Klik op Michael en reis naar de top van de IJzertoren !
Hartelijk welkom op ons klasblog ! Onderstaande teller begon te lopen op 27 augustus 2009 en telde op zaterdag 05 juni 4758 bezoekers. Nu bent u bezoeker nummer :
Interesse in meesters duiven ? Klik dan op de foto !
De website van het 6de leerjaar van V.B.S. Onze Ark-Woesten, schooljaar 2009-20010
Beste bezoeker ! We vinden het fijn dat je op onze site eens rondneust en heten je dan ook hartelijk WELKOM. Deze site is een werkstuk voor en door de kinderen van het 6de leerjaar van de Vrije Basisschool van Woesten, "Onze Ark". De school dankt haar naam aan de mascotte die elke klas heeft, telkens een dier. In klas 6 is de duif het "klasdier". Onze meester is immers liefhebber van duiven... een duiven'melker'. DE SITE WORDT ELKE DINSDAG EN WOENSDAG TIJDENS DE LES VAN HOEKENWERK AANGEPAST. Veel plezier !
22-06-2010
Perudo in hoekenwerk
We hebben in hoekenwerk een nieuwe hoek staan : PERUDO. Ik vind het een beetje een gokspelletje. Het spel is met potjes en dobbelstenen. Ik zal het kort een beetje uitleggen : je moet de dobbelstenen in een potje doen en goed schudden. Dan leg je het potje ondersteboven en kijk je. Je mag zeggen "3 zessen" of "8 indianen" en je ook nog zeggen "Ik geloof het niet". Als je het niet gelooft laat iedereen zijn dobbelstenen zien. Als je verliest moet je een dobbelsteen in de pot leggen. Ik hoop dat je het spel een beetje begrijpt. Ik vind het een leuk spelletje !!! (Jerricho)
14-06-2010
De interdiocesane proeven
Lees hier binnenkort meer...
We maken een poppenkastpop
In B.O. maakten we een poppenkastpop, we naaiden een kleedje met de achtersteek. Je moest stof meebrengen en dan moest je de hele tijd eerst de handjes naaien, vier keer. Dan moest je het kleedje aan mekaar naaien en dan het kleedje op het hoofd van je popje zetten. Je moest eigenlijk eerst zijn/haar kopje maken uit papiermaché en karton. Dan neusje, mondje, oogjes, oortjes, ... aan doen, dan het haar en dan vernissen. Ik heb een zwarte met felblauw haar en felblauwe ogen, nogal dikke lippen en een grote neus. Ik denk dat we er dan eens poppenkast mee gaan spelen. (Thomas)
We leren vissen
In WO hebben we al een beetje geleerd over vissen, o.a. over welke soorten er bestaan. We gaan binnenkort ook vissen. Stijn heeft een keer zijn vislijn van 5 meter mee gedaan. Dan heeft hij buiten ook eens getoond hoe je moet insmijten en ophalen als je beet hebt, dan mocht je dat ook eens doen. Meester had ook zijn werphengel mee. Hij heeft getoond hoe je moet insmijten want dat is helemaal anders dan bij een vislijn. Dan mocht je dan ook eens proberen, de eerste keer als je dat nog nooit gedaan hebt is dat wel een beetje raar. Maar als je dat dan nog eens doet gaat het al beter. (Jasper)
Wat we maakten voor onze papa's
Op 13 juni was het vaderdag. In de klas hebben we een werkje gemaakt en nog een tekstje geschreven. Eerst schreven we ons tekstje in de klas en dan moest je het thuis mailen naar meester. Tijdens de knutsellessen werkten we aan ons vaderdagwerkje. Je moest één iets maken en je kon kiezen tussen drie dingen (maar je moest wel kijken of je broers of zussen dat werkje nog niet hebben gemaakt want het is nog niet verandert). Het eerste werkje was een "kluttergeldpotje" : dat was een potje dat je moest beplakken met servietten. Het tweede werkje was een autootje om sleutels aan te hangen: je moest de vorm uitzagen uit hout met een figuurzaag en dan verven. Het derde werkje was een kader met een 'gouden' hand en dat maakte je door een blad te kleuren en je hand uit te knippen uit karton. Daarna moest je het beplakken met zilverpapier (maar dan in het goud), dan nog een gedichtje bijplakken en verder afwerken. Ik heb het derde werkje gemaakt en mijn papa was super content !!! (Melanie)
Een nieuwe juf want meester ging naar Brussel
2 weken geleden hadden we een andere juf want meester was naar Brussel met het 3de en het 4de leerjaar. De nieuwe juf heette Lotte. Het was een toffe maar niemand is hetzelfde als meester Wim. Tijdens het verblijf van de juf hadden we interdiocesane proefwerken. Dat was wel minder want we hadden geen andere les. Ze moest drie dagen komen : de woensdag, donderdagen vrijdag maar de vrijdag is ze niet meer gekomen : ze was ziek. Dus hadden we les van 4 verschillende juffen : juf Mia, juf Lies, juf Muriel en juf Mieke. Dat was een nare dag... (Lois)
12-06-2010
De IJzertoren in Diksmuide
Lees hier binnenkort meer...
01-06-2010
Vormsel dankviering
Zaterdag was er een vormseldankviering voor de eerste communicanten en plechtige communicanten van Woesten, Westvleteren en Oostvleteren. Na de mis kon je nog iets drinken in een zaaltje en daarna zijn we nog met Seppe, Lucas, Louis, Jasper en ik naar d'Akkerhoeve gaan eten. Dat was heel leuk. (Michael)
26-05-2010
Bedevaart naar St.-Sixtus.
We zijn naar de Mariagrot geweest. Meersters hond (Blinker) was mee.We moesten 16 kilometer afleggen tot bij de grot. Ik liep 2 maal voorop en ben 2 maal verkeerd gelopen.We moesten een stuk van het St.-Sixtus wandelpad afleggen, een stuk baan, en tenslotte een stuk bos.Als we bij de grot waren moest je 'heel'stil zijn. Bijna iedereen van de klas heeft een kaarsje gebrand. (Ken)
24-05-2010
Zwemles
Het zesde leerjaar deed iets heel speciaal in het zwembad, namelijk met de ballen oefeningen maken. Als eerste moesten we met de handen de bal naar de overkant doen daarna met de linkerhand en tenslotte met de rechterhand. Het moeilijkste moest nog komen: met onze...voeten. Iedereen deed het op zijn manier, maar we waren het eens: dat was leuk. Later moesten we van de springblokken springen met de bal in beide handen, dan met één hand. Ook moesten we de bal ergens gooien en dan springen achter de bal en eens trappen tegen de bal... en zo eindigde de les van zwemmen. (Ianka)
18-05-2010
de gerbils
De witte gerbil is in het weekeind gestorven. SPIJTIG natuurlijk... Meester Wim was zondag komen kijken om ze eten te geven en zag dat de wite gerbil dood was. Hoe het komt weet hij niet maar hij denkt dat het is van de ouderdom : de meeste gerbils komen maar rond de 3 jaar en deze was 3 jaar (Merijn)
Werkwoorden oefenen in de klas
We moeten werkwoorden oefenen in de klas(al lang eigenlijk). Vroeger moesten we maar 2 zinnen doen in 1 keer. Nu moeten we al 4 zinnen doen. Meester heeft ook een paar soort kwisjes uitgevonden (Ik denk toch dat hij het zelf heeft uitgevonden maar weet niet zeker): je moet eerst op je plaats zitten en -als je de vraag die meester stelt (van spelling) goed hebt- mag je aan het bord gaan om de oefening te maken, maar het gaat wel via de "slang"(= beurtrol in de klas). Nu begint de slang vanaf Seppe t.e.m. Xena. Sommigen hebben nog moeite met spelling. Van mij was dat eerst ook zo maar nu heb ik het wel een beetje onder de knie bij wijze van spreken. Het is wel leuk. Het leukst vind ik toch wel bij de kwis. Dan moet het wel rap gaan want als je te traag bent en of je rap bent maar nog niet klaar dan heb je een beetje pech. Je moet bij de eerste 12 van de klas zijn. Maar dat is wel een beetje moeilijk want je moet dan op tijd klaar zijn en nog eens ALLE VIER de oefeningen juist hebben! Maar de gewone oefeningen zijn ook wel leuk hoor, maar niet zo leuk als de quiz vindt : Floris
Zwemmen "met kleren"
We hebben gezwommen "met kleren". We moesten een broek, T-shirt en kousen meehebben. Ik had een voetbalbroekje en truitje mee. Op het einde sprongen we van de blokjes en Stijn, Louis, Merijn en ik gooiden mekaars T-shirt weg in het water en dan moest diegene zijn T-shirt proberen te pakken. We zwommen ook crawl en met een bordje. Het was superleuk!!! (Lucas)
12-05-2010
vier op een rij
In hoekenwerk moet je van alles doen, zoals op je fiche werken. Maar in de klas hangt er een blad waar er op staat wat je moet doen. Zo moet je soms schaken en 4 op een rij spelen. Je moet ook taal en nog zo veel doen... (Louis)
04-05-2010
Het vormsel !!
Zaterdag was het ons vormsel. We kregen dan een kruisje van zalf op ons hoofd : chrisma . Als het gedaan was moesten we nog een beetje pauzeren. En dan lekker feesten ! Ik deed mijn feest in Koklikoo dat is in Zonnebeke. Het was lekker eten, mmmmmmm ! Ik heb een gsm gekregen een ''Samsung Star '', en geld met een kaartje, ik heb van 6 mensen dezelfde kaart gekregen. Met dat geld zal ik een fiets kopen en de rest op mijn spaarboekje zetten. Om 3u30 's nachts was het gedaan. En om 4 u lekker slapen. (Seppe ) Het vormsel was superleuk. Na het vormsel had ik een feestje bij mijn papa tot 5 u. en de dag erop had ik nog een feesje bij mama om 10 u. Bij mama en papa kreeg ik veel geld en van mémé een fiets. Op maandag kreeg ik een gsm ddie ik met mijn comunniegeld heb gekocht. Het was fantastisch. (Xena) Het vormsel was leuk. Na het vormsel ben ik naar een restaurant gegaan. Het was daar superleuk en lekker. Ik heb al veel geld gekregen en kaartjes. Met het geld zal ik een "wii" kopen en de rest hou ik om te sparen. In de kerk was het een beetje koud en iedereen zei dat we vals zongen. (Bente)
klasfeestje
Het was vrijdag klasfeesje. Het was superleuk, je kon in het begin kiezen voor muzikaal pak of gewoon om al spelletjes te spelen. Ik mocht helpen aan de bar want ik was een jarige, samen met Thomas, Ken en nog andere. Ik heb gepokerd met een paar van de klas. Anderen deden nog verder met het muzikaal pak. Ik had een hele bak cola,fanta en agrum. Er waren heel goeie chips bij. En de dag daarna was het vormsel dus dat was fijn twee feesten na elkaar : superleuk. Want je kan op school is feesten en dan nog is ergens anders feest. (Jericho) Vrijdag was er een klas feestje met een soort spelletjes. We mochten op stoelen zitten met een pakje. (Peter)
28-04-2010
Hoe gaat het met de bloempjes thuis ?
We hadden de W.-O lessen ervoor al de plantjes in de klas gezaaid. Dat deden we dan in een isomobak. We hebben dan een tijdje gewacht tot dat ze al een beetje groter waren. Toen de plantjes al groter waren en te groot voor in de bak mocht iedereen er een paar hebben maar dan moest je wel vier potjes meenemen. De dag erna zijn we naar buiten gegaan en deden we bloemaarde in onze potjes. We maakten er dan een putje in en staken er een plantje in. Omdat onze plantjes goed gingen groeien moesten we ze water geven. De volgende dag mochten we ze meenemen naar huis. We hadden goed nieuws want al de plantjes waren gelukt !!!! Meester had wel nog plantjes over, maar die heeft hij dan gegeven aan zijn mama of tante denk ik. Mijn bloempotjes staan wel al buiten. je mocht ze maar half-mei buiten zetten maar m'n papa zei dat het niet meer ging vriezen. Nu geef ik ze thuis in de tuin water. (Melanie)
27-04-2010
de laatste voorbereidingen voor de communie
Morgen zijn de laatste voorbereidingen met de catechisten. Het is morgenavond om 7 uur. Het zal wel leuk worden we hebben vrijdag en maandag al goed geoefend, maar morgen is het nog een keer want zaterdag is het zo ver : dan is het plechtige communie, de leukste dag van het jaar ! De communie wordt gevierd met geurende zalf, het sacrament en de doopvernieuwing. (Lois) Woensdag om 7 u. is de laatste voorbereiding voor het vormsel, nog eens met de catechisten want zaterdag is het al vormsel. We hebben ook al geoefend met de klas in de kerk. We gaan drie liedjes zingen en een liedje met de blokfluit spelen. Je ouders en peter of meter moeten ook in de kerk. Na de plechtige communie is het dan ook nog feest. Op het vormsel is er ook nog een zalving, die zalving is een sacrament. (Jasper)
21-04-2010
Lois haar verjaardag !
Bij haar verjaardag zijn we gaan schaatsen, dat was heel tof. We waren daar met alle meisjes behalve Emma V. We hadden tikkertje gespeeld, en bijna altijd was ik de laatste die overbleef. En nog konden ze mij bijna niet pakken! Maar uiteindelijk was ik toch gepakt door Ianka. Daarna mochten we 2 pannenkoeken eten en iets drinken, mmm. (Kelsy)
20-04-2010
Wat ik meemaakte in de paasvakantie
Ik ben gaan turnen in de vakantie en voor het turnfeest doen we "barbapapa". Zo met 2 bedovertrekken aan elkaar genaaid met een gat langs onderen. Wat heb ik nog gedaan : gespeeld met Louis, gefietst, gaan paardrijden, en nog heel veel dingen !!! (Emma Es)
Michael was niet op school...
De eerste dagen was Michael niet op school omdat hij vast zit met zijn ouders en zijn broer in Tenerife door de aswolk die uit een vulkaan in Ijsland komt. Door die aswolk mogen er geen vliegtuigen vliegen omdat de motor van het vliegtuig stilvalt. Meester zei dat Michael mischien enkele weken vast zou zitten maar Stijn zei vanmorgen dat hij al terug in het land was. Maar hij komt wel nog niet naar school. Hopelijk zal Michael snel weer in de klas zitten. ( Viktor)
31-03-2010
De gerbils , Wandelende blaadjes
Er zijn weer 2 nieuwe gerbiltjes. Het zijn twee witte maar meester denkt dat het oude vrouwtje weer zwanger is. Er is ook iets mis het mannetje want die is te dik. Het is waarschijnlijk van te veel appelen te eten. Er zijn ook weer nieuwe wezentjes in onze klas en dat zijn wandelende blaadjes. Het zijn twee vrouwtjes en ze leggen ook eitjes maar het is iets helemaal anders dan de wandelende takken hun eitjes. Van de wandelende blaadjes is het juist een "stekkerbol" met van boven een dekseltje. Ze eten graag braam. Michael
30-03-2010
voetbaltafel
Als het speeltijd is, dan mogen 4 kinderen spelen met de voetbaltafel die de sportraad heeft aangekocht. Maar dat mag niet zomaar: aan de garage hangt een lijst waar je jouw en nog drie andere namen kan opschrijven om te "bakken". In de voormiddag mochten Ianka, Emma V, Kelsey en ik met de voetbaltafel spelen. De ploegen waren Ianka en Emma V. tegen Kelsey en ik. De stand was 2-2. De eerste set hebben wij gewonnen, de tweede set hebben de anderen gewonnen en de laatste set was het gelijk. In de namiddag mogen Merijn, Jasper, Stijn en Lucas spelen. We zullen zien wie er zal winnen : Merijn en Lucas of Jasper en Stijn. (Lieze) Op school hebben we een nieuwe voetbaltafel. Ik heb er al één keer mee gespeeld. De ploegen waren : Lucas en ik + Jasper en Merijn. De stand was 1-2, ik had dus verloren... De eerste set heb ik gewonnen, en de 2 laatste verloren. (Stijn)
16-03-2010
klasplaatsen : telkens 10 lesdagen
Klasplaatsen moeten ervoor zorgen dat je ook naast andere kinderen kunt zitten. Zelf vind ik het een leuk idee maar als je naast iemand zit waarmee je niet goed overweg kunt dan moet je aftellen. Gelukkig zijn het maar tien dagen dat je naast die persoon zit. Ik heb ook vaak naast een jongen gezeten en ook nog naast een paar meisjes en dat was leuk. Nu zit ik alleen. Dat verwisselen van plaats is vaak op een maandagochtend maar soms ook niet. Het verloopt enorm snel, het verhuizen : eerst moet je je naamkaart van de bank halen en op de nieuwe plaats met nieuwe plakkers hangen. Dan kan het verhuizen beginnen. Je haalt de mappen uit je bank en dan doe je het in de nieuwe bank. Nu heb je ook de kans om kladpapier weg te gooien en losse bladen op de goeie plaats te steken. Dat doen wij om de tien dagen.(Ianka)
Boer Samuel van Bolivia
Boer Samuël... dat is het onderwerp van Broederlijk delen. Samuël is een arme boer uit Bolivië, hij heeft het de laatste jaren moeilijk door uitdroging en hoge prijzen. BD wil hem en andere boeren helpen. Onze school gaat rond om geld in te zamelen om koeien en waterbassins te kopen. Samuël woont met zijn hele familie te samen in een boerderij. (Thomas)
Turnlessen = pingpong !
In de turnles hebben we gepingpongd. Eerst moesten we de tafels uithalen. We waren met 3 groepjes van 2 per tafel. De eerste keer speelde ik tegen Lieze dan tegen Ianka. Ik heb gewonnen tegen Lieze en ook tegen Ianka. Het is wel heel moelijk want ik kan niet goed pingpongen, maar het was wel superleuk !!!(Bente)
We moeten leren voor de mondelinge proef van Frans
We moesten leren voor het mondeling proefwerk Frans. Het was wel een beetje saai. Maar we hadden donderdag en vrijdag geen huiswerk dus konden we dan leren. Het weekend was er ook nog bij om de proef te leren. Maandag hadden we de Franse toets maar ik was dan ziek (dus kon ik kon dan ook leren maar ik had pijn aan mijn hoofd) en dan heb ik de proef dinsdag gedaan. We hebben vandaag allemaal onze toets teruggekregen en het gemiddelde was 11/15. Toen we moesten leren heb ik het weekend niet echt tijd gehad omdat ik zaterdag moest gaan voetballen (bij KFC Woesten) en dan ben ik gaan spelen bij Jasper (tot ongeveer 9 uur), dan heb ik gekeken naar "Moordwijven" (een film op VTM die ik bijna helemaal heb uitgekeken). Zondag heb ik tot 10 uur geslapen. Opgestaan gegeten en nog een beetje op de laptop geweest. Dan moesten we vertrekken naar een zoektocht (van de school). Daar heb ik dan een troostprijs gewonnen. Dan naar huis gegaan en een halfuurtje geleerd. (Floris) We moesten leren voor de proef van mondeling Frans. Het was veel leren. Het komt ook op het zomerrapport, dus heb ik veel geleerd. Eerst heb ik mijn Franse tekeningen van buiten geleerd en dan mijn woordjes. Om een tekstje te moeten lezen heb ik elke dag wat gelezen en dan was het zondag. Ik heb op zondag alles herhaalde en dan maar hopen dat ik het kan. Dan was het maandag ik heb dan alles vlug nog eens herhaald en dan was ik klaar met leren. Dus ik vertrok naar school. Toen de bel ging gingen we naar de klas. We hebben bijna heel de dag de proef afgelegd want we zijn met een grote klas ; dus hadden we veel tijd nodig. We doen de proef niet per nummer : we beginnen met het kind dat het beste is in Frans is tot de laatste. Ik was ergens in het midden en toen ik aan de beurt was was ik een heel klein beetje zenuwachtig maar als je bezig was dacht je daar niet meer aan. De volgende dag kregen we onze punten. Het gemiddelde was 11/15. Ik had 12,5/15. Dat is heel goed voor mij. Mama was ook blij. Gelukkig maar ! En ik ? Ik was natuurlijk ook blij want ik kom van 10/20 en dat was heel slecht maar dan had ik ook niet zoveel geleerd (dat geef ik toe). Het beste is dat ik nu veel heb. (Emma V.)
Het netbal tornooi
In het netbaltornooi heeft de jongensploeg de 1ste plaats behaald. De meisjes hebben spijtig genoeg de 5de plaats behaald. De jongens mogen nu naar Roeselare : daar gaat de West-Vlaamse finale door. Daar komen alle top ploegen. Zo als Woesten ! (Louis)
10-03-2010
Carnaval
Er is vrijdag carnaval en in onze klas doen we aan een soort verzamelingsactie. Iedereen uit onze klas moet zelf van zich thuis een masker, een rare hoed, een pruik of een gek kostuum meebrengen. Ik zelf heb een baard mee gebracht en meester gaat die aan doen. Er zitten ook gekke dingen in bijvoorbeeld Louis heeft een gekke pruik mee gebracht. Het spijtige is dat je geen spuitbussen mag mee hebben, maar wel confetti ! (Merijn) Elk kind moet iets meebrengen dat hij/zij zelf niet zal aantrekken. Zo kunnen we kinderen helpen die moeilijk aan carnavalkledij raken en dan is iedereen blij ! Meester)
06-03-2010
We openen de boekenweek met de klas
We hebben gisteren een toneeltje moeten doen voor de school : de boekenweek. (Ik raad je aan : lees veel boeken.) We begonnen met spelende kinderen, dan kwam Louis aan met de "boekmobiel". We mochten boeken nemen. Dan kwam Jonas met het sprookjesboek over Roodkapje. Lois was Roodkapje, Melanie de wolf en Lieze grootmoeder. Dan was het een ander boek 'Marlis stinkt naar ...' Bente was dan de gepeste Marlis en Seppe, Lucas, Kelsy en ik (Emma Es) waren de pestkoppen. Daarna was het de beurt aan S.O.S. Thomas (als S.O.S. Piet). Emma V. en Floris waren in problemen : hun eten was echt mislukt. Dan belde Floris naar S.O.S. Thomas. Het is dan toch goed gekomen. Dan wou Louis zijn boeken terug. Maar wij protesteerden. Het filmpje staat misschien al op de website van de school. (Emma Es) Klik maar eens op de prent voor het filmpje ! (meester)
Op vrijdagnamiddag werken we op de computers
Elke vrijdag gaan we 1 lesuur op de computers werken en maken we 1 lesuur toepassingen in de zaal (watn er zijn geen computers voor de hele klas ineens). Dat is wel leuk. Op de computers heb je Frans, Raak (= werkwoorden oefenen) ,wiskunde ,pv zoeken, onderwerpen zoeken,... Toepassingen maken is ook heel leuk. Elke vrijdag krijgen we nieuwe bladzijden. Degene die toepassingen maken mogen bij de pc's zitten maar mogen ook in de eetzaal zitten. (Xena)
03-03-2010
goed nieuws!!
Zoals jullie in een vorige bericht lazen is de laatste van de 2 gerbiljongen gestorven. Maar... er zijn alweer nieuwe kleine geriltjes! 2 dagen later maar! Ik mag misschien eentje houden van mijn ma maar dat is nog niet zeker. Ze vindt het immers vieze beesten. Maar ik vind het erg toffe muizen!! Als ik er eentje mag hebben zet ik hem in een grote bak en verzorg hem goed. Meester zegt dat er zijn nog nooit zo snel jongen achter elkaar geboren zijn! En dat is goed nieuws!!!!!!!!!!!!! (Lucas) Ter info : gerbils zijn zeer sociale diertjes, die erg verdrietig zijn als ze alleen gehouden worden. Dus, Lucas, moet je aan je mama vragen of je er 2 mag houden... (Meester)
24-02-2010
Triest nieuws
Gisteren keken we in de gerbilbak en zagen dat de babygerbil niet meer bewoog. We dachten dat er iemand iets verkeerd gedaan had maar nee... Zoals jullie al wisten : toen we er twee hadden is er al eentje dood van een ziekte en nu denken we dat die gerbil het zelfde had dus niemand is de schuldige. Ik vind het wel jammer maar ja de natuur beslist het en niet wij.Gerbil nr 2 +23/02/10. (Lois)
23-02-2010
Jezus treedt op tegen onrecht
We hebben over Jezus geleerd in de gosdienstles.We hebben 3 verhalen gehoord.We hebben dan een toneeltje gemaakt over de overspelige vrouw. Ik mocht de overspelige vrouw spelen en Peter was Jezus, Louis en Floris waren spelende kinderen, de rest van de klas waren boze mensen.Je kan het filmpje ook bekijken want meester heeft het gefilmd. Het filmpje staat ook op de klasblog (klik maar op de prent !). Voor degene die het niet wisten : een overspelige vrouw is iemand die getrouwd is en seks heeft gehad met iemand anders. Ik vond het wel leuk dat we nog eens een toneeltje hebben gemaakt want het is bijna altijd toneeltjes als het olifanten is. (Melanie)
Lekke band !
We hebben in de klas geleerd hoe we een lekke band moeten vermaken. We moesten eerst een bandlepel onder de buitenband steken en dan de binnenband eruit halen. Dan hebben we het gaatje gezocht en hebben we met lijm (solutie) op het gaatje geweest. We moesten minimum 5 min. wachten. Na de vijf minuten hebben we er plakkertje op geplakt en dan moesten we de binnenband weer in de buitenband steken. En als laatste moesten we de band oppompen en dan was het klaar. (Jericho) We hebben geleerd hoe je een lekke band moet maken. We moesten eerst de bandlepel onder de buitenband steken om de binnenband eruit te kunnen halen. Toen moesten we de band oppompen om het gaatje te vinden. Dan moesten we over het gaatje wrijven met schuurpapier zodat het plakkertje goed vast zou zitten. Met solutie over doen het gaatje dat het plakkertje goed zou blijven plakken dan minstens 5 minuutjes (of langer) wachten ander zal het plakkertje niet goed vastkleven. dan moesten we het plakkertje op het gaatje doen. En als het plakkertje goed vast hangt, dan moet je de band oppompen en je bent klaar. (Jonas)
22-02-2010
Een huisje in karton !
We zijn nu bezig met een kartonnen huisje te bouwen. In het begin is het even prutsen maar na een tijdje begint het al goed te lukken. Eerst moet je een zijkant en een stukje van het dak uitknippen (x2). Daarna komt het dak. Maar om het dak mooier te maken moet je één centimeter uitlaten aan de zijkanten. Vervolgens is er nog de grond. Dan is het huisje bijna klaar, want dan is het nog maar de ramen en de vesieringen eraan vastmaken. En dan is het klaar ! (Kelsy)
Een nieuw klasdier...
In de klas hebben we een nieuw klasdier : wandelende bladeren. Het zijn 2 meisjes en ze zitten in een bak naast de wandelende takken. De bak is wel groter dan die van de wandelende takken. Het ligt er vol stenen en bladeren. Ze eten graag blaadjes van de braamstruik. Ze kunnen geen eieren leggen want het zijn 2 meisjes. Dat is wel jammer. Meester zegt dat ze ook al redelijk oud zijn maar het zijn leuke dieren.(Viktor)
11-02-2010
de gerbils
De gerbil in onze klas is gejongd : twee kleine gerbils. Maar maandag lag er eentje dood. We mogen alleen maar kijken, aankomen niet. Vorig school jaar hadden de gerbils hun jongen doodgebeten. Maar nu is het dat geval niet meer. Meester denkt dat het dood is van een ziekte. De witte gerbil (de moeder) zorgt nu zeer goed voor haar jong. (Merijn) De witte gerbil in de klas had 2 kleine jongen. Vroeger aten de andere gerbils de kleine gerbils op, maar nu niet meer. 1 van de 2 jongen is dood gegaan. Meester denkt dat het komt door een ziekte, want er was niet aan het kleine diertje geknabbeld. Gistereren hebben we met enkelen voor de middag het beestje in de vuilbak gegooid, en Emma nam het eruit om het diertje beter te bestuderen. Het andere jong leeft nog en de witte gerbil zorgt er zeer goed voor. Ze ligt in haar holletje op haar jong en zorgt ervoor dat het blijft leven. Als de moeder gerbil soms gaat eten kunnen we kijken hoe het met het kleintje gaat. Nu is zij/hij nog lelijk omdat ze nog geen haartjes heeft. Hopelijk komt wordt het groot en kunnen er nog meer gerbils in de bak komen. (Lieze) Klik op de foto en bewonder het kleintje bij haar mama. Ze lagen zalig in het zonnetje. Je kan goed merken hoe de mama haar kleintje wast en een "nieuwe pamper" omdoet. Ondertussen is papa aan het zonnebaden...(Meester)
10-02-2010
Hoekenwerk
Tijdens het hoekenwerk in de klas werken de leerlingen aan hun eigen taak, volgens eigen tempo en op hun eigen niveau. Hoekenwerk heeft o.a. volgende troeven :
-kinderen kunnen op hun eigen niveau werken
-kinderen kunnen in hun eigen tempo werken
-kinderen kunnen allerhande klasmateriaal individueel gebruiken
-bij problemen kunnen ze bij vrienden of de leerkracht terecht
-het bevordert het samenwerken in de klasgroep
-kinderen zijn handelend bezig : ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik herinner, IK DOE EN IK ONTHOUD
-
Op deze fotos kan je de kinderen aan het werk zien. Alle fotos zijn genomen tijdens 1 hoekenwerkbeurt van 20 minuten. Volgende activiteiten kan je herkennen : opzoekwerk in encyclopedie en atlas, oppervlakteberekening, volumeberekening, actualiteit, kruiswoordraadsel, schaken, spelling : bezitsvormen, inoefenen Franse woordenschat, werken op het klasblog. (meester Wim)
We bereiden ons voor op het vormsel
Elke woensdagnamiddag is het "lering" voor het vormsel. Je hebt elk een catechist(e). De catechisten zijn pastoor Dirk en Ludwine. Ze helpen je op weg naar je vormsel. De eerste keer hebben we een grote wandeling gemaakt en er waren 7 activiteiten. Na de wandeling hebben we een pannenkoek kunnen eten en chocomelk kunnen drinken. De kinderen die geen chocomelk lusten mochten een glas water drinken en de kinderen die nog een pannekoek wilden mochten er nog één eten. De 2de keer hebben we een brief geschreven naar onze vormselmeter/peter. En we hebben ook een map gekregen voor al onze blaadjes en ook een tas voor onze map en schrijfgrief. We hebben een rebus als huiswerk. En vandaag wordt het onze derde lering. Ze hebben ook al een foto genomen per kind voor je vormsel. (Emma V.) Bijna elke woesdag is het catechese. We zijn verdeeld in 2 groepen. Ik zit bij Ludwine. We hebben al een hand moeten maken en je foto erop plakken. Zaterdag moeten we naar de mis. Ik moet in het begin al lezen. We oefenen soms ons liedje in de klas en we zijn ook al naar de kerk geweest om te oefenen. We hebben ook een zak gekregen om je map in te steken . We zijn ook met de bus naar ''Let it shine'' geweest, dat vond ik nog het leukste. E.H. Roger Vangheluwe was daar ook. We kregen -als we doorgingen- een lichtje om mee te zwaaien en een kaartje waar Roger Vangheluwe op staat. (Seppe)
09-02-2010
Lachertje ?
Meester : Jantje, vertel nog eens je mop over die mummie ! Jantje : die is veel te ingewikkeld...
Maar nu even serieus : ken je de oudste Europese mummie ? Klik op de foto en je leert Ötzi al wat kennen. Als je er meer over wilt weten, kan je het opzoeken via Google. (meester)
Verantwoordelijkheid en engagement
Wat leren wij bij godsdienst ? Het nieuwe thema is : verantwoordelijkheid en engagement. Wij leren om onze verantwoordelijkheid voor iets te nemen. Bv je zegt "ja" om een hond te kopen. Je moet je veratwoordelijkheid ervoor nemen en er ook voor zorgen. Ook organisaties zeggen "ja" om verantwoordelijkheid te dragen (bv Unicef, een organisatie van de Verenigde Naties die zich inzet voor kinderen én voor hun opleiding. Zij nemen de verantwoordelijkheid om kinderen te helpen die het moeilijk hebben). Engagement. Mensen die geëngangeerd zijn hebben een groot hart, ze zijn creatief, ze komen op voor de zwakke, enzovoort. Alfred Nobel heeft zich geëngangeerd om na zijn dood geld te geven aan mensen die dat verdienen. (Ianka) 09/02/2010
06-02-2010
Godsdienst : Alfred Nobel
In de godsdienstles hebben we geleerd over Alfred Nobel. Dat was een man die het dynamiet uitgevonden heeft. Toen hij nog klein was had zijn pa een bedrijf dat springstof maakte. Maar het bedrijf ging failliet dus startten ze opnieuw maar het mislukte ook weer en toen nog een keer. Alfred ging studeren aan een universiteit (vraag me niet welke!) en ging overal op reis om te leren en uiteindelijk als hij gedaan had met leren startte hij een laboratorium met een paar andere mannen. Hij probeerde allerhaande technieken uit te vinden om een soort stof of vloeistof die super vlug ontplofte bruikbaar te maken zonder dat het zo gavaarlijk was en licht ontplofbaar. Maar zijn experiment mislukte en zijn labo ging de lucht in. Even later wou hij het opnieuw proberen maar hij kreeg geen vergunning van de stad en startte dan een labo op een boot. Deze keer lukte het wel, hij nam er een patent op en noemde het dynamiet en bracht het op de markt. Op een dag ging zijn broer dood, maar de kranten hadden zich vergist en dachten dat het Alfred was die dood was. Albert ging de krant kopen en las over zichzelf, de kranten noemde hem een moordenaar, iemand die voor oorlog zorgde en vele mensen met zijn uitvinding doodde. Toen Albert dit las was hij geschokt en besloot er iets aan te doen. Toen hij bijna dood ging zette hij in zijn testament dat alle mensen die iets groots en goeds deden voor de wereld van hem geld zouden krijgen. Vandaar de "Nobel"-prijs. Die bestaat uit 5 onderdelen. Als je één wint krijg je 1,1 miljoen en nu denk je geraakt dat geld niet op? Wel hij had zoveel geld dat zijn interest meer dan 5,5 miljoen euro is. Op zijn bankrekening staat waarschijnlijk 100.000.000 of meer euro. (Thomas)
27-01-2010
Opstel
We moesten een opstel maken over de geschiedenis of iets dat gebeurd is in je leven, maar er mag ook fantasie tussen zitten. Dat was wel leuk. We hadden twintig minuten om klaar te raken. We moesten dan ook "bruusk" stoppen. We moesten ook bijzondere woorden gebruiken zaols bruusk, blozen, nijdig enz. Ik heb een voetbalwedstrijd verzonnen maar er zat wel een beetje waarheid in. (Michael)
Seksuele voorlichting in de klas
We hebben geleerd over seksuele voorlichting in de klas. We hebben geleerd hoe de man en de vrouw vrijen, wat steriliseren is, hoe er baby's ontstaan, wat je allemaal kan gebruiken om geen kindje te hebben(bv: de condoom en de pil). Wist je eigenlijk dat de condoom gelijk een ballon is maar in piemelvorm. En dat er veel vormen van "de pil" bestaan ??? Het was wel heel tof. Ik wist al een paar dingen maar ja, je kan ook niet alles weten daarover he. Het was heel interessant. We hadden maandag een toets en het klasgemiddelde was 7,5/10. Dat betekent dus dat wij (onze klasgroep) dat een heel interessant vak vinden. Misschien wel de tofste (achter speeltijd is dat van mij mijn tofste vak). Het was ook wel tof om de lichaamsdelen te weten van de man en de vrouw, en ook om te weten dat een mens bestaat uit meer dan MILJOENEN cellen en dat het beter gaat als de man zijn piemel stijf moet staan en ook om dat de vrouw haar spleet nat en vochtig moet zijn. Als man is het zeker nodig dat je zaadcellen klaar zijn. (Floris)
24-01-2010
Schoolfeest
Klik op Zeus en bekijk ons optreden : de Olympische Spelen ter ere van Zeus. Op het schoolfeest waren we de 3de laatste om op te treden. Het was fijn om te doen. We hebben gebokst en Jasper,Viktor en Ken hebben met de speer geworpen. Jasper was gewonnen. Toen hebben we ook gelopen : ik ben dan gewonnen. Ik en Jasper hebben een krans gekregen. In het boksen is er niemand gewonnen maar het was heel fijn. Op het einde kreeg ieder een blikje cola en een zak chips. Ik vind het jammer dat dit het laaste schoolfeest was maar het was leuk ... (Bente)
13-01-2010
Paulus
In de godsdienstles leren we over Paulus. Hij was een verkondiger. Tijdens z'n 2de reis kwam hij bij een sokkel aan een onbekende God. Hij vertelde over God, sommigen vonden het interessant, anderen eerder amusant. Z'n 3de reis gaat hij naar Damascus. Hij wordt daar christen. Paulus moet vluchten. Hij vraagt of hij apostel mag worden. (Emma Es) We leren over Paulus. Hij was een jood en ging op reis achter christenen, om ze op te pakken omdat ze zogezegd niet alles deden zo als de joden. Ineens viel hij van zijn paard daarna zweeg hij drie dagen. Hij sliep 's nachs en sliep over dag. (Peter) We hebben in de godsdienstles op 26 januari over Paulus geleerd. Deze keer mochten we een geheugenspelletje spelen en een kwartet. Dat was super leuk!!! We zaten allemaal in een groepje van 4 of van 3. Dan kregen we een groepje kaarten in allerlei kleuren : geel, groen, roze, oranje,... Toen mochten we beginnen met de spelen, elk om de beurt 4 kaarten omdraaien. Als je met 1 spelletje klaar was moest je wisselen van bank en met andere kinderen spelen. Na een tijdje zijn we dan begonnen met kwartet. Het was een hele leuke godsdienstles !!!! (Melanie)
12-01-2010
netbal tornooi
Morgen is het netbaltornooi in de Sceure. We hebben al veel geoefend want dat vind ik wel belangrijk en leuk. Vandaag tijdens de middag gaan we weer oefenen en dat vind ik wel tof. We moeten tegen 2 ploegen spelen : tegen Oostvleteren en tegen Houthulst. We moeten 4 wedstrijden spelen. (Lois) Morgen is het netbaltornooi voor de jongens en meisjes. Er zijn 2 jongensploegen en 1 meisjesploeg uit onze school. Ik ben bij de beste jongensploeg. De ploeg is Lucas, Thomas, Louis, Merijn, Jasper en Stijn. De andere jongensploeg is met Ken, Seppe, Jericho, Floris, Frederik en Michael. We hebben ook al veel getraind. In het tornooi zijn er verschillende poules : bij de jongens 2 en bij de meisjes 1 . De ploegen waar tegen we moeten zijn Houthulst, Oostvleteren, Westvleteren en Reninge. Als we de eerste zijn mogen we naar Diksmuide en als we daar de eerste zijn mogen we de finale spelen in Roeselare. ( Jasper) Uitslag van het tornooi : Meisjes : 1. Woesten 2. Oostvleteren 3. Houthulst Jongens : 1. Woesten1 2. Houthulst 3. Oostvleteren 4. Woesten2 5. St.-Sixtus1 6. St.-Sixtus2 7. Reninge2 8. Reninge1 (meester Wim) Er is netbaltornooi geweest in de Sceure en Woesten had 2 ploegen. We hebben daar tegen elkaar moeten spelen, maar mijn ploeg was gewonnen. Die ploeg was ik, Thomas, Merijn, Jasper, Louis en Lucas. Dan hebben we de finale gespeeld en we zijn gewonnen. Dus waren we de eerste en nu mogen naar Diksmuide om te netballen met m'n ploeg. Als we winnen in Diksmuide mogen we naar Roeselare. (Stijn)
04-01-2010
Het schoolfeest komt eraan !
Op zaterdag 23 januari is het zoals ieder jaar schoolfeest in de Sceure. Het thema van dit jaar is de tijd. De school gaat een nep-tijd-machine maken en dan doen alsof ze terug in de tijd gaan. Iedere klas moet een toneeltje opvoeren dat te maken heeft met de vroegere tijd, bijvoorbeeld de wereldoorlog. Onze klas gaat misschien de Olympische spelen uit Griekenland doen. Ik denk wel dat het leuk zal worden. Vorig jaar was het thema "dansen". Dat vond ik niet zo leuk omdat ik niet zo graag dans. Maar ik ben zeker dat het dit jaar wel leuk zal worden. Ik kijk er al naar uit. (Viktor) Voor het schoolfeest doen wij "de Grieken". We zullen de Olympische spelen uitbeelden. We zullen allerlei sporten uitbeelden. Volgende week zullen we heel veel oefenen. Ik zou graag een atleet zijn. Ik vind het wel een leuk thema, vergeleken met vorig jaar. Ze zullen ook zo'n tijdsmachine in mekaar steken. We gaan beginnen van onze tijd tot de oudste tijden. Ik zie het al zitten voor volgende week. ( Seppe ) De zaterdag die komt is het schoolfeest in de Sceure. Er zal weer een "catwalk" zijn voor het podium. Het thema van dit jaar is "DE TIJD". Wij doen de "OLYMPISCHE SPELEN VAN DE GRIEKEN". Ik vind dat eigenlijk ook veel chiquer want het dansen (vorig jaar) vond ik maar saai. Dit is ons laatste schoolfeest, dus maken we er een groot feest van met veel chips en drank. Hopelijk zijn er niet te veel mama's en papa's (of kinderen!!) zat. Dus op ons laatste schoolfeest--> CHAMPAGNE ! (Lucas)
16-12-2009
We schrijven onze nieuwjaarsbrieven
Het was super tof dat we zelf een nieuwjaarsbrief mochten schrijven. Eerst moesten we het op een kladblad schrijven, daarna moesten we naar meester gaan om te controleren. Nadat het kladblad gedaan was mochten we beginnen in het net. Maar in het net schrijven was veel leuker dan op een kladblad. Enkel voor de mama's en papa's moesten we dat doen, en voor de oma's en opa's moesten we één kiezen uit een 6-tal gedichten. (Kelsy) We moesten de nieuwsjaarsbrieven schijven. Eerst moesten we op een kladblad schrijven en dan in het net. We moesten onze nieuwsjaardbrieven zelf uit het hoofd schijven. Meester scheef op het bord waarover we het konden schijven : eerst het jaar aankondigen, wensen geven, hopen dat ik ... , ik beloof dat ik ... . Het was heel leuk dat je het zelf mocht schrijven. Maar voor de oma's en opa's moesten we overschijven omdat het te lang zou duren. We konden kiezen uit een paar gedichten. En de oma's en opa's waren heel blij met de brieven en de mama's en papa's ook. (Jonas)
15-12-2009
De droom : een muzikaal tekstspel.
We doen met de klas een muzikaal tekstspel. De bevers halen de instrumenten uit en meester legt ze dan op de banken. Dan vraagt meester aan de kinderen wie er dirigent wil zijn. Als het gedaan is dan worden de instrumenten doorgegeven en komt er een nieuwe dirigent. (Ken)
De voorleesbeer.
In de klas hebben we een "voorleesbeer". Die wordt gebruikt om te lezen. We doen het per klasnummer. Als je die hebt en als iets moet voorgelezen worden, dan moet die wie de voorleesbeer heeft lezen. Dat vind ik heel leuk want ik heb de voorleesbeer al eens gehad. Gelukkig moest ik in de godsdienstles niet vooraan de klas lezen. Daar ben ik heel blij om. Die voorleesbeer staat niet op tijd (hoelang je die hebt) maar 't is te zien hoeveel je leest. Sommige kinderen hebben de voorleesbeer een week, anderen een dag. De voorleesbeer heeft ook een brilletje op. Dat is tof en als je vind dat de voorleesbeer te groot is dan doe je gewoon zijn brilletje af en zet je de voorleesbeer weg en hou je alleen het brilletje. (Emma V)
14-12-2009
Koekjes voor Welzijnszorg !
De eerste voormiddag ging alles heel vlotjes. Eerst zetten we tafels om de koeken er op te zetten en een doos voor het geld. Dan gingen ik en Emma Es naar de kleuters ; die gingen als eerst. Dan kwamen het eerste en tweede en volgde de rest van de school. In het begin was het heel druk maar halverwege de speeltijd verminderde het eten en de kinderen. Ook de juffen en de meester kochten koeken. Hopelijk zullen er de volgende dagen nog veel koeken worden verkocht. En dan kunnen we zeker Welzijnszorg helpen. (Ianka)
11-12-2009
OLVI Poperinge
We zijn met de klas naar het Onze-Lieve-Vrouw-Instituut geweest. De eerste groep maakte cake en de andere groep pizza. Het was heel leuk, en ik heb gewisseld met Lieze omdat ze met haar tanta wou werken. Ik heb cakejes gemaakt met Floris. We hebben er samen 20 gemaakt. De mevrouw die ons hielp heette Sabine Lukas. We waren om 10u30 al klaar en de andere waren maar op 11 u. 45 klaar. Als we klaar waren ben ik met Merijn, Stijn, Jonas, Floris, Jasper, Kelsy, Emma V, Viktor, Jericho naar buiten geweest en als we terug binnen kwamen hebben we "Galgje" gespeeld. (Ken) Met de klas zijn we de hele voormiddag naar het OLVI (Onze-Lieve-Vrouw-Instituut) geweest. Onze klas was in twee groepen gesplitst. De ene groep maakte cake en de andere groep maakte pizza. Ik heb pizza gemaakt maar eerst ging ik cake maken maar mijn meter gaf de les van pizza dus wisselde ik om met Ken. In het lokaal waren er allemaal kleine keukentjes. De jongens moesten met een meisje in de keuken pizza maken. Ik stond met Lucas in een keukentje. Eerst moesten we het deeg maken, dan de groentjes snijden, dan beleggen en de pizza kon de oven in. Als de pizza in de oven zat moesten we afwassen. Er waren GEEN afwasmachines dus moesten we alles afwassen in het keukentje. Na 20 min. mocht de pizza eruit en dan lekker smullen. Nu hebben we bijna de hele pizza meer naar huis. (Lieze) We zijn met heel de klas naar de OLVI geweest. Ik heb pizza gemaakt en ze zegden dat het een mini-pizza ging zijn maar hij was 30 op 30 centimeter of meer zelfs ! Je had zelf je eigen keuken maar je moest met 2 in één keuken. Zo : Lieze + Lucas, Melanie + Seppe, Emma Es + Louis, Ianka + Bente, Lois + Michael en Xena + Peter. Het was super leuk (Xena) We hebben met heel de klas in de voormiddag (19 met de bus, 4 met de auto van Thomas zijn mama) naar de school van m'n zus geweest. Ik heb cake gemaakt met versiering en onze juf was mevrouw Lukas. Je had een eigen keuken, tof hé ! We waren om 8 u. 45 vertrokken en om 12 u. 00 terug gekomen. (Stijn)
09-12-2009
Hoekenwerk: Europese landen
In hoekenwerk moet je soms de Europese landen zoeken. Er zijn sommigen die het al voltooid kunnen hebben. Op plaats één : Thomas met 738 seconden en voor de tweede keer 430 seconden. Op plaats twee Jasper met 1090 seconden en voor de tweede keer 950 seconden. Op plaats drie Melanie met 1179 seconden. Op plaats vier Lucas met 1591 seconden. Op plaats vijf Louis met 1791 seconden. Op plaats zes Viktor met 2056 seconden. Ik heb het persoonlijk nog niet gekunnen... (Michael). Wil je 't ook eens proberen ? Dat kan : gebruik de link die je aan de linkerkant van dit blog vindt. Kies dan bij het 6de leerjaar : Europese landen - landen test. Veel plezier ! (Meester)
08-12-2009
Een nieuwe turnjuf
Omdat turnjuf Lies nu op verlof is hebben we een nieuwe turnjuf gekregen.Toeval of niet, ze heet ook Lies. ze heeft bruin haar, een gemmiddelde lengte en ziet er heel sportief uit. Ze is een hele toffe juf en op het einde van de turnles spelen we altijd een spel. De vorige keer hebben we stier en cowboy gespeeld, een leuk spelletje hoor ! In de turnles hebben we verder geleerd aan kopstand, handenstand en koprol(van de trampoline op de plint en dan hopen dat je niet te ver rolt!). We turnen nu niet meer op maandagnamiddag maar op maandagvoormiddag, dat komt omdat ze naar een andere school moet. Ik weet eigenlijk niet zo goed of we juf Lies (die die nu op verlof is) nog zullen hebben dit jaar, en zoniet dan was het vrijdag de laatste keer dat we haar als juf hadden. Een soort voorproefje voor het afscheid van Onze Ark aan het einde van het schooljaar. Thomas Thomas Ik ben nu wel in verlof, maar 't is nu ook niet echt vakantie hé. Nog een kleine maand en er komt hier een derde spruit bij, dus echt vakantie is dat niet hé.. en ja, hoor, ik kom nog terug dit schooljaar : als alles goed verloopt, op maandag 22 maart... Groetjes daar aan iedereen. Juf Lies Demeersseman
07-12-2009
Proeven in de klas
We hebben proeven in de klas. Ik vind ze wel een beetje lastig, maar ja... Vandaag hebben we een grote W.O.-proef. Die telt wel voor veel punten. Ik zou het liever donderdag gehad hebben omdat je dan woensdag kon leren. Maar we moeten hem nog hebben. Vandaag hebben we al 1 proef gehad van juffrouw Charlotte. We hebben 2 weken proeven. Iedereen moet -als hij thuis komt- vast veel leren, ik een beetje maar toch doe ik mijn best. Ik verlang al een beetje naar mijn rapport maar we moeten nog veel proeven maken. Ik verveel mij meestal als het proeven zijn. Ik zou graag 1 wens doen : proefwerken voorbij en ik goeie punten : 73 procent of zoiets. We weten al een beetje punten van ons rapport. Cijferen, hoofdrekenen,... maar toch vind ik dat de ene proef bij de andere proef wel helemaal anders zijn. Als ik thuis kom van school moet ik eerst leren tot DAVID begint (een programma op VTM dat om 18:25 begint)Dan eten en dan nog een beetje TV kijken en dan naar bed. (Floris)
27-11-2009
Popjes van elektriciteitsdraad
Maandag heeft meester punten gegeven op de popjes die we enkele weken geleden gemaakt hebben. Er zijn er enkele die een "drie" kregen. Andere kregen een "twee" (ongeveer 7) en de meeste van de klas een "één". Ik vind de meeste echt prachtig. Er zijn ook veel verschillende modellen. (Lieze)
We schilderen een mozaïek
In de klas maakten we een mozaïek. Eerst moest je lijnen en cirkels trekken, daarna kon je kleuren kiezen: blauw, rood, geel, groen,... Als je een kleur gekozen had (bijvoorbeeld groen) moest je er een beetje geel of blauw of ... bijvoegen. Op het einde mocht je kiezen : je doet een donkere of lichte rand bij. Ik vond het heel fijn en ik heb een "1" gekregen. (Bente)
25-11-2009
Filmpjes
We hebben in vier groepen een filmpje mogen maken. Ik moest met Kelsy en Ianka. Het was super leuk. We speelden dat ik en Kelsy mama en papa waren en Ianka kindje. Haar hondje was dood en ja we kochten een nieuw. Ze speelde ermee voetbal en schopte hem weg onder een auto. Toen begon ze te wenen en het was gedaan. (Xena)
24-11-2009
swimmathon
We gaan met de school meedoen aan de swimmathon in Poperinge. Je moet in een groepje zijn van 8 tot 12. Er doen 2 kinderen mee van het 5de en 9 van het 6de. We moeten 3 keer 8 min. zwemmen met telkens een pauze. We moeten om 13.30 u. aan de platse zijn en het begint er om 14.00u. Het is gedaan om 16.00u. In het begin hadden we bijna geen ploegje en hebben we er vlug eentje moeten maken. WIJ GAAN NATUURLIJK WINNEN !!!!!!!!!!! (Lucas)
23-11-2009
Juf Ann mailt aan de klas
Hallo zesde leerjaar en meester Wim,
Ik vind het leuk om af en toe eens te lezen op jullie blog. Zo weet ik ook wat er boven ons hoofd van de klas aan het gebeuren is . Jullie kunnen zeker al goed muziek spelen. De blokfluiten en trom klinken zeer goed. Dat kunnen we meestal wel horen. Nog veel leergenot in jullie klas. Willen jullie weten wat er in onze klas gebeurt ? Vraag het maar aan de vriendjes of juf. We zullen het in geuren en kleuren vertellen. Groetjes van juf Ann en de vriendjes uit de vos-en haasklas.
We leerden over het Amazonewoud
We leerden over het Amazonewoud. Hoe ze vissen ? Ze doen dat met pijl en boog en met natuurlijk gif. We leerden over hoe ze overleven en waarom het Amazonewoud zo heet : Amazones zijn vrouwelijke paardrijders. Zij reden 100-den jaren geleden te paard en die vrouwen hadden maar één borst. (Peter)
Een eigen W.O.-opdracht maken
We moeten een opdracht maken voor wero. Ik doe over voetbalspelers. Ik heb er al twee over wie ik iets zeg. Ik zal er 3 of 5 maken. Dat staat op 30 punten van de 100. Het moet 1 blad voor- en achterkant tot 3 lang zijn. Je zal dat dan moeten voorstellen voor de klas. We krijgen drie vrijdagen altijd een lesuur tijd. (Seppe)
18-11-2009
blokfluit
We hebben gisteren blokfluit gespeeld. We zitten nu al aan liedje 12. Ik kan al heel goed blokfluit spelen maar Seppe zit nu achter mij in de klas en als hij een verkeerde noot speelt dan moet ik lachen en ben dan mijn noten kwijt. We hebben ook al de noot "do" en de hoge "re" geleerd. Het 13de liedje zijn we nog aan het leren. Maar ik weet soms niet waar we zijn. (Merijn)
17-11-2009
Het kerkhof : 1 en 2 november
We zijn naar het kerkhof van Woesten geweest. We moesten zoeken naar het oudste graf en een nieuwe graf. Er lagen mensen die al 100 jaar of MEER jaren oud waren. We hebben ook het plekje gezien waar ze de as strooien. Er staan ook graven waar ze een pot (een urne) insteken. We hebben gepasseerd bij graven waar er nog geen mensen lagen. We zijn ook eens gaan kijken naar familieleden van kinderen van onze klas. Er lagen ook kinderen die maar 12 jaar kunnen leven hebben. Iedereen vond het een beetje jammer. Na het bezoek aan het kerkhof, zijn we weer naar de klas gegaan. (Jericho)
09-11-2009
De sint kwam op bezoek !
De Sint kwam gisteren langs en we hebben een kwis gemaakt voor de Sint. Ze hadden het antwoord juist. De kwis ging over het leven van Sint-Maarten. Over "Piet" hebben we zelf een verhaal verzonnen. De speleregels waren de volgende : we vertelden 10 dingen en 1 was niet juist. De sint heeft het foutieve kunnen raden ! Als afsluitertje kregen we allemaal 1 zakje snoep. Mmm, lekker smullen ! En op de foto met Sint en Piet was ook nog leuk. (Lois)
05-11-2009
Wat ik deed tijdens de herfstvakantie
We hebben hout gezaagd en opa is komen helpen hiermee. Ik ben ook naar de dokter geweest op controle voor mijn knie en er is goed nieuws : ik mag weer lopen,turnen en paardrijden ! (Emma Es)
01-11-2009
Meester Ludovik schrijft tot klas 6
Dag kinderen van het zesde leerjaar,
Vorige donderdag was het mijn verjaardag. Toen kreeg ik van jullie van de klas een heel mooi kaartje waarop elk van jullie iets opschreven over mij. Er zaten echt heel leuke reacties bij, de meeste grappig, een paar ernstiger, maar altijd heel leuk om lezen. Het was dit jaar het mooiste wat ik kreeg voor mijn verjaardag. Als je directeur bent van een school, dan hoor je niet altijd of iedereen het wel leuk vindt wat je doet, het kaartje dat ik van jullie kreeg was dan ook een duwtje in de rug voor mij! Ik wil jullie dan ook van harte danken voor het kaartje, het krijgt een ereplaats in mijn bureau...
Meester Ludovik
29-10-2009
Klasfeestje voor de jarigen
In de namiddag was het klasfeestje : de jarigen hadden spelletjes mee en chips, drank en koeken om te trakteren. Meester had ook de voetbaltafel van op zolder naar beneden gehaald. Er was Monopoly, Wie is het, schaken, poker,... Ze hadden ook twee tafels tegen elkaar geschoven en hielden die als "bar". Ze kwamen ook rond met koeken en speculaas,... Toen we een eindje aan het spelen waren ging het brand alarm af voor een oefening. Het was een leuke namiddag !!! (Melanie) Hartelijke dank aan Jasper, Louis, Stijn, Peter, Kelsy, Ianka, Merijn en hun ouders voor het fijne traktaat en de leuke spelletjes ! (meester Wim)
27-10-2009
Muziek beluisteren
In de klas beluisterden we het stuk "De vlucht van de hommel". Dit werk werd gecomponeerd door Rimsky-Korsakov (Rusland, 1844-1908). Klik op de foto van de hommel en geniet mee van een moderne versie van dit werk ! (Meester Wim)
We leren over het bos
We zijn op vrijdag 30 oktober naar de Galgebossen geweest. Het was heel leuk en leerrijk. Je kan met een boomhoogtemeter (zoals een geodriehoek) meten hoe hoog een boom is. We weten nu waarom de Galgebossen zo noemen : omdat ze in de Middeleeuwen de misdadigers daar ophingen. Het is één van de oudste bossen van West-Vlaanderen. (Michael)
Valiant, oorlogsduif.
We keken een paar weken geleden naar de film Valiant. Het was in de oorlog waar postduiven van groot belang waren. Het gaat over de kleine duif Valiant die een postduif wil worden. Hij gaat naar Londen met een andere duif en samen gaan ze naar de postduivenacademie. Maar Duitse haviken doen er alles aan om te verhinderen dat postduiven berichten kunnen overbrengen. Uiteindelijk zijn er geen postduiven meer over. Valiant en zijn vrienden krijgen de taak een belangrijk bericht over te brengen en dan beleeft hij een waanzinnig avontuur. De film Valiant is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. (Viktor)
De zwemlessen
Eerst gaan we met de bus naar het zwembad, vlug ons omkleden, en hop in het water springen!!! We krijgen altijd eerst vijf minuutjes de tijd om op te warmen bijvoordbeeld: duiken, schoolslag, crawl,... Meestal krijgen we dan nog twee wedstrijden met drie tegen elkaar. Als we daarmee klaar zijn oefenen we op schoolslag en crawl. Dan hebben we meestal nog tijd over en kunnen we nog van de plank springen met truukjes enzo... Het is altijd een heel leuke zwemles!!! Tijd om ons om te kleden en hop de bus op, net op tijd voor de speeltijd!!! (Melanie)
In het computerlokaal
We hebben een wiskundeles gehad in het computerlokaal. Deze keer was het toepassingen. Je moest in je rekenboek een paar bladzijden maken. Intussen moesten we ook twee oefeningen maken op de computer. Als je dat gedaan had moest je het aanduiden op een blad. Als je klaar was in je boek moest je naar meester gaan om te verbeteren, had je het allemaal juist duidde meester het aan. Ik was klaar, alleen moest meester nog een bladzijde verbeteren. Ik vond het heel leuk in de computerlokaal!!! (Melanie)
De spaaractie
We doen met onze klas een spaaractie voor Disneyland Parijs. We gaan het vandaag opsturen naar Roeselare. We hebben in totaal 52 volle posters, per poster zijn er 75 punten. Dat zijn dus in totaal 3900 punten. We hebben ook met heel de klas geknipt en geplakt voor de spaaractie, we moesten ook de formulieren invullen. (Jasper) De uitslag is ondertussen in de krant van 13 november verschenen : en de winnende klas van het 6de leerjaar is... de Vrije Basisschool in Langemark geworden. Proficiat aan hen,...doodjammer voor ons. We deden nochtans zo ons best. Maar dit bleek onvoldoende. Het is toch een deugddoende ervaring geworden : elkaar motiveren, elkaar helpen, samen werken aan een droom... Proficiat aan alle leerlingen die zich zo enthousiast op deze actie gegooid hebben. Vergeet niet al je hulpbronnen te bedanken. (Meester)
21-10-2009
Op bezoek bij meesters duiven
We zijn gisteren naar meesters duiven gaan kijken en hij heeft zes koppeltjes. Ik heb een jong duifje vastgehouden ; een wit. En als het avond is laat meester al zijn duiven buiten in zijn tuin. Tof hé. En dan lokt hij ze naar binnen of beter hij gaat helemaal op terras staan en dan stapt hij achter hun en dan lopen ze in hun hok. (Emma V.) We zijn op dinsdag 20 oktber naar meesters duiven gaan kijken. We zijn te voet gegaan. En meester liet ze los en we mochten elk om beurt één vasthouden. En ik denk dat er 3 koppeltjes zijn en we hebben 1 koppeltje zien paren. En dan heeft hijze terug in het hok gejaagd en dan gingen we terug naar de school (Stijn) We zijn naar meesters duiven gaan kijken en we hebben een dode duif gevonden. Ik heb foto's getrokken van meesters duiven en kinderen die duiven vast hadden. Ik heb ook een duif vast gehad. Meester heeft ook uitgelegd hoe je compost moet maken. (Jonas) We zijn naar meesters duiven gaan kijken. We zijn te voet gegaan en de bevers mochten foto's trekken. We hebben ook een dode duif gevonden terwijl we naar meester duivenhok gingen. (Jasper)
Gerbils in de klas
We hebben ook gerbils in de klas. We hebben er drie : één is er wit, de tweede is lichtbruin en de derde is donkerbruin. Ik zou thuis ook wel gerbils willen. (Emma V.) Meester heeft ook gerbils : er zit 1 witte, 1lichtbruine en 1donkerbruine. Elke dag legt meester of een leerling een wc-rolletje in de bak. In de bak zit er zaagsel om ze warm te houden. (Stijn) De vorige week was er een gerbil uit de gerbilbak gekropen. Eerst dacht meester dat die ineens onder onze voeten zou rond lopen, maar de volgende dag hoorde meester een geknaag in de doos waarin de WC-rolletjes zaten. En waarschijnlijk is hij er uit gesprongen. (Kelsy)
Wandelende takken
In onze klas hebben we wandelende takken. Er zit een kleine wandelende tak nog vast in het ei en vandaag is hij los gekomen. Meester heeft het ook al wat water gegeven en ik hoop dat hij blijft leven want hij zat met zijn achterpoten nog vast in het ei. (Emma V.)
20-10-2009
Berichtje van meester
Iedere leerling heeft nu reeds een bijdrage geleverd aan dit blog, waarvoor dank! Wanneer er nu nog nieuwe berichten verschijnen zal dat per onderwerp zijn. De leerlingen die iets over het onderwerp schrijven, vinden hun naam achter hun stukje tekst. Bericht aan de ouders : wens jij ook een stukje tekst te plaatsen op dit klasblog ? Wanneer je bericht met klas Zes te maken heeft, kan het ! Stuur je berichtje naar meester Wim (wim@onzeark.be)
19-10-2009
Duiven en nieuwe wandelende takken (20/10/â09) Thomas
in onze klas is er vandaag een nieuwe wandelende tak geboren we hebben de geboorte meegemaakt toen hij zich nog uit het eitje wrong! En we gaan vandaag naar meester zijn duiven gaan kijken! We hebben van juf Charlotteook een groene wandelende tak gekregen. Meester wist niet waarom de zijne bruin zijn en jufs groen. In het bakje hebben we ook zaagsel gelegd en ook een potje met water geplaatst.
15-10-2009
Xena : Schaken en Romeinse cijfers (14/10/09)
In hoekenwerk schaken we soms en dat is super leuk. Dan heb je 20 minuten de tijd om te winnen. in de eerste 20 minuten schaken er 2 groepjes en in de 2de twintig minuten schaken er weer twee. Na het schaken moet je dan naar meester gaan en je uitslag zeggen. Ik heb eens tegen Lieze gewonnen. In hoekenwerk oefenen we ook Romeinse cijfers (zoals I=1 en X=10
en zo voort) op de computer.
Bente : Disney punten (14/10/09)
We sparen met heel de klas punten om naar Disneyland te gaan. We hebben nu al 5 kaarten vol. Deze week hebben we bijna geen turnles gehad. Dat komt door de klas van de maand. We hebben dan frieten gegeten want het 3de kleuter leert over patatjes. En ze hadden allemaal een kleedje aan. Het was prachtig.
13-10-2009
Lieze : IJzeren popjes. 12/10/09
Vorige week donderdag maakten we in de les van beeldende opvoeding ijzeren popjes. Dat deden we met ijzerdraad. Als de vorm van de popjes erin zat moest je lijm op een reepje krant smeren en dan rond het popje wikkelen. De komende weken zullen we de poppetjes aankleden en afwerken.
Maandag was er ook klas van de maand en nu was het aan het 3e kleuter. Zij leerden in de klas over aardappelen. Ze deden er een dansje bij en bewezen dat ze konden lezen. En ten slot waren er natuurlijk lekkere verse frietjes met ketchup of mayonaise van de frituur.
Met de klas sparen we puntjes uit het Wekelijks Nieuws dus als je thuis die krant hebt neem dan de krant van 2, 9 en 16 oktober mee naar school en geef het aan iemand van het 6e leerjaar.
Ken : klas van de maand (12/10/09)
Op 12 oktober 2009 leerde het derde kleuter over aardappelen en ze stelden dat dan voor aan de andere kinderen van de klassen. Je kon er chips van maken en puree. Opeens stond er op de kleuterspeelplaats een frietkraam. Iedereen kreeg een puntzakje met frieten en ketchup of mayonaise.
09-10-2009
Een nieuw wandelend takje Peter 7 oktober 2009
Er is wandelend takje bij in de klas : hij is maar een centimeter lang !
Schaken, de duif Emma Es 7 oktober
Vorige week heb ik geschaakt tegen Kelsy. Het was wel spannend. Kelsy was gewonnen . Ik heb ook eens tegen Bente geschaakt. Ik heb 1 keer gewonnen en Bente heeft ook een spel gewonnen . We hebben gisteren weer over de duif geleerd : hoever ze moeten vliegen en aan welke snelheid dit gaat.
06-10-2009
Ritme, pater Damiaan (Ianka, 06/10/2009)
Bij muziek hebben we te maken met het ritme. Dat leren we op de xylofoon, de jembé en andere instrumenten. Dan moeten de kinderen met de instrumenten de maat zoeken. Vaak lukt het, soms ook niet. Dat zoek je wanneer de kinderen klappen en zingen maar meestal luisteren ze aandachtignaar de gitaar die meester bespeelt. Het is altijd tijd leuk om op een instrument te spelen.
Pater Damiaan zal op zondag 11 oktoberheilig worden verklaard. We leren er een hele les over omdat hij is opgekomen voor de melaatsen. Hij ging als gezonde naar het eiland Molokai, maar werd na 7 jaar zelf ook ziek.
Sportdag, wandelende taken Michael bossaert 6 oktober
We hadden donderdag sportdag en weg zijn eerst naar Ieper gaan zwemmen en t was heel leuk. Dan kon je kiezen tussen balsporten en een fotozoektocht en ik heb de bal sporten gedaan. We hebben eerst gebasket, dan handbal en voor het laatste hebben we honkbal gespeeld. Dan moesten we gaan eten en je kon daar spelen op het speelplein. Toen ging het met de bus naar Gullegem om er te schaatsen en dan naar huis en t was heel leuk.
We hebben 2 wandelende taken en er is een eitje uit gekomen. Er zitten er nu 3 in maar hij was bijna dood. Gelukkig had meester hem bij water gezet en zoleeft hij nog.
30-09-2009
Blokfluit leren spelen Spillebeen Kelsy 30/09/09
We leren blokfluiten, we kunnen al de FA , SOL, LA. Daarmee kunnen we al het liedje van Bim,bam,bom. En soms is er een valse klank maar meestal niet. Met de fa moet je 4 vingers bovenaan en één onderaan plaatsen, bij de sol is het 3 vingers en onderaan ook, bij de la zijn er 2 vingers en onderaan ook een.
De Franse les, schaken, blokfluit Emma V 30/09/09
In het zesde leerjaar hebben we veel Franse les.Ik vind de Franse les heel leuk want dan geeft meester Guillaume les. Hij is wat grappig want hij heeft een grote bril op.In hoekenwerk schaken we ook. Ik vind dat heel moeilijk want het is niet zo lang geleden dat ik het geleerd heb. Ik heb al 2 keer geschaakt: de eerste keer moest ik tegen Victor en de tweede keer tegen Kelsy. De eerste keer was moeilijker want Viktor kan dat heel goed en de tweede keer was het veel makkelijker want Kelsy kan dat niet zo goed. We leren ook blokfluiten dat vind ik moeilijk. We hebben al drie noten geleerd de FA,SOL en de LA. En met die drie noten hebben we een liedje geleerd: BIM BAM BOM. Dat liedje kan ik niet zo goed dus moet ik veel oefenen thuis.
29-09-2009
De duif van meester Wim (VIKTOR, 29/09/2009)
Meester Wim heeft op 28 september een duif meegedaan naar de klas. Dat was natuurlijk superleuk. De duif heeft op mijn arm gezeten en heeft er dan afgevlogen. Maar zelf kon hij niet heel goed vliegen. Hij vloog een beetje als een kip. Dat was wel best grappig. Meester Wim had de duif mee in een dierenmandje. Hij heeft ook 2 keer een scheetje moeten laten op de trede. Toen heeft meester hem teruggestopt.
De loopwedstrijd (STIJN, 29/09/2009)
Op woensdag 23 september was er in de namiddag een loopwedstrijd op het voetbalplein. Ik heb meegedaan en was de 4de. Nadat je liep kreeg je een appel en een drankje. In de kantine hebben we op de voetbaltafel gespeeld. Op school hebben we een liedje geleerd op de blokfluit. Het heetBim, bam, bom. Het was super, super leuk. En op 28 september heeft meester zijn duif meegedaan. Het was een witte. Als je hem op je hand houdt dan laat hij een strontje ! Dat was grappig.
24-09-2009
Hoekenwerk (JERICHO, 23/09/2009)
In hoekenwerk doen we altijd dingen zoals schaken, iets op de computer typen, rekenen, Frans leren, . We doen meestal toffe dingen in hoekenwerk. Datvindt iedereen soms fijn. We hebben 2 hoeken : hoek 1 en hoek 2. We hebben iedere keer 20 minuten voor een hoek. We vinden dit allemaal het leukste in de klas.
In de klas doen we leuke dingen (JONAS, 23/09/2009)
In de klas van meester Wim doen we heel leuke dingen. We leren blokfluiten en het is heel leuk want ik kan al een paar liedjes. We zijn verhuisd en ik zit nu bij Lois maar dat is niet erg. We verhuizen overigens om de tien dagen. In hoekenwerk is het leuk omdat het heel afwisselend is en dat is heel tof. Frans is wat minder leuk omdat meester Frans spreekt en ik begrijp er nog niet veel van. Volgende week komen er inspecteurs en ze zullen alles inspecteren. In de klas hebben we een tijdsband en we hangen daar alle dingen dat we terug in detijd leren. Maar voor de rest is het hier heel leuk en tof.
22-09-2009
In de klas leren we⦠(LOIS, 22/09/2009)
In de klasleren we blokfluit spelen en noten lezen. We hebben drie gerbils : er is eentje zwanger en als we ze niet met rust laten gaan ze hun jongen opeten. Dat zouden we heel jammer vinden. We hebben ook al nieuwe woorden geleerd van Frans (salut les copains enz.) We zijn vanmorgen van plaats verhuisd en dat is leuk. We hebben ook liedjes bijgeleerd. Super leuke liedjes van De erfenis en Alles begon met God, een beetje een trager liedje maar wel leuk. En schaken dat is echt leuk wel. Ik heb nog nooit gewonnen maar het blijft leuk.
Wat doen we al in de klas (JASPER, 22/09/2009)
We gaan vandaag voor de eerste keer blokfluit spelen, we doen dat het laatste lesuur. We hebben ook al een paar toetsen gemaakt (wero - Frans en dictee. Het is hier zeer leuk in de klas, soms moeilijk. We schaken en we doen ook hoekenwerk. We hebben ook al 4 liedjes geleerd. Er zijn hier gerbils en er is 1 zwanger van de drie. Er zijn ookwandelende takken maar die doen niets overdag. In hoekenwerk doen we allerlei dingen. Voor knutselen hebben we al een duif gemaakt en een hoofd van houtskool.
17-09-2009
De duif ! , Durbuy ! , Monsieur Guillaume en schaken (SEPPE, 17/09/2009)
We hebben eenduif moeten maken in klei. Dat was wel moeilijk maar het lukte. Ik heb wel drie keer moeten proberen maar derde keer goede keer .
In Durbuy was het héééél leuk : apenbrug , rappel , klimmen , death-ride en nog veel meer. Elke dagmoesten we ook een strofe bedenken voor het liedje Jaime Jaime Durbuy. Kajakken , speleo en pyjamafuif vond ik het leukst !!!! Maar dan ging de week ten einde. Toch was ik blij terug in mn eigen bed te slapen ! En we hebben ook een nieuwe Franse meester : Monsieur Guillaume . Het is grappig omdat hij zon brilletje en een clowndas aan heeft. Frans is ook mijn lievelingsvak !!! We hebben ook al leren schaken en dat is moeilijk. Ik kon er eerst geen bal van maar nu lukt het al beter. Ik heb al gewonnen van Peter.
De duif en de noten het muziek. (MELANIE, 17/09/2009)
We hebben tijdenshet knutselen een duif gemaakt uit klei. Eerst begonnen we met het kneden en in een bolletje te vormen. Dan kwam het lijfje in een regendruppelige vorm, de nek en het hoofd komt er nog bij en maakten we opnieuw een bolletje, regendruppelige vorm voor 2 vleugels en vergeet de neusdoppen , de ogen en de versiering niet. Zo onze duif was de volgende dag droog en klaar . Nu nog wachten op de punten : 1 of 2 of 3.
De eerste week begonnen we al met de noten te lerenmaar we hadden ze nog niet allemaal geleerd dus deden we de derde week verder want de tweede week waren we naar Durby !!! Nu hebben we ze al geleerd die we nodig hebben : ta, titi, too, tirritirri , titirri , tirriti ,ti. Meester heeft gezegd dat we volgende week gaan beginnen met blokfluit !!! Ik verlang er al zeker naar !!!
15-09-2009
Ouderavond klas 6
Op donderdag 17 september begint de ouderavond in de klas om 20 uur. Op het programma staan o.a. een kijkje op de lespraktijk (vb hoekenwerk, Frans, ...), op leren leren, op studiekeuze (middelbare school), een terugblik op Durbuy, ... We sluiten af om 21 u. 30 met een gezellige babbel bij een drankje. Een niet te missen avond ! De uitnodiging werd met uw kind meegegeven. Tot dan ? Tot dan ! Meester Wim.