De wagen is een Spider II type "coda tronca", wat betekent afgeknotte achterkant. En dit in tegenstelling tot zijn voorganger die een rond achterwerk had. Het is een Amerikaanse uitvoering wat vooral te merken is aan de uniforme rode achterlichtblokken, de zijreflectoren vooraan en achteraan en aan de dikke rubber bumpers. Deze moesten conform de Amerikaanse wetgeving botsingen tot 10 km/u perfect kunnen weerstaan. De wagen is origineel van een SPICA injectie systeem voorzien. Een voorhistorisch injectiesysteem welke nog het best te vergelijken valt met een dieselpomp in de wagens van de vorige generatie.
Hij is voor het eerst ingeschreven op 15-09-1976 en door de vorige eigenaar ingevoerd uit de states in 1999. Een jaar later (ja ja zo lang heeft het geduurd om de paperassen in orde te brengen) op 06-09-2000 werd hij in Belgiƫ ingeschreven
De vorige eigenaar heeft de motor vervangen. Dit vooral om van het spica systeem af te geraken en nu loopt de motor op 2 dell orto carburatoren Ondertussen had de roestduivel ook al toegeslagen en werd hier en daar een beetje aan gelast. Hoe dit werd uitgevoerd dat zullen we later nog zien. Na enkele jaren van min of meer trouwe dienst is door omstandigheden de wagen komen stil te staan voor een jaar of vier De volgende foto's zijn van de vindplaats en hoe ik hem heb aangetroffen
bij het thuis komen al eens een wasbeurt gegeven en het zag er al wat beter uit
In de volgende berichten ga ik een verslag maken van een restauratie van een Alfa Romeo Spider 2000. De bedoeling is dat jullie kunnen volgen hoe het project vorm krijgt en uiteindelijk zal leiden tot een mooie wagen. Het is geen cursus maar een opeenvolging van vallen en opstaan en vooral veel leren. Kijk gerust rond en laat jullie mening, tips en trics maar weten, want hoe meer input hoe liever.
Omdat ik weet dat jullie graag foto's zien: hier is ie dan: