Foto
Inhoud blog
  • Op zoek naar coachdirk?
  • IM Lanzarote 2018
  • Ironman Vichy
  • 70.3 Lanzarote
  • Embrun 2016 - Hot - Hotter - Hottest
  • Voorbeschouwing Embrunman 2016
  • Wedstrijdverslag Hawaii 2015
  • IM Lanzarote 2015
  • Wedstrijdverslag IM Lanzarote 2014
  • Voorbeschouwing IM Lanzarote 2014
  • Wedstrijdverslag IM Lanzarote
  • Voorbeschouwing IM Lanzarote 2013
  • wedstrijdverslag roth 2012
  • overzicht trainingen 01/11/2011 - 19/05/2012
  • wedstrijdverslag IM Lanzarote
  • specifieke periode III - week 23-27
  • Specifieke periode II Lanza week 17-22
  • specifieke periode I Lanza
  • tussenevaluatie na eindejaarscorrida Leuven
  • marathon Eindhoven
    Mijn favorieten
  • Machel triatlon team
  • Atletiekclub ACKO
  • Blog Machels Triatlon Team
  • 3 athlon.be
  • triathlon links belgie
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn sportbelevingswereld

    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watervliet jogging 27km
    Ik heb 2 dagen nodig gehad om even alles rustig te laten zinken en de juiste conclusies te trekken.
    Bedoeling was zaterdag om aan 15.0 km/h en hartslag liefst rond de 150-155 te starten en zo de volledige afstand te lopen. 10-15 slagen onder de 4mmmol hi en zo een doorgedreven tempotraining te doen waarin op tijd gegeten en gedronken werd net zoals in de langere wedstrijden.Een "ballonvergrotende" training dus...

    Na een trainingsblok van 3 weken met gemiddeld 16h30 trainingsarbeid is dit, ook door andere omstandigheden als vorig jaar, iets anders uitgedraaid.

    Na de start 13 km windop en al na 500m zat ik in een derde groep van een man of 15. Geen meter kop doen, volgen, tempo 4'10"-4'20" en hartslag 158-163. Voelde vlot aan maar de hartslag was te hoog. Achter ons minstens 50m zonder een kat te zien, dus lossen was geen optie. Dat ging trager lopen worden met een hogere inspanning. Dan maar volgen en zien hoelang dit goed gaat... Keerpunt na 13km en nog steeds tempo 4'10-4'15". Dit gaat trager dan verleden jaar doch ik zit in ongeveer dezelfde positie. Windmee en de groep spat uiteen. Ik hou me nog 2km rustig maar als er nen ambetanterik die al heel de heenreis op mijn zenuwen werkte ook demareert volg ik hem op een 20 tal meter. Met als idee "als jij sterft dan pak ik u" Beetje tegen mijn zachtaardige natuur in maar ja, t'was echt nen arogante gast. 500 m  verder is het al van dat. Toch duurt het nog een 500m eer ik hem te stekken heb. Drietal kilometer aan 4'05"-4'10" maar dan beginnen de benen al wat zwaar aan te voelen. Tot kilometer 23 nog tempo onder de 4'20" gehouden maar dan ging het minder. Ach nog 4 km, de oorspronkelijke bedoeling is allang naar de z*k dus dan maar er een mentale training van maken: hartslag gelijk houden op 155-158 en zien hoe goed we kunnen afzien. Iedereen die dit al meegemaakt heeft weet hoe dit aanvoelt...   .1 ding had ik me voorgenomen: als "hij" me terug inhaalt ga ik mee. 5 man hebben me terug ingehaald maar "hij" was er niet bij. De laatste kilometers ging het tempo van 4'20" naa 4'34" max. Valt eigenlijk nog mee... Als 42 ste over de meet in 1h55 van de 281 deelnemers met een avg van 4'15" en 14.0 per uur. Gene vette.

    Achteraf gezien: vorig jaar was ik 34 ste met 1h48. Indien ik dit jaar die tijd had gelopen was ik 15de-16de. Dus toch iets andere omstandigheden. Ik heb er dan wel geen ballonvergrotende training van gemaakt, eerder een "karaktertraining". En in de gesprekken voor en na met de ploegmaten weer een theorie besproken. Die van het verval in de afsluitende marathon in de triathlon. Ik heb er al mijn persoonlijke ervaringen en gemeten vervallen bijgehaald om deze in de taktiek van dit jaar te steken. Misschien het belangrijkste voor de toekomst? Time will tell. Volgende afspraak furaloop. Het is nu te vroeg om daar al iets van te zeggen. Eerst een rustweekje en nog veeeeel trainen.
    Ik probeer hier nog een grafiekje onder te krijgen.

    cy

    Dirk


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)




    Over mijzelf
    Ik ben Dirk Logghe
    Ik ben een man en woon in Kortenberg () en mijn beroep is Administrator.
    Ik ben geboren op 17/12/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Triathlon.
    bedoeling van deze blog: verzameling van mijn sportverslagjes door de jaren heen.

    Wedstrijdkalender 2018


    07/05: clubkampioenschap 1/4 triathlon
    26/05: IM Lanzarote
    08/09: 1/2 triathlon Knokke

    Tussendoor meedoen loopcriterium http://runningmate.be/events.html



    Op zoek naar Coachdirk?  

    https://www.coachdirk.com


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs