Wat vriend en vijand eigenlijk al lang wisten is nu officieel bevestigd bij monde van Audi directeur van de Verenigde Staten, Johan de Nysschen: De Audi A7 gaat er komen en er wordt gewerkt aan een R8 met V10 motor.
Of de A7 ook werkelijk A7 gaat heten is echter nog niet bevestigd, maar wat zou Audi daar anders van kunnen maken? De auto moet het gat tussen de A6 en de A8 opvullen, waardoor A7 dan ook de enige logische naam lijkt. We hebben gelukkig nog voldoende tijd om te speculeren over zn uiterlijk, want de auto wordt pas in 2012 verwacht. Voor die tijd zal er nog wel een officieel concept verschijnen.
Nysschen bevestigde tevens dat de engineers van Audi werken aan een V10 in de R8. Hier werd in het midden gelaten wat voor V10 blok dit zal worden, maar we houden ernstig rekening met het twin-turbo 5,0 liter V10 TFSI-blok uit de nieuwe RS6.
Tot slot zegt Audi nog niet definitief Nee tegen een R8 diesel en wordt ook de mogelijkheid tot een R8 cabrio nog open gelaten, waarbij we de kansen van de laatste het grootst inschatten. (via: windingroad) Wat vriend en vijand eigenlijk al lang wisten is nu officieel bevestigd bij monde van Audi directeur van de Verenigde Staten, Johan de Nysschen: De Audi A7 gaat er komen en er wordt gewerkt aan een R8 met V10 motor.
Of de A7 ook werkelijk A7 gaat heten is echter nog niet bevestigd, maar wat zou Audi daar anders van kunnen maken? De auto moet het gat tussen de A6 en de A8 opvullen, waardoor A7 dan ook de enige logische naam lijkt. We hebben gelukkig nog voldoende tijd om te speculeren over zn uiterlijk, want de auto wordt pas in 2012 verwacht. Voor die tijd zal er nog wel een officieel concept verschijnen.
Nysschen bevestigde tevens dat de engineers van Audi werken aan een V10 in de R8. Hier werd in het midden gelaten wat voor V10 blok dit zal worden, maar we houden ernstig rekening met het twin-turbo 5,0 liter V10 TFSI-blok uit de nieuwe RS6.
Tot slot zegt Audi nog niet definitief Nee tegen een R8 diesel en wordt ook de mogelijkheid tot een R8 cabrio nog open gelaten, waarbij we de kansen van de laatste het grootst inschatten. (via: windingroad)
Dit is m dan: de R8. Een échte sportauto van Audi en rechtstreekse familie van de Lamborghini Gallardo. Audi doet niet flauw en laat zelfs de snelheidsbegrenzer achterwege.
Audi presenteert op de autosalon van Parijs de R8. Een sportauto met de uit de RS4 bekende 420 pk sterke V8 FSI die in het midden is geplaatst. Het maximale koppel bedraagt 430 Nm. Daarmee haalt hij een topsnelheid van 301 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 4,6 seconden. De plaatsing van de motor heeft Audi geleend van de Auto Union Type C Grand Prix auto uit de jaren 30. De R8 is 1,90 meter breeed, 4,43 meter lang en 1,25 meter hoog.
Aan de voorzijde is opvallend dat de vier ringen dit maal op de voorklep zijn geplaatst en niet in de grille. Aan weerszijde van de grille zijn luchtinlaten geplaatst. Verder vindt Audi dat de reflectoren van de koplampen lijken op het Sydney Opera House. Aan de achterzijde is het derde remlicht over de gehele lengte van het dak geplaatst en de motorkap is van glas zodat omstanders niets hoeven te missen van de V8. In de achterbumper zitten twee grote diffusors.
In de beste Audi-traditie is de R8 voorzien van vierwielaandrijving en een zelfdragende aluminium carrosserie. Naar verwachting komt de R8 in een later stadium ook beschikbaar met de uit de Lamborghini Gallardo afkomstige V10, die dik 500 pk heeft.
Standaard is de R8 voorzien van een zesversnellingsbak. Voor die versie geldt een prijs van 146.200 euro. De variant met de R-tronic versnellingsbak mag weg voor 156.400 euro. Vanaf november is de Audi R8 te bestellen en de eerste levering heeft in het eerste halfjaar van 2007 plaats.
De R8 staat op 19 inch wielen en heeft voor banden in de maat 235/35 en achteraan 285/30. Verder is de sportauto net als de S6 voorzien van dagrijverlichting, een rijtje LEDs onder de koplampen. Koplampen voorzien van LED-techniek staan vanaf eind 2007 op de optielijst. Ook de praktische kant is bij de ontwikkeling van de R8 niet uit het oog verloren: er is ruimte voor twee golftassen; voorin is een ruimte van 100 liter. Standaard is de binnenkant van de R8 bekleed met leder en alcantara. Als optie is een geheel lederen interieur leverbaar.
De R8 wordt gebouwd in het Duitse Neckarsulm. Per proces begeleiden specialisten het productieproces. Audi heeft daarvoor goed gekeken op jachthavens. Per dag worden vijftien autos gebouwd.
Gaat het dan echt gebeuren en zijn dit de laatste stuiptrekkingen van Chrysler? Wie het weet mag het zeggen. Maar mochten ze het hoofd boven water houden, dan hebben we hier in ieder geval een lijstje met wat we de komende tijd van de Amerikanen kunnen verwachten.
Onze buddies bij Jalopnik worden nooit door Chrysler uitgenodigd naar persevenementen en vallen daarom ook niet onder een embargo, waar ze dankbaar gebruik van maken door deze informatie eerder dan alle anderen te onthullen.
Op de Detroit Auto Show in januari krijgen we een elektrische Jeep te zien, de Patriot EV. In Chicago staat de volgende generatie pickups. Ja, ook die moeten nog steeds gemaakt worden, want de benzineprijs staat weer laag en de F-150 gaat alweer als warme broodjes.
De New York Auto Show in april dan: daar kunnen we de nieuwe Grand Cherokee verwachten. Hij schijnt er lekker uit te zien, 3500 kg te mogen trekken en uitgerust te zijn met een aluminium vooras en banden met lage rolweerstand.
De nieuwe Chrysler 300C en Dodge Charger staan op stapel voor modeljaar 2011. Van de interieurs schijnt veel werk gemaakt te zijn. Retro is en blijft het toverwoord. Ook kregen de journalisten een slordig afgewerkt model van de nieuwe Dodge Durango te zien, en een nieuwe optie waarmee je vanuit de auto kunt internetten, compleet met streaming internet radio en liedjes taggen.
Allemaal mooie plannen, maarre jongens Kleine autos? Je weet wel, die dingen die zelfs in Amerika steeds populairder worden?