Altijd al eens gedroomd om een fantastisch leuk spel te spelen? Hier is het dan een nieuwe site helemaal door mij ontworpen! wil je het spelen klik dan op de onderstaande link!!!(zeker doen) http://www.mijnmaffia.nl/killerwars daarna klik je op aanmelden en je droom is werkelijkheid geworden. XD
Het begon allemaal bij de Oostenrijkse professor en auto-ingenieur: Ferdinand Porsche. Deze had al in 1922 plannen voor een goedkope auto voorgesteld, maar niemand had hier belangstelling voor, zelfs zijn toenmalige werkgever Austro-Daimler niet. Toen Porsche bij Mercedes-Benz over zijn goedkope droomauto begon, betekende dit het einde van hun samenwerking. Porsche probeerde het bij onder meer NSU en Zündapp, waar een aantal prototypes werden gerealiseerd. Hij begon voor zichzelf, en kreeg in 1934 van Adolf Hitler de opdracht een "Kraft durch Freude"-wagen te ontwerpen, een wagen voor het volk. Het programma van eisen voor deze auto was fors. De KdF-wagen moest een topsnelheid van 100 km/u kunnen halen; moest twee volwassenen en een kind kunnen vervoeren, of drie soldaten en een mitrailleur; moest een luchtgekoelde motor hebben, zodat hij 's winters buiten kon staan; mocht maximaal tussen de 6 en 7 liter benzine per 100 kilometer verbruiken; en mocht niet meer kosten dan 900 Reichsmark.
Het ontwerp voor zo'n auto had Porsche eigenlijk al klaar. In 1932 had hij een vierpersoons auto ontworpen die sterk door ontwerpen van Béla Barényi ontworpen en een prototype van Tatra-ontwerper Hans Ledwinka was geïnspireerd, met een luchtgekoelde viercilinder motor achterin. Er waren toen drie prototypen van gebouwd door Zündapp. Ook NSU was in het model geïnteresseerd, maar toen dit bedrijf werd overgenomen door Fiat, was dit het einde van de NSU-Volksauto. Het aanbod van Hitler kwam dus net op tijd. Op 12 oktober1936 stelde Porsche drie rijdende prototypes voor, die al de karakteristieke vorm van de latere Volkswagen Kever hadden. Iedere wagen legde in zeventig dagen een afstand af van 50.000 km, zonder dat al te grote reparaties nodig waren.
Hitler zocht vervolgens persoonlijk een geschikte locatie voor de fabriek. Omdat de enige twee beschikbare autofabrieken - die van Opel en van Ford - niet volledig Duits waren, gaf Hitler zijn "Arbeitsfront" opdracht in het midden van Duitsland, bij Fallersleben, een fabriek te bouwen. Het Duitse volk zou door middel van een spaarsysteem het geld voor de productie bijeen brengen. Er zou ook een nieuwe stad verrijzen voor de arbeiders van de fabriek en hun gezinnen, Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben (kortweg KdF-stadt, later Wolfsburg) genaamd, met een residentie voor Hitler, en een boulevard waar na afloop van de oorlog de overwinningsparade zou worden gehouden.
De Volkswagen FOX gaat geen compromissen aan. Een minimum aan geld voor een maximale auto met twee deuren, grote achterklep en veel ruimte. Zijn verzinkte carrosserie koppelt functionaliteit aan hoge afwerkingskwaliteit.
De nieuwe Polo verandert alles.
Zelden werd een wagen zo terecht nieuw genoemd. De vernieuwde Polo onderging immers niet enkel minieme wijzigingen, maar werd van boven tot onder vernieuwd. Nieuw koetswerk. Nieuwe motoren. Nieuwe standaarduitrusting. Kortom, een nieuw leven en een nieuwe ziel. Het enige wat ongewijzigd bleef, is de typische kwaliteit die eigen is aan iedere Volkswagen.
De niewe golf.
Kwaliteit in detail
De nieuwe Golf vernieuwt zonder zijn roots te ver loochenen. Stoerder, strakker en breder van buiten, maar binnenin lekker knus. Elk detail van het luxueuze interieur ademt kwaliteit en comfort uit. Zelfs aan de akoestiek werd gedacht. Maar ook qua veiligheidsvoorzieningen, en andere technologische nieuwigheden blinkt de nieuwe Golf VI uit in kwaliteit.
The new beetle
Nadat hij de harten van de Amerikanen stormenderhand heeft veroverd maakt de New Beetle zich klaar om bij de Europeanen hetzelfde te doen. Hier is hij nu met zijn ultramoderne techniek, royale uitrusting en weergaloos design.
De nieuwe scirocco
Sportief, extravert, rechtlijnig - het gezicht van de nieuwe Scirocco kenmerkt het begin van een nieuw tijdperk. Het meest karakteristieke kenmerk: de luchtinlaat bovenaan, die de krachtige verschijning van de Scirocco onderstreept.
Draaien maar! De Jetta.
Het is de combinatie van zijn innovatieve design en indrukwekkende dynamiek die van de Jetta maakt wat hij is. Een compacte berline die niet alleen sportieve elegantie uitstraalt, maar haar ook beleefbaar maakt. Wie veel waarde hecht aan maximaal comfort, zonder daarbij toegevingen te moeten doen op het vlak van dynamiek en wendbaarheid, zal helemaal weg zijn van de Jetta.
De touran
Het leven biedt ons elke dag nieuwe verrassingen. Dat maakt het ook zo leuk. Net zoals de nieuwe Touran! Hij kan plaats bieden aan optioneel 7 personen en heeft maar liefst 500 verschillende interieurconfiguraties! Hij staat volledig in het teken van veelzijdigheid en vindingrijkheid en past zich dan ook aan alle levensstijlen aan. Met zijn uitgesproken innoverende concept is de nieuwe Touran bijzonder gebruiksvriendelijk. En aangezien hij ook werd ontworpen voor het vervoeren van het dierbaarste wat u hebt, namelijk uw gezin, heeft Volkswagen er één van de veiligste wagens in zijn categorie van gemaakt.
De eos
Stijgende temperaturen, blauwe hemel, stralende zon - verheugt u zich ook zo op het voorjaar? Zeg de winter dan vaarwel en neem een voorproefje op het warme jaargetijde, want de voorjaarsgevoelens in de nieuwe EOS behoren tot de standaarduitrusting
De passat is genereus en krachtig. Elegant en sportief. Atletisch tot in het kleinste detail.
Genereus en krachtig. Elegant en sportief. Atletisch tot in het kleinste detail. Het unieke, strakke design van de Passat overtuigt in alle opzichten. In het buitengewoon ruime en luxueuze interieur wordt elke rit een bijzondere ervaring. De Passat is pure klasse.
De passat cc
Iets opnieuw definiëren betekent oude conventies loslaten. Alleen al aan zijn krachtige en tegelijk elegante uiterlijk merkt u dat de nieuwe Passat CC grenzen verlegt. Zijn interieurdesign zal uw eerste indruk bevestigen.
De Sharan rijdt u binnen in een heel nieuwe wereld.
Wat wij voor ogen hebben is niet het snel bereiken van de bestemming, ons doel is het reizen zelf. Met onnoemelijk veel ruimte en plaats voor tot zeven personen. Met de beste kwaliteit, die typerend is voor Volkswagen. Met omvangrijke veiligheidssystemen. Met een veelomvattende standaarduitvoering. Met krachtige motoren die u maximaal rijplezier bezorgen. En natuurlijk met het fantastische gevoel van een bijna grenzeloze vrijheid
De tiguan is krachtig en zuinig.
Compactheid en ruimte. Beschaving en wildernis. De nieuwe Tiguan verlegt grenzen. Hij koppelt de eigenschappen van een compacte SUV (Sports Utility Vehicle) aan de designkenmerken van een echte sportwagen. Met zijn twee gezichten en duizend mogelijkheden introduceert hij nieuwe maatstaven. In welke avonturen u zich ook laat meeslepen, u mag zich alvast verheugen op superieure rijeigenschappen, zowel op als naast de weg.
Aan het stuur van een Touareg... gedaan met kiezen tussen geavanceerde onroad-technologie en extreme offroad-kwaliteiten.
U dient niet langer een keuze te maken tussen uiterst eenvoudige bediening en opwindende rijervaringen. Met de Touareg krijgt u ze immers allebei. Ongeacht welke weg u kiest.
De phaeton is een stap in de legende.
Als waardige afstammeling van de culturele rijkdom van Griekenland, is de Phaeton al een legende op zich. Dankzij een aanpak die steunt op waarden zoals elegantie, exclusiviteit, perfectie en prestige. De zonnewagen, symbool van de kracht van de menselijke wil, heeft eindelijk zijn loop hervat!
De Audi Q7 wordt een echte mijlpaal. Geen enkele andere wagen combineert zo feilloos dynamiek met veelzijdigheid en spitstechnologie met luxe uit de topklasse. In de grote traditie van de permanente vierwielaandrijving quattro blinkt deze hoogwaardige SUV uit door zijn prestaties en zijn wendbaarheid.
Een perfect geasfalteerde baan of een hobbelige veldweg, de Audi Q7 brengt u veilig en comfortabel op uw bestemming. Q5
Een nieuwe denkwijze komt enkel tot stand door verandering. Audi heeft altijd gewerkt volgens dat principe en auto's gebouwd die normen bepalen. Het recentste voorbeeld daarvan is de Audi Q5. Die is doeltreffend en een waar plezier om mee te rijden. Sportief zonder daarom minder praktisch te zijn. Geen woorden, maar daden !
R8 Audi's reputatie in de wereld van de autosport is al lang gevestigd. Toch blijft het ontwerpen van een hoogkwalitatieve sportwagen een van de moeilijkste dingen die er zijn. Het voertuig moet immers kracht, dynamiek en uithouding verzoenen met betrouwbaarheid en ergonomie. De minste zwakte, het kleinste defect doet elke kans op de overwinning teniet. De ingenieurs en ontwerpers van Audi hebben dit perfect begrepen. Het beste bewijs: de R8 heeft de beroemde 24 Uren van Le Mans al 5 keer gewonnen - een record. Deze aangeboren uitzonderlijke prestatiedrang zit ook de nieuwe R8 in de genen. Het resultaat is een sportwagen die net zo uniek is als zijn opwindende design doet vermoeden. TT
Twee karakters, het ene open, het andere gesloten. Twee temperamenten. En toch staan ze voluit voor hetzelfde: vrijheid. Zonder compromissen. De Audi TT Coupé en de Audi TT Roadster laten de banaliteit ver achter zich om passie te creëren. Passie voor lange tochten in de bergen of in de onmetelijke vlaktes. Passie voor prestaties die de veiligheid volledig tot haar recht doen komen. Coupé of Roadster, Roadster of Coupé, een moeilijke keuze voor al wie naar vrijheid snakt A3 In 1996 lanceerde Audi een nieuwe wagen die een omwenteling veroorzaakte in de autowereld, namelijk de A3. De Audi A3 is tegelijk compact en ruim, elegant en robuust, sportief en rasecht. Zijn design, dat men uit duizenden herkent, zijn unieke motorversies en zijn buitengewoon comfort, zorgen voor een weergaloze rijervaring. Zowel in de 3-deurs als in de Sportback-versie, is de Audi A3 een auto die men moet bekijken, bewonderen en vooral besturen. A4 Audi opent nieuwe horizonten. De A4 is een even sportieve als superieure auto, waarmee Audi in de middenklasse tot een nieuwe dimensie doordringt. De motoren van de berline TDI en benzine, allen met directe injectie combineren soevereine kracht met hoog rendement. Het dynamische onderstel en de talrijke technologieën die rechtstreeks uit de hogere klasse stammen, weerspiegelen de technische superioriteit van het merk. De nieuwe Audi A4 een nieuwe manier van rijden. A5 Er is veel te zeggen voor de nieuwe Audi A5. De formele moderne en stijlvolle beeldtaal van Audi bereikt hier een nieuw hoogtepunt. Wat deze coupé absoluut onweerstaanbaar maakt? Zijn sportieve silhouet, het samenspel van scherpe lijnen en dynamische oppervlakken, en een expressieve snuit en achterkant. De nieuwe Audi A5 toont zijn sportieve karakter en elegantie duidelijk aan al wie ze wil zien. Maar dat is niet alles. Zijn dynamiek en rijcomfort zijn uitzonderlijk. Op het vlak van veiligheid beschikt deze wagen over de modernste technologieën; hij slaagt er zelfs in ze nog verder te perfectioneren.
U hoeft alleen nog maar in te stappen. A6
In de Audi A6 zijn Audi's technische pluspunten verenigd tot een waar vuurwerk van innovaties: een gedurfd, vooruitstrevend design, een vernieuwend interieurconcept en een totaal nieuw wielophangingssysteem, dat borg staat voor een in deze klasse nooit eerder bereikt niveau van comfort en actieve veiligheid. Een aanbod van zeer uiteenlopende hightech-motoren wordt gekoppeld aan diverse transmissiesystemen, de passieve veiligheid wordt tot een extreem hoog niveau gedreven. Dat alles uitgevoerd met de kwaliteitszorg en de perfectie die Audi kenmerken. A8
De Audi A8 is bestemd voor een heel speciale categorie van bestuurders, namelijk voor degenen die denken dat niets hen nog kan verrassen.
De eerste verrassing: de nieuwe A8 verschaft onmiddellijk plezier. En dat zowel door zijn uitgesproken sportieve fysionomie, als door zijn ongelooflijk comfort en zijn prestaties op de weg en in de stad. En dan hebben we het nog niet over de spitstechnologie gehad. Eén ding is duidelijk: aan boord van de A8 beleef je nu reeds de toekomst.
Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een 3-tal partners. Al na tien jaar stopte deze samenwerking, Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geld verslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde na dit gebeuren met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels hadden gepatenteerd. De zoon van deze vermogende vriend studeerde latijn en hoorde het gesprek tussen August Horch en zijn vader aan. Hij was het die tegen August Horch (Duits voor horen/luisteren) zei; "Horch is in het Latijn Äudi, waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi"? De merknaam van vandaag was geboren...
In jaren dertig fuseerden Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan. Het bekende logo met de in elkaar gehaakte vier ringen, geinspireerd door de Olympische spelen die in 1936 naar Duitsland zouden komen, symboliseert de samenwerking van deze vier merken waaruit het hedendaagse Audi is ontstaan.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden door Auto Union geen auto's maar pantservoertuigen en andere legervoetuigen geproduceerd. Na de oorlog kwam de fabriek in handen van Mercedes-Benz en werd de civiele productie hervat, met succesvolle modellen als de 65, 50, 80 en 100.
In 1965 wilde Volkswagen Auto Union van Mercedes-Benz overnemen. Een groot deel van de Mercedes-Benz aandeelhouders was daar destijds op tegen omdat ze vreesden er een concurrent bij te krijgen, er was immers nog veel (technische) kennis van voor de oorlog in huis. Met een kleine meerderheid echter stemde de raad van bestuur van Mercedes-Benz toch met de verkoop aan Volkswagen in en nam men ook een nog uit te komen model over, wat later de eerste naoorlogse Audi werd: De Audi 60. Het zeer moderne motorblok was in feite een Mercedes-Benz ontwerp, dat bij het model werd gekocht. Mercedes was bang dat de auto geen succes zou worden en verkocht het daarom, maar de auto werd een groot succes en zo kregen de tegenstanders van de overname gelijk. Ze hadden er een concurrent bij. In 1969 werd ook NSU inclusief haar slagzin "Vorsprung durch Technik" aan de Auto Union toegevoegd, waarna het bedrijf Audi NSU Auto-Union A.G. ging heten. In 1984 veranderde de bedrijfsnaam in Audi A.G.
In het begin van de jaren zeventig werd een hele reeks nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. Volkswagen had tot dan toe voornamelijk op de Kever en afgeleide modellen gedreven. De Audi 50, in feite bedoeld als opvolger van de kleinere NSU-modellen, kwam vrijwel ongewijzigd als Volkswagen Polo op de markt en de Audi 80 met een fastback achterkant als Volkswagen Passat. De Golf bleef exclusief voor Volkswagen, de nieuwe grote 100 bleef exclusief voor Audi.
In de jaren tachtig gingen beide merken qua modellenpolitiek steeds meer hun eigen weg. Audi werd het luxemerk binnen het Volkswagenconcern. De Audi quattro bezorgde het merk veel roem door begin jaren tachtig achtereen ongeveer elke rally te winnen waar het aan meedeed. Michelle Mouton was destijds de eerste vrouwelijke wereldkampioen, dit tot grote ergenis van de mannelijke rijders. Audi quattro is tot op de dag van vandaag ongeevenaarde aandrijving en een ware uiting van "voorsprong door techniek". Dieseltechnologie maakte bij Audi vervolgens een doorbraak met de TDI wat synoniem staat voor veel vermogen en een laag brandstofverbruik.
In de jaren negentig introduceerde Audi vernieuwingen als de aluminiumcarrosserie Audi Space Frame (ASF) op massageproduceerde auto's en nam het, in 1998, Lamborghini over. Eind jaren '90 begon Audi met succes aan het lange afstandsracen, met overwinningen in Sebring, Daytona en de Le Mans. In 2000, 2001, 2002, 2004 en 2005 behaalde Audi de overwinning in het algemeen klassement van Le Mans met de Audi R10. In 2007 werd een nu al legendarische straatversie van deze raceauto afgeleid en op de markt gebracht (Audi R8). Audi's eerste supersportauto voor de openbare weg won met voorsprong vele vergelijkingstests van zijn gevestigde concurrenten. In 2006 en 2007 won Audi met de dieselgestookte 12-cilinderAudi R10 en zo is de Audi techniek sinds 2000 onverslagen op Le Mans want de Jaguar die in 2003 won was uitgerust met een...Audi motor.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.