Het Belang van Limburg valt internationaal in de prijzen (Mediahuis, 2016)
Op de site van mediahuis stond op 8 december 2016 dat het Belang van
Limburg een internationale prijs heeft gewonnen. In Washington werd de World
Young Reader Prize uitgereikt. De krant is gewonnen uit meer dan 70 inzendingen. De prijs beloont kranten voor hun inzet om jongeren te betrekken
bij het maken en het lezen van de krant. HBVL werd in de
bloemetjes gezet voor de bijzondere uitgave van "Voor U Opgelost" in november 2016.
Naar aanleiding van de Internationale Dag voor de Rechten van het Kind bracht
de rubriek toen de typische problemen van jongeren in het voetlicht.
Gunter Willekens (een van de journalisten die de rubriek verzorgen) ziet het als een beloning voor
de krant. Nu hebben ze eens te meer aantonen dat een kleine krant zoals Het Belang van
Limburg ook op internationaal vlak baanbrekend kan zijn.
Netflix lanceert in 2017 dubbel zoveel eigen titels (ANP, 2016)
Netflix lanceert in 2017 dubbel zoveel eigen titels
Op 5 december 2016 verscheen er in De Morgen datNetflix in 2017 haar aantal
eigen titels gaat verdubbelen. Dit meldt Variety. Netflix heeft wereldwijd momenteel
dertig zogeheten originals. De productie daarvan bevindt zich in verschillende
stadia.
Naast dramaseries lanceert
Netflix in 2017 twintig andere eigen programma's, waaronder internationale competities.
Een voorbeeld is Ultimate Beastmaster, dit is een spelprogramma dat wordt
geproduceerd door Sylvester Stallone. Het is een show met een parcours vol
obstakels. Atleten uit verschillende landen nemen het tegen elkaar op. De deelnemende landen krijgen elk
een eigen versie van het programma elks met een eigen presentatie-duo. Netflix
wil volgend jaar duizend uur eigen aanbod kunnen aanbieden aan de abonnees. Dit
is meer dan een verdubbeling ten opzichte van dit jaar.
Je eigen programma's maken kan goedkoper uitdraaien. Een groter aanbod programma's is een groter publiek bereiken. Voor ieder wat wils.
Bron : (ANP, 2016)
Geraadpleegd op 8/12/16 via
http://www.demorgen.be/tvmedia/netflix-lanceert-in-2017-dubbel-zoveel-eigen-titels-bfec176d/
Waarom is een tweede Ketnet nodig? (8/12/16 om 14:53 door mg, jva)
Mijn volgend bericht gaat over kinderzender Ketnet. De kans is namelijk groot dat Ketnet een
tweede zender krijgt. Een gericht op peuters en kleuters (van 0 tot 6 jaar). Deze
doelgroep had enkel een paar momenten tijdens de dag zulke programmas('s ochtends en 's avonds). Nu
zouden er gepaste programmas uitgezonden worden van 6 uur s ochtends tot 8
uur s avonds. Wat wel opmerkelijk is, is dat er geen reclame zal worden
uitgezonden op de zender! Ze willen een veilige omgeving aanbieden aan de kinderen. De oprichting van Ketnet Junior
is daarnaast ook een kans voor ouders om dingen samen te bekijken met hun
kids.
Ketnet is niet de eerste zender
dat dit doet. Nickelodeon, Disney Channel, BBC, waren Ketnet de kinderzender al voor.
Maarten Janssen (netmanager ) zegt dat ze vooral de
tijdgeest willen volgen. Iedereen kijkt naar zijn/haar favoriete programma
wanneer het hen uitkomt. Door digitale tv is alles mogelijk. Uitgesteld kijken
is geen probleem. Dat willen ze bij Ketnet net tegengaan. Lineair tv-kijken -de
gewone programmering volgen- is en blijft belangrijk bij kinderen.
Apple Music rondt de kaap van 20 miljoen gebruikers (Belga, 2016)
Op de site van De Redactie verscheen op 7 december 2016 dat Apple Music 20
miljoen abonnees had bereikt. Dat meldde directielid Eddy Cue van Apple in het
Amerikaanse muziekblad Billboard. Ze zijn daarmee op de goede weg om Spotify te
verslaan.
Apple zorgde 20 jaar geleden voor
een revolutie in de muziekindustrie met iTunes. Apple Music wil voortbouwen op
dat succes door klanten hun muziek niet te laten kopen. Een maandelijkse
bijdrage geeft hen in plaats daarvan toegang tot een bibliotheek met ongeveer
100.000 nummers. "Miljarden mensen luisteren naar muziek en we hebben nog
niet eens 100.000 leden", aldus Cue.
"Er is nog veel ruimte om te
groeien. Zo blijkt dat 60 procent van onze abonnees het voorbije jaar geen
enkel lied heeft gekocht bij iTunes. Dat bewijst dat streamen in de lift
zit." De Zweedse concurrent van Apple Music, Spotify, rapporteerde in
september 40 miljoen betalende gebruikers. De gratis streamingdienst van
Spotify, met reclameboodschappen tussen de liedjes, brengt het totaal op 100
miljoen luisteraars.
De gebruikers van Netflix kunnen nu 'offline' naar films en series kijken.
Deze nieuwe mogelijkheid is een reactie op een van hun grootste concurrenten, Amazon. Die leverden deze dienst al.
Er waren enorm veel mensen die hier op zaten te wachten.
Het online platform heeft woensdag 30 november 2016 aangekondigd dat ze de mogelijkheid zullen bieden voor hun gebruiker om een deel van hun inhoud te kunnen downloaden. Deze nieuwe optie kan je gebruiken vanaf dat je een update doet. vanaf dan kan je het op alle media waaronder smartphones gebruiken.
Verschillende films en series zijn al beschikbaar om te downloaden onder andere Orange is the new black, Narcos of The Crown, drie originele series, geproduceerd door Netflix. De inhoud kan variëren van land tot land. Ze werken wereldwijd, met veel van zijn partners om de rechten van het downloaden voor het grootste deel te hebben van de aangeboden content door het platform. Elke download zal gepaard gaan met een kijkvenster. De duur kan variëren afhankelijk van het programma en daarmee samenhangende overeenkomsten.
Netflix had eind september, 83 200 000 betalende abonnees wereldwijd, waaronder 46,4 miljoen in de Verenigde Staten. Zijn belangrijkste concurrent in de online tv-niche, Amazon, biedt nu al de mogelijkheid om te downloaden.
EC: lager btw-tarief voor digitale media (Zeeuw, 2016)
Huib De Zeeuw
Op 1 december liet de Europese Commissie weten dat ze het btw-tarief voor online media ook onder het lage btw-tarief van 6 procent wil laten vallen. Digitale krantenabonnementen en
e-boeken mogen voortaan onder het lagere btw-tarief van 6 procent vallen. (Dat
heeft de Europese Commissie (EC) dus op donderdag bekend gemaakt.
EU_Commission European
Commission
We propose equal rules for taxing e-books,
e-newspapers & their printed equivalents. More on todays #eVAT
package: https://t.co/1wFwc9kfAT à lieten ze op twitter
weten
Dit is een zeer belangrijke beslissing. Dit wil zeggen dat het dus goedkoper zou zijn nu.
Dit
jaar is Music For Life er weer opnieuw in De Schorre in Boom. Dit jaar van 18
tot 24 december 2016. Tijdens de warmste week vindt er een samenwerking plaats
tussen alle radio- en tv-netten van de VRT. (Studio Brussel, Sporza, Radio 2,
Radio 1, MNM, Klara, Ketnet, één, Canvas, warmste radio).
UAE free daily newspaper 7DAYS is going weekly (newspaperinnovation,2016)
20/11/'16 verschenen op www.newspaperinnovation.com
Nog een kort berichtje : De krant
7days gaat vanaf nu in plaats van dagelijks, wekelijks verschijnen. De krant zal nu enkel
uitgegeven worden op donderdag met zorgvuldigere analyses en artikels. De onderwerpen
zullen wel hetzelfde blijven. De CEO van 7DAYS (Mark Rix) legt uit dat de
adverteren in printmedia aan het dalen was. Net zoals bij ons hebben ze ook in
Amerika last van het feit dat de populariteit van print daalt.
Bron : (z.a., UAE free daily
newspaper 7DAYS is going weekly, 2016)
English Premier League sells China TV rights for £564m (Owen Gibson, 2016)
De Premier League heeft zijn duurste TV-contract ooit getekend buiten de UK. Door deze deal met China is de Engelse eerste klasse de komende drie jaar al zeker van zo'n 700 miljoen dollar, wat overeenkomt met 564 miljoen Engelse pond.
Het contract, dat van seizoen 2019-20 tot 2021-22 loopt, met de digitale broadcaster PPTV zorgt ervoor dat de Premier League de komende drie seizoenen ongeveer 8.3 biljoen pond in contracten heeft.
Broadcaster PPTV, dat een onderdeel is van Suning Holdings, heeft eerder dit jaar al een grote hoeveelheid aandelen gekocht in de Italiaanse club Internazionale. Vorig jaar kocht PPTV de uitzendrechten van de Spaanse La Liga voor 270 miljoen dollar. Dit gebeurt allemaal onder invloed van de Chinese president Xi Jinping die een "sports economy" rond voetbal wil bouwen.
Het tekenen van dit contract geeft de Engelse clubs enige zekerheid de komende drie jaar. Ook maakt dit contract nog maar eens duidelijk dat de tv-inkomsten vanuit het buitenland altijd zullen blijven stijgen.
Wimbledon will continue to be broadcast on the BBC until at least 2024 (Levy, 2016)
17/11/2016 verschenen op theguardian
In dit artikel gaat het over BBC.
The All England en de BBC kondigden
een verlening van hun partnerschap aan. Dit wil zeggen dat BBC Wimbledon nog
zeker tot 2024 zal uitzenden. Deze samenwerking is de langste ooit in de
geschiedenis van uitzendingen van sport.
Philip Brook is de voorzitter van de All England Club. Die zei
dat ze veel waarde hechten aan de verlenging van BBC omdat ze het belangrijk
vinden dat zulk kampioenschap over een veelheid van hoge-kwaliteit platforms
kan worden uitgezonden.
Tony Hall is de
directeur-generaal bij BBC en wist te zeggen dat Wimbledon het hoogtepunt is
van de sport en dat het een speciale plaats heeft in de harten van
sportliefhebbers. De verlengde overeenkomst
zorgt ervoor dat de wedstrijd kan uitgezonden blijven free-to-air voor een zo breed mogelijk publiek. "
Tijdens de uitzending van
Wimbledon heb je zeer veel kijkers. Het is dan ook logisch dat zenders deze
matches willen uitzenden. Veel kijkers wil zeggen dat je een groot bereik hebt + het zijn specifieke doelgroep(en) die je kan bereiken.