Audi maakt zich op voor de komst van de R8. Voor de nieuwe sportauto, die een duidelijke trap hoger staat dan de nieuwe TT, is 28 miljoen euro geïnvesteerd.
Volgens het Duitse blad Spiegel legt Audi in de thuisstad Neckarsulm de laatste hand aan de productielijnen voor de R8. Eind juli moet het grootste gedeelte klaar zijn. Daarna wordt voorzichtig begonnen met het bouwen van voorserie autos. Vanaf de zomer van 2007 zijn 250 mensen bezig met het bouwen van enkele duizenden R8s per jaar. Daarbij komt veel handwerk kijken.
Met de R8 gaat Audi onder meer de concurrentie aan met de Lamborghini Gallardo. De Italiaanse fabrikant huist sinds enige tijd onder de vleugels van Audi. Tijdens het productieproces komen de halfbroertjes elkaar zelfs tegen in de lakstraat in Neckarsulm. Naast de twee sportautos wordt daar ook de A8 van zijn laklaag voorzien. Audi belooft in Spiegel nog wat verrassingen voor de R8. Hij is uniek door zijn lichte gewicht, vierwielaandrijving en bijzondere ontwerp dat is gebaseerd op het Le Mans Quattro studiemodel.
Volkswagen was van plan om het GX3 studiemodel in productie te nemen. Nu dreigt onduidelijke wetgeving de driewieler de das om te doen.
Volkswagen presenteerde eerder dit jaar op een Amerikaanse autoshow de GX3 concept car. Omdat het publiek enthousiast was, wilde Volkswagen de kruising tussen een auto en een motorfiets klaarstomen voor de Amerikaanse markt.
Volgens de Amerikaanse wetgeving is de GX3 een motorfiets. VW heeft het voertuig echter als auto ontwikkeld. Bij Lotus in Groot-Bittannië, waar het studiemodel wordt omgevormd tot productiemodel, wordt het nodige gedaan om het karakter van de auto te wijzigen. Toch vreest Volkswagen juridische claims en gaan binnen het concern stemmen toch af te zien van het model.
Aanvankelijk was het de bedoeling de GX3 vanaf midden volgend jaar in Amerika te gaan produceren. De dealers daar konden zelf kiezen of ze de excentrieke driewielers wilden gaan verkopen.
Nieuws bij Porsche gaat zelden over ingrijpende uiterlijke wijzigingen. Zo ook bij de nieuwe 911 Turbo. De grootste verandering is de nieuwe en indrukwekkende techniek.
De Turbo heeft nu ook de gedaante gekregen van de nieuwste generatie 911s, maar dat is het minst belangrijke nieuws van de 911. De tiptronic-versnellingsbak is verbeterd, de krachtoverbrenging naar de voorwielen is gewijzigd én de zescilinder boxermotor heeft nieuwe turbotechniek. Voor het eerst is een turbo met variabele doorstroom toegepast op een auto met benzinemotor. Op diesels is deze techniek bijna gemeengoed. Tot nu toe waren bij benzinemotoren de uitlaatgassen te heet om deze techniek goed te laten werken.
De 480 pk sterke en vierwielaangedreven 911 rijdt bij 80 km/u net zo gemakkelijk als bij 280 km/u. Rechtuit is leuk, maar op bochtige parcoursen komt hij het beste tot zijn recht. Je moet heel wat uithalen om rijden over te laten gaan in glijden. Maar een grens heeft de 911 Turbo wel degelijk. Bij het rijden moet je goed weten waar je mee bezig bent.
Fernando Alonso kan zijn geluk niet op na afloop van de Grand Prix van Spanje. Hij heeft gewonnen. En dat was hem op eigen bodem niet eerder gelukt. ,,Fantastisch.
Hij begon de wedstrijd op het Circuit de Catalunya vanaf pole-positie en stond de leiding alleen tijdens zijn pitstops af, aan Michael Schumacher. Op eigen kracht kon de Duitser niet helemaal vooraan het peloton komen; hij kreeg 18,5 tel aan de broek van de Spaanse coureur. Alonso: ,,Om hier, onder het toeziend oog van iedereen, mijn mensen, mijn fans, te winnen is het beste gevoel ooit in een Formule 1-auto. Het voelde net zoals vorig jaar in Brazilië, toen ik kampioen werd. Maar daar werd ik na een heleboel problemen derde, waardoor ik niet zoveel genoten heb als in de race van vandaag. De race had wel de hele dag mogen duren, vindt hij. ,,Met al dat blauw op de tribunes is de sfeer hier heel anders dan waar ook. Ik had er wel wat langer dan die 66 ronden van willen genieten. Het was een fantastische dag, die ik niet snel zal vergeten. Het betekende Alonsos derde zege van het seizoen. De andere drie Grand Prix kwam hij als tweede over de eindstreep, waarmee hij een voorsprong van vijftien punten (Alonso 54, Schumacher 39) heeft opgebouwd in het kampioenschap. Nog een reden dus voor de Spaanjaard om met plezier terug te kijken op zijn thuis-Grand Prix.
De Aston Martin DBS, een snellere versie van de DB9, debuteert als nieuwe dienstauto van James Bond in de nieuwe film Casino Royale die in november uitkomt.
De Aston Martin DBS is een sportievere versie van de DB9. Over de exacte specificaties houdt Aston Martin zich nog op de vlakte, maar de eerste fotos van de nieuwe DB9-variant zijn al vrijgegeven. In de beste James Bond-traditie zijn de exacte details over de DBS nog top secret, aldus ontwerpchef Marek Reichman. De DBS overtreft in elk geval de 450 pk en de 300 km/u die de DB9 haalt.
De nieuwe dienstauto van 007 volgens Aston Martin-directeur Bez: De DBS heeft niet de bescheiden elegantie van de DB9 maar ook niet de jeugdige beweeglijkheid van de V8 Vantage. Het is explosieve kracht in een net pak. Hij heeft zijn eigen karakter dat doet denken aan James Bond. In november draait Casino Royale in de bioscopen.
Een Texaanse sheriff heeft bij het Duitse Geiger zijn Hummer laten tunen tot 700 pk. Nu ontkomt niemand hem meer.
De Hummer H2 van deze Texaanse sheriff is voorzien van een 7,0-liter supercharged motor, een verstevigde krukas en titanium drijfstangen. Ook de viertraps automaat is gemodificeerd. Het brengt het vermogen van de H2 naar 700 pk: daar hoort een maximaal koppel bij van 904 Nm.
De 3,1 ton wegende dienstauto van de sheriff haalt 250 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 6,5 seconden. Genoeg om de meesten zonder problemen bij te houden. Ook de vering en remmen van de H2 zijn aangepast. De Hummer van Geiger ligt 10,5 centimeter dichter bij het asfalt en stabilisatorstangen verbeteren het bochtengedrag.
Om goed voor de dag te komen koos de sheriff voor 28 inch wielen met Kumho-banden in de maat 325/35 R28. In de VS wordt de auto voorzien van de nieuwste communicatie-apparatuur.
Tuners raken maar niet uitgekeken op de Porsche Cayenne. Nog bijna wekelijks ploffen er fotos op de mat van alweer een aangepaste Porsche SUV. Dit keer is het de beurt aan Lumma Design.
Volgens Lumma Design vinden veel van hun klanteneen standaard Porsche Cayenne een te elegante auto. De tuners uit het Duitse Swabia maakten van de Cayenne een auto die er niet uitziet alsof hij door een boswachter in diensttijd wordt gereden.
De broers Andreas en Horst Lumma ontwikkelden de CLR 400 GT bodykit voor de Cayenne. Dat bestaat uit een radicale voorbumper/ -spoiler met met dubbele koplampen, een enorme achterspoiler met diffusor zijskirts, opzetstukken voor de portieren en driedelige grille én een Lumma-embleem. Ook is er een motorkap met ventilatieopeningen, een dakspoiler, zogeheten booskijkers voor de koplampen en aangepaste uitlaatkleppen.
Voor wie wil, kan Andreas Lumma, de technische van de twee, de Cayenne voorzien van een in hoogte verstelbaar chassis met 22 inch wielen. De 4,5-liter V8 van de S kan worden opgevoerd van de standaard 340 pk naar 470 pk met een maximaal koppel van 640 Nm. De ombouw van huis-tuin-en-keuken-Cayenne naar de Lumma CLR 400 GT duurt drie weken. De bodykit kost 22.000 euro, het in hoogte verstelbare chassis inclusief de wielen is 12.000 euro en de aanpassingen aan de motorzijn eveneens 20.000 euro.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.