Inhoud blog
  • Opzij, opzij, opzij
  • Lady's and gentlemen start your engines please ;-)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Verkeersergernissen
    Verkeer in België
    09-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lady's and gentlemen start your engines please ;-)
    Welkom aan iedereen die hier eens binnenwipt en de commentaren wil lezen.
    Ik wou deze blog maken om mijn mening eens te kunnen ventileren over dingen die ik en waarschijnlijk heel veel mensen die dagelijks de baan opgaan meemaken.
    Zie het als een soort van ludieke oplossing om de frustraties die je dagelijks meemaakt in de Belgische verkeersjungle.
    Zelf heb ik al enkele miljoentjes aan kilometerkes onder de wielen door zien gaan zowel als auto, vrachtwagen en motorbestuurder en zowel voor prive als werk.
    Verder fiets ik ook veel en ja soms ben ik zelfs voetganger, dus eigenlijk een allround weggebruiker die al heel wat verkeerswatertjes heeft doorzwommen in heel Europa en daarbuiten in goede en minder goede omstandigheden.
    Ben ik daarom een betere weggebruiker?
    Helemaal niet, ook ik heb al eens de neiging gehad om een medeweggebruiker keihard de waarheid te vertellen en ja zelfs soms om ze vanachter het stuur te trekken, maar dat is al helemaal problemen zoeken dus even tot 10 tellen en eens diep in en uitademen , ik pleeg ook wel eens een telefoontje achter het stuur en ga al eens over de snelheid enzovoort.
    Er gaan zeker mensen zijn die het eens met mij zijn maar ook velen die mijn bloed zouden willen drinken als ze deze blog lezen, maar misschien kan ik hier wel een discussie starten en enkele mensen doen nadenken voor ze de auto, motor, vrachtwagen, fiets of de benenwagen nemen (al maak ik mij daar weinig illusies over).
    Ik zou zeggen veel leesplezier, maak u niet te dik, en hou het veilig.
    Enkel nog dit, alles wat ik hier neerschrijf is enkel en alleen mijn persoonlijke visie op het huidige verkeer.

    JustMe

    09-12-2013 om 00:00 geschreven door JustMe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opzij, opzij, opzij
    Elke dag is het zover, vanaf ongeveer half zeven in de morgen staan de beschikbare media bol van verkeersopstoppingen, files, ongevallen, ladingverlies en noem maar op.
    Zelfs in de weekends lijkt het erop dat we in de file staan maar dit zal waarschijnlijk ook wel komen door het feit dat we met zijn allen meer en meer auto's kopen en vooral gebruiken.
    Je krijgt tegenwoordig wel  de indruk dat wanneer er drie auto's op een lege autostrade rijden er altijd wel twee van de drie er in slagen om tegen elkaar te rijden, en dat heeft heel veel te maken met het feit dat de ene de andere geen duimbreed wil toegeven.
    Men ziet ze alle dagen, de aso's die menen dat regels er voor iedereen behalve voor hen zijn, ze brengen iedereen in gevaar in de rush om toch maar 10 seconden eerder aan de afrit te zijn ook al staan ze in de file en gebeurt het meermaals dat ze geen meter winnen, ze kijken alleen vooruit en wat er achter hen gebeurd is van geen tel en zonder verpinken rijden ze over tankstations om 100m te winnen, rijden ze kilometers over de pechstrook en helemaal niet gehinderd door enig verkeersinzicht, om te zien dat ze 200m verder weer vast staan want iedereen moet opzij, voor hen heb ik een goede raad..."Sta 5 minuten vroeger op".
    Het prototype van zulke creaturen...mannen en af en toe eens een vrouw tussen 35 a 55 jaar, met een zware auto.
    Wat dan ook opvalt is het feit dat in negen van de tien gevallen het gaat om bedrijfswagens, met als resultaat dat het zulke mensen toch niet kan schelen of ze hun auto kapot rijden (het is toch de mijne niet) want een uur later staat er een andere klaar.
    Daarbij vergeten ze wel dat andere mensen hun auto WEL zelf betalen en dat die niet zo geneigd zijn om die kapot te rijden.
    Tegenwoordig lijkt het dat het veel Audirijders zijn die de lul uithangen waar het een paar jaar geleden nog meer de privilege was van Mercedes en BMW rijders, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat iedere bestuurder van dergelijke auto's per definitie een asociale chauffeur zou zijn.
    Het afkappen voor andere weggebruikers om de afrit van een autostrade te kunnen nemen op het laatste moment is ook zo een probleem, af en toe hoop ik dat er zo ene een tik krijgt van een vrachtwagen, het ergste is meestal dat zulke wegpiraten bij een ongeval er spijtig genoeg meestal ongeschonden uitkomen een fenomeen dat je ook wel eens placht te zien bij dronken chauffeurs een ander gevaar op de baan.
    Iedereen kent ze wel, het grote lawaai aan de toog die komt verkondigen dat hij/zij gerust met een bak bier op zonder problemen nog kunnen rijden.
    Eens de autostrade af en de stad of gemeente in begint een heel ander soort rijgedrag, want tussen de chauffeurs met verstand zijn er altijd wel een paar heethoofden die menen dat zij alleen wegenbelasting betalen.
    Nog zo een heet hangijzer is het ritsen dat sinds kort verplicht is.
    In de ons omringende landen gaat dat als vanzelf maar een Belg heeft daar blijkbaar weer de dreiging van een boete voor nodig.
    Het gaat nochthans veel sneller als men ritst alleen zijn er natuurlijk nu ook weer bij die het systeem misbruiken en ervanuit gaan dat ze kunnen blijven rijden op het voorsorteervak en dan nadien het recht hebben om te ritsen.
    Snelheid is nog zoiets, op een autostrade hebt ge een minimumsnelheid van 70km per uur en dat is ook de enige plaats op de weg in België waar een minimumsnelheid van toepassing is voor de rest zijn het maximumsnelheden.
    Een oud zeer maar niet alleen in België is het probleem van middenvakrijders, mensen die blijkbaar het idee hebben dat wanneer ze te lang op de rechtse rijstrook rijden, hun banden gaan smelten met als resultaat dat er gevaarlijke inhaalmaneuvers uitgelokt worden.
    De andere kant van de medaille is dat er soms van uitgegaan wordt dat ge u na elk ingehaald voertuig tussen de auto`s moet gooien want zigzaggen mag ook niet dus het is de gulden middenweg die genomen moet worden.
    Op de binnenbanen kan het soms ergerlijk zijn achter iemand te moeten rijden die een stuk onder de maximumsnelheid rijd maar tja die gaat op een bepaald moment ook aan de kant
    Dus ge ziet heel wat frustratie en ergernis onder automobilisten maar ieder heeft toch zijn plaatsje op de weg.

    12-12-2013 om 00:00 geschreven door JustMe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 09/12-15/12 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs