Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wilfried1
    www.bloggen.be/wilfrie
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.twee weken ruim voorbij
     
    Image Hosted by ImageShack.us

    Het verlof vliegt voorbij! Twee weken zijn al ruim achter de rug. Het is weer eens razend druk bij deze familie, maar de aankomende tijd is het iets rustiger. De planning was om heerlijk met ons tweeën in de hobbykamer te gaan knutselen (surprises moeten gemaakt worden, want die Lieve Goede Sint is weer in het land), maar het lot heeft anders beslist, want ik heb het papiertje van mijn echtgenoot uit de hoed gehaald.
    Dit jaar geen boot als surprise, maar wat het wel wordt, komt later met een foto aan bod, want je weet nooit of die man van mij hierop zit te neuzen. Tot die tijd, zit ik dus alleen in de hobbykamer en zit Bas ergens anders.

    Voor iedereen: veel plezier met de eventuele voorbereidingen!

    21-11-2009 om 22:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smit en Boskalis vervolg
    Het is er dus toch van gekomen.
    Schreef ik in het najaar van vorig jaar, dat Boskalis bezig was met een (eventueel vijandige) overname van Smit en in maart van dit jaar, over de positieve gedachtes van Smit over een samenwerkingsverband met Boskalis, is het nu zover, dat die samenwerking een feit is geworden.
    Het kan wel raar lopen in het bedrijfsleven.
    Of de medewerkers er blij mee zijn, weet ik niet.
    De aandelen zijn gestegen sinds oktober!
    Alsof ik er verstand van heb, maar voorspelbaar is het wel...

    15-11-2009 om 11:17 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag
    Gisteren verjaarde ik van 40 naar 41 jaar! We hebben er een heerlijke dag van gemaakt! Alleen al het feit, dat Bas er deze keer bij was, was al bijzonder, want dat komt gemiddeld maar 1 x in de 6 jaar voor! Het geeft toch wel iets heel speciaals aan zo'n feestdag.
    Ik ben erg verwend en in de watten gelegd met cadeau's, telefoontjes, kaarten, gezelligheid, visite en lekkers. We zijn zelfs gaan uit eten!
    Dit jaar begint fantastisch!
    En  door heel veel mensen! Bedankt!

    09-11-2009 om 09:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorspelbaar
    Vrouwen zijn zo voorspelbaar.
    Tenminste: zeemansvrouwen zijn voorspelbaar. Eigenlijk moet ik zeggen: ikzelf ben voorspelbaar!
    De afgelopen nacht was onrustig. Spanning, hoe heerlijk ook, zorgt nu eenmaal niet voor een ontspannen nacht; net als alle andere nachten vlak voordat Bas thuis komt van een reis.
    Gisteren heb ik besteed aan het poetsen van het huisje; zoals alle laatste dagen voordat Bas thuis komt van een reis.
    De kapper is bezocht; net als zo vaak vlak voordat Bas klaar is met de reis. De was is gestreken en opgeborgen; zoals altijd.
    Nog allerlei kleine klusjes gevonden om te doen; dat is ook al niet anders als Bas thuis zal komen.

    Kortom: ik ben een gemakkelijke vrouw! Hahahahaha!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Ik wens mijn lezers een fijne tijd. Wederom hartelijk dank voor het lezen en ook voor het reageren op mijn stukjes in deze reis.
    Ik hoop u allen weer terug te 'zien' als Bas weer de zee op gaat. Het kan zijn, dat dat vóór de Kerst is, maar met evenveel kans, ná de feestdagen.
    Tot die tijd zal hier maar sporadisch een berichtje verschijnen. Zoals altijd......

    05-11-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van deze reis

    Het is zover: het einde van deze reis.
    Bas kwam gisteravond in Kaapstad aan en vanavond stapt hij op het vliegtuig naar huis.
    De "De Zhou" heeft de sleepdraden weer over genomen en is alweer hard op weg naar het Noorden voor de tweede helft van de reis.
    (ze varen zo hard mogelijk om bij de storm uit de buurt te komen. De London moet er straks wel doorheen. Daar zit niets anders op, maar het gaat dan zonder sleep, dus dan kan die boot aardig wat hebben. Gelukkig is Bas dan allang hoog en droog thuis!)

    Ik vond het wel aardig, om de reis op een gedeelte van de wereldkaart af te beelden. Dan is het idee van de afstand helder.
    De kaart die ik gebruikt heb, is de kaart waarop de piratenaanvallen van 2009 tot-nu-toe, bijgehouden wordt.
    Het blijft een groot probleem.


    Image Hosted by ImageShack.us

    04-11-2009 om 07:34 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    03-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joepie, telefoon!
     
    Image Hosted by ImageShack.us

    Bas heeft mij zojuist blij gemaakt met een telefoontje vanaf de haven van Kaapstad! Hij ligt dus binnen. Altijd heerlijk om elkaars stem te kunnen horen. Deze keer hebben we 17 minuten gesproken, want het hoeft natuurlijk niet wéér financieel zo uit de klauwen te lopen, anders kan hij meteen bijtekenen.

    03-11-2009 om 22:58 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze Zee
       

    03-11-2009 om 07:30 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto impressie van de reis
      London meets:
     

    02-11-2009 om 09:19 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    01-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weersverwachting
    Deze weersverwachting is niet zo goed. En dat is een understatement!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Nu maar hopen, dat de storm misgepeild wordt, want anders geeft de De Zhou de sleepdraad morgen niet over. Daarvoor moeten de golven toch wat meewerken. Nader informatie volgt.

    01-11-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaartje
    Aangezien Bas niet al te vaak in een haven komt tijdens een reis, krijg ik maar zelden post.
    Gisteren was het echter wel zover: een kaartje uit Mauritius! De voorkant komt met gemak door de censuur.
    Image Hosted by ImageShack.us

    31-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    30-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereidingen
    Hier zijn de  voorbereidingen voor het aankomend verlof in volle gang. Afspraak bij de kapper staat, het oud papier is weggebracht en het huisje krijgt een poetsbeurt.
    Handig als je je aan de planning kunt houden.
    Als puber had ik het inzicht, dat je dan meer voor elkaar kunt krijgen, nog niet. Gelukkig is het blijkbaar 'normaal puberaal gedrag' volgens het boek van Eveline Crone: het puberende brein. Over de ontwikkeling van de hersenen in de unieke periode van de adolescentie. Uitgeverij Bert Bakker, Paperback, 200 p. | ISBN: 9789035132696 | € 17,95.
    Image Hosted by ImageShack.us
    Mijn conclusie: ben ik daar even net zo normaal als mijn dochter, maar met een totaal ander resultaat!

    30-10-2009 om 10:55 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeemonster
    Leven in deze tijd in Europese gebieden, heeft zijn voordelen! Voor de meesten onder ons geldt: onderdak, je natje en je droogje, onderwijs, geen bijzondere vijanden,  behoorlijke gezondheidszorg.
    Natuurlijk kan er hier en daar het nodige verbeterd worden, maar zo voor de vuist weg, hebben we weinig te klagen.
    150 miljoen jaar geleden, was het beslist anders. Er leefden zulke indrukwekkende en gevaarlijke dieren, dat het alleen al gevaarlijk was om je in het water te begeven.
    Het bewijs is gevonden in Dorset U.K. in de vorm van een 150 miljoen jaar oude schedel van een gigantisch "sea monster", een zogenaamde pliosaurus.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Je zou er een nachtmerrie van krijgen.
    Dan denk ik voor het slapen gaan maar liever aan een konijntje of een schildpad ....

    28-10-2009 om 07:37 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    27-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Past precies
    Mijn voormalige buurman vaart in de binnenvaart.
    Er is nogal wat verschil in beide takken van de transportsector.
    Natuurlijk zijn de hoofdregels hetzelfde: kom zo snel en veilig mogelijk van A naar B en verkeer van rechts (stuurboord) heeft voorrang.
    Het verschil zit in: 
          -het aantal bemanningsleden: zeeslepers varen met 15 bemanningsleden en op de binnenvaart zit meestal een man of 4 à 5 en soms
                                                 wel 6. (bedankt Sandra!)
          -Doordat er in de zeevaart meer tijd tussen de havens zit, is het daar (meestal) rustiger varen. In de havens heeft men het wel druk.
          -aflossingsmogelijkheden: in de zeescheepvaart is men afhankelijk van het arriveren in een haven, de binnenvaart kan op verschillende   
                                                 plaatsen de boot even langs de kant leggen.
          -vaartijden: in de zeescheepvaart is een normaal reis/verlofschema drie maanden aan boord/1,5 maanden thuis; de binnenvaart lost
                                                 iedere week af of iedere twee weken en het verlof duurt even lang als de reis
          -De binnenvaart is beter betaald.
          -Communiceren met het thuisfront is wat gemakkelijker op de binnenvaart dan op de zeevaart, want een mobiele telefoon heeft bijna altijd
                                                 bereik.
          -Volgens mij moet je in de binnenvaart intensiever varen/opletten. De kant is in ieder geval altijd in de buurt en om uit te wijken, is er minder
                                                 plaats.
    Misschien zijn er nog wel meer verschillen...
    Nog een groot verschil: Schipper Ronny moet wel eens bukken om een brug onderdoor te gaan  en Bas komt zelden bruggen tegen!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Ronny, bedankt voor de mooie foto!
    Heel veel succes op de duwboot Herkules IX!
    Image Hosted by ImageShack.us
    http://www.aquaron.tk/

    27-10-2009 om 12:59 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuiskomst?
    Hoe het nu lijkt, zal Bas op 6 november aanstaaande al thuis kunnen komen! Spannend!!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Tjonge, dat wordt met een sneltrein hier door het huis heen! Er zijn altijd van die klussen die ik klaar wil hebben voordat hij thuis komt. Dan hoef ik daar niet achteraan in de eerste tijd van het verlof. Het is een tic van heel veel zeemansvrouwen en voor mij zorgt het voor een overgang van het leven 'alleen' naar het leven 'samen'.

    26-10-2009 om 09:23 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderzoeken en conclusies
    Het doel van een onderzoek is, dat je ná het onderzoek meer weet dan ervóór. De discussie over zinnigheid van een bepaald onderzoek is soms zinloos. Als ik lees, welke onderzoeken gedaan worden, vraag ik me af of er geld voor uitgetrokken moet worden. Daarover zullen de meningen uiteenlopen.
    De conclusies die getrokken worden, zijn niet altijd zuiver.
    Vaak zit er een soort van reclame achter de -als feit- gebrachte uitkomst.
    Zo werd het onderstaande onderzoek uitgevoerd door een datingsite voor schuine schaatsers (eventueel in spé). Komt er wat positiefs uit, dan is het blijkbaar beter om het te doen.
    Enige manier van bewijsvoering is er niet bij, in het bedoelde onderzoek, want de mensen zijn niet op creatief gevoel getoetst vóórdat ze vreemdgingen.
    Ik kan me echter wel voorstellen, dat de conclusie van de creativiteitverhogende factor bij vreemdgaan gevoerd wordt, want je moet toch allemaal verzinnen èn onthouden op welke manier je je er weer uit hebt gered. Voor je gevoel, zul je dus wel creativer zijn. 

    De zeevaart heeft als eeuwenoud vooroordeel, dat trouweloosheid aan de orde van de dag is. Ik weet uit mijn 23 jarige ervaring als zeemansvrouw, dat de tijd hiervoor in de haven veel te beperkt is geworden.
    Een nieuw onderzoek waard: komt vreemdgaan meer voor bij walmensen dan bij zeemensen?

    Gelezen op www.nu.nl
    Vreemdgaan stumuleert creativiteit
    Amsterdam
    Image Hosted by ImageShack.us
    Het leeuwendeel van de mensen dat vreemdgaat vindt dat hun buitenechtelijke activiteiten leiden tot een groter gevoel van creativiteit. Maar liefst 82 procent maakt notie van dit neveneffect. Dat is gebleken uit onderzoek van Second Love, een datingsite voor mensen met de behoefte om vreemd te gaan, onder 1200 leden. Driekwart van deze groep (70 procent) heeft ervaring met het rijden van de scheve schaats.

    De populairste reden voor de ontrouw, is het willen uit proberen van (geheime) fantasieën. Een tweede reden is voor de mannen dat de seks in hun huidige relatie niet meer is wat het was, versus vrouwen die gebrek aan aandacht ervaren in hun huidige relatie.

    26-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noord-Oostpolder
    Vandaag gaan we met onze groep Harderwijk-Zwolle van de Vereniging voor Maritiem Gezinskontakt de Noordoostpolder in.
    De polder viel officieel droog op 9 september 1942, dus middenin de Tweede Wereldoorlog.
    De polder werd al snel een toevluchtsoord voor onderduikers, omdat de arbeiders daar waren vrijgesteld van het verplichte werk voor de Duitsers (zogenaamde Arbeitseinsatz). De afkorting NOP (van NoordOostPolder) stond ook voor "Nederlands Onderduikers Paradijs".
    In totaal zouden er circa twintigduizend personen ondergedoken zijn geweest gedurende deze oorlogsjaren.
    Tot op de dag van vandaag zijn er nog twee wegen terug te vinden in de polder, die aan de onderduikers herinneren:
    de Onderduikersweg en het Onderduikerspad.
    Ik ben benieuwd of we ze zullen ontdekken!
    Image Hosted by ImageShack.us

    25-10-2009 om 07:54 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    24-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op tijd naar bed
    Het is nu 23.03 uur en als u nu naar bed gaat, kunt u lang slapen! De klok wordt vannacht namelijk één uur teruggezet. Zo hebben we de zomertijd weer helemaal achter ons gelaten dit jaar.
    Een lange nacht noemt men aan boord een 'boeren nacht'. Geen idee waar dat vandaan komt, want volgens mij slaapt deze beroepsgroep niet lang.
    Als Bas van Singapore naar Kaapstad vaart, gaat hij door een stuk of 7 tijdzones. De tijd in een bepaalde tijdzone wordt aangegeven als het tijdverschil van de zone met GMT (Greenwich Mean Time). Het was  voornamelijk de spoorwegmaatschappij, die belang had bij een uniforme tijd in een land. Pas in 1940 werd onze 'huidige' tijd ingevoerd door de Duitsers. Het is GMT+1.
    Wanneer de sleper een tijdzone passeert, wordt het uur verrekend tussen de wachten. Anders zou 1 wachtsman een heel uur langer moeten werken (van West naar Oost natuurlijk één uur korter) en dat is niet eerlijk. Ieder krijgt er dus 20 minuten bij of af.
    Ik heb het gevoel, dat hij dichterbij is naarmate de tijd meer gelijk gaat lopen met ons hier. Onzin natuurlijk, want Zuid-Afrika is nog steeds ver weg. In ieder geval gaat hij nu een uur verder weg van hier.
    Image Hosted by ImageShack.us

    24-10-2009 om 23:20 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stuivertje wisselen
    Tijdens de reparatie aan de boortoren, konden de zeeslepers in Mauritius naar binnen om brandstof in te slaan (=bunkeren). Ze losten elkaar af, want er moest telkens één schip in de buurt blijven van de toren voor het geval er calamiteiten waren. Dan kan het dus zijn, dat de één de ander fotografeert!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Als je bedenkt, dat de zeeslepers van de waterlijn tot aan de brug een hoogte hebben van een flat van 5 verdiepingen, dan kun je je de grootte van de sleep een beetje voorstellen.

    24-10-2009 om 09:28 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.virus

    Een virus is een vreemd ding. Het leeft niet. Men kan het het beste voorstellen als een ballonnetje, gevuld met erfelijk materiaal, gewapend met een harpoen die gelancheerd wordt als de tril-, en hechthaartjes beroerd worden. 
    Image Hosted by ImageShack.us
     Als die penetratie goed verlopen is, kan het erfelijk materiaal zich in de gastheer begeven. Het kan zich vervolgens "voortplanten" en er is sprake van een virusinfectie. Het lichaam reageert daarop. Er ontstaat een echte minioorlog met als doelstelling, het virus te verslaan. Betreft het een influenzavirus, dan noemt men die strijd: griep.
    Hier thuis is het deze week oorlog. Het hele scala van kenmerken passeert de revue: Koorts, hoofdpijn, keelpijn, hoesten, niezen, spierpijn, zware verkoudheid en geen eetlust. Monique en ik zijn wel flink aan het opknappen, maar dit is natuurlijk niet de manier om de herfstvakantie te vieren.
    Gelukkig is Bas niet thuis, anders had ik helemaal gebaald van het tijdsverlies. Een nadeel is wel, dat er toch wel wat boodschappen gehaald moesten worden (zo was het brood voor de hondjes op) en dat is dan gewoon een werkje voor de zeemansvrouw.  

    23-10-2009 om 08:36 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wateroverlast bij de marine

    (gelezen op www.defensie.nl )
    Wateroverlast aan boord Hr. Ms. Tromp

    22 oktober 2009, 14.09 uur

    Hr. Ms. Tromp (archieffoto) - Foto: ministerie van DefensieAan boord van het fregat Hr. Ms. Tromp heeft gistermiddag een koppeling van een brandblusleiding het begeven. Hierdoor stroomde bluswater in de naastgelegen ruimtes. Door vakkundig optreden van de bemanning van het luchtverdedigings- en commandofregat was de situatie snel onder controle.
    Door de zware weersomstandigheden kon de waterkering het water niet tegenhouden, nadat de koppeling het begaf. Hierdoor kregen ook omliggende verblijven met overlast te kampen en ontstond er kortsluiting in 2 ruimtes.

    Training

    De bemanning van marineschepen traint met grote regelmaat brand- en averijbestrijding. Hierdoor kreeg de bemanning deze situatie snel onder controle. De schade bleef beperkt en de Hr. Ms. Tromp kon haar reis naar Nederland onverminderd voortzetten.

    Noot van mij: morgen komt dit schip na een oefening voor de amerikaanse oostkust aan in Den Helder. Volgens mij hebben die mannen (vrouwen) gewoon schoon-schip willen maken zonder de emmers daarvoor te sjouwen! Het is in ieder geval wel efficiënt, hoewel die kortsluiting natuurlijk minder fijn was.
    Zonder gekheid: maar goed dat dit een waterkoppeling was. Bij de Waker leidde het springen van een brandstofkoppeling tot een hevige brand....

    22-10-2009 om 22:03 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs