Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heiligerita
    www.bloggen.be/heilige
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreuk

    In Nederland kennen we veel spreuken.
    Bijna iedereen kent ze wel: de tegeltjes met de spreuken erop. Een moeilijk woord voor 'spreuk' is een aforisme.
    Volgens Wikipedia is dat een korte, bondige uitspraak, vaak niet meer dan een regel lang. Aforismen zijn vaak grappig, paradoxaal en/of absurd en bevatten vaak een boodschap van wijsheid.
    Ik, als zeemansvrouw, heb er ook een, speciaal voor gezagsvoerders-aan-boord die thuis zijn .

    Image Hosted by ImageShack.us

    Bas zal wel zeggen, dat deze spreuk valt onder "absurd", maar ik vind het natuurlijk wijsheid!

    27-03-2009 om 08:22 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toeval?
     Free Image Hosting at www.ImageShack.usGelooft u in toeval?
    De speelgoedkist was hier al een tijdje klaar. Gelakt en al. Ik had er tegelijkertijd een 10-daagse kist van gemaakt (dat betekent, dat er voor de eerste 10 kraamdagen iedere dag een cadeautje in zit), dus was het toch wel een beetje belangrijk, dat die kist op tijd bij mijn vriend was. Natuurlijk had ik het druk deze week, maar ik wilde het niet uitstellen tot de volgende week.
    Aangezien ik ze niet wilde overvallen en de kist een verrassing moest zijn, heb ik dinsdagochtend de kist bij zijn ouders gebracht. Dan konden zij de kist meenemen als de kleine er was. We hebben gezellig een bakkie gedaan en toen ben ik om 11.50 uur weer aan de 105 km weg terug begonnen. Die kist was in ieder geval op tijd!
    's Avonds belde mijn vriend op: hij was om 12.30 uur papa geworden!
    Nou!

    26-03-2009 om 08:29 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speelgoedkist
    Een vriend van mij is gisteren papa geworden van een zoon! Joepie!!!
    Ik had speciaal voor hun een speelgoedkist geschilderd. Bas had een aantal maanden terug de kist getimmerd. De kist is 50 x 50 x 50cm.
    Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us

    25-03-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Singapore
    Eén van de drie schepen waar Bas op vaart is "De Singapore".
    Ze heeft zojuist een lange reparatietijd in dok achter de rug en is weer klaar om zich in het strijdgewoel van de economische voortgang te begeven! Een elektronische zeekaart (heb ik 10 jaar geleden geopperd, dat dat wel handig zou zijn. Ik wist toen nog niet, dat die al bestond. ) hoort nu ook tot de uitrusting. Ikzelf sta te springen om te zien hoe dit werkt. Wie weet krijg ik nog eens een keer de kans om dat uitgelegd te krijgen van mijn echtgenoot.
    Van de direkteur kreeg ik de onderstaande foto van het totaal gereviseerde, prachtige schip!
    Image Hosted by ImageShack.us

    Een paar foto's ter vergelijking:
    Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
    Spiksplinternieuw                                                                           nog in dok (www.koopvaardij.web-log.nl)

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    24-03-2009 om 21:47 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    23-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfverdediging
    De onderstaande foto laat stootkussens (zogenaamde 'fenders') zien, die vervoerd worden door een duwboot.
    Ik moest erg lachen toen ik deze foto tegenkwam op www.koopvaardij.web-log.nl , want het lijkt zo wel, alsof deze boot zichzelf verdedigt tegen aanvaringen! Tja, je kunt varen of je kunt het niet...
    Image Hosted by ImageShack.us

    23-03-2009 om 08:33 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Assistentie

    De Rotterdam is nu op de hoogte van Port Gentil. Ze wordt geassisteerd door een schip van de franse marine, de Tonnerre. Dit schip is een vrij nieuwe helikoptercarrier, die wordt ingezet voor de bestrijding van het internationale terrorisme. De marine is tegelijkertijd oefeningen aan het doen. De bemanningsleden oefenen het enteren op een varend schip (de sleep) en het zoeken naar piraten. Oefenen kan nooit kwaad!

    Image Hosted by ImageShack.us

    22-03-2009 om 20:45 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opa is jarig!
    Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us

    Vandaag is mijn vader jarig! Dat vieren we natuurlijk!
    Heerlijk om op de eerste dag van de lente jarig te zijn!
    Bas belt altijd op zulke dagen, dus dat is nòg een gelukje!
    Een echt feestweekend wordt het!

    Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us  Image Hosted by ImageShack.us

    21-03-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    20-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boem is ho!

    Amerikaanse marineschepen botsen op elkaar

    Gepubliceerd: vrijdag 20 maart 2009 15:46 UTC (bij de wereldomroep)

    Image Hosted by ImageShack.us
    Manama - In de Straat van Hormuz bij Iran is een Amerikaanse kernonderzeeër op een Amerikaanse marineschip gebotst. Vijftien bemanningsleden van de duikboot zijn gewond geraakt maar de kernonderzeeër zelf is onbeschadigd.

    Het andere marineschip heeft een kapotte olietank. Bijna honderdduizend liter olie lekte de zee in. De Amerikaanse marine zegt dat beide schepen in de regio bezig waren veiligheidsoperaties uit te voeren. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren wordt nog onderzocht.

    "Gelukkig" een ongeluk tussen schepen van hetzelfde land......
    Nu weer zien die olieravage te beperken....

    20-03-2009 om 20:58 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    De ankers zijn gelicht en eindelijk kan er aan de reis begonnen worden! Hehe, een pak van het hart. De tijd schiet niet op als er niet gevaren wordt. Alles verliep voorspoedig. Hopelijk gaat het vervolg van de reis ook zo!
    Het gevaarte ziet er zo uit:
    Image Hosted by ImageShack.us

    19-03-2009 om 08:37 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The mom-song

    Deze kreeg ik van mijn dochter:

    http://www.youtube.com/watch?v=rk5ARg9DBaE



    18-03-2009 om 08:08 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het weer werkt mee! En dan gaan mijn handen jeuken om de tuin in te duiken.
    Gisteren heb ik dus heerlijk buiten gewerkt. Dat zijn de kleine verwennerijen van het leven!
    Bas is geen tuinman. Hij helpt me wel eens, maar ik moet dan wel heel goed omschrijven wat hij moet doen.
    Een keer had hij 'onkruid' verwijderd. De paardenbloemen had hij laten staan, dat waren namelijk zulke mooie bloemen, dat kòn geen onkruid zijn!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Op dit moment heeft de Rotterdam de FPSO vast en is een andere boot van het samenwerkingsverband COESS de ankers aan het loskoppelen. Het idee is, om 1 anker per dag te kunnen verwerken. Aangezien het mobiele platform een stuk of 10 ankers heeft, zijn ze nog wel even bezig. Bas zal blij zijn als het achter de rug is, want helemaal veilig is het daar niet.

    17-03-2009 om 09:28 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beroemde kapitein
    Vandaag is het precies 1 jaar geleden, dat een van de beroemste Kapiteins op 86 jarige leeftijd overleed.
    Ik heb het hier natuurlijk over Kapitein Iglo (alias John Hewer).
    Zijn loopbaan als Kapitein duurde van 1967 tot 1998! 31 jaar kapitein.... Waarschijnlijk bekend bij alle kinderen.
    Visstick is trouwens de enige vissoort die Bas lust.
    Image Hosted by ImageShack.us

    16-03-2009 om 08:22 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeebenen gezocht
    Als het economisch minder goed gaat in Nederland en er meer werkeloosheid ontstaat, komt het beroep van 'Zeeman' weer in de picture. Het grappige vind ik, dat dàn de weegschaal blijkbaar door kan slaan naar de positieve kant van het beroep.
    Op dit moment is men een campagne gestart om de zee weer onder de aandacht van de jeugd te brengen . In klassen van de lagere school worden door vrijwilligers spreekbeurten gehouden om de leerlingen een reëel èn opwindend beeld van het varen te geven.
    Helaas is het voor het middelbaar onderwijs nog een ondergeschoven kindje. Natuurlijk hebben deze leerlingen een andere kijk op een beroep en zijn glorie-verhalen wat minder van invloed, maar zij zijn wel degene die echt (binnenkort) hun loopbaan gaan plannen. Als zij nu ook een reëel beeld voorgeschoteld zouden krijgen, zou er misschien vaker voor de zee worden gekozen.  Noodzaak is wel, dat het goede voorlichting is. Kreten als "Dan zie je nog eens wat van de wereld!" en "Je bent helemaal vrij", zijn niet echt up to date, aangezien de schepen zo kort mogelijk in de haven liggen en meestal op plekken ver van de bewoonde wereld en er gewoon hard gewerkt moet worden.. Dat men een eigen dagindeling heeft aan boord, behoorlijk veel vrijheid, nooit in de file staat, verantwoordelijk is voor veiligheid en een enorm kapitaal onder de kont heeft, zijn betere argumenten.

    Eén van de negatieve kanten is het minder makkelijk lopen van een gezinsleven. Niet iedereen kan met een zeevarende partner samenleven, maar er zitten toch wel veel voordelen aan. Ik noem maar even, dat je zelf bijvoorbeeld je eigen dag kunt indelen, niet alle sociale contacten in een weekend hoeft te plakken, lange tijd samen hebt (Bas is bijvoorbeeld 4 maanden per jaar dag en nacht thuis!) en je meer aan jezelf toekomt dan iemand met een partner aan de wal. 
     
    De tijd dat iemand gemiddeld vaart, is 6 jaar. Dat moet langer worden! Een argument om te stoppen met varen is vaak, dat er kinderen komen. Uit ervaring weet ik, dat dat goed te combineren valt! Natuurlijk komt de opvoeding voor het grootste gedeelte op de schouders van de niet-varende, maar is dat anders met een walbaan? Wat wel belangrijk is, is dat de zeevarende beseft, dat hij-zij niet alle touwtjes in handen kàn houden. 
    Misschien dat er binnenkort een (tijdelijke) kantoorfunctie (toerbeurt?) is, waar zeelieden aanspraak op kunnen maken, als het gezin dat nodig heeft, zodat er bij mindere urgentie weer gevaren zou kunnen worden. Ik denk, dat het hebben van deze mogelijkheid, een bepaald gevoel van zekerheid geeft, die ervoor zorgt, dat men blijft varen.

    Bas vaart al ongeveer 20 jaar en wil pas stoppen met varen als hij met pensioen kan! Ik vind dat een goede zaak!

    15-03-2009 om 13:20 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balkonnetje te huur

    Julia's balkon te huur voor geliefden

    VERONA - Romantici kunnen vanaf volgende maand trouwen op het balkon waar Romeo en Julia elkaar in het verhaal van William Shakespeare de liefde betuigden. De gemeente Verona, waar het verhaal zich afspeelt, rekent duizend euro voor een trouwpartij, meldde de BBC zaterdag.


    Dit stond bij www.nu.nl.
    Verona is een prachtige stad. Een aantal jaren geleden zijn we er geweest en hebben natuurlijk ook het balkonnetje bekeken. Het is piepklein en ligt op een binnenplaatsje midden in het centrum. De toegang naar het balkon gaat via een klein tunneltje waar allemaal liefdesbriefjes in verschillende talen opgehangen zijn!
    Of het nu zo handig is, om dit balkon voor je huwelijk af te huren, is maar de vraag. "Romeo en Julliet" eindigt tenslotte in een liefdesdrama....

    15-03-2009 om 09:04 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havensleepdiensten met zwaar weer

    Slepers in zwaar weer

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    TERNEUZEN - De twee grote sleep- en bergingsbedrijven in het Westerscheldegebied treffen de nodige maatregelen om de aanhoudende daling van het aantal zeeschepen van en naar de Zeeuwse en Vlaamse havens het hoofd te kunnen bieden.De afgelopen maanden is het aanbod van schepen, die sleepbootassistentie nodig hebben, met ruim twintig procent gedaald. De directie van de Unie van Redding- en Sleepdienst (URS) in Antwerpen heeft een pakket maatregelen afgekondigd, die nu nog geen gevolgen hebben voor de ruim tweehonderdvijftig Nederlandse en Belgische bemanningsleden van de meer dan dertig sleepboten in Antwerpen, Terneuzen, Zeebrugge en Vlissingen. Maar houdt de crisis aan, dan wordt gevreesd voor 'ingrijpender maatregelen'. Multraship in Terneuzen (acht slepers, ruim vijftig bemanningsleden) zet waar mogelijk de tering naar de nering.

    Noot van mij: eventueel opgelegd worden is geen pretje, weet ik uit ervaring! Hopelijk hoeft het niet zover te komen!

    13-03-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelezen op nu.nl

    Dracula-vis ontdekt in Myanmar

    (de hele vis is 17 milimeter kort! )
    (Vóórdat u er slecht van gaat dromen.. )
    Er is een nieuwe vissoort ontdekt in het noorden van Myanmar, de danionella dracula, zo genoemd omdat hij vreemde lange voortanden heeft.
    De vis is slechts 17 mm lang en behoort tot de Cypriniform groep van karperachtigen. De vis is al eerder gevonden, in 2007, maar pas nu officieel beschreven.
    Zoöloog van het museum Natural History in Londen, Ralf Britz, beschrijft het doorzichtige dier als 'buitengewoon'.
    "De tanden van de Danionella dracula zijn verrassend want geen enkele andere vissoort in de Cypriniform groep heeft tanden in de kaken. Eigenlijk raakten ze deze vijftig miljoen jaar geleden al kwijt." (anp/mvl)

    Noot van mij: misschien heeft deze ENORME vis zijn tanden altijd prima verzorgd!?

    12-03-2009 om 10:31 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het eiland Bioko

    Bas ligt 'vlakbij' het eiland 'Ilse de Bioko'. Het eiland ligt op 32 km van de kust van Kameroen en hoort bij Equatorial Guinea. Het bestaat vooral uit ongerept oerwoud.
    Het is een van de mooiste plekjes op de wereldbol en biologische zeer belangrijk.  Er leven veel beschermde aapsoorten en meer dan 50 unieke soorten planten. In het droge seizoen (van november tot februari) verzamelen vlinders zich in het oerwoud en komen zeeschildpadden aan land om hun eieren te leggen op het zwarte strand. Daaraan kun je overigens zien, dat het een vulkanisch eiland is. Er zijn er op Bioko 3!
    Van oudsher was het een Spaanse kolonie op de weg naar het Verre Oosten. Er wordt nog steeds Spaans gesproken. (de Portugezen en de Engelsen waren er natuurlijk ook geweest. )


     

    11-03-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ter plekke
    Vandaag komen de twee schepen op de plek waar de FPSO ligt. Het echte werk begint daarom pas vandaag.
    Gisteren kwamen de twee schepen elkaar tegen en werden er wat spullen over en weer gegeven. Dat is altijd spannend, omdat de deining  voor twee onafhankelijk bewegende objecten zorgt. Dan krijg je een beetje het gevoel van een cake-walk op de kermis en dan ook nog eentje die géén vast ritme heeft.
    Al met al is het gelukt.
    Image Hosted by ImageShack.us

    10-03-2009 om 07:42 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    06-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps!

    Smit CEO sluit strategische samenwerking met Boskalis niet uit

    Smit Internationale nv sluit een strategische samenwerking met Koninklijke Boskalis nv niet uit, al zijn er op dit moment geen gesprekken over een dergelijke samenwerking gaande tussen beide partijen.

    Dit zegt de bestuursvoorzitter van Smit, Ben Vree.
    "Wanneer Boskalis met een voorstel tot samenwerking op een bepaald gebied zou komen zullen we dit overwegen", zegt Vree.

    Boskalis_051207  Smit_small

    De topman geeft verder aan dat alle opties, met uitzondering van het opsplitsen van Smit, bespreekbaar zijn. "Ook een bod op de onderneming als geheel is bespreekbaar", aldus Vree.

    Noot van mij: Dit las ik vandaag op http://koopvaardij.web-log.nl/. Ik meen, dat Boskalis de verkeerde mentaliteit had? Dat waren tenminste de woorden van dezelfde Ben Vree.... Natuurlijk heeft Smit het ook zwaar met het stilleggen van vrachtschepen. Dat is tenslotte direkt minder werk voor deze maatschappij. Ik ben benieuwd of de aandelen Smit nu ook direkt kelderen. Waar ik ook benieuwd naar ben, is de reactie van de werknemers. Er is toch wel een bepaalde negatieve stemmingmakerij geweest het afgelopen half jaar. Ik houd het in de gaten.


    06-03-2009 om 08:31 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar de VOC-tijd
    De wens van onze minister-president Balkenende, een tweetal jaren geleden, komt uit: we moeten terug naar de VOC-mentaliteit! Wel door een andere oorzaak dan dat hij zal hebben bedoeld:

    Steeds meer schepen mijden Suezkanaal

    De lage olieprijzen en de groeiende overcapaciteit maken het steeds aantrekkelijker het Suezkanaal  met zijn hoge tolgelden (de passage van een groot containerschip door het Suezkanaal kost circa 600.000 dollar en het nodige aan ergernis, wachttijden en 'omkoopgoederen' zoals flessen drank en sloffen sigaretten) te omzeilen en te kiezen voor de langere route rond Kaap de Goede Hoop. Om Zuid-Afrika varen kost zeven dagen vaartijd extra.
    Het ontwijken van de piraten in de Golf van Aden en het uitsparen van de daardoor erg hoge verzekeringspremies, speelt daarbij ook nog een rol.
    Diverse containervaartrederijen besluiten daarom haar tussen Europa en Azië varende containerschepen (Asia-Europe Lion service) op het oostwaartse traject via Kaap de Goede Hoop te laten varen.
    Voor het in stand houden van de wekelijkse afvaarten hebben de lijndiensten dan precies één extra schip nodig en met de huidige overcapaciteit is zo'n schip wel voorhanden bij de meeste rederijen.

    04-03-2009 om 08:23 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs