Inhoud blog
  • rit van de gouverneur
  • SFEER FOTOS
  • GOED VOORBEREID
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    WTC THE BLACK SPINNERS
    NO STRESS NO WORRIES NO RULES
    11-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit van de gouverneur

    Rit van de Gouverneur

     

    Zulte: bijna aan de ingang van de sporthall konden we de auto stallen na de fiets in de gratis fiets bewaking te hebben geplaats konden ons laten inschrijven bij twee lieve dames om daarna nog van een koffie te genieten .Het zonnetje begon al door de wolken te piepen vanaf de eerste meters om ons nooit meer te verlaten tijdens de rit

    Langs een licht heuvelend landschap ging het richting Tiegem waar de eerste heuvel van deze prachtige dag lag de volgende hellingen volgden elkaar in sneltempo op met als uitschieter de La Houppe deze mooie heuvel is een lust om naar boven te fietsen

    Na deze helling lag de prima verzorgde bevoorrading (waren ze allemaal maar zo)ging het richting Leberg en Kauwenberg na deze 2 kuitenbijters was het even schrikken toen we plots de Mater opdraaiden maar gelukkig was het maar een paar honderd meters

    De bevoorrading in Eine waar alles voor handen was is een ander verhaal hier niets zelfs nemen maar alles werd uitgedeeld in hoeveelheden die minimaal waren 4 tot 5 maal aanschuiven om toch maar één hand vol te hebben

    De wind begon nu echt tegen te werken in het derde en laatste deel met de trip naar Huize als hoogte punt daar was echt beuken tegen de wind

    Met Nokere berg als laatste ( het blijft een mooie helling)was deze schitterende rit bijna achter de rug de laatste kilometers konden we nog eens het gas open draaien tot aan de sporthal waar we na de rit konden nagenieten op het geïmproviseerde terras

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    11-04-2009 om 19:26 geschreven door dirk haes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SFEER FOTOS
    SFEER FOTOS RONDE VAN
    VLAANDEREN

    05-04-2009 om 18:46 geschreven door dirk haes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOED VOORBEREID
    Met Sven Nys op Ronde
    Ben jij één van de meer dan 20.000 wielerliefhebbers die zaterdag hun eigen Ronde van Vlaanderen gaan rijden? Bekijk dan nog snel even de tips die Sven Nys in zijn nieuwste boek geeft voor deze tocht.
    Kies voor het grootst mogelijke verzet dat je nog rond krijgt op de hellende stroken. (foto belga)
    De Ronde van Vlaanderen is voor de ambitieuze wielertoerist ongetwijfeld een van de hoogtepunten van het jaar. In hun gloednieuwe 'Trainingshandboek voor wielertoeristen' spenderen Sven Nys en zijn coach Paul Van Den Bosch een volledig hoofdstuk aan de Ronde en de voorbereiding daarop. Een kleine greep uit de tips van Sven Nys!

    DE AVOND TEVOREN

    Stel van tevoren een checklist op van wat je nodig zult hebben en neem de avond voor de tocht de tijd om alles klaar te leggen: je uitrusting, voeding, materiaal en toebehoren. Leg je fiets en sporttas indien mogelijk al de avond voor de rit in de auto.

    DE OCHTEND VAN DE RIT

    Ontbijt zo'n drie tot twee uur voor de start, maar zeker niet later. Niets is namelijk zo vervelend als een volle maag tijdens het fietsen. Maar maak zeker niet de fout om je ontbijt te verwaarlozen, want tijdens de wedstrijd zul je de opgedane energie goed kunnen gebruiken.

    Let erop dat je zeer veel koolhydraten opneemt. En drink regelmatig koolzuurvrij water tussen je ontbijt en de start. Het zal je helpen om goed gehydreerd te vertrekken.

    VOEDING

    Maak vooraf een nauwkeurige schatting van het aantal uren dat je op de fiets zult zitten en waar de bevoorradingsposten zich bevinden. Zo kun je uitrekenen hoeveel drank (500 tot 750 ml per uur) en koolhydraten (60 g per uur) je moet meenemen om de hele rit over alles te blijven beschikken.

    Op de Vlaamse kasseien pomp je best niet te veel lucht in de banden. 5,5 tot 6 bar volstaat. (foto belga)
    Als vast voedsel neem ik meestal een aantal mueslirepen en in aluminiumfolie verpakte rijsttaartjes en broodjes met jam mee. Daarnaast heb ik altijd enkele gels (vloeibare suiker) bij me.

    MATERIAAL

    Je fiets ziet tijdens een rit over de Vlaamse kasseien af. Controleer daarom de dag voor de rit of alle bouten voldoende vast zijn. Houd er ook rekening mee dat je ketting het veel zwaarder te verduren krijgt dan gewoonlijk.

    Kies voor een buitenband die niet te smal is. Een dikkere band geeft een veel comfortabeler gevoel op de kasseien. Belangrijk is ook dat je niet te veel lucht in de banden hebt, 5,5 tot 6 bar volstaat.

    HET JUISTE VERZET

    De beklimmingen van de Ronde van Vlaanderen zijn wel heel steil, maar nooit echt lang. Dat betekent dat vooral voor de sterke renners het verzet niet extreem klein moet zijn, zij kunnen zo hun kracht ten volle benutten.

    Kies voor het grootst mogelijke verzet dat je nog rond krijgt op de hellende stroken. Ikzelf kies voor 52/39 vooraan en 12/27 achteraan. Tussen de hellingen is het raadzaam om zo veel mogelijk op souplesse te rijden.

    03-04-2009 om 09:16 geschreven door dirk haes  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs