Wat als... opvoeden eenvoudig was???
Inhoud blog
  • Wat een vakantie!!
  • en de wereld, hij draaide voort...
  • gouden medaille
  • mama -Abeldag!!
  • Pubers en eten

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Het (h)eerlijke leven van een moeder van vier opgroeiende kinderen.
    Dit is het (h)eerlijke relaas van een hoogsensitieve moeder over het opvoeden van vier hoogsensitieve kinderen. Over ups en downs. Over twijfels en onzekerheden, maar evenzeer over duizend kleine gelukjes... Welkom in onze wereld!!!
    05-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mama -Abeldag!!

    Naar vaste traditie krijgt elkeen van de kinderen zowel ter ere van de eerste als ter ere van de plechtige communie een mama- èn een papadag.  Een dag waarop ze door mama of papa rondgetroond worden.   Om een dag lang verrast en verwend te worden.  Zo helemaal alleen met mama of papa, dat gebeurt natuurlijk niet zo vaak...

    Vandaag was het de mama-Abeldag.  Met zo'n twee jaar vertraging, weliswaar.  Gelukkig gaat het bij ons meer om de beleving dan om de timing.  Voor een mama- of papadag moeten namelijk verschillende ingrediënten aanwezig zijn.  Het vergt wat planning.  Het kan niet zomaar tussen de soep en de patatten...

    Maar vandaag was het dus dé dag...
    Abel en ik begonnen met een georganiseerde sneukelfietstocht van zomaar eventjes 33km.
    Onze 8- jarige Abel, die dol is op fietsen, op zijn kleine fiets.  Ikzelf, die niet zo dol ben op fietsen maar gelukkig wel op sneukelen, op de fiets van oudste dochter Nel.
    De eerste helft van de tocht viel goed mee.  Wind in de rug, lekkere tussenstops, een duidelijke wegwijzering...
    Toen we echter in de tegenovergestelde richting moesten rijden, in de prachtige omgeving van de uitgestrekte polders, met bijhorende polderwind die ons zwaar terugfloot, hing mijn tong bijna tot op mijn tenen terwijl zoonlief zich als het ware fluitend inhield zodat zijn mama hem toch ietwat bij kon houden.  Jaloers was ik op onze voorliggers.  Met hun elektrische stalen rossen.  Hoewel mijn sporthart innerlijk juichte.  Omdat het ook nog eens aan z'n trekken kon komen.  
    Terwijl ik na 33km erg blij was dat mijn achterwerk niet meer naar het zadel hoefde te kijken, vroeg zoonlief doodleuk of we misschien nog een fietstochtje zouden maken...

    Gelukkig kon mijn volgende activiteit Abel ook wel bekoren.

    Na het fietsen doken we namelijk het zwembad in.  
    Aangezien ik niet erg watergezind ben, probeer ik in het dagelijkse leven zwembaden zoveel mogelijk te mijden.  Probeer ik op reis zoveel mogelijk de echtgenoot mee het water in te sturen.  En probeer ik bovendien, wanneer ik echt mijn badpak aan moet,  dit zo lang mogelijk droog te houden.  
    Vandaag gooide ik al deze principes aan de kant en ging ik er volledig voor.  Abel was de gids, ik volgde hem in al zijn omzwervingen. Wat in concreto betekende: wildwaterbaan - wildwaterbaan - wildwaterbaan - wildwaterbaan - glijbaan met banden - glijbaan met banden - wildwaterbaan - wildwaterbaan - wildwaterbaan - wildwaterbaan - toilet - golvenbad - Turks stoombad - buitenbad - wildwaterbaan - wildwaterbaan - wildwaterbaan - glijbaan met banden - glijbaan met banden - wildwaterbaan - wildwaterbaan en om af te sluiten toch nog zo'n twee keer de wildwaterbaan.
    Waar in het begin de klok -die ik bij elke afdaling van de wildwaterbaan in het vizier kreeg- tergend traag vooruit tikte, raakte ik precies toch ergens tussendoor in de ban van het glijden.  Schrok ik toen ik merkte dat het plotseling tijd was om drogere oorden op te zoeken.
    Het bijhorende protest kon in de kiem gesmoord worden met de belofte aan buikvulling om de leuke dag af te sluiten.

    Zo zaten we met z'n tweetjes naast mekaar in het zwembad-restaurant.  Mijn jongste zoon en ikzelf.  
    Helemaal vol van onze gezamenlijke sportieve activiteiten.
    En iets later helemaal vol dankzij een lekkere warme maaltijd.

    Toen in de auto naast mij het vrolijke kwetteren van mijn ventje stilletjesaan afbrokkelde en ik mijn keppe na een tijdje scheef zag zakken met zijn hoofd tegen het raam geleund, besefte ik dat zijn batterij eindelijk aan het leeglopen was.
    33km fietsen en minstens evenveel km op de waterglijbaan later...
    Wat een kanjer, die zoon van mij!!!!

    Trien






    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 28/08-03/09 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs