Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kodalinefansite
    www.bloggen.be/kodalin
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    27-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Past precies
    Mijn voormalige buurman vaart in de binnenvaart.
    Er is nogal wat verschil in beide takken van de transportsector.
    Natuurlijk zijn de hoofdregels hetzelfde: kom zo snel en veilig mogelijk van A naar B en verkeer van rechts (stuurboord) heeft voorrang.
    Het verschil zit in: 
          -het aantal bemanningsleden: zeeslepers varen met 15 bemanningsleden en op de binnenvaart zit meestal een man of 4 à 5 en soms
                                                 wel 6. (bedankt Sandra!)
          -Doordat er in de zeevaart meer tijd tussen de havens zit, is het daar (meestal) rustiger varen. In de havens heeft men het wel druk.
          -aflossingsmogelijkheden: in de zeescheepvaart is men afhankelijk van het arriveren in een haven, de binnenvaart kan op verschillende   
                                                 plaatsen de boot even langs de kant leggen.
          -vaartijden: in de zeescheepvaart is een normaal reis/verlofschema drie maanden aan boord/1,5 maanden thuis; de binnenvaart lost
                                                 iedere week af of iedere twee weken en het verlof duurt even lang als de reis
          -De binnenvaart is beter betaald.
          -Communiceren met het thuisfront is wat gemakkelijker op de binnenvaart dan op de zeevaart, want een mobiele telefoon heeft bijna altijd
                                                 bereik.
          -Volgens mij moet je in de binnenvaart intensiever varen/opletten. De kant is in ieder geval altijd in de buurt en om uit te wijken, is er minder
                                                 plaats.
    Misschien zijn er nog wel meer verschillen...
    Nog een groot verschil: Schipper Ronny moet wel eens bukken om een brug onderdoor te gaan :wink: en Bas komt zelden bruggen tegen!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Ronny, bedankt voor de mooie foto!
    Heel veel succes op de duwboot Herkules IX!
    Image Hosted by ImageShack.us
    http://www.aquaron.tk/


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    28-10-2009
    groetjes van de ex buurman
    Hoi Maria,
    Leuk stukje, ik ben een keer vergeten te bukken, maar dat was 25 jaar geleden.
    Gr Ronnie

    28-10-2009 om 17:12 geschreven door Ronnie


    27-10-2009
    bruggen?
    Euh, staan de zeemannen niet hele dagen op een brug? En slapen ze er niet altijd onder?
    En wat de verdiensten betreft: dat is natuurlijk voor een binnenvaartschipeigenaar erg afhankelijk van de opdrachten. Maar medewerkers verdienen beter? Ga ik snel aan Bas vertellen! (de mijne dan he?)

    27-10-2009 om 13:12 geschreven door gaby


    LEUK!!!!!
    Hey Maria, leuk hoor dat stukje over Ron ze zitten trouwens op de duwboten met 6 man bemanning  , maar dat is altijd nog veeeel minder dan bij Bas aan boord. Misschien kan je dat nog aanpassen voordat Ronnie het leest, hahahahahahaha
    Morgen komt-ie lekker weer naar huis!
    Poetsze meid!
    Liefs, San

    27-10-2009 om 10:41 geschreven door sandra




    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs