Het doel van een onderzoek is, dat je ná het onderzoek meer weet dan ervóór. De discussie over zinnigheid van een bepaald onderzoek is soms zinloos. Als ik lees, welke onderzoeken gedaan worden, vraag ik me af of er geld voor uitgetrokken moet worden. Daarover zullen de meningen uiteenlopen. De conclusies die getrokken worden, zijn niet altijd zuiver. Vaak zit er een soort van reclame achter de -als feit- gebrachte uitkomst. Zo werd het onderstaande onderzoek uitgevoerd door een datingsite voor schuine schaatsers (eventueel in spé). Komt er wat positiefs uit, dan is het blijkbaar beter om het te doen. Enige manier van bewijsvoering is er niet bij, in het bedoelde onderzoek, want de mensen zijn niet op creatief gevoel getoetst vóórdat ze vreemdgingen. Ik kan me echter wel voorstellen, dat de conclusie van de creativiteitverhogende factor bij vreemdgaan gevoerd wordt, want je moet toch allemaal verzinnen èn onthouden op welke manier je je er weer uit hebt gered. Voor je gevoel, zul je dus wel creativer zijn.
De zeevaart heeft als eeuwenoud vooroordeel, dat trouweloosheid aan de orde van de dag is. Ik weet uit mijn 23 jarige ervaring als zeemansvrouw, dat de tijd hiervoor in de haven veel te beperkt is geworden. Een nieuw onderzoek waard: komt vreemdgaan meer voor bij walmensen dan bij zeemensen?
Gelezen op www.nu.nl Vreemdgaan stumuleert creativiteit Amsterdam
 Het leeuwendeel van de mensen dat vreemdgaat vindt dat hun buitenechtelijke activiteiten leiden tot een groter gevoel van creativiteit. Maar liefst 82 procent maakt notie van dit neveneffect. Dat is gebleken uit onderzoek van Second Love, een datingsite voor mensen met de behoefte om vreemd te gaan, onder 1200 leden. Driekwart van deze groep (70 procent) heeft ervaring met het rijden van de scheve schaats.
De populairste reden voor de ontrouw, is het willen uit proberen van (geheime) fantasieën. Een tweede reden is voor de mannen dat de seks in hun huidige relatie niet meer is wat het was, versus vrouwen die gebrek aan aandacht ervaren in hun huidige relatie.
|