun stem was wet en promotie was niet echt nodig. Iedereen kende hen immers. Tegenwoordig is specialisatie en expertise eerder troef voor vrije beroepen. Advocaten specialiseren zich in een vakgebied, architecten hebben hun soort bouwwerken waar zij dieper op ingaan, ... Zelfs diëtisten, notarissen, vertalers, enz. bekwamen zich steeds meer op bepaalde domeinen en willen zich profileren als "specialisten voor ...". Tijd dus voor een website?

    Voordelen van een vrije beroepenwebsite.
    Net zoals voor een commercieel bedrijf biedt een goede vrije beroepen website de mogelijkheid om de expertise en het imago van je kantoor efficiënt naar voor te halen. De eigenheid van het internet speelt even goed een rol. Het publiek vindt het fantastisch om voor een opdracht eerst rustig thuis kennis te maken met de activiteiten, de vakeigenschappen en de persoon zelf van een toekomstige partner. Dat verlaagt als een beetje de natuurlijke drempel die nog steeds leeft bij veel gewone mensen. Het maakt ook dat het gesprek als van bij het begin menselijker gebeurt. Zeker voor moeilijke zaken (geschillen, boedelverkopen, enz.) is een goed menselijk contact altijd belangrijk.

    Bovendien kan je als vrije beroeper gemakkelijk eigen accenten naar voor halen, zodat je "uniek" wordt in je vakgebied. Iedereen is immers uniek, ook wie een vrij beroep uitoefent. Hoe je de zaken aanpakt, hoe je met je klanten omgaat, hoe je hen informeert, of hoe je service in elkaar steekt. Dat alles is primordiaal voor een goede zakelijke relatie. Met een goede website kun je jezelf heel spontaan en menselijk voorstellen zodat een nieuwe klant als een "vertrouwd" gevoel heeft voordat het eerste contact heeft plaatsgevonden. Dat goed gevoel is werkelijk van groot belang in deze sector.

    Ook kan je essentiële kennis over je vak delen met de bezoekers van je website. Als de mensen beter vertrouwd zijn met bepaalde vaktermen, of met idiomen of gespecialiseerde woorden, verloopt de conversatie veel soepeler. Het vermijdt ook dat de sfeer gespannen wordt tijdens het gesprek. Soms moeten minder aangename situaties opgelost worden. Als je dan kan vermijden dat men zich opwindt omdat een technische term maar niet begrepen wordt, dan is een website zeker hiervoor op zijn plaats.

    Speciale criteria voor een vrije beroepen website.
    Hoewel het doel gelijkaardig is, wijkt de vrije beroepen website zelf op een aantal belangrijke punten af van de gewone commerciële website. Het doel is natuurlijk ook steeds zoveel mogelijk opdrachten (klanten) werven. Het onderscheid wordt voornamelijk bepaald door de eigenheid van het vrije beroep:

    ● Men moet slechts sporadisch tot occasioneel beroep doen op een beoefenaar van een vrij beroep. Een eigendom koopt men slechts een of tweemaal in zijn leven, bouwen gebeurt meestal zelfs meestal maar eenmaal, een geschil komt men liefst zo min mogelijk tegen, één buitenlands vakantieverblijf volstaat voor het gros van de mensen, enz.
    Elk vrij beroep heeft meestal een gans eigen woordenschat, waar er moeilijk synoniemen voor gebruikt kunnen worden. Als je een specifieke vakterm moet uitleggen, vertel je meestal een gans verhaal. Dan is het wel gemakkelijk als je het verhaal vooraf al hebt kunnen lezen.
    Een website voor een vrije beroep moet in het vast geheugen van de mensen geraken omdat er "nuttige informatie op staat die men ooit nog wel eens nodig kan hebben". En dat is belangrijk om in b.v. bladwijzers van browsers opgeslage te worden, of in "handy-lijstjes" vermeld te staan.
    De specialisatie in een bepaald vakgebied moet duidelijk naar voor komen. Dit is niet noodzakelijk een beperking van het aantal opdrachten. Wie b.v. slim samenwerkt met vakgenoten met een andere specialisatie, kan heel doeltreffend aan klantenwerving doen d.m.v. een website. Niemand is immers specialist voor alles, en daarenboven komt dit laatste niet echt geloofwaardig over.
    Het unieke kernwoord voor een ideale vrije beroep-site is vertrouwen. Vertrouwen maakt dat je partner wordt van de mensen, zelfs lang voordat iemand je deur binnenkomt om een opdracht te bespreken. En met dit vertrouwen moet heel zorgzaam worden omgesprongen. Dat moet in elke pagina van je website naar voor komen, in de stijl, woordkeuze, opbouw van de site, enz.

    2TREES specialisatie voor websites voor vrije beroepen.
    Voor alle bovenstaande redenen is het bouwen van websites voor vrije beroepen een echte specialisatie in het vak van webbouwer. Daarom begint elke opdracht voor 2TREES in dit vakgebied met een zorgvuldige documentatie en studie van het domein waar een website voor nodig is. Aan de hand van het eerste, oriënterend gesprek leren wij je kantoor beter kennen, je filosofie, de doelstellingen van je organisatie, enz. Wij letten er zorgvuldig op dat het ontwerp niet verzandt in een aggressief commerciële voorstelling maar dat ernst, discretie en vertrouwen overal aanwezig blijven. Tenslotte zorgen wij dat er tijdloze, nuttige inhoud geplaatst wordt en dat de termen (zelfs speciale vaktermen) verstaanbaar naar voor komen. Want alhoewel een bezoeker op uw website tijd heeft, sta jij noch wij er om uitleg te geven als iets niet duidelijk is.

    2TREES voor vrije beroepen. Je kunt op ons beroep doen voor eenvoudige tot heel gespecialiseerde websites, maar ook voor een discrete, stijlvolle en heel doeltreffende promotie achteraf. Meer informatie over ons bedrijf, onze filosofie en onze mogelijkheden vind je op onze website www.2trees.be. Of klik hier voor een contactformulier. Steeds tot je dienst!

    04-06-2008 om 10:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Webshop oplossing tegen hoge brandstofprijzen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zowat elke week schiet de olieprijs weer door een of ander plafond. We hoeven het nieuws niet echt te volgen om dit te weten. De teller op onze wekelijkse pompbeurt houdt dit nauwgezet bij. Niet echt een ideale situatie voor KMO's en zelfstandige ondernemers. Beetje bij beetje gaat het klantenbezoek achteruit, want een autoritje begint duur te worden. Maar de nieuwe webshop van 2TREES biedt weerwerk en laat de omzet verder stijgen. Hoe komt dit?

    Waarom zou je investeren in een webshop?
    De hoofdreden heeft steeds met omzet te maken. Ofwel gaat de omzet in de gewone winkel achteruit en wil men deze met een webwinkel aanzwengelen. Ofwel verkoopt men een nieuw product of dienst en wenst men via een nieuw kanaal nieuwe klanten te werven. Of de gewone off-line reclame middelen renderen niet meer genoeg zodat men nieuwe vormen van verkoopspromotie wil aanboren.

    Welke voordelen biedt een webshop?
    Een aantal zijn vanzelfsprekend. Een webshop is niet gebonden aan openingsuren, maar kan dag en nacht worden bezocht via het internet. Een locatie speelt ook geen rol want het internet stopt niet aan een grens. Als je een meertalige webwinkel onderhoudt, zie je gemakkelijk klanten uit gans Europa en zelfs verder. Heel belangrijk is ok dat men geen zware investeringen moet doen in infrastructuur, huur, inrichting, enz. Men kan het noodzakelijkste aankopen (voorraad, beperkte stockage, ...) en verder meegroeien met de nieuwe zaak.

    Een aantal voordelen zijn minder voor de hand liggend, maar net even belangrijk. Door met het internet te werken kan men plots een aantal nieuwe reclamemiddelen gebruiken. Denk maar aan reclamebanners, nieuwsbrieven, pay-per-click reclames, SMS-promoties, enz., enz. Deze middelen zijn uiterst efficiënt, want men kan heel nauwkeurig meten wat een actie oplevert. En heel belangrijk is ook dat deze middelen relatief goedkoop zijn en dat ze meestal precies de doelgroep aanspreken die je wilt bereiken. Je hebt weinig verlies.

    Tenslotte is snelheid hier een laatste groot voordeel. Met een online shop en via het internet reageer je razendsnel en uiterst doeltreffend. In een paar dagen tijd is een nieuwe promotie uitgewerkt, zijn de reclamemiddelen gemaakt én is de actie aangekondigd. Geen enkele traditionele actie kan je kloppen. Je kunt zelfs dag per dag op het algemeen nieuws reageren, als je wilt.

    En hoe zit met de klanten van een webshop?
    Een webwinkel biedt voordelen voor zowel je bestaande klanten als voor de nieuwe die je ongetwijfeld zult aantrekken. De bestaande klanten vinden het tof omdat ze van thuis uit hun favoriete artikels kunnen bestellen. Ze kennen je producten, dus weten ze precies wat ze kopen. Maar nu kunnen ze dit doen in de tijd dat zij het willen, zelfs 's avonds. En meegenomen is natuurlijk dat zij het huis niet uit moeten. Hun levering kan op de stoep worden afgezet zodat zij geen tijd meer kwijt zijn en geen dure verplaatsingen meer moeten doen.

    Nieuwe klanten leren je producten of diensten kennen op het moment dat zij er interesse voor hebben. Ze stellen zich gemakkelijker open voor je producten. Maar ze komen van heel wat verder dan je traditionele klanten. Bovendien kan het best zijn dat ze een ander kooppatroon hebben dan je gewone klanten. Het is niet uitzonderlijk dat b.v.Scandinaviërs gemakkelijker grotere bestellingen plaatsen. Of dat Nederlanders sneller op promoties inspelen en je afhelpen van eindereeksen.

    Na verloop van tijd zal je zien dat je met een webshop zelfs gemakkelijker af geraakt van eindereeksen of "winkeldochters". Wat b.v. niet verkoopt nabij je deur kan hip en trendy zijn even verderop. Na een tijdje zal je zelfs je klanten op deze manier kunnen indelen, zodat je risico bij het aankopen van collecties of voorraad beperkt wordt. In combinatie met een snellere en verhoogde verkoop verbetert het rendement van je zaak snel.

    Welke mogelijkheden heeft 2TREES voor webshops voor KMO's en zelfstandigen?
    Onze standaardwebshop "Cashmaker" is op maat gemaakt van deze doelgroep. Het is een budgetvriendelijk programma (kost EUR 2.500,00 excl. BTW) en werkt perfect in al zijn geledingen. Bestellingen kunnen probleemloos worden geplaatst, de navigatie gebeurt snel en de artikels zijn duidelijk vermeld. Zelfs de betaling van aankopen is voorzien en de ganse webshop is reglementair aan de Belgische wetgeving gebouwd. Bovendien zijn onze webshops eenvoudig in gebruik voor iedereen.

    Onze webshop "Moneymaker" biedt alle voordelen van de "Cashmaker", maar hier bovenop krijg je 3 maand reclame op Google inbegrepen. Hierdoor wordt je reclame voor je webwinkel het eerste kwartaal van je start bij vele duizenden mensen getoond, zodat je heel snel nieuwe bezoekers werft. De Moneymaker-webshop kost EUR 2.895,00 excl. BTW.

    Zowel de Cashmaker als de Moneymaker webshops worden door ons aangemeld bij de voornaamste zoekmachines om sneller opgepikt te worden bij de zoekresultaten. Voor beide is ook 4 u. opleiding standaard inbegrepen, evenals een uitgebreide gebruikershandboek en 3 maand gratis helpdesk.

    Interesse in een webshop voor uw eigen zaak? Neem gerust en volledig vrijblijvend met ons contact op patrick@2trees.be. Meer informatie over het goed gebruik van een webshop vindt u ook op onze website www.2trees.be.

    28-05-2008 om 12:13 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bereid je website goed voor.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een nieuwe website voor een KMO, zelfstandige ondernemer of vrije beroeper is een beetje als een totaal nieuw apparaat dat je moet gebruiken. Je moet er aan wennen en vooral leren mee werken. Daarvoor doe je best beroep op de expertise van je leverancier (als deze er al over beschikt). Toch maak je best zelf ook je huiswerk en informeer je degelijk vooraf. Maar waar moet je dan op letten?

    Bekijk vooraf je collega's / concurrenten op het internet.
    Een website is een internetrealiteit. Je komt er met jouw website tussen tal van andere terecht. Kijk vooraf dus even hoe je branchegenoten zich voorstellen. Wat ze op het internet zetten en wat niet. Welke afbeeldingen ze gebruiken en hoe hun beschrijvingen zijn.
    Noteer alles zorgvuldig zodat je na een tijdje een zicht krijgt op wat iedereen vermeldt en wat sommigen tonen. Zo krijg je alvast een idee van de basisinformatie dat je moet verzamelen om ook op jouw nieuwe website te zetten. Want informatie die op elke site terug te vinden is, zal zeker info zijn dat je klanten ook bij jou verwachten.
    Vul de gegevens die overal op staan aan met informatie die sommigen plaatsen en die ook voor jou van belang is. Voilà, nu heb je alvast een goede basis als start.

    Denk kritisch na over deze informatie.
    Uiteraard gaat jouw nieuwe website over jouw eigen bedrijf of activiteit. Het moet een goede voorstelling zijn van wie je bent, hoe je werkt en waar je voor staat. Neem daarom het bovenstaande lijstje en bekijk het even met de ogen van je klant. Stel je de vraag: welke informatie ontbreekt er in mijn geval en moet ik toevoegen? En ook wat hoeft er voor mij niet op?
    Je kunt hiervoor twee manieren gebruiken. Vooreerst ga je eens na hoe je klanten met je werken. Waarvoor ze meest beroep doen op jou. Welke vragen ze hoofdzakelijk stellen, enz. Kijk vervolgens of dit op je opsomming aan bod komt.
    Googel zelf eens op het net en kijk wat er uit de bus komt. Zie je een leuk idee, of vermeldingen die nuttig zijn, voeg ze dan ook toe aan je lijstje.

    Bekijk ook vooraf welk type website je graag ziet.
    Een website is niet alleen maar technisch. Er speelt ook een factor gevoel mee. Je moet je bij je nieuwe website even goed voelen als een klant zich bij jouw bedrijf voelt. Iedereen heeft wel een soort voorkeur voor bepaalde types websites. Bekijk op het internet welke websites je bijzonder graag ziet en welke er ook nog mee door kunnen. Beoordeel ook gerust delen van websites (b.v. het deel waar de promoties van de maand op staan, of een bedrijfsblog van de medewerkers, enz.) Jouw website kan gerust een compositie worden van een aantal verschillende websites.
    Maak een lijstje van je favoriete ontwerpen en de reden waarom ze je aanstaan.

    Waar je zeker op moet letten als je met een webbouwer praat.
    Vraag steeds een offerte op papier, inclusief een duidelijke beschrijving en prijs. Het hoeft geen dikke turf van een boek te zijn, maar je hebt het recht om te weten waar je voor betaalt, hoeveel en wat je er voor krijgt.
    Als je webbouwer je helpt om je domeinnaam en webruimte vast te leggen, zorg dan steeds dat de factuur en de noodzakelijke codes (login / paswoord) aan jou gestuurd worden. Je kunt ze gerust aan je webbouwer doorgeven, maar zorg er in elk geval voor dat je goed een kopie hiervan zelf bewaart. Later kun je ze misschien nog nodig hebben.
    Vooraleer je beslist om met een firma in zee te gaan, durf dan gerust om referenties te vragen. Niet alleen de naam en activiteit, maar ook een telefoonnummer en een contactpersoon. En doe gerust de moeite om ook even te bellen naar een paar om te horen of je leverancier echt wel zo betrouwbaar en kwaliteitsvol is als hij laat uitschijnen. Uiteindelijk gaat het toch over de voorstelling en het imago van je eigen bedrijf. Daar sol je niet mee.

    Bovenstaande informatie kwam tot stand door gesprekken met onze klanten, ervaring bij het bouwen van websites en webshops en door "cowboyverhalen" die we onderweg tegenkwamen. 2TREES is gespecialiseerd in websites, E-promotie en webshops voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Wij werken met praktische, eenvoudige modules zodat u enkel investeert in wat u werkelijk nodig hebt. Later kunt u uw basis steeds uitbreiden volgens uw nieuwe wensen of noden. En vooral ook voor het doeltreffend promotie voeren via het internet kunt u op ons beroep doen. Contacteer ons gerust geheel vrijblijvend: www.2trees.be.

    21-05-2008 om 10:19 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe start je met een webshop?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Wat is je motivatie om te investeren in een webshop? Is het een reactie op tegenvallende verkopen in je normale winkel? Wil je een nieuwe markt en nieuwe klanten aanboren? Eist je leverancier het misschien? Of doe je het gewoon om 'mee te zijn' met de markt?


    Je begrijpt ongetwijfeld dat dit laatste argument het zwakste is. Een webwinkel biedt een heel aantal specifieke voordelen, maar het is zeker geen "deus-ex-machina", een duiveltje dat alle problemen oplost.


    Welke voordelen heeft een online winkel?


    Vooreerst valt de investering zeker goedkoper uit dan een nieuwe winkel oprichten. Niet alleen heb je geen huur- of aankoopkosten, en zijn er geen vaste kosten, je hoeft ook geen rekening te houden met toekomstige groei en ruimte. Je kunt immers uitbreiden volgens de noden.

    Ook qua personeel en assortiment kun je 'slim' meegroeien met de wensen van je klanten en de markt. Komt er veel vraag naar een bepaald product, dan kan je eenvoudig een aantal bijbestellen of een nieuw artikel aankopen terwijl je ze reeds verkocht hebt.
    Tenslotte ben je niet meer gebonden aan een bepaalde regio, openingsuren, vakantieregeling, enz.
    Dit zijn drie heel belangrijke voordelen, maar er zijn er vast nog wel meer.

    Hoe start je best met een online shop?

    Vooreerst maak je best voor jezelf een lijstje met de motieven waarom je online wilt verkopen, het aantal producten en de leveringsmodaliteiten van deze producten.
    Zet ook kort op papier hoe je denkt te willen werken. Is het uitsluitend een online winkel, of gebeurt het in combinatie met een fysiek verkooppunt? Maar ook hoe zullen bestellingen administratief verwerkt worden en leveringen uitgevoerd?
    Bereken tenslotte even hoeveel je maximaal wenst / kunt investeren in zo'n online winkel. Hou hier niet alleen rekening met je marges op verkopen, maar ook met de kostprijs om je online shop te promoten en met een deel niet verkochte stock. Als je internationaal gaat, moet je ook nog vertaalkosten incalculeren, want je tekste moeten toch wel professioneel zijn.

    Eenmaal je dit allemaal onder elkaar hebt gezet, kan je een degelijke webbouwer consulteren. Liefst een die ook kaas heeft gegeten van een webshop. Vraag -naast de precieze kostprijs- dus ook naar de ervaring, klanten, realisaties van dit bedrijf met webshops. Kijk vooral ook als je achteraf op een vlotte service kunt rekenen, want in het begin moet je wel rekening houden met een aantal inloopweeën. Je moet immers niet alleen vertrouwd worden met een nieuwe manier van werken, maar ook met een andere benadering van winkel voeren en verkopen.

    Een webshop biedt zeker heel veel voordelen. Maar vergeet nooit dat je er ook achteraf goed mee moet werken. Het louter feit om er één te hebben, volstaat niet om automatisch succes te verwachten. Vraag dus ook je webbouwer of zij ervaring hebben met het professioneel uitbouwen, het doeltreffend promoten en het verder ontwikkelen van een webwinkel, liefst op maat van je bedrijf en samen met jezelf en je verantwoordelijken. En koop geen eenheidsworst. Elke webshop vergt een persoonlijke benadering want elke zaak, elk bedrijf of activiteit is uniek en kent zijn eigen specifieke eisen.

    2TREES is gespecialiseerd in het bouwen en doeltreffend promoten van online winkels voor KMO's en zelfstandige ondernemers, zowel voor B2C als B2B. Door onze specialisatie kun je starten met een basis-shop en achteraf je online activiteit uitbouwen volgens je eigen groei of wensen.

    Wilt u meer weten over een webshop voor uw activiteit? Download gerust onze gratis folder op www.2TREES.be of contacteer ons even voor een vrijblijvend gesprek. Je krijgt er ongetwijfeld een pak nieuwe, praktische ideeën bij voor een goede uitbouw van je zaak in deze moderne tijd.

    14-05-2008 om 09:42 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede tips om e-mailadressen te verzamelen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen E-mailadressen hebben voor een bedrijf of zaak werkelijk goudwaarde. Niet alleen klantenadressen zijn prima om mee te werken, ook mailadressen van geïnteresseerden, gelijkgestemden of "vakbroeders of -zusters" zijn waardevol om mee te werken op promotievlak. Maar hoe geraak je op een goede en klantvriendelijke manier aan dit virtuele goud? Hier volgen enkele goede tips.

    1. Laat jezelf kennen en vraag e-mailadressen.
    Van zodra je beslist om een eigen website te laten bouwen, kies je je (domein)naam. Van dat moment kun je ook reclame maken voor je (toekomstige) website. Gebruik dan ook toffe meldlingskaartjes waar je je klanten, bezoekers, prospecten, ... van je nieuwe site op de hoogte brengt. En nodig hen ter zelfde tijd uit om zich (vanaf ../../..) in te schrijven voor je voordeel- en nieuwsbrief. Laat hen ook steeds de mogelijkheid om op papier hun gegevens in te vullen en je te bezorgen. Maar het belangrijkste is wel: VRAAG hun adres.

    2. Maak het je klanten niet moeilijk om hun e-mailadres op te geven.
    Zorg dus dat je enkel de noodzakelijke inlichtingen opvraagt. Naam, adres en e-mailadres b.v. volstaan. Later heb je nog wel tijd om de persoonlijke gegevens aan te vullen als ze klant geworden zijn, of als ze voor een speciale actie in aanmerking komen. Zorg ook dat ze zowel online via je website als manueel via een invulformuliertje je gegevens kunt opgeven. Je kunt b.v. een toffe box plaatsen in je zaak, in combinatie met een leuke affiche en een voorraadje meldingskaartjes.

    3. Zorg dat het zivol is om zich aan te melden.
    Geef daarom duidelijk aan wat men kan verwachten als men zijn mailadres achterlaat. Hoeveel keer verschijnt b.v. je nieuwsbrief, welk voordeel kan je verwachten, welke inhoud mag je lezen, enz. En hou je daar dan ook aan. Beloof niets wat je niet levert en respecteer zeker de timing. Wat altijd goed werkt om adressen binnen te krijgen is een leuke attentie als dank voor de registratie. Dat kan een eenmalige extra korting zijn (b.v. 5 %), maar een gadget of een gratis boekje, brochure met tips, enz. werkt net evengoed.

    4. Stop nooit van e-mailadressen werven.
    Eenmaal je begonnen bent, zet de inschrijvingsmogelijkheid prominent op je landingspagina van je website, maak een aanlokkelijke reclameblok, geef een voorbeeld van voorbije voordelen, vraag continu aan bezoekers om zich in te schrijven. Doe dit zowel on- als offline.
    Online neem je een wervingsregel mee op je nieuwsbrieven, mails, reclame op je website, jointreclame op nieuwsberichten van collega's, enz., enz. En offline kun je een wervingskaartje bijsluiten bij leveringen, met een registratiebox werken in je zaak, je personeel opdracht geven om aan elke klant voor te stellen om zich te registreren, op gedrukte advertenties plaatsen, enz., enz.

    5. Zorg dat geregistreerd zijn zinvol blijft.
    Geef daarom steeds een voordeel onder een of andere vorm aan de mensen die hun mailadres hebben opgegeven. Dit kan een extra korting zijn, maar net even belangrijk is deze mensen een weekje vooraf informeren over acties, een dagje eerder binnenlaten op je opendeurdag, een wedstrijdje aanbieden waar een leuk cadeau mee te winnen is, enz. Er zijn werkelijk fantastisch boeiende promoties te vinden om met deze e-mailadressen te werken. Zelfs met relatief beperkte budgetten. Maar verlies nooit uit het oog dat je moet blijven WAARDE leveren. Zo zal je nog extra profiteren uit de mond aan mondreclame van je geregistreerde bezoekers.

    Dit zijn een aantal basistips die elkeen gerust kan toepassen. Zorg er wel steeds voor dat je de wettelijke verplichtingen blijft naleven. Heb oog voor de wet op de privacy, het portretrecht, auteursrechten bij mpeg bestanden, maar respecteer ook de wensen van de klanten. Vraag steeds eerst toestemming vooraleer je begint met mailberichten te sturen, en maak het je klanten ook eenvoudig en gemakkelijk om zich terug uit te schrijven. Niemand is immers gebaat met een bericht dat toekomt bij een ontevreden contact. Dan werkt de mond aan mondtamtam al snel negatief. En dat moet je ten alle tijde vermijden.

    Wie meer wil weten over deze topic, of wie ook eens wil kennismaken met deze promotievorm voor de eigen zaak kan steeds bij 2TREES terecht. Wij zijn o.a. gespecialiseerd in doeltreffende e-promoties voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Zelfs voor kleine budgetten of voor een beperkte doelgroep bouwen wij eigentijdse, simpele maar heel goed werkende e-promoties.

    07-05-2008 om 10:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test je nieuwe website
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er is maar 1 gouden regel om een goede website te onderscheiden. En dat is hetzelfde criterium dat ook voor reclame geldt, nl. een goede website is er een die resultaat oplevert. Dat is een simpele regel, maar wel de enige die steeds correct is.

    Wanneer levert een website resultaat op?
    Hier is geen algemene regel voor vast te stellen. Iedereen maakt dit voor zichzelf uit en voor elke zaak kan dit verschillen. Meestal denkt men snel aan "verkopen" of "omzet" realiseren. Dat is evident. Maar het kan net evengoed zijn dat het doel van je website nieuwe klanten werven is. En dan wordt het succes gemeten aan het aantal nieuwe (mail)adressen die zich registreren via je website. Of stel dat je je website gebruikt om een technisch probleem op te lossen, dan kan je het succes meten b.v. aan het aantal downloads die via je site gebeuren.
    Als je denkt aan een nieuwe website maak je best een lijstje met de 3 voornaamste doelen waarvoor je website een oplossing moet leveren.

    Kan succes voor een website gegarandeerd worden?
    Nooit voor 100 % natuurlijk, daarvoor ben je steeds voor een deel afhankelijk van de "markt", je klanten en concurrenten dus. En deze is per definitie een beetje onvoorspelbaar. Maar er bestaat wel een heel goede truck op zoveel mogelijk risico uit te sluiten.
    Eerst en vooral is het belangrijk om je opdracht toe te vertrouwen aan een webbouwer die de klappen van de zweep kant. Er zijn nl. een aantal technische vereisten die maken dat een website goed gevonden wordt, of sneller bovenaan zoekresultaten terechtkomt. Verder maak je best ook dat je webbouwen zich kan inleven in je eigen zaak. Met je manier van zaken doen dus, maar net evengoed van je klanten en concurrenten. Zorg daarom voor een goede voorstelling van je eigen bedrijf en verzamel vooraf zo veel mogelijk documentatie. Folders, foto's, presentaties, maar ook dummy's zijn welkom. En spreek duidelijk door wat je verwacht van je website en waarom je hiervoor kiest.

    En tenslotte: doe de proef op de som.
    Dat is het belangrijkste. Soms zegt je gevoel dat het goed zit met je nieuw ontwerp. Dat is goed natuurlijk, want een website moet -naast goed werken- er ook liefst nog goed uitzien. Een doeltreffende website is steeds een compromis tussen een technisch ideaal en een esthetisch ideaal. Zo kom je tot een goed presterende site die past bij je eigen zaak en sfeer. Maar als je enigszins twijfelt, en zeker voor websites die op maat gemaakt worden en dus duurder zijn, laat je best een 3-tal versies maken van de entry pagina. Dat is de pagina waar je op terechtkomt als je je naam intypt.
    Toon deze 3 versies dan systematisch (op computer liefst!!!) aan je gezin, familie, buren, klanten, zelfs leveranciers. Noteer deze reacties gedurende een 14-tal dagen en laat de reacties die terecht zijn verwerken in een definitief ontwerp. Met deze praktijktest ben je er wel vrij zeker van dat de meeste fouten uit het ontwerp gehaald worden en kun je met vertrouwen beginnen werken met je website.

    Een aantal tips vind je op onze websitefolder die gratis down te loaden is van onze website www.2trees.be onder de rubriek "aanbod". En denk er aan: wie niet gezien is ... is gezien!

    2TREES is een modern, professioneel internet-communicatiebureau dat zich speciaal richt tot KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wij gaan verder daar waar anderen stoppen.

    30-04-2008 om 11:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een goede nieuwsbrief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een E-nieuwsbrief biedt het grote voordeel dat je op een heel doeltreffende manier de band kunt onderhouden met je klanten en prospecten. Ter zelfde tijd profiteer je van de mogelijkheid om reclame te maken voor (een deel van) je eigen producten of diensten én slaag je er in om je verkopen een "push" te geven. De nieuwsbrief biedt dus veel troeven, op voorwaarde dat hij goed is opgemaakt. Er zijn drie categorieën waar je best aandacht aan schenkt:

    Uitzicht van een E-nieuwsbrief.

    De "look" van je nieuwsbrief is van groot belang. Een aangename lay-out nodigt immers uit om hem te lezen. Dit is een van de eerste criteria om een lezers al dan niet te laten afhaken. Een rommelige opmaak, onverzorgde schikking of kwaliteitsloze foto's geven de impressie dat ook de inhoud niet erg belangrijk is. Wie een nieuwsbrief goed wilt gebruiken, investeert best eenmalig in een professioneel ontwerp dat door een specialist wordt gemaakt.

    Een ander facet van het uitzicht is een goede mix tussen tekst en foto's. Goede foto's zijn onmisbaar omdat ze eerst bekeken worden en een bepaald voordeel van de tekst kunnen accentueren. Iedereen bekijkt graag fotootjes omdat dit snel gaat en weinig inspanning vergt. Neem dus de nodige tijd om functionele, toffe beelden te selecteren of op te vragen.

    Een gestructureerde opmaak zelf zorgt ervoor dat je snel een duidelijk inzicht krijgt in de onderwerpen, aanbiedingen en/of voordelen van je nieuwsbrief. Je abonnees appreciëren het als ze snel informatie kunnen vinden die hen interesseert zonder dat ze een hoop "ballast" moeten overlezen. Je hebt er geen baat bij om de mensen te ergeren, dus maak dat men snel zijn weg vindt in je bericht. Anders zit de kans er in dat een grote groep abonnees snel afhaken en zich uitschrijven.

    Zorg ten slotte dat er een aantal links opgenomen zijn in je nieuwsbrief om de mensen met een muisklik meer informatie te bezorgen over het onderwerp dat hen interesseert. Dit verhoogt het leescomfort van je abonnees omdat ze met minimale moeite de maximale informatie kunnen lezen.

    Inhoud van de nieuwsbrief

    Vooraf aan het uitgeven van een nieuwsbrief maak je best een planning op. Maak een inventaris van een 5-tal rubrieken waarrond je wilt werken. Hoe meer rubrieken je opneemt, hoe meer werk het vergt om voor elke nieuwsbrief nuttige informatie te sprokkelen. Maar een nieuwsbrief met te weinig items komt eerder als platte reclame (tot zelfs spam) over. Vind dus een goede formule voor jouw eigen KMO of bedrijf en blijf consequent rond dezelfde vaste rubrieken werken.

    Zorg voor elke nieuwsbrief voor een goede mix tussen informatieve artikels, een voordeel voor de lezers en eventueel reclame. Reclame stoort dus niet echt op voorwaarde dat de overige inhoud overheerst en reclame duidelijk als reclame herkend wordt.

    Durf voor reclame best wel inventief te zijn en spreek met een aantal collega handelaars af om in elkaars nieuwsbrief reclame te maken. Zo kom je op een toffe manier bij een grote groep nieuwe mensen terecht met je merk terwijl je eigen nieuwsbrief aan waarde wint. Bovendien moet je zelf dit deeltje niet meer schrijven, en dat is tijd gewonnen.

    Zorg tenslotte steeds voor een "call to action" zodat je kunt meten welk effect deze specifieke nieuwsbrief opleverde. Dit kan de bestelling van een speciale aanbieding zijn, of het aanvragen van een voordeelbon, toegangsticket, enz. Maar aan de hand van de reacties weet je op de duur haarfijn wat aanslaat bij je publiek en wat minder goed scoort.

    Nog een paar algemene richtlijnen.

    Vooraleer je een eerste nieuwsbrief uitgeeft, denk je best even na over de frequentie. Als je maar inhoud vindt om per kwartaal te werken, moet je niet spreken over een maandelijkse nieuwsbrief. Denk vooral aan het gevoel dat je bij je abonnees kunt losweken. Vermijd dat je abonnees de dag beginnen haten waarop ze jouw nieuwsbrief verwachten, maar vooral blijf trouw aan de gekozen frequentie.

    Bij het begin van elke nieuwsbrief is het ook tof om via een inleiding als uitgever het woord te richten tot je lezers en een paar beschouwingen mee te geven. Zeg hen duidelijk wat ze kunnen verwachten in deze uitgifte en zorg dat je de verwachtingen ook inlost.

    Zorg voor een goede interactiviteit tussen je nieuwsbrief en je normale website. Als je over een speciale aanbieding spreekt in je nieuwsbrief moet je deze ook op je website terugvinden met meer uitleg en met de mogelijkheid om ze te bestellen. Plaats gerust je nieuwsbrieven online op je website, zeker als ze goede algemene informatie bevatten over jouw activiteit, diensten of producten. Eenmaal men de weg gevonden heeft, kunnen oudere nieuwsbrieven uit informatie-oogpunt later nog worden gedownload door bezoekers aan je site.

    Werk tenslotte steeds met goede, bijgewerkte adresbestanden. Niets vervelender dan mensen ergeren die zich eerder uitschreven en nu plots terug een bericht van jou doorgemaild kregen. Vooreerst kun je hier gerechtelijk problemen mee krijgen, maar vooral commercieel is het een miskleun. Te vermijden dus. Maar net evengoed maak je best dat ook de adressen die je "gisteren vond" in je bestand zitten. Je weet immers nooit wanneer een klant zich zal melden.

    Ziezo, als je hier allemaal rekening mee houdt, zal je zeker scoren met je nieuwsbrief. Zonder twijfel zal je investering in dit promotiemiddel een hoog rendement opleveren. Dat is gegarandeerd.
    Nog meer tips vind je op onze folder over E-promotie die je op de 2TREES website vindt. Maar wil je werkelijk zeker spelen, laat je nieuwsbrief dan verzorgen door een professional en concentreer je zelf op je eigen specialisatie, nl. je klanten goede service leveren en je eigen activiteit perfect uitvoeren. Zo haal je het meeste rendement uit je inspanningen.

    2TREES is gespecialiseerd in het ontwerpen, opmaken en versturen van E-nieuwsbrieven voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. We hebben een aantal interessante formules om uw nieuwsbrief heel efficiënt en op de voorziene termijn uit te geven. Kan een nieuwsbrief ook voor u een prima idee zijn? Neem nu vrijblijvend contact met ons op en laat u verbazen wat er allemaal mogelijk is, zelfs met kleinere budgetten.

    23-04-2008 om 08:56 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter zaken doen met je website
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vaak denken KMO's en zelfstandigen dat, eenmaal ze geïnvesteerd hebben in een eigen website, het internet de toverformule zal zijn om de zaken te laten boomen. Hallo Houston, let's come to earth. Laat me hier even dit misverstand uit de wereld helpen. Een eigen website is onmisbaar indien ze goed wordt gebruikt door de eigenaar. Het is zowel een werkinstrument als een promotiemiddel. Mits een goed gebruik mag je zeker heel goede resutaten verwachten, maar als handelaar moet je er wel zelf aan meehelpen.

    Maak van je klanten je promotoren.
    Dit is een van de eerste zaken dat iedereen kan doen om van de eigen, nieuwe website een succesnummer te maken en om te zorgen dat de zaken erdoor verbeteren. Hoe kan je dit in de praktijk doen? Hier volgen een aantal tips die iedereen gerust kan toepassen:

    1. Zorg om te beginnen dat je eigen klanten geïnformeerd worden over je website. Zet je adres op je brieven, facturen. Maar ook een toffe affiche in je zaak, of een aankondiging op de desk van je zaak zelf helpt aan de bekendmaking.

    2. Verder verzamel je natuurlijk systematisch de e-mailadressen van je klanten. Stuur hen even een berichtje om je nieuwe website voor te stellen. Geef hen alvast mee wat ze er kunnen op vinden dat voor hen van belang is en hoe ze zelf voordelig er mee kunnen mee werken.

    3. Zet van tijd tot tijd nieuwe zaken op je website, en breng je klanten ervan op de hoogte. Zo maak je ze gewend dat ze van tijd tot tijd nieuws kunnen ontdekken op je website. En als je maakt dat je promoties, speciaal aanbod, enz. een week eerder op je site staat dan in de krant, zal dit zeker je aantal bezoekers gunstig beïnvloeden. Iedereen wordt liefst eerst geïnformeerd.

    4. Geef je klanten die hun e-mailadres opgeven om je nieuwsbrief te ontvangen een extra voordeel. Dat kan b.v. eenmalig een procent korting zijn bij een volgende aankoop. Dit zal hen stimuleren om zich op te geven. Laat hen zelf hun gegevens ingeven op je website. Zo heb je er zelf geen werk aan en maak je vooral geen typfouten.

    5. En als je dan met je zaak iets doet, een opendeurdag, of een verkoopactie, of een speciale aanbieding lanceren, kondig dit ook aan via je website én geef de bezoekers die je website consulteren terug een exclusief voordeel. Wees gerust, je zal zeker meer verkopen en de mensen zullen rap weten dat er voordeel te halen is via je website.

    Een goed en uitgebreid bestand van e-mailadressen is goud waard voor je zaak. Steek er dan regelmatig tijd in om adressen te verzamelen en wijzigingen aan te passen in je bestand. Om vervolgens regelmatig en systematisch dit adressenbestand te gebruiken. Want iedereen wordt graag op de hoogte gehouden, krijgt graag een voordeel en wordt graag persoonlijk aangesproken.

    2TREES is gespecialiseerd in het verzorgen van E-nieuwsbrieven, persacties en klantenacties via het internet voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Contacteer ons gerust vrijblijvend en laat u versteld staan wat je ook met kleinere budgetten kunt doen!

    16-04-2008 om 09:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slim werken met je website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het voorjaar zit er bijna op. Ook de drukte van opendeurdagen, nieuwe collecties, klantendagen, enz. ligt bijna achter de rug. Voor de KMO's en zelfstandige beroepen komt het er nu op aan om klaar te zijn voor het hoogseizoen. Zeker als je activiteit in de horeca, de decoratie-, ontpannings- of tuinsector ligt. Daarom is het nu ook tijd om even te kijken hoe je je website kunt gebruiken om beter (slimmer) zaken te doen. Graag delen we hier een 3-tal goede ideeën die iedereen kan gebruiken.

    Werk regelmatig de inhoud van je website bij.
    Een website waar de gegevens continue worden bijgewerkt is heel belangrijk voor een goed imago voor je zaak. Daarom is het goed om minstens elke maand zelf even de eigen website te overlopen. Kijk goed welke informatie achterhaald is (data voorbij, aanbod afgelopen, oude collectie, foute reclametekst, enz.). Ter zelfde tijd kan je ervan profiteren om elke maand een paar nieuwe items aan je site toe te voegen. Zo zien de bezoekers dat je website actuele informatie weergeeft, en dat wekt vertrouwen voor zowel je eigen zaak als voor de info die er wordt getoond.

    Mond aan mond reclame is nu belangrijker dan ooit!
    Het is reeds veel gezegd en geschreven: de mond aan mondreclame behoort tot een van de sterkste en zekerste promotievormen. Waar dit vroeger voornamelijk gebeurde via babbeltjes op de wekelijkse markt, of bij de bakker, beenhouwer en andere middenstanders, is het internet en de GSM nu in de plaats gekomen. Met een druk op de knop stuur je een bericht aan alle mensen in je adresboek. Het verschil ten opzichte van vroeger ligt nu in de snelheid van de informatieoverdracht. Mond aan mondreclame heeft nog steeds een aureool van "langzaam maar zeker". Dit is fout. Dank zij e-mail en mobiele telefoon is het nu "snel en zeker" geworden.

    Maak van je eigen klanten je eerste promotoren.
    2TREES heeft nu een aantal echt leuke acties voorbereid voor KMO's en middenstanders om hun klanten als promotoren voor hun eigen kar te spannen, maar wel op een originele en eigentijdse manier. Een leuke actie voor deze zomer kan een "Tell A Friend"-actie organiseren. We maken een tof aanbod en geven een leuk voordeel aan je eigen klanten. We mailen dit aanbod met een mooie nieuwsbrief naar je klanten (je hebt toch wel hun e-mailadressen, zeker) en nodigen hen uit om je zomeraanbod te delen met 5 van hun vrienden. Ze geraken aan hun voordeel bij afgifte van je nieuwsbrief en voilà. Jij als handelaar krijgt een pak nieuwe klanten over de vloer, je website is gepromoot, je eigen klanten zijn blij om een voordeel van je te hebben gekregen en je hebt een massa nieuwe e-mailadressen om verder mee te werken.

    2TREES E-promotie voor KMO's en zelfstandige beroepen.
    Meten is weten. Nog een waarheid als een koe. Nu is er geen enkele reden meer om even uit te testen wat E-promotie kan doen voor uw website en uw zaak. Om u bij te staan om op een goede manier het internet te gebruiken voor uw zaak kunt u nu op 2TREES beroep doen voor:
    - het onderhouden van uw website. We hebben 2 interessante formules. Wie maar sporadisch gegevens moet aanpassen kan bij ons kiezen om dit per opdracht te doen. Maar wie regelmatig nieuwe informatie wil plaatsen kan ook een heel interessante jaarovereenkomst afsluiten. Zo bent u zeker dat de belangrijke info tijdig, correct en foutloos online staat.
    - om de verkoop in het hoogseizoen te stimuleren kunt u met 2TREES een E-promotie-actie organiseren. We maken en versturen o.a. nieuwsbrieven, persberichten of klanteninfo's online. Heel tof en speciaal is echter een "Tell A Friend"-actie. Leuk voor je klanten en heel rendabel voor elke zaak. Wil je meer hierover weten, download hier onze gratis folder met tips over E-promotie.

    Doe nu de 2TREES test. Contacteer ons tijdig voor een vrijblijvend gesprek. Je kan steeds op ons (én onze volledige discretie) rekenen.

    09-04-2008 om 10:26 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES start met 30 jaar ervaring!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    At last: we bestaan! Na de inspanning van de voorbije maanden, de eerste contacten met klanten, de eerste websites, de eerste webshop, formaliteiten allerhande en veel boeiende, toffe, leuke, nuttige gesprekken met allerhande bedrijven, zaken en personen is het nu officieel. Ons BTW nummer en alles wat erbij hoort is terecht. Een nieuw bedrijf? In naam en officieel ja. Maar in de praktijk: Ohlala... Meer dan 30 jaar ervaring, expertise en vakmanschap is nu gebundeld in 2TREES.

    Ann heeft een bijzonder gevoel voor het uitzicht van dingen. Lay-out, ontwerp en originele ideeën weet zij als geen ander te koppelen aan een eenvoudige organisatie of programmering. Bovendien heeft zij een aangeboren intuïtie voor zaken die werken. De essentie gebruiken in de pure vorm, maar dan wel op een fantastisch feestelijke manier, dat is in twee woorden gezegd de dada van Ann. Reeds meer dan 20 jaar staat zij in voor een brede waaier van communicatie: van tijdschriften, jaarboeken, nieuwsbrieven, folders, affiches tot websites, onlineverkoop, nieuwsbrieven en persberichten allerhande. Geen wonder dat wie eenmaal met haar werkte, dit het liefst wil blijven doen.

    Ikzelf voelde me meer aangetrokken tot commerciële domeinen. Ik was steeds al geboeid door WAT werkelijk doet verkopen. Daarom specialiseerde ik me de voorbije decennia in verkooppromotie, marketing en reclame-acties voor het brede publiek. Hoe spreek je een publiek aan, wat vertel je hen en wat niet. En vooral hoe gebruik je als KMO en kleine zelfstandige best een modern medium als het internet voor je eigen zaak? Sedert een 10-tal jaar werkte ik samen met Ann om de mensen via het internet te informeren en aan te trekken. Een open geest en open ogen zijn heel belangrijk in mijn vak. Zo blijf ik nieuwe trends op de voet volgen.

    Samen hebben Ann en ik meer dan 30 jaar ervaring in datgene wat wij nu met 2TREES brengen voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Met deze professionele staat van dienst hebben wij natuurlijk een netwerk opgebouwd van expertise, nuttige contacten, klanten en kennissen. Wat zij van ons en onze start vinden, kun je hieronder lezen. En hun reacties deden echt deugd. Alvast bedankt ervoor. Nu kijken we vol ambitie naar de toekomst. Wij zijn er klaar voor!

    Voel je vrij om ons -vrijblijvend- te contacteren en op ons een beroep te doen.

    Ann en Patrick danken alvast voor hun sympatieke wensen en steun:

    -----
    Beste Ann,
    Spijtig dat Patrick en jij Aktivia verlaten. Ik vond de samenwerking met jullie heel vlot en aangenaam! Een eigen bedrijf is natuurlijk ook een mooie, boeiende uitdaging! Ik wens jullie hier heel veel succes mee!

    We hebben naar de banner gekeken en deze kan nog gebruikt worden! Input voor de nieuwsbrief ontvangen jullie begin volgende week.

    Met vriendelijke groet,
    Raf Leenen
    Product Manager A.Vogel
    www.avogel.be
    ----

    Dag Patrick,
    Ik lees nu pas je mailtje: heel veel succes toegewenst met de nieuwe uitdaging!!

    Vriendelijke groeten.
    Dominique Rampelbergh
    Marketing medewerker
    www.partena.be
    -----

    Dag Patrick,
    Dank je wel voor deze info. Ik wens je veel succes voor je toekomst. En Ann uiteraard ook!
    groetjes

    Tamara Bergmans
    Product Group Manager
    www.biohorma.com
    -----

    Patrick,
    Ik houd de gegevens van jullie nieuwe activiteit bij, je weet nooit.


    Ik vond het onthaal en de sfeer op de opendeurdagen altijd positief en ik had van in het begin de indruk dat jij bij Aktivia onder jouw niveau werkte maar dat je er bleef omdat het light en ambiance was.

    Veel plezier met de nieuwe start.
    Geert Steenlant
    Manager
    www.santesa.be
    -----

    Dag Ann;
    Bedankt voor het artikel in Gos van april,verder wil ik U en Patrick bedanken voor het vele en prachtig werk dat jullie
    gepresteerd hebben voor Aktivia,daardoor heeft de wandelsport een ongelooflijke duw in de rug gekregen.
    Verder wens ik jullie veel succes in de toekomst.

    Met Vriendelijke Groeten.
    Casier Willy
    ere-voorzitter Aktivia
    -----

    Beste Patrick,
    Van harte proficiat met jullie nieuwe initiatief. Wie weet kruisen onze wegen nog wel eens ?

    met vriendelijke groet
    Hannelore
    www.sydes.be
    -----

    Dag Patrick
    Neenee, het is geen verrassing voor mij dat jij die stap gezet hebt ! Het zat immers al altijd in je bloed. Bovendien , denk ik, dat er teveel “logge administratie” was in je vorige job. Zeker en vast zullen daar heel wat mooie en positieve periodes geweest zijn, maar het was niet echt jouw ding.

    Maar natuurlijk , een hele grote proficiat en alle succes toegewenst. Is mevrouw Ann je collega uit je vroegere job ?

    Eerlijk waar, ik vind het reuzetof en ben heel erg blij dat je de stap gezet hebt ! Succes voor jullie allebei.

    suzy
    -----

    Beste Ann & Patrick,
    Proficiat met jullie initiatief! Ik wens jullie veel succes en stel voor dat we contact houden na de drukte van de opstartperiode om verdere samenwerkingsmogelijkheden te verkennen.

    Met vriendelijke groet,
    Philip Van der Putten
    Managing Partner
    www.routeyou.com
    -----

    Dag Patrick, Ann,

    Da’s goed nieuws!!! Alvast heel veel succes met de nieuwe zaak! (Nathalie van WW had me ook laten weten dat jullie haar even een mailtje hadden gestuurd)

    Jullie zijn beiden zeer bekwame en gedreven personen die allesinds weten waarover het gaat, dus denk ik dat jullie zaak zeker succesvol zal zijn!

    Een boeiend nieuw jaar dus!
    Veel succes!

    Sabine
    www.musecommunication.com
    -----

    Dag Ann, Dag Patrick,
    Proficiat met jullie nieuwe onderneming.

    Langs mijn kant ook nog wat nieuws: ik werk nog tot einde 2007 bij Weight Watchers om dan een paar “sabat”maanden te nemen en me dan te storten in nieuwe avonturen.

    Ik wens jullie veel succes en wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen ;-)

    Met vriendelijke groeten,
    Nathalie Tverdy
    Marketing Manager
    www.weightwatchers.be
    -----

    Ann, Patrick,

    Van harte gefeliciteerd!
    Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan.
    Tot snel.
    Klaus.

    _______________________

    Klaus Lommatzsch
    Managing Partner
    www.duvalguillaume.be
    -----

    Dag Patrick,
    jullie hebben inderdaad niet stil gezeten!


    Alvast veel succes. Ik stuur in ieder geval jullie mail door aan geïnteresseerden.

    Groetjes,
    Gitta BELLENS

    Strategy & Planning Services

    01-04-2008 om 17:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haal meer uit je website (als je er al een hebt)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog te vaak zien we dat de eerste website van KMO's of zelfstandigen nauwelijks meer zijn dan een soort online "visitekaartje". Buiten de naam, de adresgegevens, een foto en een erg summiere beschrijving, valt enkel de knop "contacteer ons" op. Nog te veel heeft men angst om informatie over de eigen activiteiten, realisaties, klanten, kostprijzen, enz. vrij en open mee te delen aan wie er interesse voor heeft. Het spook van de concurrentie dwaalt duidelijk nog sterk rond.

    Dat is jammer omdat een goede website veel meer troeven biedt voor je eigen zaak. Onderzoek leerde ons dat een website tegenwoordig steeds meer gebruikt wordt door potentiële klanten om zich te informeren, en dat men een handelaar zonder website niet meer zo erg vertrouwt. Dit biedt voordelen. Weet iemand een reden op b.v. de gewone prijzen voor je producten of diensten niet op je website te plaatsen? Concurrentie? Volgens mij weten je concurrenten even goed als jijzelf wat je klanten aanrekent, of anders duurt het niet lang als ze dit willen weten. Da's dus geen argument. Integendeel. Als je tot het hoger prijsniveau behoort, maak je automatisch dat klanten die geen budget genoeg hebben geen contact opnemen. Dat is toch tijd gewonnen om met de juiste mensen te praten.

    En waarom zou je je klanten of realisaties niet vermelden? Angst om klanten kwijt te raken? Integendeel, wie met jou zaken deed en tevreden is, gebruik je best om reclame te maken voor je eigen zaak. Getuigenissen zijn nog steeds een van de sterkste promotie-instrumenten. Doen dus.

    En vind je echt dat je je eigen mensen moet wegstoppen uit vrees dat ze worden weggekaapt? Ik niet, goede mensen blijven bij goede ondernemers werken, zeker als je henzelf respect toont als mens en werknemer en als je hen hun capaciteiten laat ontplooien. Het risico op een onbekende, nieuwe baan weegt nooit op tegen een aangename en gekende werksfeer. Maar klanten vinden het wel leuk als ze vooraf reeds zien welke mensen achter een zaak staan (wauw, het bedrijf bestaat écht!) en wat hun werk is.

    Deze kleine dingen maken dat je
    Winst - Winst - Winst haalt uit je eigen website. Er zijn een aantal "technische" zaken waar je moet op letten voor je website, maar daar heb je een professionele webbouwer voor. Wie meer wilt weten, kan op onze website gratis een informatiefolder downloaden met informatie over een goede website of je kan je hier abonneren op de 2TREES nieuwsbrief die in de loop van april regelmatig tips, trends en tendenzen zal melden in de boeiende wereld van de internetcommunicatie voor KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen.

    26-03-2008 om 08:31 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creatief omspringen met een webshop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eind 2007 telde België 2.647.000 internetaansluitingen waarvan 82 % voor privé gebruik. De laatste 5 jaar steeg het aantal aansluitingen bovendien met 45 %. Recente studies wezen uit dat het gedrag van de Belgische consument ook veranderde. Het internet wordt nu steeds vaker gebruikt om zich vooraf te informeren en om vooraf een beeld te krijgen van de firma of persoon waar men contact mee zoekt. Het internet wordt duidelijk onmisbaar voor iedereen die een eigen zaak heeft.

    De redenen om met een website / webshop te starten zijn voornamelijk de wens om nieuwe producten te verkopen bij nieuwe klanten en om meer omzet te genereren doordat men via een webshop over gans de wereld klanten kan zoeken. Dat is allemaal prima, maar toch stellen we vast dat het voornamelijk grote bedrijven en dito organisaties zijn die momenteel aan E-commerce doen. En dat is spijtig. Want ook voor KMO's, zelfstandigen (en zelfs vrije beroepen) kan het principe van een webshop tot een sterke
    stijging van de bedrijfsresultaten leiden. Bovendien zijn de moderne webshops ook uiterst klantvriendelijk en bedrijfszeker. Alleman is winnaar!

    Hier wilt 2TREES met twee zaken bij aansluiten. Vooreerst bouwden wij nu een standaard KMO-webshop die een modern, vlot en bedrijfszeker gebruik koppelt aan een heel interessante prijs. Speciaal gebouwd om KMO's en zelfstandigen te helpen om ook snel met internetverkoop te starten zorgt 2TREES ook nog voor een degelijke opleiding op maat van de kleinere ondernemer. Daarmee wordt de voornaamste vrees weggenomen, nl. de angst om de werking met de webshop niet goed onder de knie te krijgen, of om te falen bij hun klanten.

    Een tweede, origineel idee werd gelanceerd door onze klant Belle et Beau. Dit is een toffe interieurzaak op de markt te Tielt. Maar deze markt kreunt nu even onder grote wegwerkzaamheden zodat de zaak moeilijker bereikbaar is. Elke middenstander kent het wel, dit betekent gegarandeerd omzet- en inkomenverlies. Belle et Beau gebruikt nu haar webshop als troef en lanceerde voor de duur van de werken de gratis levering in de Benelux van de goederen die via de webshop werden gekocht. Zij meldde dit zowel aan haar klanten, via Google advertenties als via de pers. Dit werd o.a. opgepikt door Het Nieuwsblad / Het Volk online die er een artikel over plaatste. U kunt hier het integraal artikel nalezen.

    Creativiteit in combinatie met de expertise van 2TREES, dat laat KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen slagen. Niet overtuigd? Test ons. Bel gerust (0495/935 325) voor een afspraak of stuur een mail info@2trees.be. U kunt steeds op ons rekenen.

    18-03-2008 om 11:15 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs