Inhoud blog
  • Portfolio
  • activiteit 6
  • activiteit 5
  • Activiteit 4
  • Voorlopig portfolio
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Susanna Zuidema
    Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen (België) en mijn beroep is werkstudent (master Opleidings- en Onderwijswetenschappen en leerkracht lager onderwijs).
    Ik ben geboren op 15/01/1986 en ben nu dus 39 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: reizen en koken.
    UA-zelfevaluatieproject

    24-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Portfolio
    uiteindelijke versie

    Bijlagen:
    PORTFOLIO.docx (1.3 MB)   

    24-03-2011 om 15:22 geschreven door zuidema  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.activiteit 6
    Dromen

    Bijlagen:
    Activiteit 6 dromen.docx (483.9 KB)   

    24-03-2011 om 11:59 geschreven door zuidema  


    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.activiteit 5
    professionele identiteit

    Bijlagen:
    activiteit 5 professionele identiteit.docx (125 KB)   

    22-03-2011 om 12:06 geschreven door zuidema  


    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit 4
    Oud-studenten

    Bijlagen:
    Activiteit 4 oud-studenten.docx (21.4 KB)   

    20-03-2011 om 12:51 geschreven door zuidema  


    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlopig portfolio
    Dit is een voorlopig portfolio voor de feedbackronde van de volgende Zep-bijeenkomst.
    De vierde activiteit staat beschreven, maar het is nog wachten op de mails terug.

    Bijlagen:
    PORTFOLIO.docx (481.4 KB)   

    06-03-2011 om 11:07 geschreven door zuidema  


    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit 3
    Nieuwsbrieven

    Bijlagen:
    Activiteit 3.docx (144.8 KB)   

    03-03-2011 om 19:07 geschreven door zuidema  


    26-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.activiteit 2
    Lerarenforum

    Bijlagen:
    activiteit 2.docx (52.3 KB)   

    26-02-2011 om 11:47 geschreven door zuidema  


    22-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZEP-activiteit 1
    Reflectie-activiteit

    Bijlagen:
    activiteit 1.docx (27.3 KB)   

    22-01-2011 om 10:48 geschreven door zuidema  


    03-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zep-bijeenkomst 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens de derde Zep-bijeenkomst vertelde iedereen over de activiteit die zij had ondernomen t.b.v. haar leerpunt en de reflectie hierop. Dit zorgde voor erg wisselende verhalen, waarbij er kritisch werd gediscussieerd over de manier van reflecteren. Hierbij werd de reflectiecirkel van Korthagen aangehaald. In de komende reflecties moeten al zijn 5 aspecten naar voren komen, wil er een volledige reflectie plaatsvinden. 

    De kritiek die ik ontvangen heb op mijn eigen activiteit wat dat ik punt 1 en 5 uit de cirkel van Korthagen miste, er zullen dus nog concrete ervaringen moeten worden opgedaan. Daarnaast sprak ik in de reflectie over het me te bevinden op een eilandje. Hier zal ik verder op moeten reflecteren, waarbij ik mij de vraag kan stellen of deze structurerende activiteit mij heeft geholpen bij het opzetten van een plan van aanpak en bij het formuleren van een goed leerdoel.

    03-01-2011 om 16:47 geschreven door zuidema  


    12-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zep-bijeenkomst 2

    In de ZEP bijeenkomst moesten we elkaar ons leerpunt presenteren a.d.h.v. een voorwerp. Ik presenteerde mijn leerpunt door middel van een krant. Ik legde uit dat ik graag op de hoogte blijf van wat er zich in de wereld afspeelt en dat ik mij daarom niet afgesloten voel in mijn eigen dagelijkse wereld. Ik wil dit ook binnen de onderwijswereld, want tijdens mijn werk heb ik gemerkt dat ik op mijn eigen ‘eilandje’ terechtkwam en enkel oog en tijd had voor mijn eigen klas. Terwijl ik het belangrijk vind jezelf te blijven ontwikkelen, merkte ik dat ik dit niet deed eenmaal ik fulltime aan het werk was.

    De opdracht tijdens de bijeenkomst was om jouw leerpunt op een groot blad te schrijven, waarbij de groepsgenoten opdrachten en activiteiten er voor jou bijzetten die je dit academiejaar kan ondernemen om aan jouw leerpunt te werken. Deze stonden er bij mijn leerpunt vermeldt:

    -          Abonnement tijdschrift voor onderwijsrecht en beleid

    -          Discussies voeren met andere onderwijskundigen

    -          Een map met onderwijsartikels aanleggen (archief)

    -          1 of 2 thema’s binnen de onderwijswereld kiezen waarvan je op de hoogte wil blijven

    -          Bedenk hoe je je zou voelen indien er geen kranten zouden bestaan of dat je 6 maanden de krant niet zou kunnen lezen?

    -          Elke week 2 beleidsnota’s lezen

    -          Onderwijs Vlaanderen nieuwsletter

    -          Met belangrijke onderwijskundigen praten

    -          Zelf onderzoek blijven voeren

    -          www.ond.vlaanderen.be

    -          www.edubron.be

    -          www.edulex.be

    -          Bijscholingen, leerstoelen bijwonen

    -          Inschrijven voor nieuwsbrieven

    -          Hoe zie je de ideale onderwijswetenschapper

    -          Thesissen nakijken

    -          Praten met medestudenten over hun thesis/interdisciplinair project  + naar de presentaties gaan kijken

    -          Lid van de redactie/discussiegroepen van een onderwijstijdschrift/website worden

    -          Lezersbrieven schrijven na een artikel ivm onderwijs te lezen

    -          Enquêtes afnemen van wat leerkrachten zelf belangrijk vinden van op de hoogte te blijven.

    -          Elke week 2x30 minuten in de leeshoek van de bibliotheek vaktijdschriften doornemen

    -          Een overzicht maken van wat je allemaal weet en waar je dat gevonden hebt (index van info)

    -          Referentielijst maken van de artikels die je interessant vond en waarom

    Toen ik de activiteiten had gelezen kwam ik erachter dat ik mijn leerpunt verkeerd heb uitgelegd. Ik bedoelde niet dat ik per se een x aantal uur per week vakliteratuur wil lezen en dat ik van alles op de hoogte wil blijven. Dit is namelijk praktisch niet haalbaar en mist de essentie van mijn leerdoel. Ik heb gemerkt dat ik tijdens mijn werk mij op een eilandje bevind en ik ben bang over 10 jaar een soort van afgestompt te zijn en op alles te zeggen: “maar zo doe ik het al 10 jaar”. Ik wil op een actieve manier in de wereld blijven staan en mijn werk in de toekomst ook uitdagend blijven vinden. Dit betekent dat ik de onderwijswereld beter moet leren kennen om zo deze uitdagingen te kunnen blijven zien.   

    Bij de acitiviteiten die bij deze gedachte passen heb ik een gezet.

    12-11-2010 om 00:00 geschreven door zuidema  




    Archief per week
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 08/11-14/11 2010

    Agenda

    Belangrijke data in mijn agenda




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs