Deze week en volgende week werken we op school rond 'Een goeiedag, dat mag!' Op woensdag 15 mei trokken verschillende klassen naar een plaats rond de school om er de mensen 'Goeiedag' te zeggen en hen een snoepje aan te bieden. Het zesde leerjaar ging naar de markt. De reacties van de mensen waren tof! Er kwam spontaan een glimlach op hun gezicht en ook bij onze kinderen zagen we steeds een glimlach verschijnen.
Maandag 6 mei mocht het zesde leerjaar naar een bowling. Dit was hun beloning, omdat ze bij de koekenslag het grootste aantal koeken per kind verkocht hadden.
In het kader van de Digitale Week die dit jaar
liep van 20 tot 26 april, gingen we in de bib een
spel spelen met als doel informatie te krijgen over
veilig internetgebruik. Dit informatieve spel werd uitgewerkt door Child Focus
en Sensoa.
Op donderdag 25/4/2013 is het zesde leerjaar voor de eerste keer dit jaar gaan zwemmen. Je moest ze zien zwemmen. Ze konden heel snel zwemmen: schoolslag, crawl en rugslag. Komaan, doorzetten! Later mochten ze duiken, ze kwamen bijna aan de bodem. Op het einde mochten ze van de grote springplank springen, jippie! Anderen kozen er toch voor om gewoon in het water te spelen. Zo zag de eerste zwemles van het zesde leerjaar eruit. (Verslaggever: Marieke)
Een spiegelei: breek een vers ei in een kom. Voorzichtig wel, de dooier mag niet stuk gaan. Laat een klontje boter smelten in een pan. Giet het ei er voorzichtig in. Als het hard genoeg gebakken is, laat je het op een bord glijden. Wie slaagt erin de dooier heel te houden?
We bezochten de 3 campussen van het OLV-College in Zottegem. Op elke campus deden we enkele activiteiten.
Op campus centrum deden we enkele proefjes. We testten er onder andere onze longinhoud.
De volgende proef: probeer 6 spijkers te laten rusten op 1 spijker.
We hebben ook even kennisgemaakt met een computerprogramma om facturen te maken. We maakten een factuur voor de verkoop van cupcakes.
En dan losten we enkele raadseltjes i.v.m. eten en drinken op: smaken herkennen, raden waarom bepaalde voedingswaren een bepaalde kleur hebben, in een voeldoos etenswaren herkennen en bij het beluisteren van een geluidsopname raden wat we precies hoorden.
Op campus Bevegem konden we kiezen welke vakken we volgden: wiskunde, Latijn of techniek. Hier zaten we in de wiskundeles. We werden in groepen verdeeld en deden mee aan een quiz.
In het technologielokaal maakten we zelf een stroomkring en daarna stonden we zelf 'onder stroom'.
Na deze twee activiteiten kregen we frietjes met vol-au-vent in de refter van campus Bevegem en na de middag trokken we verder naar campus Grotenberge. Wat een toffe muziekles kregen we daar!
Niet alle eieren van een kip bevatten een kuikentje. Daarvoor moet de kip eerst een haan ontmoeten. Na 21 dagen is het kuikentje in het ei volgroeid. Het kuikentje zal de schaal openbreken met zijn snaveltje en de wereld in stappen!