vbsesen
menu + schoolreglement
29-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.menu juni
maandag  03/06/2013 dinsdag  04/06/2013 donderdag  06/06/2013 vrijdag  07/06/2013
Tomatensoep                            
Zalm in
roomsaus                       
Gestoofde worteltjes                   
Puree 
                                
Aspergesoep                            
Rundsbouletten-Champignons tomatensaus 
Trivelli                                
Landbouwerssoep                        
Varkensgebraad                         
Graanmosterdsaus
Rauwkost                               
Gekookte aardappelen  
                
Tomatengroentesoep                     
Kippies                                
Ananas in currysaus                    
Rijst met groentengarnituur  
         
maandag  10/06/2013 dinsdag  11/06/2013 donderdag  13/06/2013 vrijdag  14/06/2013
Tomatensoep                            
Kabeljauw in mosterdsaus               
Spinazie                               
Puree           
                      
Preisoep                               
Rundshamburger                         
Appelmoes                              
Gekookte aardappelen     
             
Wortelsoep                             
Vol-au-vent met champignons            
Gekookte aardappelen      
            
Jardinièresoep                         
Cordon bleu                            
Bloemkool                              
Puree 
                                
maandag  17/06/2013 dinsdag  18/06/2013 donderdag  20/06/2013 vrijdag  21/06/2013
Juliennesoep                           
Bolognaise                             
Geraspte kaas                          
Spaghetti                               
Kervel-preisoep                        
Kalkoenfilet                           
Currysaus
Ananas                                 
Rijst                                   

Seldersoep                           
Ardens gebraad                         
Duivelse saus
Rauwkost                               
Gekookte aardappelen    
            
Tomatengroentesoep                     
Hokifilet in brevalsaus                
Gestoofde worteltjes                   
Puree                                   
maandag  24/06/2013 dinsdag  25/06/2013 donderdag  27/06/2013 vrijdag  28/06/2013
Tomatensoep met balletjes              
Hesp in kaassaus                       
Macaroni                                

Boerensoep                             
Gebakken vleesbrood                    
Erwtjes                                
Gekookte aardappelen                    

Aspergesoep                            
Dijgebraadje                           
Veenbessensaus
Perziken                               
Gekookte aardappelen                    
                    
       

30-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen :menu april
maandag  15/04/2013 dinsdag  16/04/2013 donderdag  18/04/2013 vrijdag  19/04/2013
Seldersoep                             
Rundsbouletten-Champignons tomatensaus 
Trivelli                                
Tomatengroentesoep                     
Kippies                                
Ananas in currysaus                    
Rijst met groentengarnituur             

Kervel-preisoep                        
Varkensgebraad Prince Orloff           
Erwtjes & wortelen                     
Gekookte aardappelen                    
Landbouwerssoep                        
Zalm in roomsaus                       
Broccoli                               
Puree                                   

maandag  22/04/2013

dinsdag  23/04/2013

donderdag  25/04/2013

vrijdag  26/04/2013
Tomatensoep                            
Hesp in kaassaus                       
Macaroni                                
Preisoep                               
Kippenburger                           
Spinazie                               
Gekookte aardappelen                    

Aspergesoep                            
Gevogeltemignonette                    
Kruidenroom
Cruditeiten                            
Gekookte aardappelen                    
Tomatengroentesoep met balletjes       
Hokifilet in brevalsaus                
Gestoofde worteltjes                   
Puree                                   

maandag  29/04/2013

dinsdag  30/04/2013
   
                     Boerensoep                             
Lasagne                                 
   
       

31-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen : menu maart
      vrijdag  01/03/2013
      Tomatenroomsoep                        
Gebakken kalfsbrood                    
Ardeense saus
Rodekool                               
Gekookte aardappelen                    
maandag  04/03/2013 dinsdag  05/03/2013 donderdag  07/03/2013 vrijdag  08/03/2013
Juliennesoep                           
Rundsbouletten-Champignons tomatensaus 
Trivelli                                
Jardinièresoep                         
Zalm in roomsaus                       
Gestoofde prei in roomsaus             
Puree                                   
Boerensoep                             
Varkensgebraad Prince Orloff           
Erwtjes                                
Gekookte aardappelen                    
Tomatensoep                            
Kipfrietjes                            
Ananas in currysaus                    
Zilvervliesrijst                        
maandag  11/03/2013 dinsdag  12/03/2013 donderdag  14/03/2013 vrijdag  15/03/2013
Aspergesoep                            
Bolognaise                             
Geraspte kaas                          
Spaghetti                               
Tomatensoep met balletjes              
Kabeljauw in mosterdsaus               
Wortelstamppot                          
Crecysoep                              
Kippenfilet                            
Appelmoes                              
Gekookte aardappelen                    
Tomatengroentesoep                     
Hamrolletje met seizoengroenten        
Kaassaus                               
Puree                                   
maandag  18/03/2013 dinsdag  19/03/2013 donderdag  21/03/2013 vrijdag  22/03/2013
Seldersoep                             
Varkensgebraad                         
Duivelse saus
Erwtjes & wortelen                     
Gekookte aardappelen                    
Tomatensoep                            
Hokifilet in brevalsaus                
Spinazie                               
Puree                                   
Groentesoep                            
Kippenburger                           
Prinsessenbonen                        
Gekookte aardappelen                    
Preisoep                               
Lasagne                                 
maandag  25/03/2013 dinsdag  26/03/2013 donderdag  28/03/2013 vrijdag  29/03/2013
Landbouwerssoep                        
Braadworst                             
Appelmoes                              
Gekookte aardappelen                    
Wortelsoep                             
Gentse waterzooi                       
Gebakken aardappelen                    
Juliennesoep                           
Kalkoenfilet                           
Currysaus
Ananas                                 
Rijst                                   
Tomatensoep                            
Zeefantasie                            
Bloemkool                              
Puree                                   
       

01-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen : inhoud

Schoolreglement

 

1 Welkom

1.1 Een school voor jou

1.2 Ouderraad

2 Pedagogisch Project: Wat willen we

2.1 De uitgangspunten vanuit onze christelijke identiteit

2.2 Wij zorgen voor een degelijk en samenhangend inhoudelijk aanbod

2.3 We kiezen voor een doeltreffende aanpak en een stimulerend opvoedingsklimaat

2.4 We werken aan de ontplooiing van elk kind, vanuit een brede zorg

2.5 Onze school als gemeenschap en als organisatie

3 Wie is wie ?

3.1 Structuur van de school

3.2 Organisatie van de school

3.2.1 Schoolbestuur

3.2.2 Scholengemeenschap 

3.2.3 Directie

3.2.4 Secretariaat

3.2.5 Zoco

3.2.6 Gok

3.2.7 Klassen en leerkrachten

Afdeling Esenplein

3.3 Samenwerking

3.3.1 Ouderraad Centrum

3.3.2 Schoolraad

3.3.3 Lokaal overlegcomité

3.3.4 leerlingenraad

3.3.5 CLB

Domeinen 

Contact

Info

Het multidisciplinair dossier van uw kind - Overdracht van het CLB-dossier

4 Algemene informatie

4.1 Organisatie van de schooluren

4.1.1 Afspraken voor de afdeling

Schooluren

Speeltijd

Toegang tot de school

Rijbegeleiding

4.2   De voor- en naschoolse opvang

4.2.1 De morgenopvang

4.2.2 De avondopvang

4.2.3 Prutske

4.3 Busvervoer (niet van toepassing)

4.4 Inschrijven van leerlingen

Weigeren van leerlingen

4.5 ouderlijk gezag 

4.6 Leerplicht
4.7 Organisatie van de leerlingengroepen

4.8 Afwezigheden

4.9 Onderwijs aan huis

4.10 Getuigschriften basisonderwijs

4.11 Orde- en tuchtmaatregelen

4.11.1 Schorsen

4.11.2 Uitsluiten

4.11.3 Procedure bij schorsing voor meer dan één dag en bij uitsluiting van leerlingen

4.12 Parallelklassen – zorgklas- ambulante leerkrachten- leesouders

4.13 Een- of meerdaagse schooluitstappen (extra-muros activiteiten)

4.14 Bijdrageregeling

4.15 Geldelijke en niet-geldelijke ondersteuning die niet afkomstig is van de Vlaamse Gemeenschap en de rechtspersonen die daarvan afhangen (reclame- en sponsorbeleid)

4.16 Vrijwilligers

4.17 Preventie en welzijn

4.17.1 Verkeersveiligheid

4.17.2 Medicatie

4.17.3 Ongevallen en schoolverzekering

4.17.4 Rookverbod

4.18 Leefregels

4.18.1 Gedragsregels

4.18.2 Contacten ouders-school

4.18.3 Kleding

4.18.4 Persoonlijke bezittingen

4.18.5 Eerbied voor materiaal

4.18.6 Milieubeleid

4.18.7 Luizen

4.18.8 Middagmalen

4.18.9 Melk en fruitsap (kleuter en 1-2-3de leerjaar)

4.18.10 Snoep

4.18.11 Huistaken, agenda en rapporten

4.18.12 Lessen lichamelijke opvoeding  en zwemmen

4.18.13 Fietsen

4.18.14 Schoolverandering in de loop van het schooljaar

4.18.15 Christelijk opvoedingsaspect

4.18.16 Echtscheiding

4.18.17 Privacy

4.18.18 Adresverandering

4.18.19 Schoolfotografie

4.18.20 Verjaardagen

5 Engagementsverklaring

5.1 Onze school kiest voor een intense samenwerking met de ouders

5.2 Aanwezig zijn op school

5.3 Individuele leerlingenbegeleiding

5.4 Positief engagement ten aanzien van de onderwijstaal

6 Andere afspraken

6.1 Website

6.2 Studietoelagen

6.3 Parochie

6.4 Vrije dagen

6.5 Schoolactiviteiten


02-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen: welkom

1 Welkom

1.1 Een school voor jou

Beste ouders,

Het verheugt ons dat u voor het onderwijs en opvoeding van uw kind op onze school een beroep doet. U  bent van harte welkom! Het schoolteam (directie en leerkrachten) zal zich ten volle inzetten voor de  opvoeding en onderwijs zodat uw kind een goed schooljaar doormaakt.

U mag een christelijk geïnspireerd, eigentijds,  en degelijk onderwijs verwachten. Wij hopen goed met u  te kunnen samenwerken.

Voor vragen en problemen proberen we samen  een oplossing te zoeken.
Wij hopen dat u uw kind aanmoedigt de doelstellingen van onze school na te streven en de afspraken na  te leven.

 

 

Dag nieuwe leerling,

Van harte welkom.
Ben je ingeschreven in de kleuterklas, dan kom je in een boeiende wereld terecht.
Kom je naar het eerste leerjaar, dan gaat een nieuwe wereld voor je open.
Als je nieuw bent op onze school zal de aanpassing wat tijd vragen. We zullen je helpen.
Aan alle kinderen die terug starten in september: hartelijk welkom.
We wensen je allen een fijn schooljaar toe.                        

Vriendelijke groeten,

Directie en leerkrachten


03-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ouderraad

1.2Ouderraad

Beste ouders,

Als ouders willen wij allemaal het beste voor onze kinderen. We bieden hun een huis en een thuis, waar ze zich "thuis" voelen in de geborgenheid van ons gezin, waar ze ervaren wat het betekent om aanvaard, gewaardeerd en bemind te worden. De school is een verlengstuk van het gezin.

U zult er enkele reglementen en afspraken alsook een pak praktische informatie aantreffen over het reilen en zeilen van onze school. De school die wij voor onze kinderen wensen, mag immers geen wereldvreemd gebouw zijn waar onze kinderen “leren”. School en gezin zijn op elkaar aangewezen en moeten daarom samenwerken. Zo kan de school een "open thuis" worden, waar opvoeders elkaar vinden in samenwerking, en waar alle opvoeders samenwerken aan de totale en christelijke ontwikkeling van de kinderen.

Als ouders bent u ook steeds welkom met vragen en/of opmerkingen bij leden van de oudervereniging. Uw voorstellen worden dan op de eerstvolgende vergadering van de ouderraad op de agenda geplaatst.                                            

De ouderraad


04-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen: pedagogisch project

2 Pedagogisch Project: Wat willen we?

Wij verwachten van alle ouders dat ze loyaal achter de identiteit en het pedagogische project van onze school staan en deze mee dragen.

Hieronder vindt u een beschrijving van de uitgangspunten van ons pedagogisch project. U kunt steeds terecht bij de directeur voor verdere informatie.

2.1 De uitgangspunten vanuit onze christelijke identiteit.

Wij zijn een katholieke school en willen een pedagogisch verantwoord onderwijs en een kwaliteitsvolle opvoeding aanbieden. Onze inspiratie vinden wij in het evangelie en in de katholieke traditie. Wij zijn een dienst van de kerkgemeenschap aan jonge kinderen.

Wij gaan ervan uit dat je mens wordt in een verbondenheid met anderen, met de wereld en met jezelf.

In deze verbondenheid ervaren we God als dragende grond en krijgt ook de verbondenheid met het mysterie concreet gestalte. Vanuit onze verbondenheid met God durven we als katholieke basisschool de toekomst hoopvol tegemoet zien en vertrouwen we erop dat onze inspanningen niet op niets uitlopen.

Vanuit ons christelijk geïnspireerd mensbeeld geven we voorrang aan waarden als:

·         het unieke van ieder mensenkind,

·         de verantwoordelijkheid van ieder mens voor zijn handelen,

·         verbondenheid en solidariteit met anderen,

·         vertrouwen in het leven (hoop),

·         genieten van en dankbaar zijn voor wat ons gegeven is,

·         openheid, respect en zorg voor mens en natuur,

·         verwondering door het gewone als ongewoon te ervaren,

·         vergeving kunnen geven en ontvangen als herstel van verbondenheid,

·         zorgzame nabijheid en troost voor mensen in moeilijke situaties,

…

Wij bieden in onze school gevarieerde en zinvolle pastorale activiteiten aan. We nodigen alle leerlingen regelmatig uit op activiteiten die gericht zijn op:

·          de ontmoeting van elkaar in verbondenheid;

·          de verdieping in de Bijbelse Boodschap;

·          de dienstbare en solidaire inzet voor anderen dichtbij en veraf;

·          het vieren van belangrijke gebeurtenissen in het leven op school, in verbondenheid met elkaar en (waar het kan) in verbondenheid met God.

In de godsdienstlessen die door alle leerlingen verplicht gevolgd worden komt de christelijke levensbeschouwing uitdrukkelijk ter sprake. De godsdienstlessen ondersteunen de levensbeschouwelijke ontwikkeling van de kinderen. Ons doel is de  kinderen  te helpen om competente vertellers te worden van het levensbeschouwelijke in hun eigen levensverhaal. We brengen kinderen thuis in de verhalen uit de eigen traditie, en leren hun de verbinding leggen tussen deze verhalen en de existentiële vragen en grenservaringen uit het eigen leven en uit het leven van andere mensen.  Dat veronderstelt communicatie.  Het inzicht in de eigen traditie kan verdiept worden door de dialoog met andere levensvisies.

Zonder de verankering in een traditie heeft de dialoog echter geen grond onder de voeten.  Er bestaat geen levensbeschouwelijke benadering van de werkelijkheid los van een levensbeschouwelijke traditie.  In onze school opteren we uitdrukkelijk voor de benadering van de levensbeschouwelijke dimensie vanuit de christelijke godsdienst en de katholieke traditie.

Ook de zinvragen die zich aandienen in de andere leergebieden komen daar uitdrukkelijk aan bod.

2.2 Wij zorgen voor een degelijk en samenhangend inhoudelijk aanbod

We staan stil bij wat kinderen moeten leren om op te groeien tot ‘goede ‘ mensen.

De uniekheid van elk kind staat voorop.  Ons aanbod is gericht op de harmonische ontwikkeling van de totale persoon: hoofd, hart en handen.

Doorheen ons aanbod brengen we  kinderen in contact met alle componenten van de cultuur:

·         de wereld van taal en communicatie

·         de wereld van het muzische

·         de wereld van cijfers en feiten

·         de wereld van de techniek

·         de wereld van het samenleven

·         de wereld van verleden en heden

·         de wereld van het goede

·         de wereld van zingeving

In ons aanbod is een logische samenhang te vinden:

We werken met leerlijnen waarin het ene logisch volgt uit het andere.  We bouwen voort op wat kinderen al beheersen.

We zorgen er ook voor dat alles wat kinderen leren in de verschillende leergebieden en leerdomeinen zinvol samenhangt.

We willen dat wat kinderen leren deel wordt van hun zijn, van hun persoon.  Het is niet voldoende dat kinderen beschikken over een aantal weetjes of dat ze een aantal vaardigheden kunnen toepassen als de leerkracht het vraagt.  Waar het uiteindelijk op aan komt, is dat kinderen leren met het oog op het leven.  Dat ze de dingen die ze leren kunnen plaatsen en gebruiken in hun leven.  Dat is leren dat zin heeft en zin geeft.

2.3 We kiezen voor een doeltreffende aanpak en een stimulerend opvoedingsklimaat

We zoeken naar de beste aanpak om het leren van de kinderen te ondersteunen en te begeleiden.

Wij nemen kinderen serieus.  Kinderen staan positief tegenover het leven en de wereld.  Wij willen aansluiten bij die positieve ingesteldheid.

Leren is niet een vullen van vaten met alle mogelijke kennis.  Kinderen zijn zelf actief betrokken in het leren. Ze bouwen nieuwe kennis, inzichten en vaardigheden op, bouwen voort  op wat ze al kennen en kunnen.

Onze opvoeding wordt gedragen door:

·         onze gerichtheid op de uniekheid van ieder kind.

We stemmen ons aanbod en het leerproces  zoveel mogelijk af op de ontwikkeling van ieder kind

·         de pedagogie van verbondenheid.


Leren is een sociaal gebeuren. Leren is samenleren, wederzijdse verrijking.

·         de pedagogie van de hoop.

We hebben een optimistische visie op de ontwikkeling van kinderen. We geloven in  de groeikansen van kinderen en dat ze ondanks hun grenzen, hun beperkingen, hun onmogelijkheden,toch kansen hebben en begeleid kunnen worden in hun groei.

·         de pedagogie van het geduld

Onderwijs en opvoeding afstemmen op de mogelijkheden van kinderen vraagt veel geduld opdat de hoop niet zou omslaan in wanhoop, want dan is opvoeding onmogelijk.

Van onze leerkrachten verwachten we dat ze:

·     model staan voor goed leren

·     strategische vragen stellen

·     aansluiten bij wat de leerlingen al beheersen

·     zinvolle contexten aanbieden

·     interactieprocessen begeleiden

·     peilen naar de vorderingen

·     helpen en coachen

 

2.4 We werken aan de ontplooiing van elk kind, vanuit een brede zorg

We streven ernaar elk kind centraal te stellen.

Ieder kind is  beeld van God.  Wij omringen kinderen daarom met brede zorg.  We willen kinderen optillen en hen uitzicht geven op een veilige oever van welbevinden.  Daarvoor zijn de pedagogie van de hoop en van het geduld essentieel.

Onze brede zorg heeft twee dimensies

We hebben aandacht voor de ‘gewone zorgvragen’ van alle kinderen.  Ieder kind is anders, uniek en heeft eigen vragen, problemen en mag daarvoor aanspraak maken op de nodige zorg.

Wij worden uitgedaagd om het onderwijs zoveel mogelijk af te stemmen op de noden van de kinderen, bijvoorbeeld door te diagnosticeren en te differentiëren.

We verbreden onze zorgen voor kinderen wiens ontwikkeling anders verloopt dan verwacht (sneller of trager). Hier stoten we op ‘bijzondere zorgvragen’.  Voor deze bijzondere zorgvragen werken we als school samen met ouders, CLB, scholen voor buitengewoon onderwijs en gespecialiseerde centra …

2.5 Onze school als gemeenschap en als organisatie

We erkennen onze partners in de opvoeding en het onderwijs van kinderen.  We respecteren ieders verantwoordelijkheid.  We zorgen voor een goede organisatie.

Onze school wordt gedragen door het hele team onder de leiding van de directie.  We werken samen, overleggen en streven naar een voortdurende kwaliteitsbewaking en -verbetering.

We delen onze zorg voor kwaliteitsvol onderwijs met:

·         de ouders als eerste verantwoordelijken voor de opvoeding van  uw kinderen.  Daarom streven we naar een goede communicatie en een zo groot mogelijke betrokkenheid van ouders bij de school;

·         het schoolbestuur dat de eindverantwoordelijkheid draagt voor het beleid van de school;

·         externe begeleiders die ons ondersteunen, vormen en ons helpen bij onze professionalisering.

·         de lokale kerkgemeenschap die verwijst naar de traditie en het geloof van waaruit in de school gewerkt wordt.

·         de lokale gemeenschap waarin we gestalte geven aan onze opvoedings - en onderwijsopdracht.


05-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esen : Wie is wie?

 

3 Wie is wie?

3.1 Structuur van de school

Onze school bestaat uit drie vestigingsplaatsen:

1

De Breyne Peellaertstraat 23,
8600 Diksmuide

Tel : 051 / 50 43 12

kleuteronderwijs

lager onderwijs ( 1ste lj. -6de lj.)  

 

2

Esenplein 13,
8600  Esen-Diksmuide

Tel : 051 / 50 14 19

kleuteronderwijs       

lager onderwijs ( 1ste lj. -2de lj. - 3de lj.)  -  gemengd

3

Pluimstraat 20,
8600 Diksmuide

Tel : 051 / 50 33 17

 kleuteronderwijs

  

3.2 Organisatie van de school

3.2.1 Schoolbestuur

benaming:       vzw ‘SG Het Vlakke Land’

                   St.Niklaasstraat 9, 8600 Diksmuide

voorzitter:           Z.E.H. W. Jonckheere

leden:               Michel Verfaille, Zr. BrigitteVandenbroucke, Christine Ramboer, Stefaan D’Hont,

                            Bart Dedeurwaerder,  Zr. Yvonne Depypere,  Johan Decramer, Geert Dendooven,

                           Georges Vande Woude,  Philippe Libeert, Jean-Pierre Pareyn, Zr. Antoinette Aeck

Het schoolbestuur is de eindverantwoordelijke voor het schoolgebeuren. Om het schoolgebeuren uit te bouwen doet zij een beroep op de eigen diocesane begeleiding.

3.2.2 Scholengemeenschap :

Scholengemeenschap Het Vlakke Land

Met als scholen :

·         GVBS, De Br. Peellaertstraat 23, 8600 Diksmuide

·         GVBS, Nieuwpoortstraat 4, 8600 Pervijze

·         G VBS, Beerststraat 36, 8600  Beerst - Vladslo

·         GVBS, Iepersteenweg 8, 8600 Woumen

·         GVBS voor Buitengewoon onderwijs ‘Klimop’, Pluimstraat 22, 8600 Diksmuide

·         GVBS, Hogestraat 15, 8610 Werken

3.2.3 Directie

Directeur

 Patrick BEKAERT

Kaasschaalstraat 7, 8600 Diksmuide  

 051/503836 (thuis)

0479/ 89 99 97

 

3.2.4 Secretariaat

Afdeling De Breyne Peellaertstraat

Anja DEBEUCKELAERE

Renata HOET

051 / 50 43 12

 

 3.2.5 Zoco

lager en kleuter

 Katrien DEBOUCK
Stationstraat 38 – 8650 Merkem

051/ 54 52 81

lager

Katrien DEVOS

Ijzerdijk 11, 8600 Diksmuide

058/ 28 94 20

 

Kleuter

Greet LALEMAN

Broekstraat  3 - 8600 Vladslo

051 50 47 41

 

3.2.6 Gok

 kleuter

 Marie-Ange DOOLAEGHE

Oude Veurnestraat 5 bus 6, 8900 Ieper

057/20 60 18

 lager

Tjorven JONCKHEERE

Roerdompstraat 2, 8600 Diksmuide

Greet VANHOVE

Roeselarestraat 22, 8600 Diksmuide

0499/41 45 36

 

0473/43 22 47


06-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen : klassen

 

3.2.7 Klassen en leerkrachten

opmerking :

Per 1 september zijn verschuivingen mogelijk. Ieder jaar wordt het lestijdenpakket  berekend. In overleg met ouders, leerkrachten en het schoolbestuur   wordt nagegaan of er andere klassen uitgesplitst moeten worden. Het klasaantal en nieuwe inschrijvingen spelen daarbij een belangrijke rol.

Het schoolbestuur beslist over de samenstelling van het personeel.

kleuter Esen

 1ste kleuter + peuter

Vanessa VANSTECHELMAN

Vladslostraat 12  8680 Bovekerke

 0479/ 48 31 12

 2de kleuter

Lieve VANROOSE

Kapelhoekstraat 71, 8600 Esen

Charlotte BLOMME
Lindelaan 5, 8920 Langemark

 051/ 50 47 10


057/48 93 87

 3de kleuter

Ingeborg LOBBESTAEL

Esenweg 91, 8600 Diksmuide

051/ 62 36 02

LO

Marij Paret        

Pollinkhovestraat 10, 8647 Lo-Reninge
vervanger : Desnouck Jasper

 0479/ 36 16 65

 

Kinderverzorgster

Marjan VERMANDER
Maagdhoek 5 , 8600 Diksmuide

 051/ 50 23 11

 

lager Esen

1C

Bart RAEPSAET

Kaaskerkestraat 93, 8600 Kaaskerke

051/ 50 41 72

2C

Lieselot WANZEELE

Zwaluwenstraat 123 bus0101, 840 Oostende

059/ 50 67 56

 

3C

Sylvie JANSSEUNE

Amphoek 4, 8600 Esen

 051/ 50 13 56

LO

Bart BUYCK

Brugseweg 246, 8900 Ieper

Marij PARET

Pollinkhovestraat 10, 9647 Lo-Reninge
vervanger : Desnouck Jasper

057/ 20 85 71

 

 0479/ 36 16 65

 


07-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.esen: Samenwerking

3.3 Samenwerking

3.3.1 Ouderraad

voorzitter :

       Martine Desmet

        Zuidhillestraat 1

       8600  ESEN

       051 57 04 93

                leden :Een lijst van de leden van het oudercomité wordt via uw kind meegegeven na definitieve samenstelling.

 

Patrick Bekaert, directeur, vertegenwoordigt de school in de vergaderingen van het oudercomité. De vereniging heeft tot  doel de opvoeding en het onderwijs van de kinderen te bevorderen door een nauwe samenwerking tussen ouders en  school.

3.3.2 Schoolraad

Voorzitter :    Marin Mackelberg, Gen. Baron Jacquesstraat    27, 8600 Diksmuide                                      051/ 50 35 04

Leden:

Vertegenwoordigers van het personeel

Christine Cobbaert, Ijzerlaan 14,, 8600 Diksmuide                                          051/503884

 Sylvie jansseune, Amphoek 4, 8600 Diksmuide                                               051/501356

Vertegenwoordigers  van de ouders

Marin Mackelberg, Gen. Baron Jacquesstraat, 8600 Diksmuide                    051/503504

Martine Desmet, Zuidhillestraat 1,  8600 Diksmuide                                        051/570493

Ann Deprez-Kerkaert,Kloosterhofstraat 2, 8600 Diksmuide                            051/510332

 Vertegenwoordigers van de lokale gemeenschap :

Gerda Beauprez, Eikhofstraat 19, 8600 Diksmuide                                          051/502748

Jurgend Delbarge, Maagdhoek 16,8600 Diksmuide                                        051/500835

3.3.3 Lokaal overlegcomité

Een overlegplatform tussen  het schoolbestuur en de syndicale vertegenwoordigers van de leerkrachten.

Leden :

vertegenwoordigers van de leerkrachten

Inge Demuynck

Katrien Déré

                Sesier Marianne

                vertegenwoordigers van de raad van bestuur

                 E.H. Deken Wilfried Jonckheere

                Geert Dendooven

                Philip Libeert

3.3.4 leerlingenraad:

afdeling Esen: de leerlingenraad  is samengesteld uit vrijwilligers van het derde leerjaar.

De vergadering gaat 1X per maand door over de middag.

Problemen , voorstellen en initiatieven worden maandelijks met de directeur besproken.

Samen met de directeur evalueren de leerlingen de schoolwerking.

De leerlingen van het zesde leerjaar maken zelf het verslag op. Ieder lid brengt na de vergadering verslag uit aan de leerlingen van zijn klas .


>

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs