Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    adverteren
    www.bloggen.be/adverte
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    05-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuit Curaçao
    In Curaçao woont een botenliefhebber die ik ken. Als Bas die kant op is, dan kan ik hem vragen of hij een fotootje wil schieten en meestal lukt dat dan wel. Die foto's krijg ik dan weer via de mail naar mijn adres gestuurd. Een wonderlijke contactmogelijkheid geeft de e-mail! Mensen die je zonder dit kastje nooit tegengekomen was, kunnen gewoon communiceren.
    Nu wordt het zelfs nóg frapanter: de botenliefhebber op Curaçao mailde mij een foto van Bas in Kaapstad! Hij had die ook weer via een nieuwskrantje gekregen!

    Ik had Bas vandaag aan de telefoon en hij zei al, dat deze foto gemaakt was door A. Noorland.
    Bedankt heren!!

    05-03-2010 om 16:51 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vast station
    Vandaag komt de London in (ja, de regelmatige lezer weet het al): Kaapstad. Zuid-Afrika zit in de laatste weken van de zomer en het weer op zee was slecht. Ze arriveren dan ook met een dag vertraging. Een zeesleper kan prima door slecht weer (veel wind en hoge golven), maar als ze aan het slepen zijn, komt er bij een 'verkeerde' golf zoveel extra ton op de sleepdraad te staan, dat hij zou kunnen knappen. Het enige wat je dan kunt doen, is langzamer gaan varen. De sleepdraad komt dan met een grotere boog onder water en daardoor heb je een stuk speling meer.
    Klappen van 150-160 ton zijn risicovol.
    In ieder geval is het weer (even) opgeklaard en lopen ze op dit moment de haven binnen.
    Eigenlijk zijn ze bijna een pont met grote vracht, alleen is het water een beetje aan de brede kant.



    In ieder geval weten ze de weg!

    04-03-2010 om 07:08 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen van vandaag
    Gisteren schreef ik, dat de partijen in Dalfsen niet veel van elkaar verschilden met hun doelstellingen. Dat is vandaag natuurlijk nog steeds zo.
    Waar de partijen zich wel in onderscheiden, zijn de raadsleden! In de gemeenteraadsverkiezingen vind ik de persoonlijke stem veel belangrijker dan in de landelijke politiek.
    Nu heb ik een buur(t)man en in hem heb ik het volste vertrouwen. Echt een man van 'niet zeuren, wat gedaan moet worden, moet worden gedaan en ook graag een beetje snel'. Heerlijk, zo'n mentaliteit! Daar kom je verder mee.
    Deze buurman staat voor iedereen klaar. Een praatje hier, een helpende hand daar. Als zeemansvrouw heb ik echt wel eens iets, wat ik niet zelf kan en Bas is niet in staat om even, of bijvoorbeeld in het weekend, het klusje te klaren. Vol vertrouwen kan ik deze buurman altijd vragen of hij me helpt! Ik wens voor iedereen zo'n buurman!
    Deze buurman probeert als raadslid bij 'GemeenteBelangen' te komen en van mij krijgt hij mijn stem! Als we namelijk zulke mensen in de politiek krijgen, dan komen we ergens!
    Ik heb ook Bas' toestemming om op hem te gaan stemmen!


    Gerard, ik wens je heel veel succes en heel veel voorkeurstemmen vandaag!

    03-03-2010 om 08:13 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen
    Op dit moment staat in Nederland alles in het teken van de Gemeenteraadsverkiezingen. Landelijke partijen doen hun best om kiezers er vooral van te overtuigen, dat ze op hun moeten stemmen. Het feit, dat het kabinet onlangs gevallen is en daarvoor binnenkort gestemd moet worden, doet ook nog een flinke duit in het overtuigingszakje.Ik vind dat hoogst vermakelijk. Alsof de landelijke problematiek zomaar gekopieerd kan worden op de gemeentes! Waar het in de landelijke partijen over gaat, raakt maar zijdelings de plaatselijke problemen. Gemeentebelastingen worden bijvoorbeeld door de gemeentes bepaald. Zelfs de verhogingen daarop, daar heeft de landelijke politiek alleen maar over te zeggen, dat het gemiddeld binnen de perken moet blijven. Zaken als de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning), samenwerkingsverbanden en bezuinigingen zijn in mijn ogen zo specifiek, dat daar beter bij de gemeenteraadsverkiezingen naar gekeken kan worden.

    Heel vermakelijk: ik las in de krant, dat in Dalfsen alle partijen het met elkaar eens zijn. Als dàt niet opmerkelijk is? Misschien toch nog een stap naar de landelijke politiek, zodat er gewerkt kan worden in plaats van geruzied? De zwevende kiezer heeft het wel moeilijk in Dalfsen!

    Bij Bas aan boord is het veel gemakkelijker: hij is de baas........

    02-03-2010 om 10:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oliekoekendom...
    Eerder heb ik geschreven, dat ik van plan ben om een nieuwe klamboe te maken. Het rekensommetje is heel eenvoudig:
    4x L x B+ het 'plafond'
    Wat kan daar mis gaan, zou je denken. Nou, bij mij kan dat. Ik moest boven mijn hoofd meten en dat valt natuurlijk niet mee. Nu hebben we een gewoon lit-jumeaux bed dus de baldakijn die Bas gemaakt heeft, heeft een behoorlijke afmeting. Dacht ik slim te zijn en eerst 50 cm af te meten, zodat ik de rest in één keer kon meten. Zo gezegd, zo gedaan.
    Het 'plafond' is het meeste werk, dus dat ging ik als eerste doen. Toen het helemaal klaar was, bedacht ik pas, dat 131cm wel heel kort was!! Was ik de 50 centimeter die ik als eerste had gemeten volledig vergeten erbij op te tellen....
    En dat met mijn cijfertjes-tic!!!!! Hoe is het mogelijk?!!Nu moet ik weer opnieuw beginnen.....

    24-02-2010 om 09:40 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samen met 4 mannen in bed....
    Wat is dit nou voor een titel? Maar als u het onderstaande filmpje bekijkt, snapt iedereen het!
    (het duurt maar 1 minuut....)

    Voor als het niet te zien is, kijk dan via Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=e-UF-h1K4rM

    23-02-2010 om 16:57 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kampioen!
    Onze dochter badmintont. En dat doet ze goed. Het hele J1 team doet het goed: het is wederom regiokampioen geworden!
    Aankomend jaar gaat ze in een hoger niveau spelen, tot 19 jaar. Dan wordt het weer wat spannender, want op deze manier hebben ze iedere keer de eerste plaats. Dan zouden we straks nog een heuze prijzenkast moeten gaan bouwen!
    Ze traint tegenwoordig ook mee met de senioren en daardoor wordt het spel nog beter. Als Bas thuis is, ga ik soms mee, als hij niet thuis is ga ik vrijwel altijd mee. Het is leuk om de wedstrijden te zien en meestal komt men een stel tellers tekort en kan dat mooi aangevuld worden op deze manier.

    21-02-2010 om 12:32 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het kabinet is niet meer
     

    Het eerste wat ik 's morgens doe als ik de keuken binnenkom, is de radio aan. Heerlijk, muziek horen en dan langzaamaan de dag beginnen!
    Vanmorgen was het echter andere koek: alles over het kabinet, dat vanmorgen gevallen is. De al maanden aanwezige onenigheid tussen CDA en PvdA over Uruzgan escaleerde deze week. Vicepremier en PvdA-leider Wouter Bos meldde dat de PvdA-ministers definitief een streep door Uruzgan wilde halen. Dat was tegen het zere been van het CDA dat de optie nog serieus wilde onderzoeken, zoals eerder in het kabinet was afgesproken. Zo lag er nog een voorstel om de troepen (als compromis) naar een andere provincie te sturen.
    Als leek vind ik, dat dit kabinet zich geprofileerd heeft als een ruziënde groep mensen, zonder beslissingen te nemen. Het ene debat volgde het andere stukje kamervragen op om vervolgens weer een partijtje te gaan vechten over een volgende kwestie. De grote vraag is nu: wat komt ervoor in de plaats? Voor de Nederlandse economie is deze situatie gewoon slecht. Het duurt een half jaar voordat er (weer) geregeerd wordt!
    Wat heb je nu aan zo'n tijdverlies?

    20-02-2010 om 08:53 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    19-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een volgend hoofdstuk
    Via de sleepvaart heb ik wat contacten met anderen met dezelfde interesse. Eén ervan is Jan Vennik. Hij plaatste het onderstaande artikel op de hyves:  http://sleepvaart.hyves.nl/   (bedankt Jan!)
    Het is het volgende hoofdstuk in de soap Smit-Boskalis. Eigenlijk al eentje die ik voorspeld heb..... Ik ben benieuwd of en hoeveel ontslagen hier gaan vallen en hoe lang het 'niet-uitéénhaal-gebod'  geldt....


    Hoger bod Boskalis op Smit
    Met een hoger bod op maritiem dienstverlener Smit Internationale lijkt baggeraar Boskalis het laatste verzet tegen zijn overnameplannen gebroken te hebben. Twee commissarissen van Smit blijven tegen, maar daar staan drie voorstemmers tegenover. Grootaandeelhouder Fairplay van Smit houdt zich op de vlakte, maar kan met een belang van circa 10% in Smit de overname niet blokkeren. Boskalis doet zijn bod immers al gestand als het 75% van de aandelen krijgt aangemeld. Boskalis maakte het nieuwe bod maandag bekend. In november vorig jaar had de baggeraar een prijs van euro 60 per aandeel Smit in gedachten, ofwel euro 1,07 mrd. Dat bod op de aandelen Smit was inclusief het dividend dat aandeelhouders nog zouden ontvangen over 2009. In het nieuwe bod krijgen de aandeelhouders van Smit het dividend van euro 2,75 per aandeel van hun bedrijf nog wel uitgekeerd, waardoor het bod van Boskalis feitelijk neerkomt op euro 62,75 per aandeel. Op maandag sloot het aandeel Smit op euro 61,82.
    Begin december wees Boskalis een hoger bod op Smit nog resoluut af, ondanks het feit dat de koers van laatstgenoemde toen al boven de aanvankelijke prijs noteerde. 'We betalen euro 60 per aandeel en that's it', zei oud-Rabobank-voorzitter Bert Heemskerk als voorzitter van de raad van commissarissen van Boskalis destijds.Volgens een woordvoerder van de baggeraar is nu toch tot een hoger bod besloten, omdat de datum waarop de aandeelhouders van Smit anders hun dividend uitgekeerd zouden krijgen steeds dichterbij komt. 'We vinden het redelijker dit dividend mee te nemen.'Boskalis heeft via de beurs al een belang van 26% in Smit gekocht, terwijl Smits grootaandeelhouders Janivo en Delta Lloyd achter het bod staan. Daarmee weet de baggeraar zich al verzekerd van 44% van de aandelen in Smit.De woordvoerder van Boskalis zegt dat de baggeraar met alle grootaandeelhouders van Smit gesproken heeft. 'Wij
    hebben een goed gevoel dat de stukken tegen deze prijs worden aangeboden.' De laatste grote brok aandelen is in handen van Fairplay uit Hamburg. Dit bedrijf zelf weigert commentaar op zijn positie in Smit.In de raad van commissarissen van Smit blijft er weerstand tegen de overnameplannen. De commissarissen Willem Cordia en Eric Dorhout Mees blijven tegen, maar ze worden overstemd door drie voorstanders.De raad van bestuur van Smit beveelt het bod bij de aandeelhouders aan. Volgens topman Ben Vree was het moment dat daarover afgelopen weekend overeenstemming werd bereikt 'best emotioneel en spannend'.Smit heeft zich lange tijd verzet tegen de plannen van Boskalis om het bedrijf over te nemen. Pas nadat Boskalis had beloofd om Smit na de overname niet in stukken te zullen opknippen, kwamen er barsten in het verweer. In november bereikten partijen al een akkoord over de wijze waarop de bedrijven in de toekomst verder samen gaan. Alleen de prijs was toen nog onderwerp van discussie. Smit heeft zich daarbij laten adviseren door RBS.Analisten denken dat niets nu nog een overname in de weg staat. 'Dit is een gelopen zaak', schreef Petercamanalist Bart van den Wijngaard in een reactie. Bron: Het Financieele Dagblad.

    19-02-2010 om 11:31 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar komt die file toch vandaan?
    Er werd bij Bas aan boord geopperd, om in Walvisbaai te gaan bunkeren, omdat het boorplatform daar ook voor stores en onderdelen  moest zijn. Zo zouden ze twee vliegen in één klap hebben en een dag winnen.
    Walvisbaai is een natuurlijke baai in Namibië en heeft een rumoerige geschiedenis:
    Allereerst hadden de Portugezen al in de 15de eeuw de hand gelegd op de natuurlijke baai als plek om de voorraden aan te vullen voordat ze de Kaap konden ronden. Eind van de 18de eeuw, namen de Nederlanders de haven in bezit, eind van de 19de eeuw konden de Engelsen het stokje overnemen. Zo werd het Engels grondgebied in de Duitse kolonie Namibië. In het begin van de 20ste eeuw werd het samengevoegd met de Unie van Zuid-Afrika. Dan wordt in 1990 Namibië zelfstandig, maar blijft Walvisbaai nog Zuid-Afrikaans. Pas in 1994 wordt de haven bij Namibië gevoegd.
    Nu heeft de zeesleper London zware olie nodig als brandstof en dat is niet overal te koop. In Walvisbaai ook niet en men zou de brandstof per vrachtwagen  kunnen brengen......
    Helaas zijn daar 40 vrachtwagens voor nodig. Dus dat gaat niet door.

    18-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    16-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval

    Carnaval is voor mij net zo leuk als Kerstmis!
    Heerlijk even al de spinsels in je hoofd weghalen en een paar dagen feesten.... zucht.
    Dit jaar zit het er echter niet in. Onze dochter heeft géén vakantie, vierde zelfs haar 16 jarige feestje en Bas is net de evenaar over. Niet dat ik het niet in mijn eentje zou kunnen vieren, maar het lukt nu gewoon niet.
    De Carnavalsliedjes heb ik echter vol aanstaan en de slingers en serpentines hangen mooi te wezen in de woonkamer! Heb ik toch een beetje het gevoel.
    In Cuijk is het vandaag 11-kroegentocht. Mijn geboortedorp heeft namelijk 11 kroegen en tijdens de tocht langs deze cafés, moet men minstens één consumptie in iedere kroeg drinken. Het hoeft niet persé bier te zijn. Nu zijn 11 biertjes gemakkelijker te drinken dan 11 bitter lemons, dus bij veruit de meesten is het wel bier. Een stempelkaart vomt het bewijs van de prestatie en na het voltooien van de tocht krijgt men een oorkonde. Er is een heuse wedstrijd, maar je kan ook als amateur meedoen. Van heinde en verre worden de deelnemers met bussen en treinen aangevoerd de laatste jaren. Daardoor is het zo druk, dat er entree wordt gevraagd om deel te nemen aan de kroegentocht. Niet dat daardoor het aantal deelnemers afneemt....
    Eigenlijk is het een beetje te druk aan het worden. Dat is niet erg als het warm weer is, want dan kan iedereen de straat op, maar met de huidige kou is het bijna niet te doen.



     

     

    16-02-2010 om 11:42 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    15-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam open voor publiek
     Eindelijk is het dan zover: het publiek kan eindelijk de Rotterdam bekijken. Ik vind het het mooiste schip dat er bestaat! Een uitje daarnaartoe staat dan ook hoog op mijn verlanglijst... wanneer het zover zal zijn??? Helaas voor mij voorlopig nog niet, maar ooit zal ik er komen!
     


    (gelezen op www.nu.nl)
    Voormalig vlaggenschip open voor publiek ROTTERDAM - Het stoomschip Rotterdam is vanaf maandag voor het publiek toegankelijk. Het voormalige vlaggenschip van de Holland Amerika Lijn moet een belangrijke toeristische attractie worden. Op het schip, afgemeerd in Katendrecht, kan worden gewinkeld, gedineerd en geslapen. Daarnaast is er een theater en kunnen er congressen worden gehouden. Gele ballonnen en vlaggen wijzen in de stad de weg naar het schip. ''This way to De Rotterdam'', luidt de tekst op de ballonnen.

    Vijfduizend fietsen in het centrum van de stad zijn bovendien in de nachtelijke uren voorzien van een geel zadelhoesje met de tekst ''Waar zit je lekkerder? De Rotterdam.'' Geel is de kleur van de bies op het lichtgrijze schip.

    De renovatie van het 228 meter lange stoomschip heeft ruim 240 miljoen euro gekost. Het project was vijf jaar geleden abusievelijk begroot op enige tientallen miljoenen euro's. De renovatie van De Rotterdam heeft in die jaren voor veel hoofdbrekens gezorgd.

    De opening was aanvankelijk voorzien voor de zomer van 2009, maar dat werd uitgesteld. Eigenaar Woonbron, die door de verbouwingskosten in grote problemen raakte, werd tijdelijk onder financieel toezicht geplaatst.

    Het is de bedoeling dat de woningcorporatie haar aandeel in het stoomschip terugbrengt tot 20 procent. Een koper is echter nog niet gevonden.

    15-02-2010 om 08:21 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari, de dag van de Heilige Valentijn. Van oorsprong is het de bedoeling, dat de anonieme liefde de kans kreeg om zich te openbaren. Een meisje schreef dan een brief  aan de jongen, en de jongen gaf een roos aan het meisje.
    Tegenwoordig is het door de middenstand gepromoveerd als een 'geliefdendag' in opvolging van 'moederdag, vaderdag, opa-en-omadag'.
    Normaal doen we er heel weinig aan, maar gisteren kreeg ik van de bloemist een prachtige bos bloemen van mijn echtgenoot.
    (hij heeft van mij een pakje meegekregen dat hij vandaag mag openen en een briefje erbij)
    Toch leuk om elkaar te verrassen!




    Wel grappig, dat Valentijnsdag en Carnaval dit jaar samenvallen! Ben benieuwd hoeveel nieuwe relaties vandaag ontstaan!

    14-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piraterij en de Vereniging Maritiem Gezinskontakt

    Zoals de regelmatige lezer reeds weet, heeft ZeePiraterij grote aandacht van mij. Via de Vereniging Maritiem Gezinskontakt (VMG www.maritiemgezinskontakt.nl), waar ik al jaren lid van ben, kreeg ik het onderstaande stukje. Ik hoop, dat er wat uit gaat komen en houd het natuurlijk bijzonder goed in de gaten. 

    Overleg Zeeroverij in Den Haag

    Afgelopen 4 november zijn de voorzitter van de Vereniging Maritieme Gezinskontakten C. Korstanje en bestuurslid M. Bongenaar samen naar Den Haag gereisd voor een afspraak met afgevaardigden van de ministerie van Verkeer en Waterstaat, Defensie en Buitenlandse Zaken. Hieronder volgt een kort verslag van die bijeenkomst.

    Zeeroverij
    Reden dat wij in juni een brief hebben gestuurd is het toenemend aantal aanvallen van zeerovers in de kustwateren van Somalië, en het gevoel van onmacht vanuit VMG om hiertegen wat te kunnen doen. Conny heeft aan onze leden gevraagd op papier te zetten wat zeeroverij voor hen betekent. Een aantal leden heeft hieraan gehoor gegeven, waardoor er een divers aantal reacties meegenomen kon worden naar Den Haag. 
    Doel
    Doel van deze afspraak was de vereniging bekend te maken bij de ministerie. Verder wil (het bestuur van) VMG graag van informatie voorzien worden over acties vanuit de overheid tegen zeeroverij, internationale samenwerking op dit gebied, en actuele situaties.
    Aandacht
    Vanuit de overheid is er uitgebreid aandacht voor het thema piraterij. Er is een ‘taskforce’ opgericht om vanuit alle ministeries (naast bovengenoemde ook Binnenlandse zaken en Justitie) gericht actie te kunnen ondernemen. Het ministerie van Defensie geeft de acties tegen piraterij op dit moment, na de situatie in Afghanistan, de hoogte prioriteit.
    Ook al lijkt het door alle ambtelijke taal en diplomatieke problemen niet altijd zo te zijn; de menselijke kant, zeg maar de aandacht
    voor de zeeman/vrouw die ermee te maken heeft, wordt zeker niet uit het oog verloren. Naast alle protocollen voor schepen,
    bedoeld om piraten het zo lastig mogelijk te maken, heeft de overheid ook een uitgebreid draaiboek opgesteld om
    Nederlandse zeelieden te helpen die met piraterij te maken krijgen, en ook nazorg te verlenen aan hen die slachtoffer
    hiervan zijn geworden. Hieraan is in het verleden te weinig aandacht besteed.
    Media
    Voor ons is het niet altijd duidelijk wat de overheid werkelijk tegen piraten doet. Media-aandacht worden al gauw sensatie-verhalen, die gezinsleden van zeevarenden alleen nog meer gevoelens van onmacht geven. De verhalen van onze leden, waarin deze onmacht soms ook duidelijk terug te lezen is, hebben wij aangeboden. Onze gesprekspartners geven aan dat alle actie die de overheid neemt tegen piraterij natuurlijk ‘nooit genoeg’ is voor zeevarenden en hun familie, die er (in)direct mee te maken hebben. In samenwerking met rederijen, IMO, Nautilus, maar ook op internationaal vlak in Europa en daarbuiten, wordt er alles aan gedaan om op een zo realistisch mogelijke manier tegenwicht te bieden aan piraten en deze te bestrijden.

    De heren van de ministeries die wij gesproken hebben willen ons graag op de hoogte houden van de actuele ontwikkelingen, waardoor wij onze leden (mits zij hieraan behoefte hebben) op de hoogte kunnen houden. Ook kunnen wij bij hen terecht voor vragen over dit onderwerp. 

    M. Bongenaar en C. Korstanje

    13-02-2010 om 12:37 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Normaal word ik vóórdat de wekker afloopt, wakker. Dat is fijn, want uit mezelf ontwaken vind ik fijner dan te schrikken van de piep van de wekker.
    Vandaag heb ik me echter verslapen! Dat komt ongeveer één keer in de drie jaar voor. Om 5.45 uur werd ik wakker en dacht nog een uurtje te kunnen gaan slapen. Het duurde even voordat ik weer in slaap kwam en ik heb zelfs overwogen om al op te staan, maar dat was toch wel aan de vroege kant. Kennelijk ben ik weer in slaap gevallen en tot mijn schrik werd ik om 7.38 uur wakker! Mijn wekkertje werkt op een batterij en die was leeg.
    Waarom zijn batterijen leeg tijdens de slaap? Dat moest verboden worden.

    Aan boord hebben ze op de brug een wekker om ervoor te zorgen, dat er niet geslapen wordt. In de nachtwachten wordt die bijgezet. Ieder kwartier gaat allereerst een piep. Dan moet er op een knopje geduwd worden en gaat het volgende kwartier in. Ben je te laat, dan gaat een hardere piep en vervolgens gaat er groot alarm af in de hut van de kapitein en de eerste/tweede stuurman. Die vliegen vervolgens in hun ondergoed naar de brug om te zien waar het gevaar vandaan komt. Als het is omdat de wachtsman in slaap is gevallen, zwaait er wat. Komt het vaker voor, dan verlies je zelfs je baan!

    12-02-2010 om 08:41 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare mensen, die Engelsen
    Een Nieuwe Sport van de Engelsen...
    (Ik heb het filmpje verwijderd, omdat de regelmatige bezoeker het anders steeds hoort bij het bezoeken van deze site...)



    Als ik Duik en Fiets combineer, kom ik toch echt uit bij Dui-ts......

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ligt niet aan Bas
    Vlak voor het vertrek maakte Bas de opmerking: "Nu zul je zien, dat als ik weg ben, het afgelopen is met de sneeuw."
    Nou, als ik nu naar buiten kijk, dan kan ik hem geruststellen: het ligt niet aan hem. Heel even hield het op en heb ik vol goede moed het paadje vrijgemaakt van sneeuw. Prompt komt het met bakken uit de hemel gevallen.... Nu laat ik het paadje zoals het is.
    Sneeuw is wel mooi, maar alleen als je er niet uit hoeft.
    Zolang het niet gaat zoals in de States en we er nog gewoon door kunnen, vind ik het best.

    10-02-2010 om 17:15 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maersk sluit Kantoor Nederland
    Zojuist las ik het bericht, dat Maersk zijn kantoor in Nederland gaat sluiten. De schepen zullen vervolgens vanuit Newcastle en Singapore gemanaged worden. Ingaande vanaf maart dit jaar. De hele operatie zal een aantal maanden in beslag nemen en moet worden genomen vanwege de economische crisis. Er varen te veel containerschepen en er is te weinig aanbod van vracht. Het zal natuurlijk arbeidsplaatsen kosten.
    Wat een rotte situatie voor de werknemers.
    De bedoeling is ook om in ieder geval voorlopig geen Nederlandse bemanning meer aan te nemen, om er zo voor te zorgen, dat deze groep kleiner wordt in het bedrijf. Aangezien de bemanning nu ook niet meer geregeld gaat worden vanuit Nederland, is het aannemelijk, dat Maersk op den duur (lees: binnenkort) stopt met Nederlandse bemanning.

    De maatschappij waar Bas bij vaart (Svitzer Ocean Towage) is een onderdeel van Svitzer en dat is een volle dochter van Maersk, maar hebben niets te maken met de containervaart. Ik ben benieuwd of zij ook wat gaan merken van de enorme reorganisatie binnen Maersk.

    09-02-2010 om 07:53 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boorplatform

    De sleep bestaat deze keer uit de Sedco-709. Het is een boorplatform, dat zelf ook kan manoeuvreren en varen. In technische termen heet dat hij DP heeft. (Dynamically Positioned).
    Om de verbeelding wat te stimuleren, heb ik van dit platform een plaatje gegoogled:




    Het gevaarte is 80 meter breed, 91 meter lang en 34 meter diep.

    Hier thuis ben ik verrassend snel ingeslingerd. Onze dochter is naar school en het 'gewone' leventje is weer begonnen. Voor deze reis heb ik gepland, dat de klamboe die ik vorige reis wilde maken, af komt! We zullen zien.

    08-02-2010 om 09:26 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrek
    Gisteren was het dan eindelijk zover: vertrek naar de London!
    Het was een bijzonder lang verlof, met alle feestdagen en alle verjaardagen thuis. Dat is nog nooit voorgekomen in alle jaren dat Bas nu aan het varen is.
    De weg naar Schiphol was niet aangenaam, want een dikke mist verstoorde het zicht. Op het vliegveld was het gelukkig niet druk en hebben we nog tijd gehad voor een kop koffie. Dat was al een tijdje niet meer voorgekomen en dan geeft het zo'n kater als je gelijk na de bagage-afgifte al vliegensvlug de douane door moet. Onze dochter en ik hebben nog wel gelachen, want natuurlijk moest Bas zijn schoenen weer uitdoen bij het (voor de derde keer!) passeren van het detectiepoortje.

    De reis gaat van Abidjan (Ivoorkust, Afrika) via Nigeria, (waar ze een boorplatform oppikken) via Kaapstad en Mauritius naar Singapore!

    Hij kent voor het grootste gedeelte de weg op zijn duimpje!
    Net kreeg ik het verwachte mailtje, dat hij zojuist veilig aan boord is gekomen. Nu begint de reis voor mij pas echt en natuurlijk zal vanaf nu regelmatig weer een bericht hier te lezen zijn. 

    07-02-2010 om 12:50 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs