Van 4 tot 11 maart hebben we gewerkt rond "wonen op het dak" een thema rond diversiteit. Eerst hebben we 6 puzzels mogen maken, naar het verhaal van de 6 blinden geluisterd en in een sita mogen kijken. Hieruit hebben we geleerd dat om tot een oplossing te komen er moet samengewerkt worden, we moeten overeenkomen.
We hebben via groepswerk kennis gemaakt met 8 totaal verschillende kinderen (Rune, Sam, Lotte, Jamie, Karim, Imane, Jona en Sadia). De eerste indruk die we hadden over de kinderen veranderde gedurende onze kennismaking. Deze kinderen gaan vaak op bezoek op het dak van "Wies". Wij hebben ook een uitnodiging ontvangen om op bezoek te gaan bij "Wies". Wie of wat "Wies" is weten we nog niet, maar volgens de 8 kinderen is het er superleuk. We willen "Wies" dus graag eens een bezoekje brengen. Dat kon op 12 maart, maar er waren enkele voorwaarden: 1/ We moesten het verschillenlied leren 2/ Een vriendenboekje van onszelf maken en mooi versieren om af te geven aan Wies als geschenkje 3/ Een "blinker" maken. Onze opdrachten zijn goed uitgevoerd en we keken uit naar 12 maart! Helaas was het weer de spelbreker. Door de vele sneeuw en ijs konden we niet op bezoek op het dak bij Wies. Op 14 maart ontvingen we echter goed nieuws: onze uitstap naar Wies kan doorgaan op vrijdag 22 maart. We kijken er naar uit om "Wies" te ontmoeten...
Dinsdag 5 maart hebben we een bezoek gebracht aan het museum "WIELS" Centrum voor hedendaagse kunst. We hebben de werken van kunstenaar "Thomas Bayrle" bekeken en besproken. Deze werken waren speciaal omdat een voorwerp telkens gemaakt was van dezelfde kleinere voorwerpen. Het was leuk en verrassend. Daarna mochten we zelf aan de slag. We hebben een groepswerk gemaakt in verschillende stappen. Als vertrekpunt hadden we een draaiende motor. Het werd een mooi kunstwerk. We vonden het superleuk en het was aan prachtige voormiddag.
Iedereen heeft goed zijn/haar best gedaan. We behaalden met onze klas liefst 2 medailles: -D : Zilver voor Yasmine (2de) en brons voor Nissrine (3de) Proficiat aan alle leerlingen.