Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dewakkeremuis
    www.bloggen.be/dewakke
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te waterlating van Flinter America
     Uit de oude doos: kijken of het lukt

    19-04-2011 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een half uur
    Over een half uur wordt Bas opgehaald met het bootje en kan zijn thuisreis beginnen.
    Doordat hij maar een uur tijdsverschil heeft met ons hier in het kikkerlandje, lijkt hij heel dichtbij.
    Al met al zal hij ruim 24 uur aan het reizen zijn, dus zó dichtbij is het nu ook weer niet.

    Het varende gedeelte van deze reis viel letterlijk in het water, maar het verlof natuurlijk niet!
    Ik dank u, lezers, voor de interesse en het support en tot over anderhalve maand, want het begin van de volgende reis staat ook alweer gepland voor 20 april! Ik hoop tussendoor nog wel het één en ander te posten, maar het wordt een kei druk verlof.

    Misschien komt hij over een paar jaar wel naar huis met het volgende voertuig! Dan even landen op Lemelerveld en 10 km naar huis rijden....
    In ieder geval sta ik morgenochtend in alle vroegte op Schiphol om hem welkom te heten! Wat spannend is dat toch iedere keer weer!

    01-03-2011 om 09:41 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dag van de maand


    28 februari vandaag; de laatste dag van de maand.
    Het is dit jaar geen schrikkeljaar, dus géén dag extra en voor de winkeliers 5% minder omzet in deze maand.
    Met mijn cijfertjestic voeg ik mij af, of er net zoveel bekende mensen op een schrikkeldag geboren worden als op de dagen rondom deze dag.
    Daarvoor heb ik Wikipedia geraadpleegd, want die geven een mooie lijst van bekende mensen en hun geboortedagen.
    En wat blijkt: voor 29 februari worden er 41 gemeld! En voor de dagen hieromheen staat een gemiddelde van 70.
    De kans meegenomen, dat er iemand op iemand op de schrikkeldag geboren wordt (die is afgerond 1/4) dan zijn er dus opmerkelijk veel(bij Wiki-)bekende mensen geboren op de 29ste!

    Ik ken één schrikkelkind: gefeliciteerd alvast!

    28-02-2011 om 09:43 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat je leert van een film
    Eén van de reclames op de radio gaat op dit moment over het stripverhaaltijdschrift Donald Duck. Wat je daar al niet van kunt leren.
    Dit blad wordt hier al meer dan 10 jaar gelezen en dus is onze dochter erg slim.
    Waar ze ook slim van wordt, is films kijken! Dat doet ze het liefst de hele dag!
    Zíj kende als enige in ons gezin het fenomeen 'Groene Flits' namelijk wèl (zie het bericht hieronder en de reactie van de kapitein), want in Pirates of the Caribbean III is dat het moment waarop de "Vliegende Hollander" met de zielen van de doden naar deze wereld kan komen en vice versa!

    Om nog slimmer te worden, wil ze nu natuurlijk alléén maar films kijken!

                        
    Straks denkt ze dat dit soort mannen echt bestaat!                       Deze bestaat natuurlijk wel echt! Whauw

    27-02-2011 om 10:35 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    26-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groene flits
    Vandaag kwam ik via het zappen op het net op iets waar ik nog nooit van gehoord had: de Groene Flits.
    Dit fenomeen ontstaat als de zon achter de horizon verdwijnt (het makkelijkeste te zien boven zee). Het licht van de zon, met van iedere kleur een andere frequentie, is net weggezakt, maar omdat groen een hogere frequentie heeft, kan hij nog even (gedurende 2 secondes) boven de horizon uit breken. (De lichtstraal met de hoogste frequentie wordt namelijk verder gebogen in de atmosfeer).
    De blauwe flits zou theoretisch ook te zien kunnen zijn, maar deze kleur wordt snel verstrooid en is daarom vrijwel niet op te merken.
    Zou Bas de Groene Flits ooit gezien hebben? Voor mij is het in ieder geval wéér een reden om tot na zonsondergang op het strand te blijven, want ik wil dit natuurverschijnsel wel eens in het echt zien! (En natuurlijk, omdat het zo romantisch is! )

    26-02-2011 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    25-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onderwerpen
    Wat een klemtoon al niet doet in het Nederlands: onderwèrpen of ònderwerpen maakt nogal verschil.
    Deze reis is het voor mij kei moeilijk om aan ònderwerpen te komen vanwege het gebrek aan een werkelijke reis. Eén dag varen in een 'reis' van drie maanden is ook niet echt wat om over naar huis te schrijven.
    Géén sailwx posities, géén informatie over buitenlandse bestemmingen, anders dan de ligplaats, géén smakelijke annekdotes over brandstof of water.... niets.
    Daarom zo aan het einde van deze saaie reis, nog maar eens een herhaling van een filmpje van kantoor Svitzer uit vervlogen tijden (2008), zodat iedereen kan zien hoe het hoort:

    Oh ja, aan onderwèrpen, doe ik niet.

    25-02-2011 om 15:40 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rekker

    Op de Singapore ligt een afgekeurde "rekker" aan dek.
    Zoals de naam al doet vermoeden, is een rekker dat deel van een sleepdraad dat een stukje kan rekken. Hij is gemaakt van kunststof (polyester en polypropeen/polypropyleen (voor de scheikundigen onder ons: een meervoudige koolstofketen met telkens 3 waterstofatomen aan iedere C gecombineerd met polyester) ) en moet ervoor zorgen dat een sleepdraad minder snel breekt bij piekspanningen. Hij blijft bovendien drijven, is licht en enorm sterk (500 à 600 ton). Het ding heeft een diameter van 168mm. (als je naar het trapje kijkt op de achtergrond, kun je een wat beter beeld krijgen van het geval.) 



    Vroeger was hij helemaal gemaakt van nylon, maar dat kon niet goed tegen het zonlicht en het zoute water en versleet daardoor (te) snel.
    Er bestaat ook een natuurlijke variant:  de manilla-rekker, die gemaakt is van vezels van de bananenboom.

    Eigenlijk staat het symbool voor de zeemansvrouw: zij is immers ook een soort elastiek, wat niet zomaar breekt bij piekspanning en gespannen staat tussen het thuisfront en de slepende echtgenoot. En ervoor zorgt dat de draad niet breekt!
    Op dit moment staat de rekker hier thuis in piekspanning, want de kanaalkoorts (daar heb ik al eerder over geschreven) is verkort door de vroegtijdige terugkomst van Bas. Begin volgende week staat hij hier op de stoep!

    Dat wordt nog hard doorwerken, want ik had op minstens twéé weken gerekend....

    23-02-2011 om 16:14 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    19-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunstschilder
    Vandaag kwam ik via het krantje van Piet Sinke (www.maasmondmaritime.com) op de schilder Robert Lloyd (www.robertlloyd.co.uk) terecht. Er stond namelijk een mooie foto in van één van zijn schilderijen.
    De schilder is in 1968 geboren in Liverpool en als kleine jongen ging hij altijd naar de binnenkomende schepen kijken. Natuurlijk wil je dan zeeman worden. Zijn talent om te schilderen was echter zo groot, dat hij uiteindelijk naar de kunst academie ging om het vak onder de knie te krijgen. (volgens zijn biografie was het een 'wijs besluit' om voor de kunst te kiezen i.p.v. de zeevaart )
    Ik moet zeggen, dat ik onder de indruk ben van zijn prachtige schilderijen:

    19-02-2011 om 10:20 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zooitje in Egypte
    Iedereen die een beetje de nieuwdiensten in de gaten heeft gehouden weet het: het was een zooitje in Egypte.
    Vandaag 144 jaar geleden voer het eerste schip door het SUEZkanaal en dit gaf het startschot voor een andere moeilijke tijd in het land.
    In 1859 begon men aan het huidige Suezkanaal en in 1869 was het klaar. Men bleef echter continu graven om het kanaal toegankelijk te houden voor de steeds groter wordende schepen. Naar schatting hebben 1,5 miljoen Egyptische arbeiders meegewerkt aan het project. 125.000 arbeiders overleden tijdens het werk door de uitbraak van o.a. cholera.
    Het kanaal is dwars door de Sinaï woestijn gegraven. Plannen om de waterweg via de Nijl te laten gaan, kwamen te vervallen, omdat Caïro anders teveel macht zou hebben.
    Het kanaal werd bezit van de Egyptische en Franse overheid. Egypte kwam in financiële moeilijkheden en verkocht haar aandeel aan Engeland (d.w.z. Verenigd Koninkrijk). In 1882 eigende Engeland zich het hele Suezkanaal toe, maar een vrije doorgang werd wel geregeld in de Conventie van Constantinopel. Tot 1956 was het rustig, maar Egypte werd onafhankelijk en nam het Suezkanaal weer terug.
    Daardoor kreeg het land oorlog met Engeland, Frankrijk en Israël (gedurende een wéék!) en was het kanaal voor enige maanden gesloten. De VN wees het kanaal toe aan Egypte.


    In 1967 werd het kanaal de grens tussen Israël (die bezette Sinaï ) en Egypte en bleef het kanaal dicht tot 1975! Het ging weer open door de plaatsing van een VN-vredesmacht, tot in 1979 Israël en Egypte vrede sloten (Camp David akkoord, waarbij Amerika een vredesmacht samenstelde, de Multinational Force and Observers. Ook Nederland heeft wat geleverd tot 1995: verbindingsdiensten en Politietaken (hé, dat klinkt bekend! )

    Een smeuïg detail: onze kapitein is nog nóóit door het Suezkanaal gevaren. Hij werd telkens vlak ervoor, of vlak erna afgelost.
    Op dit moment is het beleid van het bedrijf Svitzer Ocean Towage niet door het Suezkanaal te varen. Het is vanwege de piraterij, maar het feit op zich is geen straf voor Bas, want bij doorvaart moet er veel omgekocht worden met sigaretten en daar heeft hij een bloedhekel aan!

    17-02-2011 om 10:12 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bakboordverlichting
    De bakboordverlichting van onze auto heeft het gisteren begeven.
    Aangezien ik een hekel heb aan te weinig licht en een boete € 65,- kost, is dat niet een klusje wat op het bord wordt geschreven. Nee, een lampje dat verwisseld moet worden, daar draai ik mijn hand, als rasechte zeemansvrouw niet voor om. Een klusje ook van maar een minuut of 3 inclusief het pakken van een nieuw lampje. Gelukkig wel overdag, want ik heb het ooit in het 'licht' van een lantaarnpaal moeten doen en dat heel andere koek... Zeker als je onmogelijk kunt zien hoe het beugeltje los moet waar de lamp ingeklemd zit. Een schijnwerpertje in de auto is toch niet zo'n overbodige luxe. Die vraag ik dan maar aan Sinterklaas aan het eind van het jaar.

    16-02-2011 om 08:53 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woordgrapje
    Ik ben dol op woordgrapjes en vergissingen in gezegdes en spreuken.
    Bijvoorbeeld: is de Paus heilig?! (natuurlijk in plaats van: is de Paus Rooms Katholiek?!
    Het grappige is, dat het antwoord op de eerste vraag "Nee" is en op de tweede vraag "Ja".)

    "Iemand dood maken met een blije mus" wordt ook nogal eens bij ons in het gezin gebruikt.
    En heet de Poes van Meneer As: Assepoes. (Asz'npoes);
    Een woorgrApp voor je iPhone;
    ik miste de trein zojuist, ik denk dat ik maar naar een Schiphol

    Vandaag is het Valentijnsdag en hoorde ik op de radio een heel leuke woordspeling voor vandaag:
    Witlof : Q-music deelt vandaag schuitjes witlof met een fruitsalade daarop uit op station Duivendrecht. Enerzijds om witlof te promoten en anderzijds om de liefde een handje te helpen. 

    Onze dochter heeft een Valentijnskaart gekregen. Echt zoals het hoort: zonder naam! Nu prakkezeert zij zich suf wie hem getuurd kan hebben! Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel nieuwsgierig ben wie dat gedaan heeft!

    De kapitein heeft mij even gebeld! Heerlijk! Verder doen we niet aan Valentijnsdag. Gewoon even wat aandacht is prima. Hij heeft zichzelf wel getrakteerd op een ijsje na het eten!

    14-02-2011 om 15:53 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    13-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meervoud van Rotterdam
    Vandaag zag ik op www.koopvaardij.web-log.nl twéé Rotterdammen langskomen. De eerste, omdat zij door Kees Bustraan (bedankt Kees!) was gespot op Curaçao, de tweede, omdat zij haar eerste verjaardag in Rotterdam viert.
    Dan heeft Svitzer Ocean Towage natuurlijk ook nog een exemplaar!
    Drie Rotterdammen op een rij. Drie maal raden welke de mooiste is! (in ieder geval niet de eerste foto..... maar smaken kunnen verschillen natuurlijk!)

    13-02-2011 om 10:26 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (6)
    12-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.remedie

    Dit onderstaande bericht las ik vandaag op www.nu.nl)

    Voetbalclub moet konijnen wegjagen met muziek
    DRONTEN - Een voetbalclub uit Dronten die last heeft van konijnen die het voetbalveld vernielen, heeft van de provincie Flevoland het advies gekregen 's nachts harde muziek te draaien om de beestjes weg te jagen. Dat zei de bestuursvoorzitter van de vereniging donderdag. Het hoofdveld van ASV Dronten wordt omringd door bos, van waaruit de konijnen elke nacht het veld betreden.
    Een eerder verzoek tot een jachtvergunning voor de dieren werd afgewezen door de provincie, maar via een brief kreeg de club medegedeeld dat het probleem opgelost kon worden door de hele nacht harde muziek uit de speakers te laten schallen.

    Noot van mij: het helpt wel, want hier staat de hele dag de radio aan en wij hebben hier geen konijnen! (ook geen tijgers, olifanten en zeehonden! Dus daar zal muziek ook wel tegen werken!) Gelukkig maar dat combinaties hiervan ook van muziek schrikken!

    zeehijgolinijn

    12-02-2011 om 12:46 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    11-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste havendag?
    Waarschijnlijk is het vandaag weer afgelopen met het verblijf in de haven van Walvisbaai en kan de Singapore weer vertrekken naar haar stationsplaats. De mannen kunnen er weer even tegen.
    De eerste stuurman mocht de boot naar binnen brengen; misschien mag hij hem ook wel weer naar buiten varen. Hij weet in ieder geval de 'weg'!
       
    Volgens mij is het kei moeilijk om zo'n staaltje traagheid op haar plek te krijgen, maar ieder Zijn Vak.
     

    11-02-2011 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    10-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat je allemaal al niet kunt vinden...
    Bas ligt nog steeds 'binnen', d.w.z. voor de kade in Walvisbaai. Via Google Earth kon ik met behulp van mijn echtgenoot de kade zien waar ze aan liggen!
    De inzet in de foto, is een foto die door iemand geplaatst is van het uitzicht ter plekke (die kleine vierkantjes geven aan waar men de gemaakte foto's heeft geplaatst).... mooie zonsondergang!

    10-02-2011 om 15:57 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wettelijke regeling
    Vandaag las ik in de Schuttevaer (de krant voor varenden) een bericht over de te nemen maatregelen tegen piraterij.
    De Commissie Vrede en Veiligheid van de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) wil een wettelijke regeling voor het aan boord nemen van bewapende militairen en privébeveiligers op kwetsbare Nederlandse schepen. Verder toestemming om wapens aan boord te hebben waar de kapitein bij kan komen, zodat hij zich in geval van een aanval in noodweer kan verdedigen.

    Een cursus moet ervoor zorgen, dat de kapitein niet te vroeg schiet ('te laat' is niet interessant in dit verhaal ). De advocatuur mag er dan een puntje aan zuigen, want bij slachtoffers (aan piratenzijde) wordt er door middel van de rapportering beslist of er terecht geschoten is. Verder is de stuurman de dokter aan boord. Moet hij een cursus volgen voor het verwijderen van kogels?

    Dan is er nog een wet: "je mag mensen die in nood zijn op zee, niet aan hun lot overlaten." Hoe zit het dan met het bootje lek schieten? Moet men dan de piraten hulp aanbieden? Ze zijn tenslotte in nood dan.... wéér een rechtzaak?

    Bas en ik hebben het al uitvoerig gehad over de kwestie 'geweren aan boord' en Bas vraagt zich terecht af, of hij (zelfs in noodweer) wel op mensen kan schieten.

    De Commissie vindt, dat het voor piraten duidelijk moet zijn, dat Nederlands gevlagde schepen gericht terug schieten. Dit zou afschrikwekkend genoeg moeten werken, zodat deze schepen niet aangevallen zullen worden.

    Of een piraat bang wordt van de Nederlandse Vlag, is maar de vraag: ze hebben in het verleden ook al eens een marineschip aangevallen....


    De nieuwe uitrusting van de Singapore na de volgende dokking......

    09-02-2011 om 09:16 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag naar binnen!

    Een leuke onderbreking van het Zeemansleven op Station: de haven in voor onderhoud, stores en water.
    Vandaag gaat de Singapore Walvisbaai in. De mannen kunnen even hun benen strekken. De poort is een half uur lopen vanaf hun kadeplaats, maar dat mag de pret niet drukken. Een bezoekje aan het zeemanshuis staat hoog op de verlanglijst.
    Om het moois van Namibië te kunnen gaan zien, moet je vast (en helaas) nog verder lopen.

    De Kokerbomen (afgeleid van het feit dat de oorspronkelijke bevolking de holle takken van de plant gebruiken om er pijlkokers van te maken), de FishriverCanyon (veel Canyon en weinig rivier), zebra's en de Kalahariwoestijn.....
    Mooi... toch maar even doorsparen voor een vakantie.


    08-02-2011 om 08:01 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrijding met de kassa
    Autorijden... voor de één een peuleschilletje, voor de ander een zware opgave.
    Maar het besturen van rijdende voorwerpen kan ook binnen voor nogal wat commotie zorgen.
    Ik moest veel boodschappen halen bij de plaatselijke supermarkt. Daar het mandje van mijn scootmobiel niet echt geschikt is om de verjaardagboodschappen te doen, had ik een grote boodschappentas meegenomen en onderweg in de supermarkt een mooie grote doos gescoord. Ik kan goed met het ding overweg en kwam volgeladen bij de kassa aan.
    Daar moesten alle verzamelde waren op de lopende band gelegd worden, waarna je met een lege 'kar' langs de kassa mag.
    Ik was niet meer op de stoel gaan zitten, want daar stond de doos en bediende de gashendel met mijn hand, zodat het vehikel gladjes op zijn plaats kon worden geplaatst.
    De hendel werd losgelaten, in de veronderstelling, dat het ding dan stil gaat staan.

    Maar tot mijn grote ontzetting racete hij ervandoor!

    Een wijde boog achter de kassa's, waar gelukkig niemand stond, eindigde in een harde klap tegen de ombouw van een andere kassa.
    Wat bleek: de lege doos op de stoel had ervoor gezorgd, dat de gashandel volledig ingedrukt bleef!
    Volgens mij kan een mens niet roder worden dan ik op dat bewuste moment....

    Bij het volgende bericht uit de Stentor had de bewuste mevrouw ook 'geluk', alleen géén auto meer:

    Brandende auto maakt ritje zonder bestuurder
    ZWOLLE - Een vrouw kreeg vrijdagmiddag in Zwolle de schrik van haar leven. Niet alleen reed haar auto uit zichzelf weg, het vervoersmiddel bleek ook nog eens in brand te staan. De bestuurster was net uit de auto gestapt en had de deur gesloten. Toen ze zich omdraaide, zag ze haar auto wegrijden.
    Hoe het heeft kunnen gebeuren is onduidelijk, maar de auto was ook in brand gevlogen. Volgens de Stentor reed de wagen als een fakkel over de Hanzelaan.Uiteindelijk kwam de auto tot stilstand toen hij botste tegen een boom. Ondanks dat de brandweer direct ter plekke was om de brand te blussen, was de auto inmiddels al total-loss.
    "Het is een geluk bij een ongeluk dat de wagen geen mensen heeft geraakt," zegt de politie.

    07-02-2011 om 12:21 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    04-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk met voorbereiden
    Vandaag viert onze dochter haar verjaardag voor vrienden van school en morgen voor overige vrienden en familie.
    Het wordt een drukke bedoening met in totaal een opkomst van 45 man. Waarschijnlijk blijven er weer zo'n 17 eten. Harstikke gezellig.
    Aangezien het feestgedruis vanavond losbarst (en ik mij boven in mijn atelier opsluit), moet er wel zoveel mogelijk in de loop van vandaag voorbereid zijn.
    Buiten de boodschappen die ik ga doen, heb ik mij toegelegd om vandaag twee appeltaarten te bakken. Het zou nu toch wel heel handig zijn om het stel handen van mijn echtgenoot erbij te hebben.

    Het zou ook nog mooi staan.

    04-02-2011 om 09:38 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omgeslagen tanker bij de Lorelei
    Iedereen in Nederland heeft er al van gehoord: de tanker met zwavelzuur die omgeslagen is op de Rijn bij de Lorelei.
    Nu, 3 weken later begint het scheepvaartverkeer weer een beetje op gang te komen. Er liggen 450 binnenschippers te wachten om erdoor te mogen. Gisteren mochten de eerste (wat grotere) schepen erdoor. Wat een ellende voor de wachtende eigenaren. Door de malaise in de vrachtmarkt was de marge toch al klein en nu vallen de schepen dus al een dikke halve maand uit.

    Het moet wel een machtig gezicht zijn, die file op de Rijn.
     
    De Lorelei is een rots waar de Rijn omheen slingert. Het is het smalste stuk van de Rijn en tevens het diepste. De Nimf die haar gouden haar kamt en een lied zingt, heeft weer eens een slachtoffer gevonden, hoewel de gevaarlijke stukken in dat gebied al 30 jaar verwijderd zijn.
    Volgens insite informatie (bedankt!) heeft de bewuste tanker wèl een dubbele wand, maar daardoor géén tussenschotten. Als de tanker dan begint over te hellen, is er geen houden meer aan. Er vaart nog wel een heel aantal van deze constructie rond!
    Er zijn er wel twee mannen bij om het leven gekomen en mijn gedachten gaan uit naar de mensen die zij achter laten.

    We mogen er blij mee zijn, dat het niet op een millieuramp is uitgedraaid, hoewel het ongeluk dus wel een beperkte economische crisis op zich is.

    03-02-2011 om 08:05 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs