In het kader van mijn afstudeerproject, ontwikkelde ik een kant-en-klare handleiding rond het schrijven van poëzie met kinderen uit de tweede graad van het basisonderwijs. Zintuiglijke ervaringen staan centraal tijdens de lessen. Doordat de leerlingen zelf mogen zien, horen, ruiken, proeven, voelen en bewegen, stijgt hun motivatie om zelf in hun fantaseerpen te kruipen. Elke les is voorzien van een zelfgeschreven voorbeeldgedicht. De stoffige illustraties die je vindt op deze blog brengen de titel echt tot leven.
Ik ben Nele, 22 lentes jong en bijna afgestudeerd als leerkracht lager onderwijs. Volgens vrienden ben ik altijd enthousiast,fantasierijk en een echt schrijftalent. Al van in de lagere school heb ik de schrijfkriebels in mijn bloed. Verhalen, gedichten en "Zotte Nele Krantjes" rolden vroeger vlot uit mijn pen. Leerkrachten versierden mijn schrijfwerkjes met commentaren als: bijzonder vlot en levendig, prachtwerk en steltalent. En zoals je ziet ben ik het schrijven nog steeds niet verleerd.