Volgens welingelichte bronnen waren er problemen met het bekijken van de foto's van onze gezamenlijke repetitie. Dit probleem zou moeten opgelost zijn. Klik op volgende link en bewonder de foto's...
Eerst en vooral...mijn excuses voor de lange wachttijd. Ik kan je wel vertellen dat er ENORM veel is gebeurd ondertussen!! Twee weken geleden heeft de decorploeg iets met hout en platen en palen en verf in elkaar gestoken. Hier gaat men later in de geschiedenisboekjes nog over praten als het mooiste decor ever... In de gangen hoor je voortdurend gezang van kinderen gecombineerd met die wonderzoete stemmen van juf Petra en juf Els. De ploeg van de kostumering is super enthousiast en is geweldig goed bezig. Juf Kristine komt zelfs met haar pijnlijke knie de dansers op het juiste been zetten. Juf Kristel en juf Chantal zien sterretjes na het tellen van de kaarten. Voel je het? Hoor je het?? Zie je het??? Gisteren was ik ongelooflijk FIER. De eerste gezamenlijke repetitie in de Geesten (waarvoor mijn grote dank aan Roger), was FAN-TAS-TISCH!!! Iedereen kende zijn tekst. Er werd geacteerd, gezongen en gedanst. Mijn mond (en ik zag in mijn linkerooghoek ook de mond van juf Els) viel volledig open van verbazing... Iedereen deed echt zijn best. Machtig om te zien en heel hard bedankt daarvoor!
Hopelijk was het voor iedereen een heel mooie vakantieweek. Maar... we moeten verder! Deze week zullen we met al de kinderen van 5 en 6 de musical doornemen. Zowel het scenario als de liedjes. Jullie krijgen deze week ook een schema waarin jullie de repetitiedagen kunnen terugvinden voor de weken er na. Ik weet niet of jullie het merken, maar die teller links op de blog gaat bijzonder snel...!!! Yes!!!
Yeah!! Wat een bewogen namiddag vandaag. Iedereen kreeg zijn/haar rol in de musical. De kinderen waren supernerveus. Wat een ontlading! Ik zag heel gelukkige gezichten maar ook enkele ongelukkige gezichten. Hopelijk vinden jullie toch je draai in je rol. Ik weet toch zeker dat jullie allemaal zullen schitteren. Het wordt volgens mij een zalige musical. Voelen jullie het ook al??
Het is nu 13u13, dinsdag 22 oktober. Over een twintigtal minuutjes zullen er hier benieuwde kinderhartjes binnenstromen. De PowerPoint, waarop al de kinderen staan met hun rol, staat klaar... Ik vind het zelf ook heel spannend. Zal iedereen blij zijn met zijn of haar rol? Zullen er niet te veel ontgoochelde kinderen zijn? Juf Els, juf Petra en ik hebben echt ons uiterste best gedaan om jullie te casten (dit is een duur woord om te zeggen: een rol geven die bij je past). Toch wel spannend, niet?!
Via goede bron heb ik enkele zaken vernomen over de musical. Als alles verloopt zoals het zou moeten verlopen, zal de rolverdeling dinsdag 22/10 bekend gemaakt worden. Juf Els, juf Petra en ik gaan nog enkele nachtjes slapen over de voorlopige rolverdeling, (en ondertussen nog luisteren naar enkele zangstemmen) maar maandag wordt de knoop doorgehakt. Spannend...! Hopelijk is iedereen een beetje gelukkig met zijn rol... Ach, eigenlijk spelen jullie allemaal een belangrijke rol. Nog even geduld. Tot dinsdag.
Voor diegenen die hun zenuwen niet te baas kunnen, heb ik onderstaand tekstje:
Het zenuwstelsel bestaat uit zenuwen. Deze zenuwen bestaan op hun beurt uit zenuwcellen. Elke zenuwcel is opgebouwd uit een cellichaam en uitlopers. Het cellichaam is dat deel van de zenuwcel waarin zich de celkern bevindt. De cellichamen van zenuwcellen liggen in of vlakbij het zenuwstelsel. De uitlopers van de zenuwcellen kunnen heel lang zijn. Denk maar aan de zenuwen die van je hersenen naar je tenen loopt. Door de uitlopers worden de impulsen voortgeleid. Er zijn twee soorten uitlopers. Uitlopers die impulsen naar het cellichaam toe geleiden, ook wel dendrieten genoemd. Daarnaast zijn er uitlopers die van het cellichaam af lopen, deze worden axonen genoemd.
Er zijn verschillende zenuwcellen. Gevoelszenuwcellen (sensorische zenuwcellen), bewegingszenuwcellen (motorischezenuwcellen) en schakelcellen
De audities zijn voorbij. Het was fantastisch om al die talenten te zien en te horen. De jury heeft de moeilijke taak om de juiste rollen aan de juiste talenten te koppelen. Als je op de volgende link klikt, krijg je een beeld van de auditie voor de musical ' Worst en Brood'. https://plus.google.com/photos/109166802705327148582/albums Er volgen nog mini-audities om er echt zeker van te zijn dat we de juiste stem op het juiste personage plakken. Nog eventjes geduld ...
Oh neen, het is auditie of oh yeah, het is auditie. Hoe denk jij erover? Denk je : oh neen, dan heb ik enkele tips voor jou om die auditie toch te laten slagen. Hier komen ze!
Help! Ik ben zenuwachtig voor ik moet optreden! Ik ook altijd. Doe iets rustigs, bijvoorbeeld in jezelf tot 20 tellen. Of doe iets wilds, hard gillen bijvoorbeeld. Zeg tegen jezelf dat je erg goed kunt toneelspelen of zingen. En geloof jezelf! Help! Ik zeg of doe iets verkeerds! Dat gebeurt dikwijls. Misschien ben jij wel de enige die het heeft gehoord of gezien. Doorspelen en niet meer aan denken. Help! Ik krijg de slappe lach! Denk aan wat je personage nu meemaakt en aan alles wat je personage denkt, maar niet zegt. Als niks helpt: bijt op je tanden, heel hard! Help! Tijdens de auditie moet ik hoogdringend naar het toilet! Zenuwen doen rare dingen met je blaas. Voor je op moet, hoef je helemaal niet naar de wc en als je staat te spelen plots wel. Er is maar één oplossing: de ziel uit je lijf spelen, zodat je even niet meer voelt hoe dringend je wel moet. En de volgende keer: een uur voor je op moet niet te veel meer drinken. Help! Ik heb net ruzie gemaakt met mijn beste vriend/vriendin en ik ben verdrietig. Ik weet niet of ik ga kunnen spelen! Dat is lastig. Probeer je gedachten te verzetten. Babbel met iemand anders over iets leuks, denk aan een toffe vakantie die je gehad hebt of aan het toffe liedje dat je straks gaat brengen... Help! Ik ben ziek en nu kan ik niet meedoen aan de auditie! Dat is echt jammer. Zwaar pech! Laat je thuis goed verwennen en vraag je klasgenoten om na afloop te komen vertellen hoe het gegaan is. Er zal wel een mogelijkheid zijn om jouw auditie later te doen voor de jury