Inhoud blog
  • 500pk
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • wrecked cars
  • minitruckers
  • hummer2rent
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Startpagina !
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trucks en Hummers

    31-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onlangs meldden we dat de nieuwe topman van Hummer heeft gezegd dat hij ‘op termijn’ wil stoppen met de grote H1. Hij laat er geen gras over groeien: in juni rolt de laatste van deze mastodonten van de band.
     
    Hummer begon in 1992 met de H1, een civiele versie van het legervoertuig dat beroemd werd door de Golfoorlog. Voor modeljaar 2006 wijzigde Hummer de H1 nog door hem te voorzien van een 6,6-liter V8 diesel. De verkopen trokken door deze verbetering echter niet aan.
    Van januari tot en met april verkocht Hummer 98 H1’s. In de zelfde periode van het vorige jaar waren dat er 104. Reden voor topman Walsh om al volgende maand te stoppen met de oer-Hummer. De jaarverkoop was bleef in 2005 steken op 374 stuks. In 2004 waren dat er 447.
    De auto wordt geproduceerd in Mishawaka in de staat Indiana. De werknemers die zich bezighouden met de productie van de H1 gaan vanaf juli weer militaire voertuigen maken.
    Met het verdwijnen houdt Hummer alleen de H2 en H3 in het programma. Er wordt inmiddels gefluisterd dat er ook een H4 op stapel staat. Deze is nog wat kleiner dan de H3 en concurreert bijvoorbeeld met de Jeep Wrangler. Dat model staat voor volgend jaar of 2008 op het programma

    31-05-2006 om 16:00 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hummer overweegt de grote H1 uit productie te nemen. Het grootste model, dat zijn carrière als legervoertuig begon, verkoopt nauwelijks meer.
     
    Het merk Hummer dankt zijn bestaan aan de enorme H1. In 1992 werd het legervoertuig door een grote vraag onder Amerikaanse burgers – en met name Arnold Schwarzenegger – in productie genomen. In 2002 kwam Hummer onder de vleugels van General Motors. De grootste Hummer is in Nederland nooit officieel geleverd, maar via de grijze import zijn enkele exemplaren bij ons terechtgekomen.
    De nieuwe topman van Hummer, Martin Walsh, heeft in de Amerikaanse pers gezegd dat hij overweegt de productie van de H1 te stoppen. “De H2 zal op den duur de functie van vlaggenschip van het merk overnemen.” Voorlopig vindt hij de H1 nog belangrijk voor het imago van het merk. Wanneer de H1 verdwijnt is dus nog niet duidelijk, maar de voortekenen zijn niet best.
    Per jaar verkoopt Hummer nog zo’n vierhonderd exemplaren van de H1. De prijs van 140.000 dollar, een gemiddeld verbruik van 1:4,2 en de record-benzineprijs van zo’n drie dollar per gallon, dreigen de H1 de das om te doen. Na het orkaangeweld in de VS van vorig jaar en de daaropvolgende stijgende benzineprijzen, zag Hummer de verkopen van H1 met 16 procent dalen, van de kleinere H2 werd zelfs 30 procent minder verkocht.
    Vorig jaar werd van de H1 nog een snellere Alpha-versie gepresenteerd. Verder zijn aan de H1 gedurende zijn levenscyclus nauwelijks veranderingen geweest. Voorlopig worden Hummer-dealers nog verplicht één exemplaar per jaar af te nemen.

    31-05-2006 om 15:59 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Groot, onpraktisch lomp en vierkant, zomaar een paar termen die menigeen opnoemt wanneer je de naam Hummer roept. Het merk is ontstaan ten tijde van de Golfoorlog. In opdracht van het Amerikaanse leger werd een voertuig ontwikkeld dat zich in de bloedhete woestijn te allen tijde moest kunnen redden. De Humvee werd later als burgeruitvoering onder de naam H1 op de markt gebracht. Het succes van Hummer kwam pas echt toen de H2 werd gepresenteerd. De auto was een stuk kleiner, bood fatsoenlijk comfort en is een ster in het terrein. Recent presenteerde Hummer de H3. In vergelijking met zijn beide broers een ‘kleintje’ maar voor Europese begrippen nog steeds een enorme auto.

    Imposant
    De H3 meet 4,47 m in lengte, 1,90 m in de breedte en is niet minder dan 1,87 meter hoog. Daarmee is het nog steeds een van de grotere SUV’s die in ons land rondrijdt. Belangrijk bij de ontwikkeling van de H3 was dat alle kenmerken van een Hummer ook in deze ´baby-Hummer´ te vinden zouden zijn. Neem bijvoorbeeld de imposante chromen grille, de enorme wielkasten en de vooral vierkant vormgegeven carrosserie. Maar ook de hoge motorkap en bijna rechtopstaande voorruit zijn typerend voor het merk. Het zorgt voor veel aandacht op de weg. Medeweggebruikers halen vreemde toeren uit om maar even naast ons te kunnen rijden. En ook voetgangers en fietsers kijken nog een keer extra achterom. Zodra je even ergens parkeert, heb je binnen korte tijd de aandacht getrokken en verzamelen vele nieuwsgierige mensen zich rondom de H3.

    Vijfcilinder
    Het starten van de motor ontaard in een kleine teleurstelling. Je verwacht een enorme achtcilinder tot leven te wekken, maar de H3 moet het met vijf cilinders stellen. Met de enorme pook, die doet denken aan de gashendel in een vliegtuig, wordt de D van de automaat gekozen. Langzaam komt het 2.200 kg zware apparaat in beweging. Bij het nemen van de eerste bocht valt op dat de H3 opvallend licht stuurt. En dan hebben we vrij baan om de motor even aan het werk te zetten. De motor begint te brullen en laat op een indrukwekkende manier van zich horen. Met voelbare schokken werkt de automaat door de vier versnellingen. Van verfijning is geen sprake, maar dat is juist wat een Hummer zo bijzonder maakt.

    Wegligging allerminst slecht
    Ondanks zijn gewicht van 2.200 kg is de 220 pk sterke vijfcilinder in staat om de H3 in 12 seconden naar 100 km/h te sleuren. Zijn topsnelheid is abrupt begrensd op 160 km/h. Eerlijk gezegd maar goed ook, want op hoge snelheid voelt de H3 weinig zeker aan. Je hebt veel last van zijwind en de relatief kleine schijfremmen hebben moeite om de zware H3 af te remmen.
    Dat je van een H3 geen superieure prestaties mag verwachten lijkt ons duidelijk. Toch is zijn wegligging allerminst slecht. De H3 is veel harder geveerd dan je van een gemiddelde Amerikaan zou verwachten. Wanneer je met normale snelheden door de bochten gaat helt de carrosserie uiteraard over, maar het is niet hinderlijk. En ook het stuurwiel geeft de commando’s vrij direct door aan de voorwielen.

    Terreinrijden
    Dat de Hummer oorspronkelijk ontwikkeld is om in mul zand uit de voeten te kunnen, heeft ook deze H3 meegekregen. De bladveren achter dragen hun steentje bij aan de goede terreinwaardigheid. Dankzij de enorme bodemvrijheid is geen bult te steil en kun je met gemak door diepe sporen rijden. In mul zand kan de H3 dan ook prima zijn weg vinden. Toen we door de bossen reden en een modderpad namen, kreeg de H3 echter enige moeite. Vanuit stilstand uit de modder weer wegkomen was dan ook nauwelijks te doen. De gemonteerde wegbanden hadden te weinig grip om de H3 snel te bevrijden.  

    Interieur
    Door zijn forse buitenmaten verwacht je een zee aan ruimte in het interieur. Maar met een lengte van meer dan 1.85 m zit je al snel met je kruin tegen het dak. Aan beenruimte echter geen gebrek. En ook de bewegingsvrijheid in de breedte is fors. De enorme en tevens zware achterklep biedt ruim toegang tot de bagageruimte. Praktisch is de toegang niet, want je moet hoog tillen om de wekelijks boodschappen in te laden.

    Prijs en uitrusting
    Hummer levert de H3 in drie uitrustingsniveau´s te noemen; Comfort, Advantage en Executive. De prijzen beginnen bij net geen 55 mille voor de Comfort. De standaarduitrusting van dit model bestaat uit onder meer centrale deurvergrendeling op afstandsbediening, cruise control, radio/cd-speler, airco en lichtmetalen wielen. Wij reden de Executive-uitvoering voorzien van opties als metallic lak, glazen schuifdak en een automaat. Onze testauto staat voor ruim € 76.500,- in de prijslijsten.

    Conclusie
    Je kunt uren vertellen en pagina’s volschrijven over de H3. Puur rationeel gezien zou je niet snel tot aanschaf overgaan. Hij is te groot voor een gemiddeld parkeervak, veel te duur in de wegenbelasting en het inladen van de boodschappen behoeft bijna een huishoudtrapje. En wat te denken van de afwerking, de onlogische ergonomie en dan niet te spreken over het brandstofverbruik. Maar wat maakt dat allemaal uit? Een Hummer koop je puur op emotie. Om zijn stoere en krachtige uitstraling. En om het machtige gevoel dat je krijgt wanneer je in de H3 rijdt. Als je een auto voor ´erbij´ wilt aanschaffen, dan is de H3 geweldig speelgoed, kortom een auto like nothing else!

    30-04-2006 om 16:25 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    11-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De uit de kluiten gewassen Hummer H2 is een terreinmastodont pur sang. Zijn voorganger, de Hummer H1, was gebaseerd op de HumVee, een legervoertuig dat onder andere gebruikt werd tijdens de Golfoorlog omdat dit ‘beest’ echt overal kan komen. De H1 was nogal Spartaans van opzet vanwege zijn stamboom. De H2 gaat wat dit betreft iets geciviliseerder door het leven. Maar indrukwekkend blijft het.

    De Hummer H2 is namelijk 4 meter 75 lang en ruim 2 meter hoog en breed. En dat dit monster een echte terreinbeul is, zal niemand verbazen. Er zijn maar liefst 7 verschillende mogelijkheden om de aandrijving zo te programmeren, dat je je uit vrijwel iedere moeilijke situatie kunt redden.

    Toch is hij niet gespeend van enige luxe. Zo heeft ie standaard o.a. climate control, 6 twaalfvolt aansluitingen, een Bose audio-installatie met 9 speakers en waterdichte deuren. Extra’s zijn o.a. een schuifdak, luchtvering en lederen bekleding.

    Maar waar het echt om gaat, is zijn imposante motor. De zesliter achtcilinder legt maar liefst 320 pk’s op de weg. Of in het terrein zo u wilt. Opvallend is wel dat de topsnelheid niet boven de 180 km/u uitkomt. Overigens nog een aardige snelheid voor deze vorstelijk bemeten auto. De echte kracht zit ‘m dan ook onderin. In het terrein, op lage snelheid dus, kruipt hij dankzij zijn maximum koppel van 490 Nm overal doorheen. Ook van nul naar 100 rijden doet ie behoorlijk snel: in slechts 10 seconden.

    Wie een H2 wil aanschaffen, moet wel behoorlijk in de buidel tasten. De aanschafprijs bedraagt namelijk zo’n 100.000 euro en ook om hem rijdende te houden moet er aardig wat geld bij. Hij lust namelijk elke 6 kilometer wel een litertje benzine.

    11-03-2006 om 00:00 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    10-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.500pk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen kerel die iets op de motor heeft geplaatst en heeft nu 500 pk  en verbruikt ook meer

    10-03-2006 om 22:46 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.volledig uitgebrand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze foto hebben ze gevonden ergens in amerika

    10-03-2006 om 22:44 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alle 3 de hummers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit zijn er maar 3 . Je hebt ook de Humvee(leger), H1, H2 SUV, H2 SUT, H3 SUV, H3T. Dat zijn ze allemaal.

    10-03-2006 om 22:26 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.700 pk voor de sheriff zijn Hummer

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door dieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)

    Archief per week
  • 29/05-04/06 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 26/09-02/10 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !





    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs