Yentl Photographics in Thailand!
Inhoud blog
  • Chiang Mai to Pai and Back !
  • Ayutthaya to Chiang Mai
  • GOODBYE BANGKOK !
  • Take off - Abu Dabhi
  • First blog

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Backpacking in Thailand !
    11-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ayutthaya to Chiang Mai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ayutthaya ...

    We kwamen aan in een stad die 100x minder druk was dan Bangkok. Ik kon het niet meer hebben ... de drukte , de rush , het gehaaste leven. Sinds we in Ayutthaya aankwamen , heb ik voor het eerst sinds lang mijn hoofd kunnen leegmaken. Ookal maar voor even , maat het feit dat het kon was al heel wat. Ik was even vergeten hoe het voelde om 'niet na te denken' , om mezelf gek te maken met mijn gedachten. Ik heb me relaxed gevoeld.
    De eerste dag hier zijn we met een soorgelijk busje als een Tuk Tuk gaan rondrijden , sightseeing. De chauffeur was ietwat overdreven gedreven , volgens mij had die echt een krat redbull op , of opium gesmoord ofzo iets ... We hebben zowat de meeste tempels bezocht in de buurt. Oude tempels , ruïnes , is een beter woord. Het is allemaal nog niet wat ik verwacht had van hier te zien , maar het komt al meer in de buurt. Niettegenstaand dat wat we gezien hebben echt prachtig was! Daar rondlopen , gaf me een rustig gevoel ... het is hier nog geen hoogseizoen dus het krioelt er niet van de toeristen. Ik loop graag even alleen , en ik sta graag stil bij alles ... s'avonds bij het terugkomen in het Sleepaholic - hostel , was ik relax, dus ik stond open voor nieuwe mensen. In onze hostel zit een mix van allerlei landen , meeste van hen frans of duits. We hadden sinds onze aankomst ook voor de eerste keer naar mijn ervaring een echt gemoedelijke avond , vol sfeer en lachende gezichten. Ik heb mensen leren kennen , die hoe verwonderlijk ook een beetje dezelfde ervaringen en visie delen als ik. Het was echt prachtig , om te zien hoe we allemaal zo mooi met elkaar omkonden , en het leek alsof we elkaar al jaren kende. Ik heb gelachen , en geweend. Ik had sinds een tijdje ook al 2 dagen geen druppel aangeraakt , en ik ben niet verslaafd of ik heb het niet nodig om te kunnen leven , maar het verlicht me vaak & ik viel er wel veel op terug. En ik was best fier , want ik heb er ook al 2 dagen geen nood aan gehad. De ochtends zijn nog moeilijk , maar die lukken ook steeds beter. En moeilijke ochtends is geOon eigen aan mezelf , aangezien ik geboren ben met een ochtendhumeur! Vandaag was een dag waarin alles nogal snel is gegaan. We zijn nogal doorgevlogen en ik heb weinig kunnen stilstaan. Desondanks waren het stuk voor stuk wel weer nieuwe en fijne ervaringen. We zijn naar het vrije olifanten park geweest van Ayutthaya , waar ze verwaarloosde olifanten opvangen , en verzorgen. Daar mochten we het 'wasmomentje' van de moederolifanten bijwonen. Ik ben vrij geemotioneerd geweest , door de sfeer , het beeld , en deze grote dieren , de natuur , de context. Het was prachtig om te zien hoe de begeleiders met de olifanten een zwemmetje maakten en hun grote mastodonten schoon schropte met een veel te klein borsteltje :)
    De avond hebben we voornamelijk door gebracht op de authentieke foodmarket , waar we waar voor ons geld kregen ! Super lekker en speciaal , en niet duur...
    s'avonds in de Hostel , kregen we van de hosteleigenaars , trouwens echt mensen met een hart van goud , passie en liefde voor hun werk , een flesje rasechte homemade thaise rum en een spelletje jenga voorgeschoteld! Wat een geweldige avond. Ik heb tranen met tuiten gehuild , en ik heb zo'n prachtig mens uit frankrijk leren kennen ... een mooie vrouw , rond de 30 , in het wit gekleed , een beetje droevige ogen , maar een open hart. Ze trekt hier rond na zware breuk met haar grote liefde , en na ons gesprek van UREN voel ik me verlicht. Ik volg ondertussen haar blog ( jawel , in het frans ! ) en wauw , ik ben echt niet alleen op deze planeet die worsteld met de dingen des leven ! De dag erna bleek onze witte was op de typische thaise manier bij de roze was gesukkeld , en kreeg wigge een roos hemd , en ik roze topjes terug. De hosteleigenaners was er zo van gedaan , da ze 'gelijk zot' nog een shopke is gaan doen , om ons een wittz t-shirt in de plaats te geven. Hoe lief ! Het afscheid van dit leuke hostelletje was een beetje emotioneel , zelfs de eigenaars hebben een traantje weggepinkt. 'Wijle weg' , next stop : Lop Buri - Monkey town ! Op het eerste zicht niks speciaal als je uit het kleine stationnetje wandelt , tot ge de hoek om zijt ! VOL ! Apen , overal , meer apen als TukTuk's , en dan moeten het echt al veel zijn. Kleine acrobaatjes met roze billen hangen , springen en kruipen overal op en onder. Efkes voor't rood licht ? Ik zal uw ruitenwissers efkes naar de zak helpen ! My monkey-pleasure ;) you're welcome ! Steek alles in het diepste van uw holleke , want ze komen er aan en ze zijn schattig , en ze pikken alles. :) aangekomen bij de tempel werden we op een schattige manier aangevallen door deze roze poepjes , en ik werd er toch een klein beetje achterdochtig van ... verder zijn we even vleermuizen gaan spotten ( BIG-ASS-BATS ) en rijstsoep gaan schrokken op een plaatselijk eetkraampje in de straat. Aangezien er verder 'weinig' te zien is in het gezellige Lop Buri , zijn we coctails gaan kappen in een hostelleke , en heb ik ge-vibert met mijn liefste mama. Tegen 10uur richting station , voor een helse rit op de nachttrein richting Chiang Mai. Een ervaring op zich , maar niks voor mij. Ik ben al ne slechte slaper , en als ge 11u aan een stuk door elkaar geschud word , op een bedje van 1.80 op 40 cm , met een waaier in u gezicht een TL lampen die u zwarte vlekjes bezorgen , is dat niet echt behulpzaam. Natuurlijk had wigge daar een knipoogske gesmeten naar een Thaise schone , na de sluitingsuren van de bar en heeft hij zo goed als hij voor de slechte slapers onder ons nog een slaapmutsje in de vorm van Cola flessen , met scheuten whiskey kunnen bezorgen. Ik heb die nacht een uur en 50 minuten echt geslapen. Al bij al vrij heel ( inclusief ochtenhumeur ) aangekomen in Chiang Mai... een beetje een sprookjesachtig station , maar Chiang May zelf is ook niet mis. Kalmer dan Bangkok , dus beter kan niet. We vonden een leuk Hostelleke met zwembad , en na een plonsje en een kwartierke in de zon , zijn we vredig in de coctails gevlogen. De dag daarna was pijnlijk maar niet voor mij ;) ( verwonderdt ?! ) de eerste dag zijn we met ons ondertussen goedgevormd team scooters gaan huren & Chiang Mai & Jungle gaan verkennen ...


    Daar later meer over !
    Kuskes van Chiangimangi! X

    11-10-2016, 00:00 geschreven door Yentl Photographics  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs