Dag 2 van mijn werkplekleren begon heel rustig, ik heb namelijk de eerste twee uurtjes mogen werken aan mijn GIP-opdrachten. Mijn eerste taak van de dag was meteen een pittige taak, namelijk verzendnota's op de computer maken. Gisteren mocht ik toekijken hoe mijn mentor dit deed, maar vandaag was het mijn beurt. Dit is een heel belangrijke taak voor het bedrijf, dus wou ik ze zeker goed uitvoeren en geen fouten maken. Ik heb me daarom extra geconcentreerd om een goed resultaat te bekomen. Mijn mentor was heel tevreden en nu ze met zekerheid weet dat ik dit kan, mag ik deze taak meer doen tijdens mijn werkplekleren. Ik ben daar heel fier op want dit is toch een redelijke verantwoordelijkheid dat ik krijg van haar. Toen ik klaar was met deze taak had ik pauze en kon ik even uitblazen om er daarna weer in te vliegen met verzendnota's te klasseren, wat ook al één van mijn vaste taken in het bedrijf is. Vervolgens heb ik nog een beetje gewerkt aan mijn GIP-opdrachten en daarna kreeg ik de opdracht om enkele brieven in enveloppen te steken en ook de postzegels er op te kleven. Ondertussen lagen er al een paar verzendnota's op mij te wachten om opnieuw geklasseerd te worden. Het laatste half uurtje van mijn tweede dag werklplekleren heb ik ook besteed aan mijn GIP-opdrachten, aangezien mevrouw Sofie De Clercq geen taken meer had voorzien voor mij. Ik ben mijn tweede dag begonnen met GIP-opdrachten en ik heb er mijn dag dus ook met beëindigd.
De eerste uren van mijn werkplekleren bij DE CLERCQ GEBR. - DECCA NV ben ik gestart met documenten van iedere klant in zijn afzonderlijke map te plaatsen. Na dat ik dit allemaal gedaan had, moesten die mappen ook geklasseerd worden in één grote kast. Ik begon eraan met een goed gevoel, maar ik had al snel door dat ik deze manier van klasseren niet beet had. Met de hulp van mijn collega, mevrouw Martine Roosveld, is het me toch gelukt, ze heeft mij vriendelijk verder geholpen en vanaf nu zal dit geen probleem meer vormen. Daarna kreeg ik de opdracht om etiketten te maken voor de prikkaarten van de arbeiders in het bedrijf. Dit was een hele uitdaging want mijn mentor, mevrouw Sofie De Clercq, had me niet uitgelegd hoe ik hieraan moest beginnen. En aangezien dat het al lang geleden was dat ik dit eens had gedaan, heeft het wel eventjes geduurd. Maar mijn mentor was zeer tevreden met het resultaat en omdat het me was gelukt zonder haar hulp. Mijn volgende taak in het bedrijf was kopieën nemen van de onthaalbrochure voor nieuwe werknemers. Daar was ik wel eventjes zoet mee, aangezien dat deze brochure vele pagina's omvatte en omdat mijn mentor er twee kopieën van wou. Daarna mocht ik ook kopieën nemen van de nodige documentatie die in de brochure stond, die ik later zou kunnen verwerken in mijn Geïntegreerde Proef. Later ben ik begonnen aan het organigram van DECCA NV. In plaats van het organigram zomaar aan mij te overhandigen, had mijn mentor het idee om mij deze zelf te laten maken. Ik moest hiervoor mijn collega's aanspreken om hun naam en hun statuut te weten te komen in het bedrijf. Ondertussen was het al 12u30 en had ik pauze. Na mijn pauze mocht ik toekijken hoe mijn mentor verzendingen deed en later ook de facturatie. Dit was heel leerrijk, maar het leek me vooral moeilijk! Daarna waren de verzendnota's aan de beurt om geklasseerd te worden. Dit is nu één van mijn taken gedurende de hele week en de map werd alvast op mijn bureau geplaatst. Ik kreeg ook enkele mappen die moesten geklasseerd worden en dit heb ik dan ook gedaan. Ondertussen heeft mevrouw Sofie De Clercq enkele facturen afgedrukt die ik dan in een envelop en daarna in een klein mapje moest steken en op de verzenddozen moest kleven. Het laatste half uurtje heb ik etiketten moeten verplaatsen, maar dit heeft niet zo lang geduurd. Dus heb ik de overgebleven tijd nuttig gebruikt door al enkele vragen te stellen aan mijn mentor in verband met mijn gip-opdrachten. Dit was dan mijn eerste dagje werkplekleren.