Inhoud blog
  • Eindelijk terug Internet !
  • Belangrijke wending !
  • Surfen zonder wind.
  • The final countdown.....
  • Boycot door Belgacom ????
    Zoeken in blog

    Overstappen van Internet provider.
    Van Scarlet naar Mobistar
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog altijd geen internet.

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door chevycorsica93  


    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langer dan ik dacht........

    Toen ik in het begin van Februari hoorde dat Belgacom de aandelen van Scarlet overgenomen had , nam ik de beslissing om te gaan zoeken naar een andere ISP . Ik ben al op het Internet sedert de eind jaren 80 eerst bij United Callers daarna bij Ping die later overgenomen werd door Planet Internet , die op zijn buurt terug overgenomen werd door Scarlet .Eerst was dit nog via de de gewone telefoonlijn met een inbel modem van 9400 baut (zo een 94 bits/sec) later via ADSL modem , toen het mogelijk werd om te bellen en te surfen zonder Belgacom  heb ik dit dan ook gedaan . Ik ben een voorstander van vrije concurentie in de Telecom sector omdat ik er van overtuigd ben dat de monopolie politiek van Belgacom (koperlijn) en Telenet (kabel) de prijzen schandalig hoog maakt ter vergelijking met bijvoorbeeld Nederland.
    Belgacom heeft wel al zijn koperlijn  (ADSL)vrijgemaakt voor derden , bij de kabellijn heb je helaas geen andere keuze dan bij Telenet te gaan.
    Vandaar dat ik dan ook gekozen heb om  zolang het mogelijk is ADSL te gebruiken (dit is wel afhankelijk van de afstand van centrale tot uw woning).
    Dus mijn keuze viel op Mobistar ADSL voice , Mobistar maakt deel uit van het grotere Franse Orange groep en heeft een heel goed en modern G3 netwerk voor mobiele telefonie en ik denk dan ook dat ze de "know how" in huis hebben voor vaste (ADSL) telefonie.

    Op 25 Februari 2008 stapte ik dus een Mobistar center binnen om mijn aanvraag te doen voor het Mobistar ADSL Voice abonnement ((Instalatie en modem gratis + 3 maand gratis ADSL)voor 48 Euro per maand , 4 Mb download speed ,15 giga byte download volume en 40  uur gratis telefonie naar vaste telefoonlijnen in Belgie ,ook heb je een communiecatie center waar je uw communiecatie verkeer kan regelen zowel van het Internet als ook van uw GSM.)
    Ik dacht dat dit binnen de 4 weken wel allemaal in orde zou zijn , dus Scarlet One opgzegd en maar wachten.
    Van Scarlet kreeg ik een brief dat mijn abonnement beeindigd werd op 25/03 en inderdaad telefoneren gaat niet meer en mijn Scarlet Email is afgesloten , gelukkig genoeg kan ik voorlopig wel nog surfen.

      

    01-04-2008 om 20:14 geschreven door chevycorsica93  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boycot door Belgacom ????
    Dit is te zien op de Mobistar ADSL status pagina :

    25/02/2008 | Ontvangst aanvraag
    Wij hebben je Mobistar ADSL Voice-aanvraag goed ontvangen. Je aanvraag
    wordt behandeld.
    21/03/2008 | Aanvraag bij Belgacom
    Om je adsl-lijn te activeren moet Belgacom eerst de toestemming geven. Wij wachten op het antwoord van Belgacom.

    Datum van aanvraag  Belgacom stond oorspronkelijk op 27/02/2008 ????? raar dat men dit gewijzigd heeft.

    01-04-2008 om 20:23 geschreven door chevycorsica93  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The final countdown.....
    "Mobistar belooft om Uw Internet aansluiting binnen de 45 dagen in orde te brengen " dit staat in de gebruiks voorwaarden , indien dit niet zo is mag je Mobistar aangetekend laten weten dat je van de koop (aansluiting) afziet.

    Ik zal daar dan ook gebruik van maken en ik vrees dat ik mij daarna zal aansluiten bij de kabel monopoliet.

    01-04-2008 om 20:31 geschreven door chevycorsica93  


    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Surfen zonder wind.
    Sedert deze morgen heb ik ook geen internet meer . Zou dit betekenen dat er schot in de zaak komt . Ik heb dit berichtje geplaatst via de webbrowser van mijn gsm.

    02-04-2008 om 06:43 geschreven door chevycorsica93  


    08-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijke wending !
    Gisteren heb ik te horen gekregen in het Mobistar center , dat ze mij niet kunnen activeren voor 14/04 . Dan heb ik maar besloten de adsl bestelling stop te zetten . Vandaag nog vertrekt er een aangetekend schrijven naar Mobistar . Telenet internet en free phone is besteld en ze hebben mij al laten weten dat ze dit volgende week donderdag komen installeren . VOLGENDE WEEK DONDERDAG BEN IK DUS TERUG ON LINE allee dat hoop ik toch.

    08-04-2008 om 01:15 geschreven door chevycorsica93  


    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk terug Internet !
    Oké , ik ben terug van weg geweest !!!! Eindelijk terug op het Net. 
    Tjonge jonge had ik dit geweten dan had ik direkt bij Telenet een aansluiting genomen.
    En het ergste van al is dat Mobistar mij nu sedert begin van deze week nu ineens plots wel kon aansluiten , maandag had men de modem live box met de taxipost opgestuurd maar doordat ik niet thuis was had taxipost hem terug meegenomen een een papiertje achtergelaten met de melding dat ze aan de deur geweest waren met een pakje  , toen ik dit briefje vond heb ik naar taxipost gebeld om te melden dat indien het een zending van Mobistar was  ze het mochten terug naar afzender sturen en dit hebben ze dan ook gedaan. 
    De dindag belden ze mij dan op om te zeggen dat ze me gingen aansluiten  ,  toen begon ik mij lichtjes kwaad te maken en nog voor ik alles kon uitleggen aan de telefoon had al neergelegd. Ik ben dan ook terug naar het Mobistar center geweest om eens te vragen wat aan de hand was en wat blijkt  Mobistar  heeft een helle slechte interne communicatie  , de dienst die de annulering regelt  had de aansluitings dienst nog niet verwittigd enz enz. ook de dag achter kreeg ik nog een sms met" Welkom bij Mobistar ADSL Voice" ?????
    Na drie aangetekende brieven en taloze telefoontjes naar Mobistar weet men nu nog niet dat hun ADSL niet meer moet.

    Ik moet  wel zeggen " Hoed af " voor Telenet vorige week had men dus gezegd dat ze donderdag tussen 12.00 en 18.00 hr gingen komen de dinsdag kreeg ik een voicemailtje daarvan  de woendag wisten ze mij al te zeggen dat Telenet ron 12.45 ging komen en inderdaad  ze waren stipt op tijd en een klein uurtje later was  ik aan het surfen tegen 10Mb/sec .

    18-04-2008 om 07:27 geschreven door chevycorsica93  




    Archief per week
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 26/09-02/10 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs