Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    handbal
    www.bloggen.be/handbal
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keltische astrologie

    Astrologie, de één hecht er waarde aan, de ander ziet het als vermaak. Zelf behoor ik tot de laatste groep mensen. Hoe vaak ik de ware al tegen ben moeten komen, terwijl mijn man op zee zat......
    Nu ontdekte ik de Keltische astrologie: Keltische astrologie had alles met de natuur te maken. Bomen spelen in bepaalde tijd van het jaar een grotere rol, als ze bloeien of vruchten dragen. De Kelten brachten geboortedata en bomen met elkaar in verband en schreven zo bepaalde karaktereigenschappen aan mensen toe.

    Echtgenoot:
    VIJGENBOOM (De Gevoeligheid) -
    Erg sterk, eigenzinnig, onafhankelijk, laat geen tegenstrijdigheden toe in argumenten, houdt van het leven, zijn familie, kinderen en dieren, een beetje een sociale vlinder, goed gevoel voor humor, houdt van ledigheid en luiheid, is van een praktische aard en intelligent.
    (Noot van mij: de Gevoeligheid is niet echt een kenmerk van hem en de 'sociale vlinder' kan ik niet plaatsen als zeeman.)

    Dochter:
    CIPRES (De Trouw) -
    Sterk, gespierd, plooibaar, neemt wat het leven te bieden heeft, tevreden, optimistisch, verlangt naar geld en waardering, haat eenzaamheid, gepassioneerde minnaar/minares die niet snel tevreden is, trouw, heetgebakerd, weerbarstig, schoolmeesterachtig, zorgeloos.
    (Noot van mij: klopt aardig, voor zover ik het kan beoordelen, is alleen niet zorgeloos, maar dat kan ook de pubertijd zijn)

    Ikzelf:
    (WAL)NOTENBOOM
    (DE Passie) -

    Meedogenloos, vreemd en vol met contrasten, vaak egoïstisch, agressief, nobel, brede horizon, onverwachte reacties, spontaan, ongelimiteerde ambitie, niet flexibel, moeilijke en ongewone partner, niet altijd geliefd maar vaak bewonderd, ingenieuze strateeg, erg jaloers en gepassioneerd, maakt geen compromissen.
    (Walnoot van mij: oeps! )

    05-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 oktober dierendag
     Image Hosted by ImageShack.us
    Dierendag wordt vandaag voor de 79ste keer gevierd. Het is een internationale dag voor aandacht voor het dier.
    Ik vroeg me af, waarom het nu juist op deze datum gevierd wordt. Volgens de artikelen die ik erover kan vinden, komt het, doordat het de sterfdag is van de Heilige Franciscus van Assisi, de pater die zich afzonderde van rijkdom en zorgde voor de armen onder ons. Hij predikte voor de dieren, omdat hij het opgeblazen menselijk gedrag in combinatie met de vergaarzucht verafschuwde. De dieren waren simpel van geest.
    Ik heb het als kind een mooi verhaal gevonden en zag Franciscus als de ware kluizenaar.
    Aan boord zijn er geen dieren (behalve meelmijt en heel soms kakkerlakken. Ratten zijn er gelukkig niet op de zeeslepers!  ). Vroeger had men wel een scheepskat of een vogel, maar met de huidige douanevoorschriften is dat een heel gedoe. Soms mag een hele bemanning niet de wal op, omdat er een kat aan boord is en men bang is voor het overbrengen van ziektes.

    04-10-2009 om 12:21 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (4)
    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onvoorzien
    Mensen vragen wel eens aan mij, waarom het zeemansleven nu zo onregelmatig is. Een logische vraag, want een schip moet toch gewoon van A naar B, dat is een vaststaand aantal kilometers en met een min of meer voorspelbare snelheid, kan de reisduur erg gemakkelijk uitgerekend worden.
    Máár:
    Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden: het weer is niet te lang vantevoren te voorspellen, de stroming wijkt wel eens af, er zijn soms onvoorziene omstandigheden die een reis langer of korter maken en natuurlijk is de aflossing niet mogelijk als ze niet in een haven zijn.

    Op dit moment gaat Bas met zijn sleep TERUG naar Mauritius, want de boortoren verliest bouten en moeren! (het is een spiksplinternieuw platform... .) Men durft een ronding van de Kaap niet aan in deze omstandigheden en het zal hersteld moeten worden voordat er ongelukken gebeuren! Het kan een oponthoud opleveren van 10 dagen! Daar gaat de hele planning......
    Image Hosted by ImageShack.us
    (dit is natuurlijk een door mij bewerkte foto)

    Image Hosted by ImageShack.us

    03-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fysiotroos

    Ik kan boos worden over de huidige discussie over het eventueel door moeten werken na je 65ste. De scheepvaart leent zich (net als meer beroepen) niet voor het doorwerken. Niet dat het absoluut niet mogelijk is, maar het is maar een enkeling, die na zijn (huidige) pensioengerechtigde leeftijd nog vollop kan varen.
    Tot twee jaar geleden, was het varend beroep zelfs aangemerkt tot één van de zogenaamde 'slijtende beroepen'. Hierdoor kon de zeeman met 57 met pensioen. Aangezien onze regering de term 'slijtend' heeft laten vervallen, moet de zeeman in één klap doorvaren tot hij 65 wordt en nu zelfs (als de heren/dames het eindelijk eens kunnen worden) tot hij 67 wordt!
    Oké, ik snap best, dat ons sociale stelsel in de toekomst niet meer op te brengen is en dat er wat moet gebeuren. Ik snap ook, dat dat voelbaar zal worden in onze portemonnaie.
    Wat ik niet snap: mijn echtgenoot betaalde al 22 jaar aan het pensioenfonds met het plan, om met 57 met pensioen te kunnen. Vervolgens wordt de pensioenleeftijd omhoog gebracht en moet Bas ook nog het pensioenfonds met hetzelfde bedrag doorbetalen in de jaren ná zijn 57ste! Er kwam ook geen verlaging van de huidige premie 
    Kortom: hij krijgt nog geen pensioen met 57 uitbetaald, sterker nog: hij moet nog betalen! Dubbel voordeel dus voor het fonds!
    Als nu de leeftijd nog omhoog wordt gebracht, wordt dit verschil nog groter!

    De pensioenfondsen varen er wel bij: zij hebben in één klap hun achterstand op de indexering (door slechte beleggingen, dus slecht werk) weggewerkt!

    Dat de rederijen niet op hun achterste benen gaan staan, begrijp ik helemaal niet, want die zitten straks met een groep oudere werknemers, waarvan de kans toch groter is, dat ze naar bijvoorbeeld de fysiotherapeut moeten en daardoor lange tijd niet kunnen gaan varen!
    Komt er soms functie extra aan boord: Fysiotroos?


    Image Hosted by ImageShack.us

    02-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee zeemannen
    Deze foto kreeg ik toegestuurd! Ik wil hem u niet onthouden...
    Je kunt wel zien, wie er het meeste werkt, de kapitein staat rechts, de 1e stuurman links op de foto.  
    Harm, bedankt! (alwéér)
    Image Hosted by ImageShack.us

    01-10-2009 om 16:19 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SMS
     
    Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us 
    Heerlijk om midden in de reis een sms-je te krijgen!
    Bas is op dit moment 3 km van Mauritius af en ligt naast de De Zhou. Doordat ze zo vlakbij zijn, is er ontvangst via de mobiel. Dus gauw even een sms-je over en weer. ("bedankt voor de marsen" en "ik hou ook van jou". )
    Het is wel jammer, dat hij net als op29 april j.l. niet het eiland zelf aan doet. (zie eerder in dit blog). Hij kan er nu alleen naar kijken. 
    We moeten er maar eens een keer heen als er genoeg geld gespaard is!
    Voorlopig is dat niet, want we hadden hier een telefoonrekening van € 276,07 (inclusief BTW) voor één gesprek van 34 minuten tussen ons via de satelliet! Wat een bedrag!!
    Dus voorlopig bellen we maar even niet, anders houd ik weer een stukje maand over na de gage.....

    01-10-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurgeweld
    Waarschijnlijk herinnert iedereen zich de tsunami van december 2004. Een golf verwoestte kustgebieden van Indonesië tot aan Afrika en meer dan 300.000 mensen kwamen om het leven en miljoenen verloren hun huis.
    Gisteren heeft een tsunami als gevolg van een aardbeving zeker aan 53 mensen het leven gekost in Polyponesië (ten Oosten van Australië en ontdekt door Dhr. Roggeveen van de WIC) en mogelijk loopt het aantal slachtoffers nog op.
    De kracht van het water is enorm groot en dan zie je toch weer de kwetsbaarheid van de mens. Het enige dat men kan doen om aan het natuurgeweld te ontkomen, is vluchten.
    Image Hosted by ImageShack.us

    30-09-2009 om 08:45 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen
     
    Image Hosted by ImageShack.us

    Morgen is het Grote-Ontmoetings-Dag voor de London. Dan komt namelijk de De Zhou erbij om het rig onder Kaap Goede Hoop door te gaan slepen. De towmaster (=extra kapitein voor o.a. de communicatie met de London) van de De Zhou heeft de Mars-verrassing van mij bij zich. Natuurlijk heeft hij via het praatje tussen de boten laten vallen, dat hij een verrassing voor Bas bij zich heeft. Dat is om de spanning wat te verhogen, denk ik. De volgende keer laat ik mezelf opsturen, want ik heb wel zin in een reisje.... dat zou ook wel een verrassing zijn voor Bas. (waar hij misschien niet op zit te wachten .)

    29-09-2009 om 12:46 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Admiraal
    Al zappend over het wereldwijde net, kwam ik een stukje van Toon Hermans tegen:

    29-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 jaar geleden

    Het is vandaag 15 jaar geleden, dat de veerboot Estonia zonk op weg naar Stockholm.
    Image Hosted by ImageShack.us
    137 mensen werden gered. 852 mensen kwamen om.
    De meeste slachtoffers vielen door onderkoeling op open zee of in de reddingsvlotten of door verdrinking in het schip; omdat het schip zo snel ten onder ging hadden zij geen tijd uit het schip te vluchten.
    Het is opmerkelijk, dat de NAVO net een grootscheepse oefening hield m.b.t. het zoeken en redden van mensen. Ze hadden reddingshelicopters bij zich en waren op een afstand van 1 uur vliegen. Helaas hebben ze de MAYDAY niet gehoord, omdat hun radio's afgestemd waren om externe berichten te blokkeren tijdens deze oefening. 

    Het was de grootste Europese naoorlogse scheepsramp.

    28-09-2009 om 08:36 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
      Lukt het niet, probeer het dan via het originele adres: www.bloggen.be/verhalenvaneenzeemansvrouw!

    28-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet te geloven
      Image Hosted by ImageShack.us

    Een welgepaste vervelende krachtterm zou hier op zijn plaats zijn: de mannetjes schildpad is wéér ontsnapt uit mijn tuin! In twee maanden tijd, twee keer. We dachten het gat de vorige keer gevonden te hebben, maar nu blijkt, dat hij op een andere manier de tuin uit kan....
    Briefjes om mensen aan te moedigen om mee te zoeken, zijn weer gedrukt en vanmorgen heb ik alweer anderhalf uur gezocht....
    Wat is dat toch met die mannen van mij, die lopen continu weg. Ik zou ze aan de ketting moeten leggen.

    27-09-2009 om 09:36 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The perfect Storm
    Een film kijken is leuk! Of het nu in de bioscoop is, of lekker thuis, dat maakt me niet zoveel uit. Het voordeel van een slecht geheugen is, dat je je meerdere malen kunt vermaken met films die je al gezien hebt. Onze dochter is helemaal gek op films en zou het liefst een abonnement op de bioscoop hebben. Bovendien worden de acteurs en actrices volledig nageplozen en kijkt ze ook naar de manier van opnemen. Allemaal dingen, waar mijn interesses niet naar uitgaan. Ik wil gewoon vermaakt worden met de bewegende beelden.
    Er zijn films die ik liever niet zie. De Titanic is er zo een, maar de Perfect Storm doet daar niet voor onder.
    Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
    Gisteravond was ik nog even aan het zappen voor het naar bed gaan en kwam aan het begin van een film met George Clooney... het duurde even voordat ik in de gaten had, dat het over de Perfect Storm ging, want aan het "begin" is het een rustig kabbelende film.....
    Die heb ik na anderhalf uur kijken uitgezet.... en onrustig geslapen.
    Sufferd

    26-09-2009 om 08:33 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    25-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.César Manrique
    Gisteren had de 'London' eindelijk een dagje zonder harde wind en 5 meter hoge golven. De bemanning was ook aardig toe aan wat rust, want met het slingeren van het schip, is slapen niet zo gemakkelijk. Om niet uit de kooi te vallen, stopt men vaak een reddingsvest onder de matras, zodat men klem tegen het 'schot' aan blijft liggen.
    Vandaag is de sterfdag van C. Manrique. Hij was kunstenaar. Schilderen en sculpturen maken waren zijn passies.
    Aangezien hij opgroeide op het eiland Lanzarote, werd de wind een belangrijk fenomeen in zijn beelden. Op Lanzarote en op Tenerife zijn verschilllende van zijn kunstwerken te bewonderen. Ooit hoop ik ze in het echt te zien!

    25-09-2009 om 08:54 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder water
    Over een week komt Bas in de buurt van Mauritius en daar komt De Zhou erbij om samen te gaan slepen.
    Het is een beetje komkommertijd op het blog, de reis gaat gewoon rustig zijn gangetje op de grote plas. Daarom dit leuke liedje! 

    Darling, it's better, down where it's wetter, take it from me!
    ....somebody's gotta nails that girl's fins to the floor...
    (dit denkt Bas ook wel eens... )

    24-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.typen
    De jeugd kent ze niet meer: de typmachine, maar om kosten te voorkomen, heeft men dus een kast rond de computer uitgevonden:

    22-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10.000ste bezoeker?
    Tjonge, vandaag, morgen of overmorgen komt de 10.000ste bezoeker langs volgens de teller!
    Natuurlijk is een aantal van deze bezoekers op het conto van mijzelf te schrijven. Laten we dit aantal ruim nemen en stellen dat dat de helft is, dan blijft er nòg 5.000 als getal staan.
    Ik zou er nog van gaan blozen!
    Wie zou het getal rond maken?

    Van het zeevarende front geen nieuws. Ze varen gewoon hun gangetje van ongeveer 5 knopen (dat is 10 km/uur), met een temperatuur van rond de 24*C. en een golfhoogte van 2 meter.
    Helaas komt het zeetje nog steeds schuin op de koers, dus het slingeren is nog niet voorbij. Het slaappatroon van de bemanning wordt al een hele tijd verstoord.Image Hosted by ImageShack.us

    21-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elbe

    De sleepboot de ELBE arriveerde vrijdagmiddag 18 september 2009, na een dokbeurt, weer in de haven van Maassluis

    Image Hosted by ImageShack.us
    (foto: Jan Oosterboer, bedankt Jan!)

    Ze heeft een boegschroef gekregen, een vernieuwde schroefas en een intensieve schilderbeurt gedurende de drie weken dat ze in dok lag in Pernis.
    Voor het eerst sinds 1967 is ze weer in het originele kleurenschema van Smit geverfd. Ook is de verschansing hersteld en voorzien van 1200 klinknagels.
    Met haar 4500 paardekrachten was de Elbe net iets sterker dan de toenmalige Zwarte Zee (III) het vlaggenschip van de rederij L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst, gevestigd te Rotterdam. De Elbe was tot 1963 de grootste sleper en representatief voor de Nederlandse sleepvaart van die tijd.
    Op 1 januari 2002 is de voormalige zeesleepboot Elbe eigendom geworden van het Havenmuseum te Rotterdam
    Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
                              Op de heenweg naar de dokking                                                    Weer opgemaakt thuis in Maassluis

    De restauratie van de Elbe is wel een bijzonder verhaal, want ze is tot twee keer toe gezonken! Waren de restaurateurs net begonnen met het herstel van de sleper, kreeg ze op 30 juli 2004 een aanvaring met de Fairpartner toen de trossen braken bij het proefdraaien van de motor. Na herstel van de huid, zonk ze echter op 27 oktober 2004 door onbekende oorzaak nòg een keer.
    De Elbe heeft in februari 2005 een vaste ligplaats gekregen aan de Govert van Wijnkade in de buitenhaven van Maassluis, waar zij geheel wordt opgeknapt en verder wordt gerestaureerd door een groep van 60 vrijwilligers.
    De Elbe is een leeftijdsgenote van het stoomschip "Rotterdam" (na de zeeslepers het mooiste schip op aarde) en is na de functie van zeesleper, loodsboot geweest in 1976 en actieschip van Greenpeace.
    Het is de bedoeling, dat de Elbe in 2010 als museumschip van 59 meter lang, met passagiers door het Rotterdamse havengebied gaat varen.

    Volgens kenners is de Elbe (quote) "een voorbeeld uit een tijd dat het zeemanschap nog avontuurlijk was met alle voor- en nadelen van dien. Het verleden is voorbij, maar zeker waard om deels behouden te blijven als monument uit de tijd dat Nederlands zeemanschap nog echt een ambacht was en werd uitgeoefend werden door mannen die vele maanden van huis waren, gewoon omdat zij op die manier hun dagelijks brood verdienden."(einde quote) 

    Noot van mij: mijn echtgenoot is het vast niet eens met de stelling, dat het varen nu niet meer avontuurlijk is! Hij verdient er in ieder geval sowieso zijn dagelijks brood mee. Gelukkig is hij meestal niet langer dan drie/vier maanden aan het stuk weg, dat is wel veel beter dan in het verleden van de scheepvaart.

    20-09-2009 om 10:01 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vrouw
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Even vooraf: Als een sleep met meerdere slepers gesleept wordt, is het belangrijk, dat ze goed uit elkaar blijven. De sleep zorgt er namelijk voor, dat de schepen als het ware naar elkaar toe getrokken worden. Er af en toe dwalen je gedachten af...


    Daar in de verte zie ik je lopen,

    Je kijkt me al aan.

    O wat heb ik lang op je komst zitten hopen,

    Jij, vrouw van mijn dromen, zal eindelijk voor me staan.

     

    Ik weet wat we dadelijk gaan doen

    Mijn wangen krijgen al een rode kleur.

    En dadelijk, o, weer die eerste zoen

    En vooral niet te vergeten, jouw heerlijke geur.

     

    Ja, dit wordt de avond van mijn dromen,

    Alles laat je toe, je zal je niet verzetten

    Maar helaas zal daar niets van terecht komen

    ……….

    Want men roept, dat ik beter op de afstand moet letten.

    Bas

    19-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    18-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koffie drinken
    Vandaag gaat de groep zeemansgezinnen die aangesloten is bij de Vereniging Maritiem Gezinskontakt Harderwijk-Zwolle, koffie drinken en een nieuw lid verwelkomen in Zwolle!
    Hartstikke leuk om elkaar weer te kunnen zien en bij te kletsen. Er hoeft niet eens wat speciaals te zijn; de tijd is altijd te kort. Soms gaan we wel wat met elkaar doen, bijvoorbeeld barbecuen, workshop doen, verjaardagen bezoeken, uit eten, schilderen voor de liefhebber, filmpje bekijken, gewoon buurten enz. enz. 
    Het is deze keer wel onder schooltijd, dus zien de kinderen elkaar niet. De 'grote mensen' zijn in ieder geval de hele ochtend onder de pannen.
    Doordat het allemaal zeevarenden zijn en hun gezinnen, is er een bijzondere klik. Aan een half woord hebben we al genoeg om te begrijpen wat de ander bedoelt en we zitten allemaal (soms zelfs letterlijk) in hetzelfde schuitje.
    Het is bovendien een erg gezellige groep en ik heb er veel zin in!
    Image Hosted by ImageShack.us

    18-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs