Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage Gran Canaria
    Gran Canaria is een prachtig land, met mooie stranden, wegen, mooie klimmetjes met haarspeldbochten en zalige afdalingen. Maar het is ook een killer, je gaat er van zeeniveau naar 1900 meter op 30km tijd. Perfect voor een tweede stage dus! We hebben er zes dagen kunnen trainen in 30 °C en deden ritjes van 5 à 6 uur (met kracht, intensieve blokken en spurtjes).







    07-02-2013, 10:36 geschreven door elke  
    25-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede conditietest
    De inspanningstest was goed, toont een mooie progressie op 2, 3 en 4 mmol ten opzichte van vorige jaren en is dus ontzettend motiverend. Komt daarbij dat ik morgen op stage 2 vertrek, naar Gran Canaria. Het seizoen belooft voorlopig iets moois te worden. Daarnaast ben ik nog steeds niet ziek geworden, ook al nieuw tov vorige jaren :).
    Goede moral!


    25-01-2013, 21:19 geschreven door elke  
    14-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanzarote 2013
    We zijn net terug van een stageweek in onze vaste uitvalsbasis voor de winter. Het was weer lekker warm (25 à 30°) en dit jaar stond er opmerkelijk weinig wind. Heerlijk dus, je zou je afvragen waarom je nog in het miezerige België woont. We hebben een 27 uurtjes gepeddeld, voornamelijk duurtraining en af en toe intensievere blokken, een spurtje, kracht,... De perfecte stageweek! Het duurvermogen staat nu op punt, nu kunnen we stilaan intensiever naar het seizoensbegin toe werken. Voor de omloop het Nieuwsblad zijn we niet geselecteerd als ploeg (vooral wildcards voor Belgische teams), waardoor het seizoen een weekje later pas van start gaat. 
    Het mag nu nog een week vriezen en sneeuwen, maar ik hoop dat de wegen nadien berijdbaar zijn zodat ik de stijgende lijn kan doorzetten. Volgende week heb ik een conditietest, altijd spannend!
    Ik ben nu vol ongeduld aan het wachten op mijn nieuwe teamfiets. Eens gearriveerd zie je hier de foto's. De schoenen en helm etc zou voor eind januari zijn, foto's volgen dan.














    14-01-2013, 12:00 geschreven door elke  
    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verkouden
    De beestjes hebben me gevonden, er wordt wat af-geniesd en -gesnoten. Gelukkig is de redding nabij, volgende week gaan we op stage naar het zonnige, warme Lanzarote. Ik kijk er geweldig naar uit!

    02-01-2013, 20:26 geschreven door elke  
    28-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzicht uitslagen 2012

     

    Snaaskerke: 27/95

    Breendonk: 51/86

    7-Dorpenomloop Aalburg 1.2UCI: 93/150

    Belsele: plat/79

    Raboster 2.2 UCI: DNF/145 - ITT 110 - rit2 122 - rit 3 DNF

    BK Geel: 57/97

    Zwevegem: 10/51

    Kontich: 60/76

    Bulskamp 
    1/47

    Tour de Bretagne Feminin 2.2 UCI: 55/116 (85e-64e-71e-47e)

    Haaltert: 40/88

    Erondegem UCI 1.2: pech

    Oudenaarde: 48/72

    Dudzele: 25/46

    Puivelde: 47/59

    Brasschaat: 22/41

    Emptinne: 8/21

    Lotto Decca Tour 2.2: DNF/160 (87e-82e-DNF)

    Wenduine: 39/64

    Massemen: 22/52

    Nederhasselt (KvV): 34/59

    Tessenderlo: 37/67

    Muizen: 25/46

    Herzele: 21/43



    28-12-2012, 20:24 geschreven door elke  
    21-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te koop
    Ik verkoop enkele zaken, wie interesse heeft mag me mailen via de knop in de rechter balk.

    Duvel-wielerkledij Sprinters Malderen, de rood-zwarte uitvoering. Truitjes en broeken, lange broeken, wintervest, thermovest, windvest. Bovenaan small, onderaan medium. Gebruikt maar in zeer goede staat.

    Nieuwe remhoeven sram force. Ongebruikt, komt van groep voor crossfiets en deze fiets is met cantilevers uitgerust.

    Moozes Tronado carbon Zwart-Wit. Volledige ultegra dubbel 10 speed 52-39, maat 54. Compact kan ook, maar dan ultegra groep met 105 cranckstel. Zonder wielen. Pro PLT stuurpen en zadelpen, Pro PLT stuur.

    Dura ace CL24 wielset. Body moet vervangen worden.

    Easton EA50 wielset, amper gebruikt, zeer goede staat.

    Fietscomputertjes Pro, Trek, VDO.

    Polar hartslagmeter F-serie.







    21-12-2012, 21:19 geschreven door elke  
    15-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe bolide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren heeft men mij een kleine drie uur zitten opmeten bij Endura. Aan mijn huidige fiets zijn wat aanpassingen gedaan en de nieuwe fiets voor volgend jaar is besteld: S-works Amira SL4. Ik denk niet dat er een beter racemachine bestaat en ik ben dan ook geweldig dankbaar dat ik hier volgend jaar mee kan koersen! Nu wachten op de eerste proefrit :)!



    15-12-2012, 09:44 geschreven door elke  
    27-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Endura Lady force!
    Volgend jaar vertegenwoordig ik een nieuwe ploeg:Endura Lady Force, vorig jaar bekend als team Nutswerk. Endura Lady Force is een ploeg uit Zeeland, met veel ambitie, een enorme omkadering en telt 16 coureurs. Vorig weekend konden we kennismaken met elkaar en de ploegleiding. Daarnaast was er conditietest, overleg, kledij passen, trainen, materiaal keuren,... Het belooft een leuk jaar te worden in een aangename ploeg.

    Ondertussen ben ik drie weken aan het trainen: zwemmen, fitness, krachttraining en duurtraining. Stilaan begin ik wat progressie te voelen, maar tot januari is het vooral zaak zeer rustig aan de brede basis te werken en niets te overhaasten. Dat heb ik ondertussen wel geleerd, al kan ik niet ontkennen nog steeds panisch te zijn om ziek te vallen... Mijn trainer heeft me een mooi schema uitgewerkt, ik moet het maar gewoon volgen. Daarnaast begint het 'wintervet' nu traag maar zeker weg te smelten.
    Allemaal positieve zaken dus, het geeft alleen maar meer goesting!


    27-11-2012, 12:24 geschreven door elke  
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start seizoen 2013
    Het seizoen 2012 zit er nog maar net op, of daar komt 2013 al aan. Deze week ben ik gestart met fitness, 2 à 3 keer per week. Vorig jaar ben ik hiermee begonnen en sindsdien heb ik nog amper rugpijn in koers, belangrijk dus.
    En nu maar hopen op een goede winter!



    24-10-2012, 14:37 geschreven door elke  
    14-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.einde seizoen 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het seizoen 2012 is afgelopen. Het begon erg slechts met twee maanden pneumonie en pleuritis. Pas in maart ben ik terug kunnen beginnen trainen. Rustig opbouwen is dan erg moeilijk! Maar gelukkig wist mijn trainster perfect waar ze mee bezig was en vertrouwde ik haar blindelings. Zo hebben we samen opgebouwd om midden mei de eerste koers te starten. 
    De piekperiode was oorspronkelijk gepland voor eind juni, begin juli. Door de ziekte had ik tot dan echter nog maar enkel duurtrainingen gedaan en geen intensieve blokken. Toch was er een klein piekje te bespeuren en werd ik 10e in Zwevegem, reed ik zeer sterk in Kontich en won ik in zowaar in Bulskamp. Dit gaf erg veel vertrouwen en in de kermiskoersen die volgden was ik steeds in de frontlinie te zien. Ook de tour de Bretagne was een opsteker. Vanaf eind juli werden de trainingen intensiever om naar september toe te werken. In de Decca-tour had ik de eerste een goed gevoel, maar had ik onverklaarbaar slechte, lege, betonnen benen in de rit met vier keer muur. Dat was een ontgoocheling! In het seizoenseinde was ik goed en koerste agressief, maar dat kwam er niet uit in de uitslagen. 
    Ik moet mijn trainster echt in de bloemetjes zetten, zij heeft me een grote progressie laten maken! Dank je wel Annelies Dom!

    Volgend jaar zal ik een andere ploeg vertegenwoordigen. Later meer hierover!


    14-10-2012, 12:02 geschreven door elke  
    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wenduine (Wim hoste en Kris Claeye)






    14-09-2012, 23:09 geschreven door elke  
    28-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's Lotto Decca Tour van Wim Hoste






    28-08-2012, 20:26 geschreven door elke  
    21-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brasschaat

    Brasschaat is een kasseikoers. We moeten een strook kasseien over dat toch een paar honderd meter is en dus een van de enige koersen voor dames over stenen. Het parcours is om van te snoepen, maar de beste 12 mogen meedoen in de 1000-euro race achter derny's en het hoge geldbedrag maakt steeds opnieuw dat de koers maar moeilijk openbreekt.

    We starten met weinigen (41 slechts) en ik heb goeie benen: stress! Ik probeer steeds bij de eersten de kassei op te draaien en dat lukt ook. Het is wat de kat uit de boom kijken, ik wil vandaag niet te veel zelf doen, maar vooral volgen wanneer ze vertrekken. Jammer genoeg denkt iedereen zo en enkel voor de premies wordt er eens deftig doorgetrokken. Dat kan ik maar even laten gebeuren en ik begin dan maar aan het aanvalswerk, weliswaar met 'enige reserve'.
    Bij een premiesprint rukken er zich twee profs los en ik rij er naartoe want ik ben zeker dat dit de ontsnapping is. Een premie van 4euro, welke prof spurt daar nu voor? Zij getwee blijkt al snel en er wordt niet meer overgenomen. Dit gaat eigenlijk een hele koers door, iedereen is maar aan het rekenen en besparen op energie om toch bij de beste 12 te kunnen eindigen en nemen niet over als ze in je wiel zitten... Lichtjes frustrerend :(.
    In de laatste ronde maak ik een tactische blunder en zie zo een zekere top-4 aan mijn neus voorbij gaan :( Frustratie!
    Spurten dan maar met wind op de neus op wat zowat de breedste aankomst is die ik ken. Jammer genoeg is het daardoor ook moeilijk controleerbaar en langs alle kanten wordt er gekwakt en geduwd. Op 400 meter vallen er slachtoffers. Ik rem en mag de spurt vergeten, maar het belangrijkste is dat ik recht blijf.
    Ploegmaatje carolien wordt afgevoerd en zal enkele dagen op INZO moeten blijven. Ze lag er zondag ook bij en valt nu zeer zwaar op het hoofd :(.
    Ik word 22, De jong wint de koers.

    De 1000 euro gaan naar Polspoel.



    21-08-2012, 16:15 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emptinne: bloedheet

    In Emptinne treffen we een Waalse koers met heel wat hoogtemeters. Het is een koers waar ik vorig jaar erg veel last had van de warmte en de ozonconcentraties en bergop gewoon niet vooruit geraakte. Ook dit jaar is het weer bloedheet, maar bij de verkenning merk ik dat ik de bergop toch een heel pak beter verteer. Het is al vaak gebleken dat ik dit jaar progressie heb gemaakt (ondanks de rotwinter, maar dankzij mijn supertrainer) maar nu is er toch een duidelijk veschil. Afwachten wat dit in de koers geeft...
    We krijgen 82km sterven in een oven van 40°C en met 900 hoogtemeters. 21 moedigen, of zijn het gekken, staan aan de start.

    Dit is een koers waar de deur achteraan open staat, volgen en sparen is het devies. De eerste twee ronden gaan goed, maar vanaf ronde drie ben ik vooral bezig mijn maaginhoud binnen te houden. Als ze dan vooraan eens doortrekken, moet ik het hoofd buigen. Ik koel zo goed als mogelijk af (zal 7 bidons legen) en sluit met Marlene aan bij een drietal. De volgende ronde blijven we met vier over. De kopgroep van zes is ondertussen gevormd. Ik heb het vooral erg lastig met de warmte, maar kan het groepje goed houden.

    In de laatste ronde is het een tactisch spelletje waarbij ze proberen mij het werkje te laten opknappen. Ik doe dit niet en poker waardoor Laure kan ontsnappen en we voor plaats 8 spurten. Dat haal ik relatief vlot.

    De Vuyst wint de koers.



    21-08-2012, 00:00 geschreven door elke  
    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dudzele en Puivelde: goeie benen
    Dudzele
    Dinsdag avondkoers in Dudzele op een parkoers dat me op het lijf geschreven is. De helft van het parkoers is een smal polderwegje en de andere helft is een tweevaksbaan. Met de wind die er staat belooft het een mooie koers te worden. Daarnaast was er voor 300 euro premies te rapen, dat zorgt altijd voor wat extra snelheid.
    Aan de start staan zeer weinig profs, wat maakt dat iedereen zich kanshebber voelt en de koers erg zenuwachtig begint. Ik wil me niet laten verrassen en draai bij de eersten het polderwegje op. Daar regent het meteen aanvallen en ik hou vooral Van Ree in de gaten, prof bij Skil. Zij trekt ten aanval en ik volg, wanneer ze de benen stilhoudt ga ik door. Toeme, alleen weg. Dat was nu ook niet de bedoeling. Ik blijf rijden, zonder me op te blazen in de hoop dat een groepje zich losrukt. Van Ree probeert, maar tegen dat ze bij me is volgt het hele peloton. Vanaf dan probeer ik met alles mee te gaan, we maken er een stevig koersje van. Groepjes die weg geraken blijven echter nooit weg en er wordt gespurt voor de zege. Dit is een warrige boel, ik wordt drie keer naar de achtergrond gekwakt en bol met een gevoel van veel overschot over de meet. 25e. Druyts wint de koers. 

    Puivelde
    Ik zak af naar Puivelde met veel goesting, maar een bang hartje. De dag ervoor had ik een trouwfeest en pas om 5u lag ik in mijn bedje. De marmot diep in mij is dan maar moeilijk te activeren...
    We koersen 90km met slechts 59 deelneemsters. De eerste ronden gaat het supertraag, ideaal om wat op toeren te komen. Daarna is het oorlog, en ook vandaag doe ik weer lekker mee. Eerst reageer ik vooral op de grote namen, maar dat doet zowat iedereen. Ik moet het eens anders proberen...
    Er zijn er twee ontsnapt, niemand reageert, ik zit halverwege de groep, maar besluit toch eens te proberen en krijg Githa mee. Een ronde later komt een Sengers-girl aansluiten. Wij komen bij de kop, maar niet veel later sluit het peloton aan. Ik besluit nog even mee te gaan met ontsnappingen, maar het baat niet. Iets later trek ik door na de bocht, Bras is mee en trekt zelf ook door, oef, ik moet haar wiel lossen, maar blijf doorrijden. Een groepje komt aansluiten, later het peloton. Bras is weg. Even later sluit ook Latoya aan en de kopgroep is gevormd. 
    In de laatste ronde is er een massale valpartij, ik kan nog net mijn hand zetten zodat ik niet val, maar de spurt is verloren. 47e, maar geen blessures.
    Latoya wint de koers, drie SVK'ers zijn gewond :(.


    13-08-2012, 21:51 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puivelde (Daan Bonroy)








    13-08-2012, 21:22 geschreven door elke  
    07-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erondegem: materiaalpech
    Zaterdag eindelijk mijn eerste manche van de Lotto Cycling Cup, in Erondegem. Door de maanden januari en februari ziek te zijn heb ik de eerste koersen van dit regelmatigheidscriterium aan me moeten laten voorbij gaan. Tijd voor revanche :) .

    Het is 120km koers met een ronde van bijna 50km en aansluitend plaatselijke rondjes. Ik kan me bij de start goed vooraan houden, maar moet op een brede baan een golf laten passeren en besluit me dan maar wat minder krachten te steken in risico's nemen en valpartijen vermijden en blijf in het laatste kwart, zonder in problemen te komen. Na een veertig kilometer splijten de twee voor mij net te laat uit elkaar, ik zie de put niet en knal er recht in. Gelukkig rij ik met mijn tubes, die geven geen kick, maar mijn fiets is 'van slag'. De ketting blijft maar van de kroontjes springen, schakelen helpt niet... Waarschijnlijk heeft iemand mijn derrallieur aangetikt. Van fiets wisselen dus, wetende dat de koers dan eigenlijk over is. Ik probeer nog terug aan te sluiten, maar iets later is er een bergprijs en geven ze goed gas in het peloton. Na enkele kilometer is het duidelijk: koers gedaan.




    07-08-2012, 14:24 geschreven door elke  
    30-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage Frankrijk - koers Haaltert
    Vorige week een vakantie/stage-week in de Provence. 20 uurtjes fietsen in de benen met best wat hoogtemeters en in aangename temperaturen. Zaterdag terug thuis na 12uurtjes auto-zitten. 

    Zondag vertrek ik met veel goesting naar de koers in Haaltert. 
    De koers telt 98km of 10 ronden en zal betwist worden door 88 rensters. Van in de eerste ronde gaat Annelies er vandoor. Ik schuif op om af te stoppen, maar moet na twee en een halve poging al rust gaan opzoeken in de buik van het peloton. Het parcours is best lastig en er wordt toch stevig door getrokken. Ik zie af en begrijp nu waarom mijn trainster me liever niet zag koersen, maarja het bloed kruipt... Meer dan de wedstrijd in het peloton beëindigen, zit er vandaag niet in. Ik kan niets doen voor de ploegmaatjes, maar zie Annelies knap 5e worden. Ik eindig ergens tussen de 35e en 40e plaats.

    Volgende koers is nog eens een UCI-koers op quasi hetzelfde soort omloop: de Erondegemse Pijl.


    30-07-2012, 12:24 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour de Bretagne
    We startten met 116 rensters.
    De eerste rit in de kletsende regen had ik het eerste half uur tijd nodig om op ritme te komen na de lange autorit. Na dat half uurtje sterven kon ik de rest van de rit heel vlot uitrijden. De aankomst was gevaarlijk, zeker met de striemende regen, dus ik spurt niet mee. We komen binnen op 3 minuten van de kop.
    De dag nadien was het tijdrit van 16 km. De eerste km was echter steil omhoog, tot 14% stijging en dus echt niets voor mij. Nadien vlakt het wat uit en de laatste kilometer is steil omlaag. Het eerste deel draait het voor geen meter, nadien vlot het wat beter. Ik kan mijn lijnen al beter uitzetten, maar moet toch nog wat beter schakelen. 64e.
    De voorlaatste rit is op en af en verteer ik vlot. In de laatste kilometers probeer ik nog iets te doen voor Annelies, maar de wegen zijn zeer smal en ik geraak niet tot bij haar. In de massaspurt wordt ze 12e, ik eindig in het peloton.
    De laatste rit is de lastigste met behoorlijk wat hoogtemeters. Ik kan het peloton houden tot de steile klim. Vanaf dan zit ik tussen de auto's tot de lokale ronde. We rijden met een groepje goed door en blijven op korte afstand achter het peloton, maar halen ze niet meer bij. Ik eindig 47e en 55e in het algemeen klassement en ben tevreden met deze UCI-rittenkoers.


    30-07-2012, 11:52 geschreven door elke  
    10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINST in Bulskamp
    Ik probeer een verslagje te schrijven vanop mijn roze wolk, ergens in de zevende hemel...

    Zaterdag was er thuiskoers in Kontich. We droegen de verantwoordelijkheid van de wedstrijd en ook al voelden mijn benen super aan, de koers was moeilijk te controleren en na een hele koers in het offensief (maar nooit echt weggeraakt), kon ik niets anders dan onze kopvrouw in de trein van Topsport brengen en dan rustig uitbollen. De ranking was geen weerspiegeling van het koersverloop, maar de benen waren goed.

    De dag nadien had ik weinig spierpijn en dus met volle moed naar Bulskamp. Het weer beloofde de koers hard te maken en hoe dichter de kust naderde, hoe steviger de wind. Mooi, lekker selectief! We starten met 47 rensters op een polderomloop voor 88km. De scherpe wind zal iedere onbezonnen inspanning genadeloos afstraffen, het zal zaak zijn je lang genoeg weg te stoppen.
    Ik heb het de eerste koershelft niet echt makkelijk en moet bij het optrekken na de bocht af en toe toch doorperen. De regen doet me verkleumen, maar mijn benen doen geen pijn en het hartje slaat niet al te snel. Ik vertrouw erop dat ik straks na wat op toeren te komen wel een beter gevoel zal hebben. Bij de verkenning werd het me snel duidelijk dat de eerste wedstrijdhelft geen definiteve ontsnappingen zou opleveren, dus op zich kan ik nog wel even rustig in de buik van het pelotonnetje blijven. Latoya probeert en houdt drie ronden knap stand, maar zelfs voor haar zijn de omstandigheden onverbiddelijk.
    Annelies komt eens kijken hoe het met me gaat, ik schud dat het niet vlot draait, zonder dat ik echt kan aangeven waarom. Ze is streng en neemt me mee naar voor. Gelukkig dat ze dit doet, ik hou me vooraan en de volgende ronde laat ik me nergens insluiten. Als er nu een demarrage komt, wil ik mee zijn. Iets later, met de wind schuin op de neus en voor een haakse bocht vertrekken er twee, ik spring erachter en neem er nog twee mee. De kopgroep is gevormd en we draaien meteen erg vlot rond. Achter ons doet mijn ploeg knap werk. We krijgen al snel een minuut, een ronde later 1'40. Bingo! Wij strijden met vijf voor de overwinning! Premies zijn nu even niet belangrijk, diegene die toevallig op kop zit krijgt hem, ik neem er één.
    Ik voel me goed, heb wat over en word stilaan zenuwachtig. Dit is een unieke kans! Dit mag ik niet laten liggen. Ik ken enkel Emma, de rest heb ik nog nooit gezien en ik weet dus echt niet wat ik mag verwachten. De groene lijkt me een heel sterke, die moet ik extra in het oog houden...
    De bel van de laatste ronde, een comfortabele voorsprong en ik weet ondertussen hoe ik het ga proberen: in de laatste 400 meter ligt een kort brugje, daar ga ik springen om als eerste de bocht te nemen en dan sprinten tot de finish. We zien dan wel hoe ver dat me brengt. Een ronde lang hou ik vanuit mijn ooghoeken de rest in de gaten, maar iedereen blijft mooi ronddraaien. Alleen Emma zit soms te linkeballen en die moet ik regelmatig opjutten of voor me een gat laten vallen.
    Het brugje komt in zicht. Laatste keer drinken, rest uit de bus spuiten, schoenen vast klikken, focussen... Even dreig ik nog ingesloten te raken, maar ik vind een gaatje en spring erin. De bocht draai ik nog net eerst in. Brugje af, spurten, bijschakelen, spurten. Mijn benen doen pijn, maar ik moet erdoor! Er komt niemand, maar gelukkig roep ik mezelf toe: tot op de meet! Want plots is daar met een kattesprong de groene. Het is echt alles eruit persen en op de streep heb ik een banddikte over, 2cm ofzo.
    Het is onwezelijk en het duurt even voor ik besef dat ik mag juichen. Er komt dan toch een (simpele) vuist, yes het is binnen!

    De commisarissen vragen de fotofinish op en het duurt tot na de pelotonspurt (op meer dan 3') voor ze uitsluitsel geven: nummer 26 wint. Ik krijg van overal felicitaties, krijg een zeer mooie ruiker, een schaal, een handdoek, kussen, schouderklopjes,... maar het besef zal pas die avond in bed komen. Ik heb nog een hele nacht gespurt, steeds opnieuw die film. Het is fijn vertoeve op dat roze wolkje :).

    Ik besef maar al te goed dat dit zonder het afstoppen van mijn ploeg niet mogelijk was geweest. Een supersuperdikke merci aan hun!

    10-07-2012, 14:08 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs