Yentl Photographics in Thailand!
Inhoud blog
  • Chiang Mai to Pai and Back !
  • Ayutthaya to Chiang Mai
  • GOODBYE BANGKOK !
  • Take off - Abu Dabhi
  • First blog

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Backpacking in Thailand !
    06-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOODBYE BANGKOK !
    Bangkok ,
    Je was indrukwekkend , maar man wat ben ik blij je te mogen verlaten ...
    3 dagen is een maximum. Je verdrinkt in de chaos ,de kreten en de lawaaierige drukke straatgeluiden hier, en het aangeklamp van het verkopende en bedelende thaise straatvolk word echt vermoeiend.
    Afdingen is een vak op zich , maar als je een markt doet verlies je wel aan elk kraam een kwartier door te discussieren , en zo niet komen ze je wel achterna.
    Voor iemand die van een boerendorp in belgie komt is Bangkok een vrij overweldigend iets.
    De ervaringen hier waren super , dat wel.
    Hostels en geusthouses zijn 'proper' in zo ver ze kunnen , en we beschikken overal over koud water. Ons laatste hostel heeft zelfs warm water ! En een zwembad :) dat was ook te merken aan de prijs. Elke hostel is anders , maar gisteren was ik toch onder de indruk van ons gastgezin die monniken hadden uitgenodigt om hun maaltijd te komen inwijden. Het was zo intens om naar te kijken dat ik er wat emotioneel van werd , hoe gedreven en liefdevol deze mensen kunnen zijn , het ganse scenario ook. Het kan ook wel door de vermoeidheid komen , ik heb hier namelijk nog niet echt 'deftig ' geslapen , en daardoor zijn er hier bij heftige momenten toch al wat traantjes gevloeid. De bedden zijn hard en de kussens net bakstenen :) maar ik zet door.
    De monniken slapen op de grond met een stenen kussen , staan om 4uur in de ochtend op en mediteren zo'n 12u per dag in totaal. Heftig ! Maar hun verhalen zijn mooi ... na mijn reis , als we hier vertrekken ga ik hier een meditatie les volgen bij de monniken , want die zijn blijkbaar indrukwekkend en zeer vereikend.

    Om de rest van de dagen kort samen te vatten , want ik moet stillaan afronden ( platte batterij ) : ik heb hier ondertussen schorpioen , worm , kakkerlak en allerlei andere insecten gegeten , vol proteinen en best lekker! Het was even wennen in't begin , maar echt ok ! Het krioelt hier van de ratten en kakkerlakken , in elke hoek eentje , en het lijkt hier de normaalste zaak van de wereld. Het zelfde met honden en katten ... leven & laten leven is hier het motto. De honden zien er soms verschrikkelijk uit , ziek , graatmager , wonden overal , en dan denk ik aan mijn Toska'tje , die ik voor deze ervaring heb moeten achterlaten ... als ik thuis kom knuffel ik ze plat.
    Gisteren zijn we gaan varen in een longtailboad , het heeft me wat tot rust gebracht omdat we een beetjz verwijderd waren uit de drukte van bangkok. Deze bood vaart met ons rondgans bangkok , de meeste tempels , en vooral : 'slopenwijken'. Paalwoningen in het water , half ingezakte woningen , maar desondanks de omstandigheden , stonden de meesten toch smilend aan de kant , hun ding te doen , en als ik zwaaide kwam er een rij witte tanden bloot die ging van oor tot oor , en die fel afstak tegen hun donkere versleten huid. Ze zijn dan misschien de armere buurt , maar verdorie , ze gaan hier super creatief om met huisjes bouwen. Die ontwerpen vind je voor geen geld bij een architect.
    We zijn weer goed in't zak gezet voor de prijs van de longtailboat maar de man die ons rondvaarde , woonde zelf in de slopenwijk en was zo vriendelijk dar ik het gunde. Zijn dag was waarschijnlijk goed.

    We hebben daarna gekuierd op een plaatselijke markt , waar elke 5 meter vrouwen staan die met een hoog stemmetje 'thai massage' roepen , en voor 5€ krijg je de massage die je even alle drukte doet vergeten. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd , maar die thaise handen doen echt wonderen. Van de ervaringen die ik hoor ben je na zo'n massage blijkbaar echt herboren en plaatsen waar van je niet eens wist dat het kon of dat ee daar spieren zaten , zijn plots zo los als een sliertje spaghetti in een pot olijfolie.

    We zijn na ons marktje op tijd gaan slapen , want we namen vanochtend om 7u de bus richting Ayutthaya ... daar later meer over !

    Kisskiss

    06-10-2016, 03:01 geschreven door Yentl Photographics  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs