• tot overmorgen
  • wow ... de watervallen !!!!!!!1
    zusjes in argentina

18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tot overmorgen
    Hoi schatjes allemaal,
    Deze avond zijn we nog voor de laatske keer een steakske gaan steken in ons inmiddels stamcafeetje Dada . t Was er eentje om het af te leren .... en dan word ik toch even veggie. ( alvast tot zaterdag )
    Binnen enkele uren verlaten we Argentinië , richting Brasil....
    Ik wil hier best nog wat blijven ..... Als ik donderdag niet te moe ben trakteer ik jullie met mooie fotookes van de watervallen en de Aconcagua en onze tocht in Salta en de paarden en en en en .... en nog wat geschreven reisverhalen die enkel op een rappe computer getypt moeten worden .
    Als alles meezit zijn we donderdag rond 14 uur in Brussel ...
    en wat later in Gent ... wat zullen we de argentijnse taxi's missen ( hint hint hint....)
    chau chau
     de zusjes die een bedje nodig hebben
    Veerle en Els.... het beste voor vrijdag , overwerk jullie niet en geniet van de leuke sfeer achter de schermen.
    aan mijn scoutsvriendjes ... tot zaterdag ... we gaan een danske placeren he ... ik heb er zin in .
    Enne de zumba , donderdagavond ... we zien wel , de apres zunmba komt inorde
    Stanneke ... tot donderdag
    kus van sis

18-11-2009 om 05:28 geschreven door silvie

16-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B A ..... de betonnen jungle
    Hoi allemaal ,
    Gisteren zijn we aangekomen in Ba ..... ik zal die watervallen en Salta toch wel wat missen .
    Ons vliegtuig had wat vertraging door het slechte weer , er waren in P Iguazu weer wat tropische buien , het regent daar trouwens 4 op 7 .
     Wij hebben geluk gehad . , behalve dat minibuitje.
    We hebben voor 1 nacht een hotelletje geboekt in Palermo , dit is de groenere buurt van BA . En hopelijk ook wat rustiger dan in het centrum .
    Terwijl ik dit zit de typen zijn de andere zusjes aan het klaarmaken voor het ontbijt . Vandaag gaan we een dagje naar Tigre met de trein . We gaan met een bootje het water op . De delta verkennen , het schijnt reuzegroot te zijn . Volgens onze lieve taxichauffeur in Iguazu , best de moeite . Die man heeft zijn roeping gemist , hij had echt reisleider moeten worden . Hij had zoveel interessants te vertellen ...
    Ik ga jullie laten .. het ontbijt wacht
     liefs
     silvie

16-11-2009 om 00:00 geschreven door silvie

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de watervallen van Argentijnse kant......... WOW WOW WOW
    Ola amigos
     Nadat we vrijdag de Braziliaanse zijde van de watervallen hadden bewonderd stond er zaterdag een dagje genieten op het programma vanaf deArgentijnse kant .... We zijn alweer  benieuwd .
    Dit is gewoonweg onbeschrijfelijk. Ook al hadden we er ons veel bij voorgesteld , het overtrof nog eens al onze verwachtingen .De watervallen en het tropisch regenwoud zijn gewoon buitencategorie ..een waar paradijs voor de natuurliefhebber . Zoveel schoonheid tezamen heb ik nog nooit gezien .
    Wolken vlinders fladderen rondom ons en kriebelen op onze huid . Vlinders in alle mogelijke kleuren en mt prachtige motiefjes . Vogels in alle soorten en maten . Hier zijn wel 400 soorten vogels en vlinders te spotten . En wat een geluiden ...onze zintuigen worden werkelijk op de proef gesteld .
    Weet je dat de toekan hier soms spottend de vliegende banaan wordt genoemd ?
    2 dagen lang hebben we ons vergaapd aan dit staaltje oorverdovend natuurgeweld. Mama mia.....
    Een vleugje magie  te middem vam en prachtig tropisch regenwoud .
    Dit is echt verwonderd zijn en genieten van wat de natuur te bieden heeft ...Ik heb nog nooit zoveel beesten op zo een korte tijd gezien ; vlinders en vogels zoals de toekan , de gierzwaluwen ( vencejos) , kaaimanan , aapjea ,caotis , hagedissen , leguanen , reuzemieren en nen hoop andere insekten .... Alleen de tapir , poema en jaguar hadden zich iets dieper in het woud verstopt .
    Hier komen wel 2000 verschillende soorten planten , struiken en bomen voor .

We zijn heel dicht bij de watervallen kunnen komen , doordat er bruggen boven , naast en onder de watervallen gebouwd zijn. Je kan ze echt voelen , zeiknat werden we door het wild opspattende water. Wat met deze tropische hitte enkel verfrissend werkt ....... vraagt naar nog .
    Nooit hadden we durven dromen dat we ze zo echt en dichtbij zouden voelen .
    We hebben even met een bootje een ecologische toer gedaan , jammer dat de uitleg enkel in het spaans was , zo misten we toch wat info over de fauna en flora . Tijdens onze tocht in het peddel bootje hebben we den kaaiman ontmoet , twas best nen grote . En ons op het water begeven zo dicht bij de watervallen deed ons toch wel iets .
    Na de middag veranderde het weer , we werden getrakteerd op een donder en bliksem spel .
    We mochten even niet verder wandelen en waren verplicht om samen met eem grote groep andere toeristen te schuilen .
    Spannend.Na minder dan een uur was de kust veilig en mochten we onze tocht verder zetten .
    Nog een laatste stukje door het woud ... hmmm .
    Hier wil ik best wel een weekje vertoeven  om de beestjes nog wat beter te leren kennen .
    liefs
    de zusjes

16-11-2009 om 00:00 geschreven door silvie

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweede poging

Goeiemorgen allemaal,
    Gisteren had ik net mijn heel lang verslag ingetikt en toen ik op invoegen drukte verdween het hele verhaaltje .
    Vandaar deze , tweede verkorte poging. t Is wel een supertrage computer , dat belooft. Merci voor de berichtjes op de blok/mail , tis leuk om te lezen dat jullie ons een beetje volgen .
    Waar zaten we ..... In Iguazu . Vrijdagmiddag zijn we na 2 uurtjes vliegen aangekomen in Iguazu . Een stadje dicht bij de watervallen . Echt charmant vinden we dit stadjes niet , , het lijkt ons eerder slechts een stophalte voor alle bezoekers van de imponerende watervallen . Wat wel opvalt is dat de straten hier fel rood gekleurd zijn . Na een regenbui verander je witte broek hier gegarandeerd in een rode . Nice ...
    De straten zijn hier ouderwets geplaveid ( lees oneffen ), misschien dat dit voor enige charme zorgt  ...Zaterdag zijn we lekker gaan eten in el Quincho(tip van de taxichauffeur) , ik denk dat gans Iguazu daar zat....dit klopte wel want toen we gisteren in de luchthaven aan het wachten waren op onze vertraagde vlucht kwamen we heel veel bekenden tegen .
    De watervallen zijn zo indrukwekkend dat het bijna aanvoelt als niet echt ...... zo veel schoonheid , zoveel overdonderend natuurgeweld tezamen .... tis bina niet te geloven .
    Dankzij een heel lieve taxichauffeur konden we vrijdag na aankomst de watervallen vanaf de Braziliaanse zijde bewonderen . We hebben ons werkelijk vergaapd aan zoveel schoonheid ..... wisten wij veel wat er nog ging komen.

14-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wow ... de watervallen !!!!!!!1
    Dag lieverdjes ,
     Vandaag zijn we via Salta naar
    Iguazu gevlogen. Het lukte vrij snel om een hotel te vinden en dit zorgde ervoor dat we vandaag nog de Braziliaanse kant van de watervallen hebben kunnen bezichtigen . Awel ... daar wordt nen mens stil van .
    De voorbije dagen waren zeer druk maar ongelooflijk fantastisch , het waren vrij sportieve dagen in Salta , de ene dag zijn we gaan mountainbiken in de bergen en langs een rivierbedding , het oude spoor volgend van de trein naar de wolken . Ik moet jullie niet vertellen dat dit lastig was he .
    De next day stond er voor Lien en ik een wandeltocht van een ganse dag op het programma . Om 7 uur werden we opgepikt door onze gids Pierre , een lieve fransman die in Salta is blijven hangen . Gans de dag een gids met megaspieren voor ons beiden , dat was niet mis . s middags bereikten we de waterval en hebben we met onze drietjes genoten van een pic nic , daarna een minisiesta en dan al klauterden terug naar de auto .Ik zou onmiddelijk terug willen vertrekken ...
    Gisteren hebben we paard gereden in een gehucht , ietske voorbij Salta,  het eerst uur verliep onwennig , maar daarna genoten we ervan : Het uitzicht was weer al eens wow wow wow .
    Morgen is het terug vroeg opstaan , omdat er aan de Argentijnse kant van de watervallen heel wat te beleven valt .
    Ik kijk er al naar uit .
    Onze dagen in Mendoza bij Hans en co zijn er om voor altijd te koesteren : Ik heb toen bij een van onze tochten echte gaucho s aan het werk gezien ; Ik was ervan onder de indruk . Waarschijnlijk zal ik jullie thuis pas de fotookes knn laten zien .
    Na Mendoza zijn we valle de la luna en het park Talampya gaan bezoeken , meer hierover de volgende keer .
    liefs van ons alle 4

14-11-2009 om 00:00 geschreven door silvie

12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dont paniek

Hola amigos!

Gene paniek, we zijn nog steeds alive! Voor allen die we een beetje lieten schrikken: ook hier is de politie je vriend!

We kregen een gratis lift naar onze hostel, en mochten daarna nog uitgebreid een fotosessie in de combi houden.

Ondertussen hebben we al heel wat kilometers afgelegd (uitgebreid verslag later).

We zijn un in het mooie Salta, in het Noorden van Argentina. Het weertje is hier heel aangenaam zo’n 30 graden, maar de wind maakt het draaglijk.

Hasta pronto! We beloven snel terug te schrijven, we hebben het ook zo drug ;-)

Kusjes van de zusjes.

12-11-2009 om 02:02 geschreven door silvie

05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocolade in San antonio
    Heerlijk geslapen,
    Na het inpakken hebben we het stadje verkend om ons wat meer te verdiepen in de gaucho cultuur hebben we het plaatselijke museum bezocht.
    Dit was ingericht in een oude estancia van Ricardo Guiraldes, een beroemd Argentijns schrijver.
    Zo hadden weer even voor de regen geschuild.
    Na het tweede bezoek aan het restaurant van gitserenavond bezochten ze een plaatseljke zilversmid.
    Bij dit Belgisch regenachtig weer zochten we wat troost met een ambachtelijk chocolaatje. Hadden wij pech dat we dit adresje pas op de laatste knip ontdekten. Een doosje meegenomen voor onderweg, er stond ons namelijk een lange rit te wachten, via BA naar Mendoza.

05-11-2009 om 23:12 geschreven door silvie

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaucho's in San Antonio?¿

Zondagnamiddag aangekomen in San antonio de Areco. Onze rugzakken 8 blokken gesleurd tot hostel Gaucho.
    De straten waren verlaten bijna een spookstad.....tot wanneeer ze 's avonds een restaurant zochten. In plaats van stoere Gaucho's op schone hengsten, kwamen we jongelingen in oude auto's tegen, die reden kermistoerkes door de stad. Hoe ouder de auto's hoe jonger de chauffeurs. Eens een andere manier om een zondagavond te vieren.
    De regen was een spelbreker voor ons verwacht gaucho feest.
    De paarden bleven op stal en enkele  gaucho's zaten met vrouw en familie op restaurant. Opnieuw overheerlijk, maar veel te veel gegeten in een  authentiek decor.
    Dit etablissement zou in Gent ook niet misstaan. Opvallend hoe openhartig en behulpzaam oud en jong hier zijn.

05-11-2009 om 23:04 geschreven door silvie

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnproeverij
    Na een comfortabele busrit onder de goede zorgen van Lucas, aangekomen in Mendoza.
    Hans kwam ons halen met een mooie rode landrover en bracht ons naar zijn finca in maipu.... VAKANTIE¡¡¡¡¡¡¡
    Een mooie posada met rondom wijngaarden, olijfbomen en stoere lookboertjes, wat lieve zachte uitbaters en hun hond.
    Na het installeren in de mooie kamers deden we een wandelingetje naar 2 bodega's: lekkere Malbec gedronken;
    Na het wijnproeven werden we tegengehouden door de flikken, na een korte ondervraging werden we de combi ingesleurd en weggevoerd........
    Meer avonturen in onze volgende blog.

kuskes van de zuskes

05-11-2009 om 00:00 geschreven door silvie

31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.happy halloween...

Dag lieverdjes,

na 2 zwoele dagen in Buenos Aires maakten we vandaag dan toch kennis met de aangekondigde tropische stormen, en dat hebben we geweten... Laat ons zeggen dat de kaweetses al goed van pas kwamen...
    Buenos Aires is echt een grootstad met zijn 10 miljoen inwoners. Het verkeer is er hels, en er is een eigen wegcode. Er zijn straten met 20 rijvakken( soms worden dat er 23 en meer), geen sinecure om over te steken¡¡¡
    Gelukkig vonden we ook al enkele buurten die iets rustiger zijn, met parken en kleine straten met leuke cafeetjes.
    Alles is hier reusachtig: de lappen vlees kunnen een huishouden van 5 voeden, elke wijk is een stad op zich, er zijn duust buslijnen,... Het is allemaal toch even wennen.
    Gisteren hadden we afgesproken met Agueda, een spaanse vriendin die nu in BA woont. Het grappige was dat ze zelf nog niet zo veel van BA zag, en we namen haar mee naar de wijk Palermo Viejo. Het beeld dat we hadden van BA vonden we hier. De max¡¡ Weg van de drukke lanen met stinkende taxi'x en bussen en een verademing in een rustige kleurrijke met laagbouw, hippe bars, unieke winkeltjes met opkomend talent.
    Deze morgen bezochten we de cimentario de recolleta, het kerkhof waar o.a. Evita Perron begraven ligt. De graven zijn stuk voor stuk pareltjes en monumenten op zich en we werden er zowaar stillekes van¡
    Deze middag moesten we schuilen voor de regen, en bezochten we het museum voor schone kunsten en de van goghs, monets, degassen,... vlogen er ons rond de oren. Nog nooit zoveel Vlaamse Primitieven gezien¡¡

De beruchte voetbalwijk 'la Bocca' hebben we verschoven naar het eind van ons programma, met hopelijk beter weer... Hoedanook, we zullen hem bezoeken, desnoods laten we ons rondrijden in een taxi ( die overigens spotgoedkoop zijn)¡
    Vanavond steken we nog een 'steekske' en morgen verwisselen we de grootstad voor het 'landelijke' gaucho-stadje San Antonio De Areco, waar normaalgezien het jaarlijkse cowboyfestival zou plaatsvinden. We zijn eens benieuwd wat dat zal geven¡¡¡

Tot slot nog enkele wist-je-datjes:

- dat we morgen naar een 'kobbojfielm' gaan
    - dat viki een multifunctionele rok kocht
    - dat we een wedstrijdje 'lanen-oversteken' deden. Rara wie won? jaja, ons Silvie
    - dat de argentijnen rare bijjobkes hebben zoals vuilnis op straat sorteren, 7 honden per fiets uitlaten,...

We doen binnenkort een poging om wat foto's up te loaden.
    ¡Besos de Argentina¡¡¡

• Gaucho's in San Antonio?¿
  • Wijnproeverij
  • happy halloween...
  • we zijn er ........ oef