De
jeugd van tegenwoordig die en dan volgt er een waslijst van klachten. Vroeger
was het altijd bete. Als relatief recent copywriter mag ik mij op professioneel
vlak in een jong kleedje steken. Ik vraag mij af hoe ik naar de wereld zal
kijken over een jaar of tien als ik zelf tot de gevestigde garde zal behoren
met vrolijke lachrimpels door alle toffe ervaringen. Waarschijnlijk leven we
dan in een tijdperk waarin Titaan Technologie victorie kraait. Super computers
die zo snel zijn als het menselijk brein bestaan nu al, maar in 2015 zullen ze
waarschijnlijk betaalbaar zijn. Sensors zullen de nieuwe sensatie zijn die alle
soorten sentimenten zonder censuur zullen oppikken om te trachten iedereen een
zen-gevoel te geven. We zullen in een wereld leven waarin iedereen kan duiken
in een bad van kennis en zwemmen in een zee van on-line kennissen. Onze
computers zullen ons niet meer aan huis kluisteren doordat schermen worden
vervangen door eye wear. Big Brother Bezorger kan ons elk moment opsporen en
waar we ook zijn onze hebbedingetjes afleveren. Gemak en gemakkelijkheid zullen
de nieuwe modewoorden zijn die voor dit decennium gemaakt worden. Artificiële
Intelligente zal ons heel wat taken uit handen nemen. Tja, zelfs als ik met dit
2015 dezelfde impact ga hebben als 1984 in de flower power periode van de
zeventiger jaren; dan is er toch één ding dat ik met zekerheid kan voorspellen:
goede copywriters zullen nodig zijn! Gewapend met een gans arsenaal aan
spellings- en grammaticaprogrammas kunnen robots misschien wel correcte
teksten in elkaar zetten, maar ze zullen dat speelse en creatieve accent missen
dat een glimlach op het gezicht van de lezer toont, dat kan overtuigen en
klanten kan doen juichen, dat zal sensibiliseren en inspireren. Ja laat het
maar in de sterren geschreven zijn: voor (B)right2write lijkt er nog een
schitterende toekomst weg gelegd. Ach ja, die jeugd van tegenwoordig Met wat
tegenwoordigheid van geest geraken ze er wel. Je kunt ze niet tegen houden. In
tegendeel: je gaat ze nog tegen komen!