Amber heeft geen problemen met leren, uit het nakijken van haar agenda blijkt dat ze altijd ruim voldoende scoort op haar toetsen. Ik ga mij dus proberen bezig te houden met haar leerstijl en deze te toetsen.
Werkpunten:
Er zijn bij deze leerling, niet echt werkpunten. Ik zal mij
daarom vooral bezighouden met het controleren van haar leerstijl en werkstijl en zo controleren of zij haar leerstof
goed kent.
Opmerkingen:
Wat wil hij/zij
bereiken:
Zij wil graag verder blijven studeren en vanaf het 2e semester kiezen voor de opleiding Voeding-Verzorging.
Waar heeft hij/zij
moeite mee:
Er zijn geen grote leerproblemen bij deze leerling.
Wat heeft hij/zij
zelf al geprobeerd:
Hij studeert telkens voor zijn toetsen en maakt altijd zijn taken
tijdig.
Specifieke vragen van
de leerling:
Ze had geen gerichte vragen, ze begreep de bedoeling van mijn aanwezigheid op school.
Hij is een zeer goedwerkende leerling, heeft geen echte problemen
om te leren.
Werkpunten:
Er zijn bij deze leerlingen, niet echt werkpunten. Ik zal mij
daarom bezighouden met het controleren van zijn leerstijl en of hij zijn leerstof
goed kent.
Opmerkingen:
Wat wil hij/zij
bereiken:
Hij wil hoofdzakelijk zijn schooljaar doorkomen zonder te veel
problemen en net om deze reden houd hij zich goed bezig met school.
Waar heeft hij/zij
moeite mee:
Er zijn geen grote leerproblemen bij deze leerling.
Wat heeft hij/zij
zelf al geprobeerd:
Hij studeert telkens voor zijn toetsen en maakt altijd zijn taken
tijdig.
Specifieke vragen van
de leerling:
Is het hier de bedoeling dat jij, als begeleider, ons zal helpen
bij het maken van toetsen?
Tomas is een zeer kalme leerling, hij kan zich altijd wel in
stilte bezighouden met zijn toetsen en taken. Dit vergemakkelijkt mij tijdens het
begeleiden, ik kan mij hier dan iets meer bezighouden met andere leerlingen die
mijn hulp wel nodig hebben.
Wat valt je op:
Hij is een tamelijk verlegen persoon, hij probeert altijd zo
stil mogelijk te werken voor school. Als hij geen werk heeft voor school, zit hij
altijd in stilte een strip te lezen (deze liggen ter beschikking van de leerlingen
in de studie).
Jouw knelpunten in
verband met deze leerling:
Ik zie geen knelpunten met deze leerling, als ik hem iets vraag
of iets bespreek met hem antwoord hij altijd onmiddellijk.
De bedoeling van deze blog is om het verloop van mijn huiswerkbegeleiding te kunnen volgen. Deze blog is dan ook zichtbaar voor iedereen en vooral voor mijn leerlingen dat ik heb moeten begeleiden. Zo kunnen hier dan bijhouden wat we elke week gedaan hebben en hoe ze vorderen in hun "studie problemen". Extra informatie
School: Houtlandinstituut Torhout Periode: september 2010 - november 2010 (semester 3)