Een zielige vertoning, de intocht van Sinterklaas in Gouda. De mooie traditie van het Sinterklaasfeest de nek omgedraaid. Naast zwarte pieten waren er dit jaar de zielepieten bestaande uit stroopwafelpieten, kaaspieten en niet te vergeten de zeurpieten. Deze laatste categorie, bestaande uit een zeer kleine groep gefrustreerde negers, gesteund door een nog kleinere groep geitenwollensokken heeft de strijd blijkbaar gewonnen. Raar volk die Nederlanders; zij laten keer op keer de kleinste minderheden het beleid bepalen. Geen ander volk ter wereld is zo passief. Fransen komen voor het minste geringste de straat op, maar de domme Hollander is alleen uit zijn luie stoel te krijgen voor het voetbal. Triest!
ZWARTE PIET VAN HET SINTERKLAASFEEST WEREN OMDAT HIJ ZWART IS........DAT IS PAS DISCRIMINATIE!
Steun ook het initiatief: Zwarte Piet moet blijven. Kom massaal als Zwarte Piet verkleed naar de intocht van Sinterklaas. Of het nou om de lokale intocht gaat of om de landelijke, het maakt niet uit. Zwarte Piet moet blijven! Het bannen van Zwarte Piet is racistisch, want waarom zou slechts een blanke een kindervriend kunnen zijn? We strijden al jaren voor gelijkheid, integratie en assimilatie. Nu is er eindelijk een prachtig kinderfeest waarin blank en zwart, hand in hand, goede daden verrichten, zijn er weer lieden die daar moeite mee hebben. En als het Sinterklaasfeest om zeep geholpen is vinden ze wel weer wat anders om over te zeuren. Help mee het Sinterklaasfeest te behouden. Plaats en verspreid de banner (hierboven) en onderteken de petitie "zwarte-piet-moet-blijven. En koop vooral uw snoepgoed niet bij winkelketens als Action die zwarte piet in de ban hebben gedaan. Google ook eens op Pro Piet om meer mogelijkheden te vinden. Samen staan we sterk!
Bezopen die hele zwarte pieten discussie! Niks racistisch, gewoon folklore en Nederlands erfgoed. Jammer dat een enkeling dit uit z'n verband rukt. En jammer dat men naar die enkeling luistert. Discriminatie is van alle tijden. Daar is helaas niets aan te veranderen. Als we zwarte piet afschaffen discrimineert men wel weer met iets anders. Het Sinterklaasfeest is al geëvolueerd tot iets wat meer bij deze tijd past. Zwarte Piet is geen slaaf maar een vriendelijke helper van de Sint. En hij is Hollands; hij heet immers Piet! En wie door de schoorsteen klimt wordt nou eenmaal zwart. Heb je weleens een slaaf gezien in zulke mooie kledij?! Laten we ons feest niet afpakken door een klein groepje gefrustreerden die in alles meteen discriminatie zien. En wat volgt? Mag straks de blanke vla niet meer? Of de jodenkoeken, de boerenjongens, de huzarensalade, enz..... Mensen doe normaal! vind je ook dat zwarte piet moet blijven? Plaats dan de banner op je blog, Facebook of site. En nog mooier: ga massaal als zwarte piet verkleed naar de intocht van sinterklaas.
Wil men het sinterklaasfeest verder laten evolueren en Zwarte Piet in de ban doen, zouden we er aan kunnen denken om klassiek Spaanse soldaten toe te voegen aan het gevolg van de goedheiligman. Hierdoor blijft de kleurige kledij behouden en zou elk volgend jaar het aantal pieten terug gedrongen kunnen worden ten gunste van het aantal soldaten. De kans is echter levensgroot dat er dan op een gegeven moment weer wordt geklaagd dat de Sint alleen maar blanken in zijn gevolg heeft, want er blijft altijd wel iemand die iets te zeuren heeft.
Een veiling waar je een hotelovernachting, een dagje uit of een etentje voor zeer lage prijs kunt verwerven. En bieden kan al vanaf 1 euro! Het klinkt zo mooi. Te mooi. En dat is het ook. Reeds talloze gedupeerden meldden zich bij de consumentenorganisaties. Hoe werkt het? Wanneer je aangemeld bent kun je meebieden op tal van zaken, waarvan er veel te maken hebben met vakantie of uitgaan. Er staat een bepaalde tijd voor waarin je op dat product kunt bieden. Wanneer die tijd is afgelopen heeft de hoogste bieder de bieding gewonnen. Het woord "gewonnen" is verwarrend, want je wint het product niet maar de veiling. Het product moet je gewoon betalen. Daar bovenop betaal je ook nog vier euro aan Vakantieveilingen.nl (hierna VV.nl te noemen). Ook de aanbieders van de producten waarop geboden kan worden betalen aan VV.nl. Zo betaalt bijvoorbeeld een Grieks restaurant 11,50 voor elke keer dat iemand een etentje bij hen verwerft. U begrijpt dat er dus niet onder dat bedrag geboden moet worden, want dat zou de uitbater van het restaurant teveel gaan kosten.
Onder de stortvloed van klachten over Vakantieveilingen.nl is een steeds terugkerende klacht dat VV.nl of de aanbieder van het product meebiedt om de prijs op te drijven. Waarschijnlijk gebeurt dit inderdaad want wanneer een bieding te langzaam oploopt, gebeurt het zeer vaak dat er ineens een bod tien keer zo hoog wordt gedaan. Staat het etentje eerst op 2,-- biedt men plotseling 20,--. Dit is verre van logisch en moet dus bijna wel gemanipuleerd zijn. Ook gebeurt het vaak dat één en dezelfde persoon achter elkaar twee of drie keer zichzelf overbiedt. Dit doet je al helemaal de wenkbrouwen fronsen. De hoeveelheid aan klachten is te groot om hier op te nemen. Maar wilt u meer weten kijk dan eens op het Trosradar-forum. Daar regent het sinds 2008 al klachten over Vakantieveilingen.nl. En ook u kunt uw klacht daar kwijt.
Wat kunt u doen om te voorkomen dat u met hen het schip ingaat? Om te beginnen NIET meedoen aan hun veilingen. Er zijn veiliger manieren om een goedkoop uitje te scoren. Heeft u toch meegedaan en een veiling gewonnen, maak dan ALTIJD een screenprint van het winnende bod als bewijs. U doet dit door gelijktijdig ctr en Prt Scr in te toetsen en vervolgens in een lege paintpagina te plakken. Ook kunt u daarbij nog gewoon een foto van het beeldscherm maken. Let op dat daarbij alle vitale gegeven te zien zijn (uw naam, de datum, tijd, het winnend bod, enz.). Schrijf ALTIJD naar Vakantieveilingen.nl over het probleem. Wanneer u dit via hun mailformulier doet, maak dan ook hiervan een printscreen of foto als bewijs. Maar beter mailt u naar info@vakantieveilingen.nl . Bewaar elk mailtje wat u aan hen verstuurt of wat u van hen ontvangt zorgvuldig.
De volgende stap is uw klacht kenbaar maken bij zoveel mogelijk consumentenorganisaties zoals bijvoorbeeld het tv-programma Tros Radar of de Consumentenbond. Zet daarnaast uw klacht op het Tros Radar-forum. Dit is geheel gratis. Ook onder dit bericht mag u uw klacht deponeren. Let daarbij wel dat de hier door u geventileerde mening niet de onze behoeft te zijn. En kwetsende, beledigende of anderszins ongepaste opmerkingen verwijderd zullen worden. Belangrijk is dat u ook de aanbieder van het "gewonnen" product benadert. Doet u dit niet dan is de kans aanwezig dat VV.nl niet eens uw mail beantwoordt. Door hun klant zelf met de zaak lastig te vallen wordt VV.nl onder druk gezet of haakt hun klant vroeg of laat af. Als er maar genoeg klachten binnenkomen zullen consumentenorganisaties op een gegeven moment hier landelijke aandacht aan schenken. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, kunt u ook hen inschakelen.