Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mijndiamantjes
    www.bloggen.be/mijndia
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waar komt die file toch vandaan?
    Er werd bij Bas aan boord geopperd, om in Walvisbaai te gaan bunkeren, omdat het boorplatform daar ook voor stores en onderdelen  moest zijn. Zo zouden ze twee vliegen in één klap hebben en een dag winnen.
    Walvisbaai is een natuurlijke baai in Namibië en heeft een rumoerige geschiedenis:
    Allereerst hadden de Portugezen al in de 15de eeuw de hand gelegd op de natuurlijke baai als plek om de voorraden aan te vullen voordat ze de Kaap konden ronden. Eind van de 18de eeuw, namen de Nederlanders de haven in bezit, eind van de 19de eeuw konden de Engelsen het stokje overnemen. Zo werd het Engels grondgebied in de Duitse kolonie Namibië. In het begin van de 20ste eeuw werd het samengevoegd met de Unie van Zuid-Afrika. Dan wordt in 1990 Namibië zelfstandig, maar blijft Walvisbaai nog Zuid-Afrikaans. Pas in 1994 wordt de haven bij Namibië gevoegd.
    Nu heeft de zeesleper London zware olie nodig als brandstof en dat is niet overal te koop. In Walvisbaai ook niet en men zou de brandstof per vrachtwagen  kunnen brengen......
    Helaas zijn daar 40 vrachtwagens voor nodig. Dus dat gaat niet door.

    18-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    16-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval

    Carnaval is voor mij net zo leuk als Kerstmis!
    Heerlijk even al de spinsels in je hoofd weghalen en een paar dagen feesten.... zucht.
    Dit jaar zit het er echter niet in. Onze dochter heeft géén vakantie, vierde zelfs haar 16 jarige feestje en Bas is net de evenaar over. Niet dat ik het niet in mijn eentje zou kunnen vieren, maar het lukt nu gewoon niet.
    De Carnavalsliedjes heb ik echter vol aanstaan en de slingers en serpentines hangen mooi te wezen in de woonkamer! Heb ik toch een beetje het gevoel.
    In Cuijk is het vandaag 11-kroegentocht. Mijn geboortedorp heeft namelijk 11 kroegen en tijdens de tocht langs deze cafés, moet men minstens één consumptie in iedere kroeg drinken. Het hoeft niet persé bier te zijn. Nu zijn 11 biertjes gemakkelijker te drinken dan 11 bitter lemons, dus bij veruit de meesten is het wel bier. Een stempelkaart vomt het bewijs van de prestatie en na het voltooien van de tocht krijgt men een oorkonde. Er is een heuse wedstrijd, maar je kan ook als amateur meedoen. Van heinde en verre worden de deelnemers met bussen en treinen aangevoerd de laatste jaren. Daardoor is het zo druk, dat er entree wordt gevraagd om deel te nemen aan de kroegentocht. Niet dat daardoor het aantal deelnemers afneemt....
    Eigenlijk is het een beetje te druk aan het worden. Dat is niet erg als het warm weer is, want dan kan iedereen de straat op, maar met de huidige kou is het bijna niet te doen.



     

     

    16-02-2010 om 11:42 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    15-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam open voor publiek
     Eindelijk is het dan zover: het publiek kan eindelijk de Rotterdam bekijken. Ik vind het het mooiste schip dat er bestaat! Een uitje daarnaartoe staat dan ook hoog op mijn verlanglijst... wanneer het zover zal zijn??? Helaas voor mij voorlopig nog niet, maar ooit zal ik er komen!
     


    (gelezen op www.nu.nl)
    Voormalig vlaggenschip open voor publiek ROTTERDAM - Het stoomschip Rotterdam is vanaf maandag voor het publiek toegankelijk. Het voormalige vlaggenschip van de Holland Amerika Lijn moet een belangrijke toeristische attractie worden. Op het schip, afgemeerd in Katendrecht, kan worden gewinkeld, gedineerd en geslapen. Daarnaast is er een theater en kunnen er congressen worden gehouden. Gele ballonnen en vlaggen wijzen in de stad de weg naar het schip. ''This way to De Rotterdam'', luidt de tekst op de ballonnen.

    Vijfduizend fietsen in het centrum van de stad zijn bovendien in de nachtelijke uren voorzien van een geel zadelhoesje met de tekst ''Waar zit je lekkerder? De Rotterdam.'' Geel is de kleur van de bies op het lichtgrijze schip.

    De renovatie van het 228 meter lange stoomschip heeft ruim 240 miljoen euro gekost. Het project was vijf jaar geleden abusievelijk begroot op enige tientallen miljoenen euro's. De renovatie van De Rotterdam heeft in die jaren voor veel hoofdbrekens gezorgd.

    De opening was aanvankelijk voorzien voor de zomer van 2009, maar dat werd uitgesteld. Eigenaar Woonbron, die door de verbouwingskosten in grote problemen raakte, werd tijdelijk onder financieel toezicht geplaatst.

    Het is de bedoeling dat de woningcorporatie haar aandeel in het stoomschip terugbrengt tot 20 procent. Een koper is echter nog niet gevonden.

    15-02-2010 om 08:21 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari, de dag van de Heilige Valentijn. Van oorsprong is het de bedoeling, dat de anonieme liefde de kans kreeg om zich te openbaren. Een meisje schreef dan een brief  aan de jongen, en de jongen gaf een roos aan het meisje.
    Tegenwoordig is het door de middenstand gepromoveerd als een 'geliefdendag' in opvolging van 'moederdag, vaderdag, opa-en-omadag'.
    Normaal doen we er heel weinig aan, maar gisteren kreeg ik van de bloemist een prachtige bos bloemen van mijn echtgenoot.
    (hij heeft van mij een pakje meegekregen dat hij vandaag mag openen en een briefje erbij)
    Toch leuk om elkaar te verrassen!




    Wel grappig, dat Valentijnsdag en Carnaval dit jaar samenvallen! Ben benieuwd hoeveel nieuwe relaties vandaag ontstaan!

    14-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piraterij en de Vereniging Maritiem Gezinskontakt

    Zoals de regelmatige lezer reeds weet, heeft ZeePiraterij grote aandacht van mij. Via de Vereniging Maritiem Gezinskontakt (VMG www.maritiemgezinskontakt.nl), waar ik al jaren lid van ben, kreeg ik het onderstaande stukje. Ik hoop, dat er wat uit gaat komen en houd het natuurlijk bijzonder goed in de gaten. 

    Overleg Zeeroverij in Den Haag

    Afgelopen 4 november zijn de voorzitter van de Vereniging Maritieme Gezinskontakten C. Korstanje en bestuurslid M. Bongenaar samen naar Den Haag gereisd voor een afspraak met afgevaardigden van de ministerie van Verkeer en Waterstaat, Defensie en Buitenlandse Zaken. Hieronder volgt een kort verslag van die bijeenkomst.

    Zeeroverij
    Reden dat wij in juni een brief hebben gestuurd is het toenemend aantal aanvallen van zeerovers in de kustwateren van Somalië, en het gevoel van onmacht vanuit VMG om hiertegen wat te kunnen doen. Conny heeft aan onze leden gevraagd op papier te zetten wat zeeroverij voor hen betekent. Een aantal leden heeft hieraan gehoor gegeven, waardoor er een divers aantal reacties meegenomen kon worden naar Den Haag. 
    Doel
    Doel van deze afspraak was de vereniging bekend te maken bij de ministerie. Verder wil (het bestuur van) VMG graag van informatie voorzien worden over acties vanuit de overheid tegen zeeroverij, internationale samenwerking op dit gebied, en actuele situaties.
    Aandacht
    Vanuit de overheid is er uitgebreid aandacht voor het thema piraterij. Er is een ‘taskforce’ opgericht om vanuit alle ministeries (naast bovengenoemde ook Binnenlandse zaken en Justitie) gericht actie te kunnen ondernemen. Het ministerie van Defensie geeft de acties tegen piraterij op dit moment, na de situatie in Afghanistan, de hoogte prioriteit.
    Ook al lijkt het door alle ambtelijke taal en diplomatieke problemen niet altijd zo te zijn; de menselijke kant, zeg maar de aandacht
    voor de zeeman/vrouw die ermee te maken heeft, wordt zeker niet uit het oog verloren. Naast alle protocollen voor schepen,
    bedoeld om piraten het zo lastig mogelijk te maken, heeft de overheid ook een uitgebreid draaiboek opgesteld om
    Nederlandse zeelieden te helpen die met piraterij te maken krijgen, en ook nazorg te verlenen aan hen die slachtoffer
    hiervan zijn geworden. Hieraan is in het verleden te weinig aandacht besteed.
    Media
    Voor ons is het niet altijd duidelijk wat de overheid werkelijk tegen piraten doet. Media-aandacht worden al gauw sensatie-verhalen, die gezinsleden van zeevarenden alleen nog meer gevoelens van onmacht geven. De verhalen van onze leden, waarin deze onmacht soms ook duidelijk terug te lezen is, hebben wij aangeboden. Onze gesprekspartners geven aan dat alle actie die de overheid neemt tegen piraterij natuurlijk ‘nooit genoeg’ is voor zeevarenden en hun familie, die er (in)direct mee te maken hebben. In samenwerking met rederijen, IMO, Nautilus, maar ook op internationaal vlak in Europa en daarbuiten, wordt er alles aan gedaan om op een zo realistisch mogelijke manier tegenwicht te bieden aan piraten en deze te bestrijden.

    De heren van de ministeries die wij gesproken hebben willen ons graag op de hoogte houden van de actuele ontwikkelingen, waardoor wij onze leden (mits zij hieraan behoefte hebben) op de hoogte kunnen houden. Ook kunnen wij bij hen terecht voor vragen over dit onderwerp. 

    M. Bongenaar en C. Korstanje

    13-02-2010 om 12:37 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Normaal word ik vóórdat de wekker afloopt, wakker. Dat is fijn, want uit mezelf ontwaken vind ik fijner dan te schrikken van de piep van de wekker.
    Vandaag heb ik me echter verslapen! Dat komt ongeveer één keer in de drie jaar voor. Om 5.45 uur werd ik wakker en dacht nog een uurtje te kunnen gaan slapen. Het duurde even voordat ik weer in slaap kwam en ik heb zelfs overwogen om al op te staan, maar dat was toch wel aan de vroege kant. Kennelijk ben ik weer in slaap gevallen en tot mijn schrik werd ik om 7.38 uur wakker! Mijn wekkertje werkt op een batterij en die was leeg.
    Waarom zijn batterijen leeg tijdens de slaap? Dat moest verboden worden.

    Aan boord hebben ze op de brug een wekker om ervoor te zorgen, dat er niet geslapen wordt. In de nachtwachten wordt die bijgezet. Ieder kwartier gaat allereerst een piep. Dan moet er op een knopje geduwd worden en gaat het volgende kwartier in. Ben je te laat, dan gaat een hardere piep en vervolgens gaat er groot alarm af in de hut van de kapitein en de eerste/tweede stuurman. Die vliegen vervolgens in hun ondergoed naar de brug om te zien waar het gevaar vandaan komt. Als het is omdat de wachtsman in slaap is gevallen, zwaait er wat. Komt het vaker voor, dan verlies je zelfs je baan!

    12-02-2010 om 08:41 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare mensen, die Engelsen
    Een Nieuwe Sport van de Engelsen...
    (Ik heb het filmpje verwijderd, omdat de regelmatige bezoeker het anders steeds hoort bij het bezoeken van deze site...)



    Als ik Duik en Fiets combineer, kom ik toch echt uit bij Dui-ts......

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ligt niet aan Bas
    Vlak voor het vertrek maakte Bas de opmerking: "Nu zul je zien, dat als ik weg ben, het afgelopen is met de sneeuw."
    Nou, als ik nu naar buiten kijk, dan kan ik hem geruststellen: het ligt niet aan hem. Heel even hield het op en heb ik vol goede moed het paadje vrijgemaakt van sneeuw. Prompt komt het met bakken uit de hemel gevallen.... Nu laat ik het paadje zoals het is.
    Sneeuw is wel mooi, maar alleen als je er niet uit hoeft.
    Zolang het niet gaat zoals in de States en we er nog gewoon door kunnen, vind ik het best.

    10-02-2010 om 17:15 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maersk sluit Kantoor Nederland
    Zojuist las ik het bericht, dat Maersk zijn kantoor in Nederland gaat sluiten. De schepen zullen vervolgens vanuit Newcastle en Singapore gemanaged worden. Ingaande vanaf maart dit jaar. De hele operatie zal een aantal maanden in beslag nemen en moet worden genomen vanwege de economische crisis. Er varen te veel containerschepen en er is te weinig aanbod van vracht. Het zal natuurlijk arbeidsplaatsen kosten.
    Wat een rotte situatie voor de werknemers.
    De bedoeling is ook om in ieder geval voorlopig geen Nederlandse bemanning meer aan te nemen, om er zo voor te zorgen, dat deze groep kleiner wordt in het bedrijf. Aangezien de bemanning nu ook niet meer geregeld gaat worden vanuit Nederland, is het aannemelijk, dat Maersk op den duur (lees: binnenkort) stopt met Nederlandse bemanning.

    De maatschappij waar Bas bij vaart (Svitzer Ocean Towage) is een onderdeel van Svitzer en dat is een volle dochter van Maersk, maar hebben niets te maken met de containervaart. Ik ben benieuwd of zij ook wat gaan merken van de enorme reorganisatie binnen Maersk.

    09-02-2010 om 07:53 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boorplatform

    De sleep bestaat deze keer uit de Sedco-709. Het is een boorplatform, dat zelf ook kan manoeuvreren en varen. In technische termen heet dat hij DP heeft. (Dynamically Positioned).
    Om de verbeelding wat te stimuleren, heb ik van dit platform een plaatje gegoogled:




    Het gevaarte is 80 meter breed, 91 meter lang en 34 meter diep.

    Hier thuis ben ik verrassend snel ingeslingerd. Onze dochter is naar school en het 'gewone' leventje is weer begonnen. Voor deze reis heb ik gepland, dat de klamboe die ik vorige reis wilde maken, af komt! We zullen zien.

    08-02-2010 om 09:26 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrek
    Gisteren was het dan eindelijk zover: vertrek naar de London!
    Het was een bijzonder lang verlof, met alle feestdagen en alle verjaardagen thuis. Dat is nog nooit voorgekomen in alle jaren dat Bas nu aan het varen is.
    De weg naar Schiphol was niet aangenaam, want een dikke mist verstoorde het zicht. Op het vliegveld was het gelukkig niet druk en hebben we nog tijd gehad voor een kop koffie. Dat was al een tijdje niet meer voorgekomen en dan geeft het zo'n kater als je gelijk na de bagage-afgifte al vliegensvlug de douane door moet. Onze dochter en ik hebben nog wel gelachen, want natuurlijk moest Bas zijn schoenen weer uitdoen bij het (voor de derde keer!) passeren van het detectiepoortje.

    De reis gaat van Abidjan (Ivoorkust, Afrika) via Nigeria, (waar ze een boorplatform oppikken) via Kaapstad en Mauritius naar Singapore!

    Hij kent voor het grootste gedeelte de weg op zijn duimpje!
    Net kreeg ik het verwachte mailtje, dat hij zojuist veilig aan boord is gekomen. Nu begint de reis voor mij pas echt en natuurlijk zal vanaf nu regelmatig weer een bericht hier te lezen zijn. 

    07-02-2010 om 12:50 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verandering van plannen
    Schreef ik eergisteren, dat Bas gepland staat voor de 18de, is dat vandaag alweer veranderd:
    Bas gaat niet naar de 'Rotterdam' en daarom ook niet naar Qindao, maar hij staat nu gepland voor de 'London' die assistentie verleent aan een boot met ernstige brandschade in Curaçao.
    K. Bustraan heeft ons een tijdje terug al foto's gestuurd. (Je kunt niet zien, dat dit schip zo'n zware brand heeft gehad. Door explosies binnen in het schip zijn er negen bemanningsleden om het leven gekomen.) Wat erg voor hun familieleden en vrienden.

    K. Bustraan: bedankt voor deze mooie foto vanuit Curaçao!

    De vertrekdatum is uitgesteld naar begin februari!
    Omdat er nu dus meer tijd is, om nog wat aan te pakken is hij meteen bezig gegaan met het verleggen van de kabels voor een nieuwe TV. Die van ons is nu 17 jaar oud en gaat regelmatig om onduidelijke redenen zomaar uit....
    Onder de grond is hij een echte kabellegger!
    De kabellegger Acergy Discovery 1531, gekregen van Sir Andro http://blog.seniorennet.be/boelwerf
    Met dank!

    15-01-2010 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van het verlof is in zicht
    Zo langzamerhand loopt het verlof op zijn einde.
    Een druk verlof was het. Je kunt niet anders verwachten als de maand december er middenin valt. Deze maand is voor onze familie echt de 'verjaardagsmaand'. Maar liefst 9 verjaardagen binnen de direkte kring ...
    Voor uitbreiding van de familie is het verboden in december jarig te zijn!

    Bas staat gepland voor vertrek op de 18de januari. Het wachten is op de havenbinnenkomst van de Rotterdam. Zij is op weg naar Qindao (China).
    Binnenkort volgt er meer!


    12-01-2010 om 10:58 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (4)
    24-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fijne feestdagen
    Voor iedereen,
    op zee of thuis:
    Image Hosted by ImageShack.us

    24-12-2009 om 22:57 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    11-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Water aan dek
    Het onderstaande filmpje kreeg ik via Bas van K. Pronk jr.
    Als er heel veel water aan dek komt, dan is het gewicht zoveel, dat het schip achterover weg kan zinken om vervolgens om te slaan.
    Gevaarlijk dus!
    Kees, bedankt!

    11-12-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (6)
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.twee weken ruim voorbij
     
    Image Hosted by ImageShack.us

    Het verlof vliegt voorbij! Twee weken zijn al ruim achter de rug. Het is weer eens razend druk bij deze familie, maar de aankomende tijd is het iets rustiger. De planning was om heerlijk met ons tweeën in de hobbykamer te gaan knutselen (surprises moeten gemaakt worden, want die Lieve Goede Sint is weer in het land), maar het lot heeft anders beslist, want ik heb het papiertje van mijn echtgenoot uit de hoed gehaald.
    Dit jaar geen boot als surprise, maar wat het wel wordt, komt later met een foto aan bod, want je weet nooit of die man van mij hierop zit te neuzen. Tot die tijd, zit ik dus alleen in de hobbykamer en zit Bas ergens anders.

    Voor iedereen: veel plezier met de eventuele voorbereidingen!

    21-11-2009 om 22:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smit en Boskalis vervolg
    Het is er dus toch van gekomen.
    Schreef ik in het najaar van vorig jaar, dat Boskalis bezig was met een (eventueel vijandige) overname van Smit en in maart van dit jaar, over de positieve gedachtes van Smit over een samenwerkingsverband met Boskalis, is het nu zover, dat die samenwerking een feit is geworden.
    Het kan wel raar lopen in het bedrijfsleven.
    Of de medewerkers er blij mee zijn, weet ik niet.
    De aandelen zijn gestegen sinds oktober!
    Alsof ik er verstand van heb, maar voorspelbaar is het wel...

    15-11-2009 om 11:17 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag
    Gisteren verjaarde ik van 40 naar 41 jaar! We hebben er een heerlijke dag van gemaakt! Alleen al het feit, dat Bas er deze keer bij was, was al bijzonder, want dat komt gemiddeld maar 1 x in de 6 jaar voor! Het geeft toch wel iets heel speciaals aan zo'n feestdag.
    Ik ben erg verwend en in de watten gelegd met cadeau's, telefoontjes, kaarten, gezelligheid, visite en lekkers. We zijn zelfs gaan uit eten!
    Dit jaar begint fantastisch!
    En  door heel veel mensen! Bedankt!

    09-11-2009 om 09:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorspelbaar
    Vrouwen zijn zo voorspelbaar.
    Tenminste: zeemansvrouwen zijn voorspelbaar. Eigenlijk moet ik zeggen: ikzelf ben voorspelbaar!
    De afgelopen nacht was onrustig. Spanning, hoe heerlijk ook, zorgt nu eenmaal niet voor een ontspannen nacht; net als alle andere nachten vlak voordat Bas thuis komt van een reis.
    Gisteren heb ik besteed aan het poetsen van het huisje; zoals alle laatste dagen voordat Bas thuis komt van een reis.
    De kapper is bezocht; net als zo vaak vlak voordat Bas klaar is met de reis. De was is gestreken en opgeborgen; zoals altijd.
    Nog allerlei kleine klusjes gevonden om te doen; dat is ook al niet anders als Bas thuis zal komen.

    Kortom: ik ben een gemakkelijke vrouw! Hahahahaha!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Ik wens mijn lezers een fijne tijd. Wederom hartelijk dank voor het lezen en ook voor het reageren op mijn stukjes in deze reis.
    Ik hoop u allen weer terug te 'zien' als Bas weer de zee op gaat. Het kan zijn, dat dat vóór de Kerst is, maar met evenveel kans, ná de feestdagen.
    Tot die tijd zal hier maar sporadisch een berichtje verschijnen. Zoals altijd......

    05-11-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van deze reis

    Het is zover: het einde van deze reis.
    Bas kwam gisteravond in Kaapstad aan en vanavond stapt hij op het vliegtuig naar huis.
    De "De Zhou" heeft de sleepdraden weer over genomen en is alweer hard op weg naar het Noorden voor de tweede helft van de reis.
    (ze varen zo hard mogelijk om bij de storm uit de buurt te komen. De London moet er straks wel doorheen. Daar zit niets anders op, maar het gaat dan zonder sleep, dus dan kan die boot aardig wat hebben. Gelukkig is Bas dan allang hoog en droog thuis!)

    Ik vond het wel aardig, om de reis op een gedeelte van de wereldkaart af te beelden. Dan is het idee van de afstand helder.
    De kaart die ik gebruikt heb, is de kaart waarop de piratenaanvallen van 2009 tot-nu-toe, bijgehouden wordt.
    Het blijft een groot probleem.


    Image Hosted by ImageShack.us

    04-11-2009 om 07:34 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs