Inhoud blog
  • lamborghini reventon
  • Buggati Veyron
  • roze lamborghini lp640
  • Een weetje ...
  • audi R8 V12 TDi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    SuperCar
    de lekkerste auto's ( binnenkort ook moto's)
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUW!

    Hallo iedereen, en welkom bij de nieuwe blog van viromato.
    Het is de bedoeling dat wij jullie informatie geven over auto's, maar omdat ik fan ben van moto's (vooral motocross) zullen er later ook nog foto's en informatie komen over moto's.
    Verder willen wij nog mededelen dat we NIEUW zijn.. d.w.z. dat er nog niet veel op onze blog staat.
    Wij raden jullie aan om onze site regelmatig te bezoeken
    Alvast bedankt
    grtz VIROMATO

    11-07-2009 om 21:11 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lamborghini reventon

    lamborghini reventon (LEKKER)

    De Lamborghini Reventón

    Het lijkt op de naam van een Transformer....Reventón. Maar het is de nieuwe supercar van Lamborghini! Via CarFront.com vonden wij de eerste foto's van de onthulling!
    Een aantal dagen geleden vertelden we jullie dat Lamborghini met een gelimiteerde supercar van boven de 1 miljoen euro zou komen. En vannacht is hij onthuld!

    Het ziet er gelikt uit en de specs liegen er ook niet om. Er komen 20 stuks op de markt (die ondertussen wel uitverkocht zijn). En de 6,5 liter V12 met 650 pk zorgt ervoor dat de Reventón in 3,4 seconden naar de 100 gaat. Wederom is de naam van de auto gebaseerd op een legendarische vechtstier. Het uiterlijk van de auto moet je doen denken dat het een straaljager is. Hoewel er motorisch niet bijzonder veel veranderd is, maar 10pk meer, is vooral het uiterlijk zeer modern. Strakke en scherpe lijnen zouden je terug doen denken aan de Countach.

    Het uiterlijk van de auto is dus weer lekker Lamborghini zoals al op diverse fora vermeld wordt. Het is weer extreem in allerlei vormen! Zelfs het interieur ziet er ronduit apart uit, wat te denken van een G-meter. Evenals die velgen die gemonteerd zijn... Bruut! Al met al een Lamborghini die qua prestaties niet veel meer waar maakt dan de LP640, qua uiterlijk in ieder geval wel. Wellicht wat over the top, maar Lamborghini stond nooit bekend als een lief merk.. En zo hoort het!




    25-01-2010 om 20:27 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Lamborghini
    Tags:LEKKER
    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buggati Veyron

    Bugatti Veyron:


     
      
    Een auto waarmee je een Formule 1 uit de spiegels rijdt én naar de bioscoop kan? Hij bestaat: de Bugatti Veyron. Voor 1,3 miljoen euro ben je één van de 300 gelukkigen wereldwijd die hem in de garage mag parkeren.

    Toen toenmalig VW-baas Ferdinand Piëch in '98 het uitgestorven Bugatti wilde reïncarneren met een supersportwagen die 1.001 pk aan boord had en harder kon dan 400 km/u, geloofde niemand in dat megalomane plan. Logisch, als je weet dat een moderne F1 zowat 850 pk presteert en niet voorbij 360 km/u geraakt. Toch is het gelukt.

    Straffer zelfs: de Veyron combineert die cijfers met voldoende bodemvrijheid om over verkeersdrempels te hobbelen, een uitlaatgeluid dat beschaafd genoeg is om geen vijanden te maken en een vering die allerminst plankhard is. Mocht de kofferbak niet zo belachelijk klein zijn, je zou ermee naar de supermarkt kunnen.

    7 liter W16
    Ondanks die fabuleuze prestaties is de Veyron makkelijk te besturen. Hij komt schokvrij in beweging en nooit ervaar je dezelfde onrust als bij sommige ultrasterke Ferrari's of Lamborghini's. De 7-liter W16-motor met vier turbo's draait zo harmonieus dat je bijna vergeet dat je met iets heel speciaals op weg bent.

    Dat is meteen het grootste verwijt dat je de Veyron kan maken: voor een auto van 1,3 miljoen euro zou je willen dat hij wat passioneler voelde.
    Komt daar nog bij dat de Veyron binnenin behoorlijk bescheiden is. Smaakvol is hij wel met veel leder en geborsteld aluminium, maar er is allerminst sprake van overdaad. Geen zwaarmoedig hout dus en er zijn opvallend weinig knoppen en functies. Dat is een bewuste keuze: de ware luxe schuilt hier in de eenvoud.

    Feilloze DSG
    De feilloos presterende DSG-versnellingsbak draagt ook al bij tot dat gevoel van perfectie. In heel wat Audi's en VW's deed deze razendsnelle en feilloos schakelende bak al van zich spreken, en hier is de DSG helemaal op zijn best. In combinatie met de schier oneindige trekkracht garanderen de zeven versnellingen altijd en overal een adervernauwende acceleratie.

    Zo heeft de Veyron amper 2,5 seconde nodig om van stilstand tot 100 km/u te jagen: dat is dubbel zo snel als de al beresterke Bentley GT Speed. Van 0 tot 200 km/u duurt amper 7,2 seconden: in die tijd brult een rappe jongen als de Golf GTI amper tot 100 km/u.

    Vanaf 220 km/u zakt de auto automatisch enkele centimeters door zijn knieën en komt de enorme achterspoiler omhoog om de auto tot voorbij 350 km/u stabiel te houden. Als je tot 407 km/u wil doortrekken, moet je eerst langs de kant om de contactsleutel in een apart slot op de deurdrempel te schuiven. Dan zakt de auto nog een paar centimeter lager en trekt hij zijn spoiler terug naar binnen. Stel dat je een stuk weg vindt dat lang genoeg rechtdoor gaat, slurpt de auto zijn benzinetank van 100 liter bij plankgas in minder dan 11 minuten leeg. Dan ben je zowat 73 kilometer verder.

    Naar eigen smaak
    Ondanks de permanente vierwielaandrijving, zestien cilinders, vier turbo's en maar liefst twaalf radiatoren om het zaakje te koelen, weegt de Veyron amper 1.800 kilo. Dat heeft hij te danken aan het peperdure koolstofvezel, aluminium, titanium en magnesium waaruit de meer dan 3.000 onderdelen zijn opgebouwd. Zelfs de schroeven zijn uit lichtgewicht titanium, kostprijs: 70 euro per stuk en helaas slechts één keer bruikbaar. Toch is dat gewicht te hoog om van de Veyron een echte circuitracer te maken. Maar de bedoeling was dan ook te laten zien tot welke technologische hoogstandjes het VW-concern in staat is.

    De optielijst is opmerkelijk kort, al kunnen klanten helemaal loos met bijkomende opsmuk. Iedere kleurcombinatie is mogelijk, zowel binnen als buiten, en als je de Veyron in de kleur van je favoriete lipstick wil kan dat. Maar zoveel schone sier kost wel centen: voor een extra Veyron-logo op de flanken wil Bugatti 4.500 euro meer en plastic beschermhoezen die het koetswerk steenslagvrij houden, kosten ruim 7.000 euro.

    Gegadigden zijn nog altijd welkom bij Bugatti in het Franse Molsheim want van de geplande oplage van 300 stuks is vandaag sdddddddiets meer dan tweederde verkocht. Een aanrader voor wie het geld in de schuif heeft liggen. De kans dat er ooit nog zoiets op de markt komt, is erg klein. Ondanks het torenhoge prijskaartje verliest Bugatti-eigenaar VW op iedere verkochte Veyron geld. (bl)

    TECHNISCHE FICHE

    Lengte: 4.462 mm
    Breedte: 1.998 mm
    Hoogte: 1.204 mm
    Wielbasis: 2.710 mm
    Deuren/zitplaatsen: 2/2
    Koffervolume: +/- 50 liter
    Aandrijving: permanente vierwielaandrijving
    Brandstoftank: 100 liter
    Leeggewicht: 1.888 kg

    MOTOREN, PRESTATIES, PRIJZEN

    ¿ 7-liter benzine W16 met vier turbo's (736 kW -1.001 pk /1.250 Nm)

    Prestaties: top 407 km/u, 0 tot 100 km/u: 2,5 s
    Verbruik: 24,1 l/100 km
    CO2: 574 g/km
    Prijs: 1.330.000 euro

    13-07-2009 om 10:56 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.roze lamborghini lp640

    Lamborghini LP640 roze
    In ons roze dosier kwamen al de meest uiteenlopende modellen voorbij. Zelfs ook al een Lamborghini LP640, maar dat was een matzwarte met een roze interieur. Bij dit exemplaar hoef je niet door het raampje te kijken om de geaardheid van de bestuurder te bepalen.

    Natuurlijk is het een vooroordeel dat alleen homofiele mannen in roze auto’s rijden. Veel dames zouden vast geen enkel bezwaar maken om in deze Lambo te shoppen voor een paar nieuwe slippertjes. En als nuchtere rechtgeaarde man kan ik je vertellen dat je bij onsook niet lang zou hoeven aandringen.

    De grote vraag is wel of we hier te maken hebben met een echte roze LP640 of een geslaagde photoshop?

    12-07-2009 om 13:10 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Lamborghini
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weetje ...

    Ferrari 360 Modena voor kinderen
    Ja, dat lees je goed! Je hoeft geen rijbewijs te hebben om in deze Ferrari 360 Modena te rijden. Er is slechts 1 voorwaarde, en dat is dat je minimaal 1,47 meter lang bent (je moet natuurlijk wel bij de pedalen kunnen). Voldoe je aan die eis? Dan hoef je alleen nog maar £89,- (103 euro) te betalen aan 6th Gear Experience en je mag een kwartier scheuren in deze Ferrari!

    Er zit wel een (klein) addertje onder het gras, want de Ferrari is voorzien van dubbele bediening (zoals lesauto’s) en er zit een instructeur naast je. En die zal ongetwijfeld er voor zorgen dat je het niet al te gek maakt. En hou je niet van Ferrari’s? Dan kan je ook nog kiezen voor een Aston Martin DB9, Audi R8 of Lamborghini Gallardo. Voor de Lambo en Aston Martin moet je overigens wel minimaal 1,53 lang zijn.

    12-07-2009 om 00:00 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.audi R8 V12 TDi

    Audi R8 TDI
    We wisten dat de R8 TDI in Detroit zou staan en we mochten ‘em ook reeds op video bewonderen, nu is ook de officiële info beschikbaar. De R8 met oliestoker gaat in 4.2 seconden naar de 100 km/u en dat maakt een hoop goed! Om dit te bewerkstelligen is er een vermogen van 500 pk en 1000 Nm beschikbaar, afkomstig uit dezelfde V12 als de toekomstige Q7 TDi. 

    Naast de diesel-unit heeft de R8 Concept-car ook wat extra details zoals een glazen dak met luchthapper. Verder zien we een nieuwe voorbumper met grotere luchtingangen, een nieuwe achterbumper en wat fris lichtmetaal.

    Audi R8 TDI


    Audi R8 TDI


    Audi R8 TDI


    Audi R8 TDI


    Audi R8 TDI


    Audi R8 TDI

    Voor de liefhebbers staat hieronder het volledige Nederlandse persbericht:

    Audi ontketent op de North American International Auto Show (19-27 januari) in Detroit een revolutie met de eerste twaalfcilinder turbodieselmotor in een supersportauto. De 6,0-liter V12 TDI-motor debuteert in een op de Audi R8 gebaseerd studiemodel. De nieuwe krachtbron staat garant voor een vermogen van 500 pk (368 kW) en een trekkracht van 1.000 Nm. Audi schrijft met deze motor een nieuw hoofdstuk op het gebied van dieseltechnologie. Dankzij Audi’s race-ervaring combineert de R8 V12 TDI buitengewoon goede rijeigenschappen en vooruitstrevende technologie met een fascinerend uiterlijk.

    Doordat de V12 TDI-motor nauw verwant is aan de motor van de Audi R10, de tweevoudige winnaar van de 24-uursrace van Le Mans, geeft deze bijzonder krachtige zelfontsteker de Audi R8 de prestaties van een supersportauto. De standaardsprint van 0 tot 100 km/h legt de Audi R8 V12 TDI af in slechts 4,2 seconden. Zijn topsnelheid bedraagt meer dan 300 km/h. Het maximumkoppel wordt al bereikt bij 1.750 t/min. Dit maakt een moeiteloze en zelfs voor supersportauto’s ongeëvenaarde acceleratie mogelijk. De blokhoek van deze nieuwe V12 TDI-motor bedraagt 60 graden. Dit zorgt voor een verfijnde motorkarakteristiek. Het bijzonder compacte motorblok is 684 mm lang, slechts 166 mm meer dan Audi’s V8 TDI. Zijn bescheiden lengte maakte het mogelijk de V12 een plek te geven in de Audi R8, die immers voor een middenmotor is ontworpen. Het geluid dat de Audi R8 V12 TDI voortbrengt is indrukwekkend, zoals dat van een supersportauto van dit kaliber verwacht mag worden. Om zijn prestatiepotentieel te onderstrepen, brengt de twaalfcilinder een vol geluid voort, met krachtige boventonen.

    11-07-2009 om 21:42 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:audi
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.audi Q7 V12 TDI

    ABT Audi Q7 V12 TDI
    De reguliere Q7 V12 TDI is een mooi alternatief voor sleepbootkapiteins met watervrees, maar toch vond ABT het de moeite waard het monster nog wat extra pit te geven.

    Even resumerend: de standaard audi Q7 V12 TDI heeft 500 pk en 1000 nm. Daarmee haalt de geweldenaar in 5,5 seconden de 100 en de topsnelheid zou begrensd moeten zijn op 250 km/u. ABT heeft zijn wonderdokters nog eens laten kijken naar de 6 liter grote twaalfcilinder diesel en heeft de boel nog kunnen oppeppen. Het TDI’tje gaat dankzij een krachtkuur naar 560 pk en haalt een giga-koppel van 1200 nm. Volgens ABT sprint de 2600 kg zware Q7 V12 TDI dan in 5,3 seconden naar de 100 en haalt een topsnelheid van 258 km/u.

    11-07-2009 om 21:42 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:audi
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Gallardo LP550-2
    Gallardo LP550-2

    De Gallardo is  het meest succesvolle Lambo model ooit. Er zijn tot op heden ruim 9000 units van verkocht. De achterwielaangedreven LP550-2 is de laatste toevoeging aan de Gallardo -range en zal gelimiteerd worden tot 250 units. En juist de achterwielaandrijving is natuurlijk uniek, tevens past het goed bij Balboni: “The LP 550-2 Valentino Balboni was conceived in line with his own thinking, and it meets many customers’ requests for a model with a unique character, which offers a very special kind of active driving fun.“

    Het vermogen van de LP550-2 is uiteraard 550 pk, afkomstig uit de 5.2 liter tiencilinder. De sprint van 0-100 is mogelijk in 3,9 seconden, de topsnelheid is 320 km/u.

    11-07-2009 om 21:41 geschreven door viromato  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Lamborghini


    Archief per week
  • 25/01-31/01 2010
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs