Inhoud blog
  • Laatste dag in het observatiebedrijf.
  • Voorlaatste dag in het observatiebedrijf.
  • Derde dag in het observatiebedrijf.
  • Tweede dag in het observatiebedrijf.
  • Eerste dag in het observatiebedrijf.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Verlag observatieweek

    24-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag in het observatiebedrijf.
    Hallo,

    vandaag is de laatste dag in mijn observatiebedrijf en ik moet zeggen dat de week echt snel gepasseerd is. We zijn de dag rustig begonnen, betalingen in orde brengen met het boekhoudkundig programma 'Top Account'. Dit was vrij snel gedaan en zijn nadien begonnen met het betalen van de chauffeurs. We staken een bedrag in een enveloppe en gaf het nadien aan de dispatch.
    Dan betaalden we de leverancier via het programme 'Isabel' en daarbij overloopten we of de bedragen juist zijn. Het laatste uur mocht ik onder begeleiding van Norbert de betalingsopdrachten voorbereiden met het computersysteem 'Top Account'.

    MIDDAGPAUZE (van 12u tot 13u30)

    We zijn de namiddag begonnen met betalingen afwerken. Dit hebben we ook in de voormiddag gedaan. Nadien mocht ik terug aan het werk, mijn opdracht was van aankoopfacturen te boeken onder begeleiding. Dit was niet zo moeilijk omdat ik dit gisteren ook heb gedaan. 

    Ten slotte mocht ik zelf het gemiddelde verbruik van de vrachtwagen berekenen.
    Daarna nog GIP opdrachten afwerken en geschenk afgeven aan mentor, bedrijfsleiden en Vanessa (boekhoudster).


    24-10-2014 om 19:14 geschreven door yoni.lagneaux  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlaatste dag in het observatiebedrijf.
    Hallo,

    we zijn de dag begonnen met de verlofdagen van de werknemers en de bedienden te controlleren en aan te vullen in het programma 'TAS'. Daarna De bedragen van aankoopfacturen van leveranciers die op een grootboek staan, heb ik in een excel bestand mogen typen en de nodige info erbij plaatsen: De naam van de leverancier, factuurnummer, het bedrag en de datum. Ook moest ik het excel bestand een opmaak geven. Daarna laten controleren door Norbert (mentor) en ten slotte het bezorgen aan Tom (bedrijfsleider). Het laatste half-uur mocht ik me naast Vanessa (haar takenpakket: facturatie stockage, boeken en goedkeuren aankoopfacturen, dossiers opmaken van de goederen en voertuigschade, debiteurenbeheer) zetten. Zij leerde mij aankoopfacturen, die de leveranciers naar ons sturen, op te maken en controlleren.

    MIDDAGPAUZE (van 12u tot 13u30)

    Na de middagpauze zijn we terug begonnen met aankoopfacturen opbouwen en controlleren. Toen dit bijna gedaan was, heb ik persoonlijk aan Vanessa gevraagt of ik het eens mocht proberen onder begeleiding. Ik kreeg de toestemming en begon met het opmaken van een aankoopfactuur.

    Op het einde mocht ik terug naast Nobert gaan zitten, en samen met hem heb ik zelf diverse boekingen voor de maandafsluiting september 2014 op computer gemaakt, terug onder begeleiding. 
    Ten slotte toonde Norbert me het opmaken van formulieren voor het indienen van buitenlandse cheque's.


    23-10-2014 om 17:52 geschreven door yoni.lagneaux  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde dag in het observatiebedrijf.
    Hallo,

    vandaag was het een half dagje werken en ik moet zeggen dat het zeer vlot is gegaan. Ik ben de dag begonnen met een opdracht die ik gisteren al gekregen heb, namelijk facturen van de voorbije 6 maanden van klanten en leveranciers uit ringmappen nemen en daarna in een kartonnen box steken, ik mocht niet vergeten de nummer van de ringmap op de box te noteren en of het facturen waren van klanten of leveranciers.

    Dit nam best wel veel tijd in beslag. Nadien mocht ik van Norbert (mentor) nog wat aan mijn GIP opdrachten werken.


    22-10-2014 om 19:06 geschreven door yoni.lagneaux  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag in het observatiebedrijf.
    Hallo,

    vandaag was het mijn tweede dag in mijn observatiebedrijf  en ik moet zeggen dat het veel leuker was dan gisteren. Vandaag was mijn mentor aanwezig (Norbert), die het financiĆ«le werk verricht in het bedrijf. Norbert leerde mij de werkuren te berekenen van de werknemers en de interimwerknemers. Toen de uren uitgerekend waren, moesten we die nog samen met de interimcontracten van de interimwerknemers doorsturen naar het interimkantoor (accent job). 

    Nadien leerde Norbert mij met het programma 'ISABEL' werken -> programma waarmee je betalingen/bankuitreksel verwerft. En met de juiste cijfers die we met 'ISABEL' gecontroleerd hebben, gingen we aankoopfacturen boeken. 

    MIDDAGPAUZE (van 12u tot 13u30)

    Na de middag heb ik samen met Norbert nog xat financieel werk van 2 dagen geleden verwerkt. En daarna terug aan de slag met het programma 'Top Account'. En dit tot 16u, wat ik zeker niet erg vond! 

    Toen we klaar waren (rond 16u15), kreeg ik van Norbert de tijd voor wat GIP-opdrachten uit te voeren. Samen met Norbert drukten we aankoopfacturen, verkoopfacturen,... af. 

    Het normale einduur is 17u30, maar bleef nog wat langer om wat bij te praten.

    21-10-2014 om 18:45 geschreven door yoni.lagneaux  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag in het observatiebedrijf.
    Hallo,

    vandaag was mijn eerste dag in het observatiebedrijf. Ik was eigenlijk wel een beetje zenuwactig omdat dit de eerste keer is. Om 8u werd ik vriendelijk onthaald door het onthaal van het bedrijf. Martine (secretaris + onthaalster) liet mij onmiddellijk beginnen en toonde mij waar ik mocht neerzitten. Het eerste wat ik moest doen was vrij simpel,  nieten en peperclips uit CMR's en leveringsbonnen halen. Daarna moest ik de CMR's en leveringsbonnen scannen en doorsturen naar het systeem 'TAS' (Transport Administration System: dossier opmaken op basis van opdrachten, dan word het dossier gecontroleerd, bevestigd en gefactureerd. Via mail of post worden de facturen opgestuurd). Nadien gaf Martine mij de opdracht op de post open te maken, sorteren en een stempel opzetten met daarop 'datum van vandaag' en 'goedgekeurd door'. Na dit mocht ik terug mij bezig houden met de CMR's en leveringsbonnen. De CMR's en leveringsbonnen met hetzelfde dossiernummer mocht ik aan elkaar nieten en alfabetisch rangschikken op basis van de naam van de consument. 

    MIDDAGPAUZE (van 12u tot 13u30)

    Ik zette mij terug neer aan mijn bureau en kreeg als volgende opdracht dat ik de CRM's en leveringsbonnen die ik in de voormiddag heb gerangschikt , te kopiĆ«ren en te stapelen. Daarna riep Martine mij en vroeg of ik een dossier en verkoopfactuur wou leren opmaken. Zonder enige twijfel zei ik 'ja'. Martine mocht naar huis om 16u30 en ik moest nog 1u werken. Ze vroeg mij nog om de opgemaakte facturen in een omslag te doen en daarna frankeren. De laatste 10min. heb ik met collega's gepraat over school en hobby. 

    Het is eens iets anders dan naar school gaan. Het is tof om eens te weten hoe het er dagelijks in een bedrijf omgaat. 

    20-10-2014 om 18:35 geschreven door yoni.lagneaux  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/yoni_lagneaux

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    18-10-2014 om 11:00 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs