Om de 3 weken brengen wij met onze klas een bezoekje aan de bibliotheek. We wandelen daar in een mooie rij naar toe. Onderweg hebben we veel aandacht voor de verkeersregels en hoe we ons moeten gedragen op straat. In de bib mogen we allemaal één boekje kiezen. we proberen dit op een rustige manier te doen en uiteraard zeer kritisch te kiezen. Onze boekjes blijven in de klas waar de juf ze kan vertellen en wij gezellig ons eigen de anderen hun boekje mogen kijken. We besteden extra aandacht aan het zorg dragen voor de boekjes.
Op woensdag gaan we extra oefenen op schrijfmotoriek. Via de speelse methode van peuterschrijfdans komen de kleuters in contact met alle schrijfsymbolen, lusjes, strepen,.... De methode vertelt elke keer een verhaal, er is een lied om op te bewegen, dan spelen we allerlei grootmotorische spelltjes om bepaalde lichaamsdelen te oefenen, bv onze polsen. Nadien volgt er ook steeds een fijnmotorische oefening op papier. De verschillende onderdalen worden uitgespreid over verschillende weken. Voor dit uurtjes krijgen we extra begeleiding van juf Caroline Nemsdael. Deze week hadden we ons eerste momentje. We versierden een wit papier met allerlei schrijfkrabbels en vouwden daar een mooie vlieger van. Hier speelden we nadien mee buiten. Onze juffen probeerden erop te letten dat we de vliegers tussen duim en wijsvinger gooiden. Tussen deze twee moet ons potlood immers ook komen.
We zijn halverwege de vakantie en een nieuwe klasgroep wacht me op. Het voorbereidend werk is begonnen en de zin om er hard tegen aan te gaan is terug. Nog even en ook jullie weten of je kapoen in mijn klasje komt.