van België hélemaal naar... China!

<!-- weeronline widget -->             <div style="text-align:center;width:355px;height:300px;"> <center>    <iframe scrolling="no" frameborder="0" style="border: 0pt none ; margin: 0pt; padding: 0pt; overflow: hidden; width: 355px; height: 290px;" src="http://www.weeronline.nl/Go/ExternalWidgets/Weather?settings=AT9rNwA%3D">          </iframe>    <a href="http://www.weeronline.nl/Azie/China/Deyang/3631935" style="color:#0160B2;font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;font-size:0.8em;letter-spacing:0.002em;line-height:1;font-weight:bold;margin-left:-25px;display:inline-block;">Het weer in Deyang</a>    </center>    </div>    <!-- weeronline widget -->


China
relojes web website clock

Belgium
homepage uhren website clock

Zoeken in blog


31-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Ik heb vandaag mijn eerste dag school gehad, zooooot!! Echt te groot naar mijn goesting ik dacht dat mijn school groot was met al die bomen enzo :D Niet dus. Het heeft echt alles wat je maar kan indenken, buiten een goede first aid. Die mensen zijn er gewoon nooit!! En dat is juist het geen ik het meeste nodig heb waarschijnlijk ;) er zijn meer 5000 dan mensen die naar die school gaan, waarvan 4 buitenlanders, ik, het Duits meisje en de 2 Thai. High five for that! En we zijn de eerste exchange students in die school, dus alles is nieuw voor hun ook, die draaien gewoon door man :D wel geweldig dat ik mijn piercings en armbandjes kan aanhouden, ik mag meer dan de gemiddelde Chinese student (y). Chinezen zijn niet echt goed in plannen en doen alles rustig op hun tijd, als de mensen aankomen waar je op wacht is de helft ineens weg en kan je terug beginnen zoeken. Echt zo chaotisch heb ik het nog nooit meegemaakt, ik dacht dat ik erg was!! School begon vandaag om 8 uur, maar morgen dus om 7u35 :( wil zeggen: om half 7 eruit. Hoe zot!! En dan heb ik nog les tot 21 uur `s avonds ook!! Waar ik echt geen kloten van versta :D Die eten zelfs avondeten op school (wat by the way echt niet lekker is), refters zijn fucking groot en veel te veel volk. Morgen word ik in het juiste jaar en level (ik snap geen knijt van het Chinese systeem ze hebben het echt al 10 keer uitgelegd) geplaatst dus dan zal ik wel moeten volgen. Vandaag was ik gewoon mijn nagels aan het lakken en aan het tekenen in de les ;) Geen kat dat er iets van zegt :D Maar mijn gastzus zit met 50 in de klas dus het is nogal moeilijk iedereen in het oog te houden. Een nieuwe biologie lerares kwam daar heel haar leven uit te doeken doen en geen kat dat luisterde :D het was dan nog eens in het Sichuanhua ook (dialect dat ze in heel Sichuan spreken) dus ik kon niet eens enkele woordjes verstaan. Alstublief zeg. Ik zit hier trouwens met een genie, mijn gastzus is 2de beste van haar klas en 18de van het hele jaar (er zijn er ongeveer 900 in haar jaar) woho!! Het enige leuke aan school is de lange middagpauze, 2 uur dat je kan gaan rondwandelen en uit school eten is leuker dan in de refter :D schattige restaurantjes waar je goed eten kan krijgen voor 3 yuan (ongeveer 31 eurocent what the fuck ik wist niet dat het ZO weinig was! :o) Er zijn ook geweldige milkshakes maar die hebben allemaal zo`n rare flubberboldingen vanonder en die geraken vast in je rietje en je drinkt en eet die mee op echt vieselijk. Maar ik denk dat dat de bedoeling is :D Ze hebben zelfs Walmart dichtbij school met buitenlandse producten maar geen Belgische chocolade :( ik zou ze aanklagen. Voor de rest vind je daar echt alles van fiets tot vieze flubberappeldrank tot Belgische muziek!! Dat dan weer wel :D En de bussen zijn inderdaad overvol maar kosten maar 5 jiao (5 eurocent ofzo??) crazy!! Ook taxi`s, fietstaxi`s, alles is gewoon spotgoedkoop, handig :D en voor te sms`sen is het ook spotgoedkoop, naar een Chinese nummer 0.01 eurocent ofzo, naar Belgie 20 eurocent, geen idee of het andersom ook zo is. Er is iets mis met mijn Chinese nummer dus als ik een nieuwe heb (waarschijnlijk morgen ofzo) zal ik het laten weten ;) Hole!! En ik denk dat ik nu maar eens ga slapen het is al (relatief) laat 24 uur, toch in iedergeval voor een Chinese student :( Buuuh. Niet leuk. Oh ja, en de oogmassages en morning exercises staan op het programma morgen onee!! Nightmare coming true! De mama komt al zien ik kan beter gaan slapen :D

31-08-2009, 18:04 geschreven door Yasmine  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per week
  • 22/02-28/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 23/11-29/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs