van België hélemaal naar... China!

<!-- weeronline widget -->             <div style="text-align:center;width:355px;height:300px;"> <center>    <iframe scrolling="no" frameborder="0" style="border: 0pt none ; margin: 0pt; padding: 0pt; overflow: hidden; width: 355px; height: 290px;" src="http://www.weeronline.nl/Go/ExternalWidgets/Weather?settings=AT9rNwA%3D">          </iframe>    <a href="http://www.weeronline.nl/Azie/China/Deyang/3631935" style="color:#0160B2;font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;font-size:0.8em;letter-spacing:0.002em;line-height:1;font-weight:bold;margin-left:-25px;display:inline-block;">Het weer in Deyang</a>    </center>    </div>    <!-- weeronline widget -->


China
relojes web website clock

Belgium
homepage uhren website clock

Zoeken in blog


22-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Het is weer zeer lang geleden dat ik nog iets geschreven heb... :D Ik was aan iets bezig, maar doordat mijn computer gecrasht is, was dat weg en ik had geen zin om het nog eens te typen. Aja, aangezien ik in China zit wat een wereld op zich is, hebben ze hier dus geen anderstalige besturingssystemen (buiten als ge die van weetikveelhoeveelgeld koopt), mijn hele computer is op dit moment in het Chinees, hoe hilarisch toch. Ik heb al zoveel misprutst volgens mij maar ja wat wil je ik probeer gewoon alles uit en hoop dat het werkt. Dus... Alles gaat hier goed, ik hoop daar ook met iedereen. De grootouders zijn hier vertrokken naar een neefje om daarvoor te zorgen, dus er is hier wat meer plaats en heb nu mijn 'eigen' kamer. Mijn zus zit hier wel nog de helft van de tijd omdat alleen hier internet is ;) Ondertussen ben ik al met AFS naar Yunnan geweest, waar we in duizend verschillende hotels hebben geweest en naar de raarste dingen ooit gaan zien. We hebben wel de helft van de tijd op een stomme bus gezeten om van hier naar ginder te rijden, 'zoveel mogelijk verschillende dingen gaan bezichtigen'. Wat heb je eraan om ergens 1 uur rond te lopen en daarna weer 3 uur op een stomme bus te zitten... Ik ben bijna elke dag verloren gelopen maar vond mijn weg altijd terug, amai dat was me wat. En natuurlijk was het elke avond dik feestje met al die verschillende nationaliteiten bijeen :P We waren met rond de 120, haleluya. Wat is er nog allemaal gebeurd... Tegenwoordig zit ik zo vaak in Chengdu dat het niet meer normaal is, maar daar is gewoon iets te doen! Daar is het interessant :D Echt een stad die ik ga missen. Je hebt daar alle soorten winkels dat je je kan inbeelden, gezellige dingen waar je iets anders vindt dan Chinese boeken en iets anders kan eten dan Chinees eten, geweldige donuts en normale broodjes met groenten tussen! :D De clubs en bars zijn er geweldig en de mensen ook, ge moet van de hele avond bijna niets betalen (als buitenlander, dan.) :D Hier is het ook Chinees nieuwjaar geweest, we zijn naar Luzhou, Chongqing en Suining geweest. Nieuwjaar hier is een beetje te vergelijken met onze feestdagen, alleen allemaal bijeengepropt. Alles is versierd met rode slingers en lampionnen en weetikveelwat, iedereen is in a good mood, familietradities en uiteten gaan, maar het ergst vanal is het vuurwerk. Nu is er zelfs nog constant vuurwerk overal!! De nacht van 13 februari was het ergste vanal, ik kon gewoon niet slapen. Constant vuurwerk! En de hele maand van die irritante kinderen met vuurwerk op het straat en als ge daarin trapt ne knal van hier tot in Tokio. Ja, ik merk het wel dat de Chinezen het vuurwerk hebben uitgevonden... In Luzhou hebben ze mij en mijn zus in een hotel gedropt en de rest was gaan logeren met familie, dus we konden doen waar we zin in hadden :D De hele tijd de stad gaan verkennen en 's avonds zijn we zelfs gaan drinken. Dat had ik niet verwacht maar alé, het was wel plezant :D En Chinese drankspelletjes zijn vreemd ;) Die hun familie daar is eigenlijk best wel arm, die hebben niets van plaats en wonen op het einde van de wereld ofzo. Ik dacht al dat het in deze stad soms erg was, maar daar... Die hebben niet echt een keuken, die koken gewoon buiten onder een afdak, de douche is gewoon recht boven de WC (wat hier eigenlijk wel als normaal aanvaard wordt)... Maarja wat kan je er aan doen. Daarna zijn we naar Chongqing geweest, ik heb hun daar meer rondgeleid dan andersom, haha :D Door mijn tripje een paar maand geleden ken ik het daar beter dan hun. Holé! Ik heb zelfs een Belgisch restaurant gevonden, de uitbater is Belg maar die is terug naar België vertrokken voor een tijdje, typisch. De 'Luikse wafels' smaakten alleszinds niet hoe ze horen te smaken. Er zat niet eens suiker in!! :O Ja voor de rest is alles hier zn gangetje aan het gaan, het is vakantie nu dus er is niet al te veel te doen. Nooit gedacht dat ik zoiets zou zeggen maar ja in China is dat nu eenmaal zo en constant naar ergens op reis gaan is ook niet alles :D Ik hou mezelf bezig met achterlijke dingen, film zien en slapen. Hoera! Als ik rondvraag waar de rest zich mee bezighoud: exact hetzelfde. Achja... Maar de tijd hier is wel al over de helft, zit hier nu al 6 maand! Nog 4 te gaan dus, en ik sta terug in België. Het gaat voorbijvliegen volgens mij... Ik heb echt niet het gevoel dat ik hier al zo lang zit. Of het gevoel dat ik terug moet gaan naar België. Ik begin zelfs al te dromen in het Chinees (als ik het mij dan al kan herinneren), oh god wat een miserie :D Oja geen idee wat er met mijn weerbericht hier links van de pagina gebeurd is, stom ding.

22-02-2010, 14:27 geschreven door Yasmine  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per week
  • 22/02-28/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 23/11-29/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs