Foto
DE STAD DER BOEKEN

Boeken, boeken en nog meer boeken...

Foto
Categorieën

DON'T TREAD ON ME
LIVE FREE OR DIE



Over mijzelf
Ik ben Marcus Aurelius, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Winteroog.
Ik ben een man en woon in Herculaneum (Alexandria) en mijn beroep is woordendraaier/ sofist.
Ik ben geboren op 00/00/0000 en ben nu dus 2025 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Filosofie, lezen, talen, lopen, motorrijden, cultuur, auto's, techniek, kunst, wetenschap, mechanica, wapens, .
Winteroog

Auto's, ideeën, informatie, geschiedenis, cultuur, zieleroerselen, leuke ideeën, alles...
19-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beettle TURBO getest!
De  Beetle Turbo getest!

Wat een zak vol verwachtingen had ik bij toen ik het VW testcentrum binnengereden kwam:
een monster van een wagen verwachtend. Laag gewicht 210pk turbo! Dezelfde motor als de TT, de GTi etc.
De mythische 2.0 TFSI...

Buitenkant:

Mooie wagen, sportiever dan de standard Beetle. Grote velgen die doen denken aan Fuchs velgen van Porsche.

Interieur:

Op het eerste zicht mooi afgewerkt en mooi vormgegeven.
Maar schijn bedriegt. Goedkoop plastic overal. Hard als beton.
Wél leuke zetels, maar té breed. De zijwangen houden niets tegen bij sportief gebruik.
Het stuur is te dun. En de wagen rammelt langs alle kanten
Het linker raam vooraan rammelde net alsof het glas niet goed aansloot met de rubberen rand van de deurstijl.

Motor:

Platte mus. (Dit zou alles moeten zijn dat ik erover schrijf, maar de motor is zo teleurstellend dat ik hier even over ga doorbomen.)
Er is Koppel voorhanden per versnelling welgeteld 3 seconden...
Is de wagen dan zo snel? Neen: buiten adem in elke versnelling. Hij trekt niet door en stopt net als een diesel bij 4500 tpm.
Irritant. Inhaal manoeuvres zijn zo zeer riskant.
Alhoewel de wagen altijd welwillend is: wheelspin all over the place.
Tractie is die van een GTi MK2 uit 1988. Slecht. Piepende banden etc.

De motor is niet melodieus en doet meer dan eens aan een dieseltje denken. Een diesel voelt zelfs sterker aan.
De snelheidsbeleving is er wel, maar beperkt.

Deze motor is een miskleun, ik kan en zal nooit geloven dat deze het beter doet in een TT of een GTi.
Jaren over nagedacht. Dit motorblok zou het worden...
Is dit alles dat VW/audi te bieden heeft? Zwak, zwak zwak.

Niet sportieve motor.

Het onderstel is best ok en comfortable.


Verbruik:

Laat mij het zo stellen: een Hummer zal ongeveer evenveel verbruiken: 11.5 liter gemiddeld.
Directe injectie? 2014? Deze motor lijkt nog niet mee met zijn tijd.

Verdict:

Fan van de beetle? Koop de diesel of een 1.2L turbo.
Mijd de 2.0 Turbo en koop nooit een TFSI 2.0 van VW of Audi.

19-10-2014 om 21:00 geschreven door Winteroog  


20-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e testrit in België Mini Cooper S 192 pk
Als eerste in België heb ik enkele weken terug een testrit gedaan met de nieuwste Mini Cooper S 192 pk 2.0L Turbo.



Interieur: een stijlvol interieur. Nog steeds gevuld met goedkoop plastic, maar beter afgewerkt en alles oogt wat volwassener.
De grote snelheidsmeter in het midden is 'eindelijk' weg. In de plaats daarvan wordt de snelheid op aanvraag aangegeven op een uitschuifbaar stukje plastic dat omhoog schuift uit het dashboard. Zeer Nerdy, maar niet handig: je kijkt naar de weg en niet naar dat kleine schermpje.
Verder valt er niets te zeggen: alles quasi hetzelfde gebleven.

Comfort:

Comfortabele wagen: de stoelen zijn breder en groter dan voorheen, mooie echte BMW stoelen (sportief!) het is makkelijk om de ideale zit te vinden. De wagen is minder hard en ik zou zelfs durven zeggen te zacht? Ja dat zeg ik. Het onderstel is een beetje wollig.

Rijgedrag:

Hoe rijdt dit? Goed, ik heb net ervoor gereden met een Countryman 1.6 Turbo 163 pk en dat ding toverde een lach op mijn gezicht...
Deze nieuwe mini rijdt 'goed' maar geeft niet veel plezier. De reden? Het onderstel mist scherpte: bij trage bochten en op een rond punt verkiest de snuit de buitenkant van de bocht en onderstuurd de wagen nadrukkelijk (zware neus 2.0 was toch lichter dan de turbo 1.6??).
De vering voelt zeer wollig en zeker niet strak aan.

Als je de wagen in 'sport' modus zet (ik reed de automaat dan reageert de wagen wat beter op het gas en gaat het sturen wat directer.
Maar over het algemeen geeft de mini de indruk dat je met een BMW rijdt en dat 'kart gevoel' van de vorige minis is écht wel wég
Een zware Mini zo volet dat aan.

Motor:

De motor is redelijk responsief. De MINI MK 1 Cooper S met compressor motor had een gretiger blokje en beet echt stevig.
Dat heb je dus niet met deze wagen, heel lineair en het koppel wordt breed uitgesmeerd over het hele toerental bereik.
Snel, maar eerder 'vlot' dan sportief. Een allemansvriend voor alledag. Hij rijdt zoals een Mini Cooper (zonder S) dus geen sport maar wel vlotjes.
Geen duw in de rug of giftige stuurreacties. Alles lijdzaam. De auto zal wel snel zijn... maar je voelt niet veel.
BMW heeft echt verbluffend werk geleverd om de MINI Cooper S zoveel als mogelijk te laten rijden als de vorie Mini diesel (dus geen cooper en geen s).

Geluid:

Het geluid is er en beter dan in een Ford ST bijvoorbeeld. Maar het is een elektronisch en steriel aandoend geluid.
Er is maar 1 acceleratie geluid en 1 gas los geluidje: een mooi acceleratie toontje maar elektronisch aandoend en een plofje uit de uitlaat.
Waarom elektronisch? Telkens wanneer je het gaspedaal induwt of lost telkens perfect getimed en zonder overgang: een plof of een geluidje.
Net als je een schakelaartje omgooit: aan of uit.

Er is geen symphonie, enkel twee standen... wat schraal in vergelijking met b.v. de BX GTi (1990): deze wagen had een heel eigen karakter:
brommend stationair als een beer en traag wegrijdend V8 pruttelend, koppelomvormer die traag omdraait (zalig geluid), gas geven was grommend, extra gas was hese roep, en nog meer gas was een brullend monster nog meer gas en kick down gaf een venijnige en als door een wesp gestoken pijnscheut en dan een woedeaanval schreeuw. En een hele wereld daar tussen die 4 versnellingen hebben elke dag mij zoveel pret bezorgd 1.9 L en 8V, waarvan 4 racekleppen (4 grotere kleppen) en de K- jetronic. dat inlaatgeluid en die injectoren die tikken...

Ik dwaal af, BMW in vergelijking met de BX GTi is het geluid van de nieuwe Mini Cooper S een miskleun net zoals het geluid van alle andere BMW diesels. Maar in vergelijking met een Ford Focus ST of Renault Clio R.S. of Ford Fiesta ST  is het een geslaagd geluid.

Spijtig dat er maar twee standen zijn: dat maakt de wagen wat karakterloos.

Fazit:

6.5/10

Weggedrag: 6/10, comfort 9/10, geluid 7/10, motor: 6.5/10, automaat 8.5/10!!!

De automaat levert uitstekend werk! Een koppelomvormer... dus... Kick down is er!! Zeer aangenaam. Je kan er makkelijk traag mee rijden of snel en opzwepend.



20-03-2014 om 11:32 geschreven door Winteroog  


20-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test Peugeot GTi 208
205 Gti opvolger....

 Veel marketing kabaal en allerlei vergelijkingen leiden tot niets.

De pug GTi is geen GTi. Dit is geen scherpe wagen, niet 'fun' en de wagen voelt niet bijster snel aan.
Je zou kunnen denken met een 1.6 hdi onderweg te zijn. Zwakjes.

Exterieur:

Nergens wordt duidelijk gemaakt dat dit een topversie is: de 1.2l of 1.4 l ziet er identiek uit.
Ook geen dubbele uitlaat (want technisch niet mogelijk... volgens de ingenieurs: zwakkelingen .

Verder klein en de lichten ogen een beetje debiel.

Interieur:

WOW is dit een pug? Overal leder (mooie zetels), mooi lederen dashboard mét extra sportieve stiksels in een contrasterende kleur.
Fijn interieur, kwalitatief hoogstaand (uitzicht). 
Gemakkelijk zittende stoelen, goede pedalen (maar de koppeling is té licht.) Mooi stuurwiel (niet té klein!!! autogids!).
Alles netjes. Mooi, af.

Motor/rijervaring 

De Mini JCW heeft een gelijkaardig blok en gelijkaardige pk's, maar echt niet hoor: de pug heeft een snot blokje: geen écht sterk blok.
De versnellingsbak heeft lange halen en is traag. Niet zo precies, een zwakke slappe pot met een lepel er in.
Koppeling te licht. Zet de wagen in 1 en hij rijdt verbluffend vlot en flexibel weg, net een 2013 diesel...
En zo rijd de wagen ook: diesel brom, diesel versnelling (maar niet zo krachtig als een diesel en niet zo lang doortrekkend).
Er is een moment waarop je denkt ah ja ik voel  het! En dan moet je al opschakelen en dan duurt het enkele seconden om een gat te overbruggen (turbo gat?) en dan ga je weer en schakelen...

Dooie boel, saai. Soms eventjes wat snelheid, maar welbeschouwd= miskleun. Géén Gti.

Onderstel is ok voor een standaard pug 208. Niet scherp, wat hard afgeveerd, niet oncomfortabel, maar NIET sportief. Zeker en vast niet.
Wel beter dan de Renault Clio R.S. die slappe bak is minder gti dan de pug qua motor en qua onderstel.

Dus: een zwakke combinatie: geen duw in de rug,geen vermogensopbouw, geen schreeuw, geen gif. Braaf, doodbraaf.

Wél snel: in cijfers, niet in gevoel. Je voelt niets. Geen fun, niets.

Het stuur is te licht en duidelijk elektrisch bekrachtigd. Nerveus op de autosnelweg (waar de uitlaat in elke versnelling begint te 'dreunen', zeer oncomfortabel.

Nou ja: 6/10  GT86, Renault R.S., GTi 208= geen gti's en geen sportwagens.

De Ford ST komt dicht bij een gti ervaring, maar de motor heb ik niet ten volle kunnen beleven en de sound was ook hier zwak.

20-12-2013 om 13:04 geschreven door Winteroog  


11-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat willen we nog testen?
Wat gaan we nog testen?

Pug 208 GTi
Scirocco 2.0 tsi (of Audi TT)
Bmw 125i M pack

Misschien de Genesis 2.0T, maar de motor is zo dorstig... niet interessant.


Gezocht: wilde en leuke wagen!

Een wagen met power en karakter: een wagen die je angstzweet bezorgt telkens je in die ene bocht net iets teveel gas gaf. Een wagen waar ik zondag morgend voor uit mijn bed wil komen... just for the pleasure of driving it.

Weet je wat ik merkte? Op youtube vind je geen mens die een filmpje maakt over autoliefde of zijn favoriete wagen. Enkel rijtesten, maar allemaal oppervlakkig: niemand beschrijft het acceleratiegevoel, die duw in de rug, het karaktervol snerpen/grommen of schreeuwen van de motor.

Zeer licht die autofilmpjes. Geweld, wildheid, nervositeit: dat is waar het om draait een wagen die je het gevoel geeft dat je leeft!

11-12-2013 om 14:41 geschreven door Winteroog  


Tags:wild, nervositeit, autoliefde
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getest: Alfa Romeo Guilietta JTD 2.0 TCD
Een Alfa?

Onverwacht: deze 170pk sterke diesel is een feest om mee te rijden! Goed onderstel (wel wat zwaar), maar boordevol trekkracht, je voelt de wagen echt trekken!
DNA systeem in sport zetten en voila de dubbele koppeling werkt perfect: super snel!!! Als een razende giert de Alfa door de versnellingen! Je waant je in een rallywagen Zo snel gaat het allemaal en nerveus! Wat een lol.

Het stuur wordt directer, onderstel straffer en dan wordt het een woest beest. Enige minpunt: geluid is puur dieselend + de versnellingen zijn relatief kort en de Alfa schakelt zo snel, je zou willen dat die acceleratiekracht blijft voortduren.

Mak lammetje in eco en normal, maar een duivel in sport! Zo fijn: een wagen die met een druk op de knop verandert van karakter
Opschakelen= stoot in de rug, net als bij ferrari. Geef volgas en de banden zoeken langs alle kanten grip in een bocht: lekker wild.

Prachtwagen: mist a) meer vermogen / versnellingsbakverhoudingen om langer door te gaan in elke versnelling, b) diesel geluid is stupide

Een feest om mee te rijden! Wild wild wild wild. Je stapt uit de wagen met een stijve nek en je hart dat enkele slagen sneller slaat.

Dus dna systeem: 9/10
Wegligging: 7/10
Wildheid: 8/10
versnellingbak: 9/10 (enorm goed! net als in een ferrari 458 italia)

11-12-2013 om 14:33 geschreven door Winteroog  


02-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GT86 2de poging

Man man man, die Toyota GT86 is zeer mooi en leuk en cool etc. etc.

De zit is sportwagen
Het stuur is sportwagen
De looks: sportwagen
De schakelflippers: sportwagen

De motor: een tweetakt... dat is de beste vergelijking een tweetakt. Niets vermogen tot de rode zone en dan? Ook niets, maar dan ben je al op snelheid dus acceleraties kun je dan toch al vergeten. Mijn 50cc scooter daar lijkt de motor op en ik moet zeggen die scooter had ergens tussen de 6-7500 toeren wel degelijk een momentje van ja jaaa jaaa ik voel ergens vermogen. Niet dus voor de Toy 86.

Platte makke blok. Net alsof je op een doos met puppies gaat staan: superzacht. 
Bij 50 km/h heb je de koppelomvormer die een leuk geluidje voortbrengt als je het gaspedaal intrapt en ook even een flistje van voortgang, maar dit is de automaat en niet de motor. 

Toyota maakt zich belachelijk alsook subaru: TOYOTA BOUWT MOTOREN!!!!! SUbaru doet het chassis!!!!!!
DUIDELIJK TOCH!!

Nee hoor: ze doen het omgekeerd. Subaru kan geen atmos bouwen enkel turbos! Vraag ze het dan ook niet!

En ja die celica motor was ontworpen door Yamaha... en onderstel was afgesteld door anderen... dus... een foute combinatie.

Motorisch: miskleun.

Al de rest: fantastisch! 4 zetels, een mini koffertje en een leuk lijntje.

Oh ook niet fantastisch: de prijs zelfs met kortingen 32000 euro... in amerika 17.000 euro... zie jij het verschil ook?

7.5/10 wagen, 3/10 motor, 6/10 geluid (niet luid genoeg).

Totaal: 5.5/10

Sportwagen? Mijn *&"@

02-12-2013 om 22:12 geschreven door Winteroog  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clio R.S. 2013 rijtest
De Clio!!! R.S.!!!

WOOOOW eindelijk de kans om deze mythische wagen te rijden.
Of toch bijna: de nieuwe versie.

Exterieur:

De wagen ziet er langs de voorkant uit als een slecht getekend manga figuurtje. En daar laat ik de bal liggen (in het kamp van mensen zonder goede smaak). De achterkant is dan weer een schot in de roos. Japanners kopiëren? Hollanders ook! Die Van den bergen? de Hollander die deze wagen 'ontwierp' heeft leentje buur gespeeld bij onze aziatische vriendjes: de achterkant is krek dezelfde als die bij de CZC van mitsubishi of de Colt.

De felle kleurtjes zijn grappig en zouden niet misstaan in een snoepwinkel.

Uiterlijk: alleen voor liefhebbers van insecten etc. De uitlaten zien er goed uit alsook de zwarte velgen 18'' .

5/10

Interieur:

Het interieur kan je ook terugvinden bij de rode prijs modelletjes van Renault: Dacia!!!
Jawel, interieur is van dezelfde hoge kwaliteit en alles kraakt en voelt hard en plastiekerig aan.
Mijn oude BX van 13 jr terug had een stijlvoller en meer sportief interieur!!!

De digitale snelheidsmeter is belabberd: je kan niet in een oogopslag zien hoe snel je gaat. 
Oh ja: geen opties in het interieur, enkel lagere modelletjes 1200cc's etc. kunnen uitgebreid opgeleukt worden met carbon, kleurtjes, stiksels etc.
Zéér vervelend voor een topmodel dit gebrek aan individualisatie. 

De pook is lelijk en steekt te ver naar boven, het handschoenkastje lijkt op dat van de vuilnis emmers die je voor 6.95 kunt kopen in BRICO en voelt ook zo aan.

MAAR! Interieur is ruim bemeten, ik ben 6''1 voet en kan makkelijk op de achterbank zitten. Ruimte genoeg voor mijn benen.
Grote koffer in vergelijking met die van de GT86 en andere concurrenten. Ook vier deuren.
Dat zijn mooie pluspunten.

kwaliteit/cool factor: 5/10
praktisch: 7/10

Motor:

De motor... 200pk en een licht gewicht... dubbele koppeling, launch control... dat gaat vooruit hoor ik je denken?
Wel neen, de snelheidsbeleving valt dik tegen (waarover verder meer).
De motor komt (waarschijnlijk) snel van z'n plek (je voelt niets... maar meer daar over later), zonder wheelspin of torque steer
De autmaat doet goed zijn best en is geruisloos op de achtergrond aanwezig. 

Er is wat geluid!!! Jaja beste liefhebbers er is geluid! 6 verschillende tonen: grommend bij het wegrijden (mooi), stofzuigerend bij hogere toeren, ploffend (wanneer opgewarmd) bij gas lossen, en hier en daar een schakel tikje en een bas geluidje. Hmm 5 dus, niet zes.

Geluid: 7/10

De wagen stuurt niet zo goed als verwacht (de ford ST is messcherp) en zelfs in RS modus kan dit wagentje de R.S. of zelfs m'n BMW qua stuurgevoel (te licht!!) en qua wegligging niet aan (nochtans cupchassis). De wagen reageert overstuurd en wat zoekerig in lange bochten.
Spijtig, maar dit is niet aangenaam. Je zit zeer snel aan je limiet.

Comfort: goed cupchassis is braaf zoals een poesje van 1 maanden oud.

Je vloert het pedaal en de wagen vloeit traag en gestaag naar de rode zone. Dit is geen vuurvreter. De motor mist pieken en karakter.
Dit is een trage motor die opgevoerd is en dat merk je: geen race gevoel.

De schakellepels werken goed, maar de automaat schakelt niet graag terug. Op full auto is er geen kickdown, geen bruuske reacties geen huil en een rotvaart na het terugschakelen van 2 versnellingen: niets zachte voortgang.

Motor: 5/10

Beleving:

Beleving? Hmm, moeilijk... de wagen was een klein beetje nerveus en ik moet toegeven dat zou misschien plezant kunnen zijn, maar je blijft 100% op je honger. De motor doet niets: je voelt geen snelheid, geen acceleratie, geen duw in de rug: superlinear (lees saai).
Je hebt het gevoel of er geen echt contact is tussen de motor en de versnellingsbak en de turbo en het motorblok. Wat bedoel ik? Er lijkt geen Turbo aanwezig, dat bedoel ik,  geen druk niets. De versnellingen lijken op afstand bediend te worden via kabeltjes... zeer onthecht is het gevoel.
Je voelt je niet 'involved' met het hele proces. Geen link tussen je rechtervoet en de motor. Niet 'power on demand'. 
Amechtig, dat is het idee. De motor is niet opgewassen tegen zijn taak (vergelijk met de krachtige en duwende en vuurspuwende krachtcentrale in de MINI JCW... en je weet exact wat deze auto mist).

In het kort: dit is geen GTi en zéker geen R.S. een flauwe wagen.

Kijk als je 7 jaar oude bmw diesel meer sensaties opwekt dan de nieuwste 'hothatch mét cupchassis... dan weet je het wel: bagger.

Conclusie:

Zoek je een hardcore GTi? Dan ben je bij Renault aan het foute adres. De renstal heeft zich toegelegd op het maken van kleine blikjes voor de normale burgervader die graag een R.S. sticker op z'n neus wil en daar graag teveel geld voor op tafel legt, maar niet z'n starbucks koffie over z'n schoot wil krijgen door een teveel aan koppel of een sensationele sprintpartij.

Je wilt showen maar eigenlijk dieselen? Dan is dit het ideale alternatief.

Cool zijn op een racefiets? maar dan met 'training wheels'. Een shotje tequila met lime en zout, maar dan zonder tequila (water uit een tequila fles).

Mijn algemene score is eigenlijk 5/10, maar de geluidjes die de wagen maakt en het feit dat je schakelflippers aan het stuur hebt en dat de wagen dagdagelijks inzetbaar is maakt: 6/10.

02-12-2013 om 22:01 geschreven door Winteroog  


18-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fiesta ST....
Toch maar even proberen dan? De Focus ST viel tegen (voelde aan als een 'stevige diesel'), dus toen ik de postieve testverslagen erop na las was ik zeer sceptisch over de Ford Fiesta ST.

Goed, naar de dealer. Een knallelijk rode Fiesta wachtte mij op. Geen goed begin, belachelijke kleur en het voltallige kleurenpallet (buiten zwart, panter zwart..) lijkt weggelopen uit een japans snoepkraam: felle lelijke kleurtjes.

Maar goed, rijden maar! Een testrit maken was meteen mogelijk  

Interieur

De zetels zaten vrij oncofortabel (net zoals in de focus st) enne, ik weeg 65 kg 1.80m, spriet dus. De zijwangen van de ztel proberen je fijn te knijpen en de hoofdsteun duwt je hoofd onnatuurlijk naar voren.

Starten maar: start knop... op een Fiesta? Het interieur is zeer verzorgd, beter en leuker ogend dan een Polo of Renaut clio R.S. (alleen KIA PRoceed heeft een zalig kwaliteitsvol interieur dat makkelijk Mercedes en Bmw overklast).

Dus starten! Ik duw de knop in en ... niets ... muisstil. Tegenvaller, dit is geen luide wagen, als je youtube bekijkt klinkt de Fiesta ST wel sportief, maar in het echt valt dat dik tegen. Bij het wegrijden klinkt hij iets luider en mooier dan een Focus ST, maar niet luid genoeg.

Versnellingsbak

De versnellingsbak doet zijn werk zeer precies: mooie lange slagen, klik klak- achtig, stevig, goed in de handliggende pook. De koppeling grijpt zeer snel aan en doet haar werk voortreffelijk. 

Motor

De turbomotor doet ook hier weer haar best om het diesel gevoel zo goed als mogelijk te benaderen. Maar slaagt daar niet helemaal in: wat positief is, dit betekent een motor die gretiger is dan die in de Focus. Dit is een snelle wagen: je zit in 2de en haalt makkelijk 70-80.
Ik heb tijdens de proefrit 4e niet aangeraakt. Maar ook hier: bijna een totale afwezigheid van sensaties, geen sportgevoel, geen 'oh oh oh wat ga ik hier snel - gevoel', gezapig en braaf. Er is geen opbouw van vermogen, geen piek, alles is linear, té linear. Dit is een braaf poesje.

Onderstel

Het onderstel is dan weer helemaal anders: perfect! messcherp, loepzuiver en het voelt aan of je nooit snel genoeg kan gaan! Dit onderstel kan 250 pk aan. Het stuur is zo direct! Beter dan een John Cooper works! Dat nodigt uit tot spelen. En zéér comfortable! Zo zacht, wow, hier kan ik gerust mee naar Frankrijk rijden no problem, verbruikt ook niets


Conclusie:

Als je een snelle wagen zoekt gewoon enkel en alleen om stoplichtsprintjes en circuit mee te doen: perfecte wagen!
Als je een GTi 'oude stijl' zoekt: bars, hard, karaktervol en met een loeiende briesende en grommende motor, een wagen die je elke bocht drie weesgegeroetjes laat zeggen en bij het wegsprinten je klamme handjes bezorgt aan het stuur (met hartkloppingen : DAN BEN JE AAN HET VERKEERDE ADRES! DIT IS EEN STANDAARD FIESTA DIE WAT VLOTTER IS.

Dit is geen rijders auto, geen emotie in die motor, geen gevoel, geen geluid geen ST kortom.

Maar! Veel beter dan de Focus St! Zéér veel beter. En goedkoop 7% korting en -2440 salon korting en enkele opties (cruise, metallic etc.) kom je aan... 18.000 euro!!!!! Super cheap Dus als je een vlotte auto zoekt voor dagdagelijks gebruik dan koop je een Fiesta ST.

Nu nog zien wat de R.S. Clio en Kia Proceed GT doen en oh ja de Peugeot 208 GTi(lelijk).

Waardering: uiterlijk 6.5/10, motor 6/10, onderstel 8/10, comfort 4/10 (stoelen zijn slecht), prijs 9/10.  Totaal 6.7/10

18-11-2013 om 12:42 geschreven door Winteroog  


06-09-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ideale wagen?
Na gereden te hebben met een boel tamme wagens (GT86, Focus ST, etc.) is het een goed idee om mijn gedachten eens de vrije loop te laten gaan en te brainstormen over mijn ideale wagen.

Het chassis en handling van een MX-5, het uiterlijk van een GT86 (maar dan een maatje groter), een beul van een motor en het interieur van een mx-5, maar dan groter. En tot slot een koffer en 4 zitplaatsen.

Dusss, dat betekent dat ik een mx-5 onderstel en interieur nodig heb, een body van een GT86 uitgerekt en een chevy of ford V8...

De ideale combo die bestaat... met uitzondering van de twee extra zetels: de mx-5 V8 conversie van flying miata... en dan de zeldzame mx-5 coupe...

Vervelend al die saaie wagens. De ferrari 458 italia was niets: plastic en getril, playstation: alles elektrisch. Geen emotie en gevoel.
Niet brutaal: braafjes. 

Nou ja dromen mag

Turbo MX-5 coupe......4 zit....

06-09-2013 om 19:22 geschreven door Winteroog  


05-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The quest for power

Dat oude bekende gevoel van toen je als bijzitter in de Porsche (échte Porsche= pré 996 shit) de limieten opzocht... die duw in de rug die bleef duren.
Een machtig gevoel: ruige power. De wagens nu zijn té stil, te soft, te comfortabel. Elke sportwagen wordt nu een Mercedes.
Frustrerend! Waar is het rijgenot en 'the complete package? = gevoel, karakter, die duw, rauwheid, sound, power én wegligging?

Blijven zoeken, blijven testen. Totdat je net die wagen vindt die perfect bij je past. Ze zijn er leuke wagens, maar je moet verdomme hard zoeken om er een te vinden die op maat gesneden is.

Winteroog

05-03-2013 om 22:22 geschreven door Winteroog  




"Een volk van filosofen" H. D. Thoreau
Inhoud blog
  • Beettle TURBO getest!
  • 1e testrit in België Mini Cooper S 192 pk
  • Test Peugeot GTi 208
  • Wat willen we nog testen?
  • Getest: Alfa Romeo Guilietta JTD 2.0 TCD

    Archief per week
  • 13/10-19/10 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 10/09-16/09 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 26/09-02/10 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs