Vandaag startte team welzijn
de sessie met pictionary, waar enkele studenten hun dans-, teken-, en
uitbeeldingstalent lieten zien. Uiteindelijk won team de patronskis, maar de
ps3 die ze gehoopt hadden te winnen was nergens te bespeuren. Teleurstelling
alom.
Meneer Peeters begon de les
met te benadrukken dat samenwerken in ieders voordeel kan spelen, haalde de
vorige sessie praktijkatelier aan, en herhaalde de basisstructuur om een les op
te bouwen. De eigenlijke sessie 3 draaide rond het expliciet bereiken van
lesdoelen. Hieronder verstaan we het deftig formuleren van lesdoelen, het
werken met accenten, het realistisch plannen, etc. Rond het werken met accenten
kregen we ook een klein opdrachtje waar we voor enkele sportgebonden bewegingen
de belangrijkste accenten moesten zoeken Verder hebben we de leerplannen eens
van dichterbij bekeken, en ten slotte ging het over hoe we ons moeten gedragen
als leerkracht.
Deze les begonnen we met een leuk spel dat het groepje van welzijn had bedacht , PiewiePiewie. Het spel zelf ging door in de gang en Niels Hufkens eindigde als PiewiePiewie.
Na dit opwarming spel kwamen de tweede jaars wat uitleg geven over de BR indoor activiteit van donderdag 15 maart. Dit is een verplichte activiteit voor onze klas en we worden er verwacht om 13.00u en zal eindigen om 17.00u . => wees zeker op tijd aanwezig en neem sportkleren mee!
Na deze info konden we met de les beginnen.
Tijdens de les zijn we begonnen met wat meer informatie over de leerplannen en het bereiken van lesdoelen. Het verschil tussen de stage in de eerste semester en de stage die we dit semester zullen doen . Deze semester zullen we de leerlingen echt al iets moeten aanleren. Hiervoor gebruiken we best de rode draad om onze les voor te bereiden. Over de opbouw van lessen hebben we ook nog wat tips gekregen die we dan ook zullen moeten toepassen in praktijkatelier en later op onze stage. GS - OLG - OEF - GS
Zo dit was het verslag van de tweede les Vakconcept.
Voor diegene die niet aanwezig waren bij praktijkatelier , vergeet ook deze vrijdag de leerplannen niet mee te nemennaar vakconcept.
Vandaag hebben we van onze leraar meneer Peeters een inleiding over wat dit vak zoal inhoud. We kregen te horen dat er ons heel wat taken en opdracht op ons aan het wachten waren. 1 van deze opdrachten is de deelverantwoordelijkheden. Dit houdt in dat iedereen een bepaalde taak op zich neemt voor dit vak. Michiel heeft de verschillende taken verdeeld en neemt de algemene leiding van dit project. Het verdelen van deze verschillende taken liep wel wat chaotisch maar er werd ook goed gelachen .
De vrijdag die volgende week komt , worden we verwacht op het ontbijt op school.