Hier zijn we dan met de eerste foto's van ons team. Je ziet hier onze groepsfoto, een foto van onze blogger: Erhan en een foto van ons in actie. Zin in meer foto's? Binnenkort op de facebookpagina van Kla4tje kan je genieten van de FLL foto's. Prettig weekend allemaal en tot volgende week voor meer FLL nieuws
Er kwamen 2 studenten van PXL naar onze school om ons te helpen met programmeren. Ze hebben alle missies uitgelegd en laten zien hoe het moet worden gedaan. De hoofdprogrammeurs maakte vandaag 1 missie: de deur openen. Er was ook nog een studente van PXL die ons kwam helpen bij het project. Ze stelde allerlei vragen aan de leerlingen van het 6 de leerjaar. We vinden het wel leuk om met die robot te werken en hem allerlei oefeningen te laten doen.
Vandaag hebben voor het eerst de missies (met Lego) gebouwd. Het was best wel moeilijk maar iedereen vond het leuk.We kregen natuurlijk hulp van onze lieve juffen.
Hier zijn we weer. Eerst hebben we vandaag kennis gemaakt met de robot. De leerlingen van vorig jaar hadden deze geprogrammeerd en Sylvia toonde ons wat er wordt verwacht van ons.
Na deze instructie zijn we opzoek gegaan naar een teamnaam, logo en slogan. Na veel nadenken zijn we allemaal akkoord geraakt: TT wordt het. TT staat voor turboteens maar is ook wel een bekend gegeven in de autowereld
Hier een overzicht van onze teamleden:
- Kerim: programmeur
- Hüseyin
- Lotfi: technisch ontwerper
- Tycho
- Veysel
- Xander: PR
- Robbe
- Erhan: blog verantwoordelijke
- Eren
- Renée: grafisch ontwerper
- Esra Dogan: materiaalmeester
- Lom-Ali
- Jordy
Nu kijken we vooral uit naar donderdag want dan is het D-day ... de missies komen aan.
Vandaag komen we voor het eerst samen om meer info te krijgen over de FLL: first Lego League.
We hebben vorig jaar de robot van het vorige 6de wel eens zien rijden maar hoe we dat zelf allemaal moeten doen is nog een raadsel.
Vandaag gingen we eerst onze klas in 2 groepen verdelen want we werken met 2 teams. Om aan de thema's, waar we rond willen werken ,te komen hebben we een klas brainstorm georganiseerd. Nadat iedereen zijn thema's op papier had staan werden die luid op genoemd en op een hoopje gelegd: behouden of weg! Op die manier en na een stemmingsronde hebben wij het thema: auto's gekregen.
We kijken er al naar uit om enorm veel te leren over AUTO'S.