Heb je een leuke foto of document en wil je dat delen met de klas? (bv. medaille of beker gewonnen, foto uit de krant, een grappige foto van jezelf, ...)
Klik dan op de knop hieronder en stuur het door.
Alvast bedankt!
Beoordeel dit blog
Klas 4B 't Vlot Lichtervelde
Hallo iedereen! Elke week wordt op de blog een verslag gepost, aangevuld met enkele foto's. Zo kan je zien wat 4b allemaal doet. Veel plezier!
21-11-2012
Laatste bericht
Hallo iedereen!
Hier volgt het laatste berichtje van juf Tatjana...
Wij hebben in de laatste week samen nog een les Engels en een les Frans gekregen. Ik was dan ook heel trots te zien hoe enthousiast jullie waren en hoe goed jullie je best hebben gedaan, waarvoor een dikke proficiat. En we sloten de zalige stageperiode af met een tof afscheidsfeestje. Hier volgen dan ook de laatste foto's.
Veel succes allemaal in de toekomst en bedankt voor de toffe weken! Groetjes juf Tatjana
Hier zijn de fotos van vorige week. Wegens
omstandigheden pas nu online, maar beter laat dan nooit.
Wij leerden vorige week over verkeer. Daarbij
hoorden dan ook onze eigen uitgevonden verkeersborden, waarvan een paar
voorbeeldjes hieronder te vinden zijn.
In de turnles probeerden we op verschillende
manieren te doelen. Dit gebeurde ondermeer met tennisrackets, pingpongpaletjes,
hockeysticks, de nar met gaten en de basketring.
We maakten ook elfjes (een gedicht met elf
woorden). Daarna mochten vrijwilligers de elfjes vooraan komen voorlezen. Er
kwamen hele leuke gedichten naar voor.
Daarnaast knutselden we een krantenkop in
elkaar. Ik heb alvast een aantal voorbeelden voor jullie:
- Obama en Mega Mindy trouwen
- Stotterende mensen in La Palma
-
De laatste fotos tonen aan wat we in de les
spiegelen hebben gedaan. Ditmaal niet in de rekenles, maar in muzische. De
leerlingen moesten mekaar in duos spiegelen. Daarbij hielden ze rekening met
volgende tips: heel traag bewegen, mooie afgewerkte bewegingen en ervoor zorgen
dat het voor de toeschouwers niet duidelijk was wie aan het leiden was. Er
kwamen hele mooie resultaten naar voor, waarvoor nogmaals een dikke proficiat
aan allemaal!
Eerst en vooral drie maal bravo voor de jarigen Gaetan en Xander! BRAVO, BRAVO, BRAVO!
Tijdens het tweede deel van de week maakten de kinderen kennis met heks (wijze vrouw) Renata. Ze mochten dan ook een bijpassend verslag schrijven. Ik deed mijn best om de belangrijkste dingen uit de verslagen te halen en voor jullie even op te sommen:
Ik vond het leuk te weten dat, als je een snotneus hebt, je brandnetelsoep moet drinken, zodat je snel geneest. Renata toonde ons ook hoe we, zonder ons te prikken, een netel kunnen vastnemen. We leerden hoe je met kruiden moet omgaan en hoe die verschillende kruiden heten. Ook kregen we een palmtakje, dat ons geluk zal brengen. Na de speeltijd dansten we met z'n allen in de heksenkring. Ik vond het leuk dat ze kinderen naar voren vroeg om een opdracht te doen of om iets voor te tonen. Het is erg dat ze vroeger dachten dat onschuldige mensen heksen waren en dat ze die mensen zomaar op de brandstapel aan een paal vastbonden en in brand staken of deden verdrinken. (met dank aan de schrijvers van 4b)
Vanmorgen (vrijdag) maakten we versieringen voor cupcakes, een bloeddrankje, een bijpassende beker, bloedende zombiehanden en een mandarijn-pompoentje. De heksenweek sloten we ten slotte af met de film 'De heksen' van Roald Dahl. Daarna zingen we allemaal in koor, Grimalda Griezel is nu echt vandoor. Daaaaaaaaaaaaaag!
Zoals jullie al weten, is heks Grimalda Griezel bij ons binnengevlogen. Ze maakte er een echt rommeltje van in de klas. Daarna moesten we een brief ontcijferen, we kregen een heksenbundel, leerden bij over de geschiedenis van de heksen EN we maakten al een amulet (waarvan foto's vrijdag volgen). Er stond dus al heel wat op het programma, maar dit is nog niet alles ...
En voor we het zouden vergeten, we leren ook het leven van Mozes op een interactieve manier kennen. We bekeken al een stuk van de film van Mozes (nog één fragment te gaan!).
Zorg alvast dat je morgen verkleed bent als heks of tovenaar! Je weet dat je niets moet kopen... Gebruik je fantasie en denk aan de tips uit de klas. (zwarte kleren, eigen heksenhoed of -neus maken, wrat op je neus tekenen, bezem maken van takjes, ...)
Pukkelneus en ezelsoor, ik ben er nu weer snel vandoor! Tot dan beste leerling-heksen en leerling-tovenaars.
Maandag zetten de leerlingen de sportweek in met tussen 2 vuren en tussen 4 vuren, gevolgd door baseball.
Dinsdag mochten ze een badmintonracket in de hand nemen, om mini-wedstrijdjes tegen elkaar te spelen.
Woensdag kregen ze judogerichte opdrachten.
Donderdag (vandaag) maakten ze verder kennis met de trampoline, aangevuld met enkele spelletjes. In de namiddag speelden ze netbal.
En vrijdag (morgen) wordt de kers op de taart. Ze starten met een hele voormiddag sport (minivoetbal en stratego) en daarna volgt het spannende bosspel! We hebben mooi weer besteld, dus laat ons hopen dat het in orde komt.
Zoals beloofd volgt hier een nieuw verslag. Vandaag kropen de kinderen in de huid van echte toneelspelers. In taal leren we over 'vroemtuigen', waardoor de toneeltjes over het verkeer gingen. Daarna mochten ze zich uitleven tijdens het meetcircuit.
Morgen wordt een muzische dag die start met de mis, waarin gezongen en voorgelezen zal worden. In de namiddag gaan ze aan de slag als echte muzikanten. Er staat dus nog veel op het programma. Tot de volgende keer beste lezers!
Dit wordt het eerste verslagje. Wij vinden het ook altijd leuk als er reacties op zouden komen.
Onze eerste week: dinsdagnamiddag leerden we heel wat bij over Pesach (het joodse paasfeest). Daarbij hoorden ook de typische gebruiken zoals het eten van matze, wat echt wel in de smaak viel! Woensdag kwam al hun fantasie naar boven tijdens het maken van een strip. Ze dachten na over een concept, namen zelf de foto's en maakten er achteraf ook een echt stripfragment van.
Morgen staan de verkiezingen op het programma, aangevuld met een portie meetplezier en vrijdag gaan we aan de slag met verschillende muziekinstrumenten. Wordt zeker vervolgd ...