St. Lucia gaat niet door voor de London. Er is blijkbaar toch geen goede brandstof. Nu gaan ze naar Barbados. Stel je voor dat dat voor de auto's ook zou moeten: 300 km héén en 250 km terug enkel om te tanken.....:wink:
 Op St. Lucia zijn nog wel weer de laatste aflossers, bunkers en stores voor het boorplatform. Het is nu de bedoeling, dat de London zondag los gaat voor de kust van St. Lucia, die gaat dus op en neer naar Barbados en ondertussen blijft de Rotterdam op 1 à 2 mijl van de kust gaande houden met het rig, zodat de aflossingen daar plaats kunnen vinden. Dan is dat dinsdagavond klaar en knoopt de teruggekomen London weer aan en wordt de weg vervolgd. De volgende bestemming wordt òf Fortaleze, òf Recife, want tegen die tijd is de brandstof op de Rotterdam echt op. Ik had gevraagd, waarom de aflossingen en proviand via die chopper gingen bij Puerto Rico, maar dat waren monteurs die er nu dadelijk weer afgaan. En als er toch mensen afgezet moeten worden, dan kan er natuurlijk meteen wat eten gebracht worden... Het mag allemaal wat kosten, blijkbaar. Nu is Puerto Rico van Amerika en het platform ook, dus dat maakt het ietsje gemakkelijker. Duur blijft het toch.
|