Adverteren in Google door middel van AdWords advertenties is een eenvoudige manier om geïnteresseerde bezoekers naar uw site te brengen. Eenvoudig gesteld, kan het hele proces van adverteren in Google in 3 stappen worden opgesplitst.
Stap 1: Kies uw trefwoorden
Welke woorden zou u intikken in Google indien u naar uw producten of diensten op zoek zou gaan? Verplaats u in de schoenen van een potentiële klant en uw brainstorming werkt al snel vruchten af. Durf out-of-the-box te denken.
Stap 2: Schrijf uw advertentie
Een Google AdWords advertentie kan slechts een beperkt aantal tekens bevatten: 25 tekens in de titel, 2 keer 35 in de advertentietekst zelf. Formuleer daarom krachtig wat uw sterke punten zijn. Probeer uw trefwoorden uit stap 1 in uw advertentietekst te verwerken.
Stap 3: Stel een goede landingspagina samen
Zorg dat de bezoeker na het klikken op uw advertentie op een relevante pagina op uw site terechtkomt. Let er bovendien op dat deze zoveel mogelijk in het verlengde ligt van de trefwoorden en advertenties. Op die manier versterken de 3 stappen elkaar.
Denk bij het opstellen van uw landingspagina opnieuw na over hoe u uw sterke punten in de kijker kunt zetten. Laat uw bezoekers ook niet op hun honger zitten, en zorg dat uw site zoveel mogelijk tegemoet komt aan de vragen van uw potentiële klant.
Adverteren in Google, een kwestie van doen
Zoals één van onze klanten het zo mooi formuleerde "ik heb hiervoor nog nooit een medium gezien dat zo snel zoveel resultaat geeft". Maak er dus gebruik van!