Inhoud blog
  • vrijdag 26 oktober
  • donderdag 25 oktober
  • donderdag 25 oktober
  • woensdag 24 oktober
  • dinsdag 23 oktober
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Welkom op mijn blog over het werkplekleren bij Mape NV!
    werkplekleren
    werkplekleren
    26-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 26 oktober
    Hallo 
    Amai de tijd gaat vooruit, vandaag de laatste dag al. Met een dubbel gevoel liep ik deze morgen door de deur van Mape, ja het is vakantie ik ben blij maar toch vond ik dit een hele toffe en boeiende week en deze is nu al ten einde. Ook het personeel was er kei vriendelijk en er werd soms wel is een grapje gemaakt, het kon natuurlijk niet altijd over werk gaan. Als eerste zijn we vandaag gestart met de mails te controleren, zo waren er uitzonderlijk weinig vandaag. Daarna hebben we de werkbonnen verwerkt en heb ik deze bezorgd aan de juiste persoon samen met de pakketjes en brieven die we moesten aftekenen tijdens we met de werkbonnen aan het werk waren. Iets voor 12 uur ben ik voor de laatste keer op pad geweest om zeker te zijn dat ik alle nodige informatie heb voor mijn Gip-taken te kunnen voorbereiden. Zo ging ik langs bij mevrouw Van Leuven die me wat meer uitleg kon geven hoe het zit met de aandelen van het bedrijf en het bestuur, ook mevrouw Cayman heeft me enorm geholpen, ik kreeg namelijk een plattegrond van haar en alle documenten die ik nodig had met wat uitleg erbij. Ik kon ook telkens bij haar of mevrouw Meerman terecht voor uitleg op elke vraag die ik had over de werking van het bedrijf of iets dat ik aan het doen was. Dankzij hun ben ik aan documenten kunnen geraken, behalve het interview dat heb ik nog niet kunnen doen omdat mevrouw Van Buggenhout in het buitenland zit. Dit zal ik dus volgende week in orde brengen. 

    Eens ik alles had ben ik begonnen aan een taak die mevrouw Cayman me had opgegeven. Deze taak bestond uit de inventarisatie van de machines opnieuw te klasseren en op orde te steken met de constructiekaart, verslag voor indienststelling en EG-verklaring erbij als bewijs dat de machines in orde zijn en mogen gebruikt worden. Om 15u.30 zijn Ben en ik nog eens door het hele gebouw geweest om foto’s te kunnen nemen voor de Gip-taak van engels. Dan was het al bijna tijd om naar huis te gaan en heb ik nog een kleine attentie gegeven voor de gastvrijheid in het bedrijf en alle hulp van iedereen. Het was een ongelofelijk leerrijke week! Tibo Rauwens

    26-10-2018 om 19:24 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 25 oktober
    Hallo, voorlaatste dag vandaag, we zijn er weer eens ingevlogen door de mails te controleren. Nadien werd ik geroepen door mevrouw Boost die me kwam vertellen dat de prijslijsten zijn toegekomen voor in de nieuwe catalogussen van de badkamermeubels die ik afgelopen dinsdag gemaakt heb. Ze had me gevraagd of ik deze prijslijsten bij de juiste meubels in de catalogussen kon stoppen. Daar heb ik heel de voormiddag aan gewerkt. Tijdens dat ik met de catalogussen bezig was, heb ik wat informatie gevraagd aan mevrouw Van Leuven voor mijn Gip taken, zij zit in de sector boekhouden/personeel. In de namiddag heb ik verder gewerkt aan de catalogussen en daarna heb ik nog even voor mijn Gip taken mogen werken. Rond 13u.30 werd me uitgelegd hoe Proteus werkt, dit is een soort software programma dat Mape gebruikt om onder andere de boekhouding te doen of de codes van de verschillende badkamermeubels bij te houden. Je kan er ook de afleveringsnota’s in maken. Na de uitleg mocht ik het eens proberen en ik kon direct goed overweg met dit programma. Ik werd namelijk gevraagd alle codes van de badkamermeubels te controleren en de foutieve te wijzigen aan de hand van de catalogus net zoals ik de prijs heb moeten controleren en soms wijzigen naar de nieuwe prijs. Dus dit sloot kei goed aan bij het werk van in de voormiddag. Ik weet nu bv. hoe de codes zijn samengesteld zijn: de eerste 5 karakters staan voor het ordernummer, daarna komt de kleurcode en als laatste staat er hoe het meubel gevormd is dit kan ofwel naar links gericht zijn ofwel naar rechts of het kan ook gewoon naar voor gericht zijn. Dit heeft twee uur geduurd omdat dit ongeveer 2400 codes waren. Zoals je kunt zien ben ik hevig aan het zoeken (zie foto). 
    Na al die codes gecontroleerd te hebben was het tijd voor wat anders en hebben mevrouw Meerman en ik de werkbonnen voor morgen opgesteld. In het laatste halfuur voor ik naar huis mocht heeft ze me nog geleerd hoe je afleveringsnota’s voor de levering van de badkamermeubels moet maken in Proteus (dit wordt enkel gebruikt voor de badkamermeubels maar men werkt eraan om dit in de toekomst ook met de keukens te doen). Morgen ben ik er weer met een bericht over mijn laatste dag van het werkplekleren. Tibo Rauwens

    25-10-2018 om 19:59 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 25 oktober
    Hallo, voorlaatste dag vandaag, we zijn er weer eens ingevlogen door de mails te controleren. Nadien werd ik geroepen door mevrouw Boost die me kwam vertellen dat de prijslijsten zijn toegekomen voor in de nieuwe catalogussen van de badkamermeubels die ik afgelopen dinsdag gemaakt heb. Ze had me gevraagd of ik deze prijslijsten bij de juiste meubels in de catalogussen kon stoppen. Daar heb ik heel de voormiddag aan gewerkt. Tijdens dat ik met de catalogussen bezig was, heb ik wat informatie gevraagd aan mevrouw Van Leuven voor mijn Gip taken, zij zit in de sector boekhouden/personeel. In de namiddag heb ik verder gewerkt aan de catalogussen en daarna heb ik nog even voor mijn Gip taken mogen werken. Rond 13u.30 werd me uitgelegd hoe Proteus werkt, dit is een soort software programma dat Mape gebruikt om onder andere de boekhouding te doen of de codes van de verschillende badkamermeubels bij te houden. Je kan er ook de afleveringsnota’s in maken. Na de uitleg mocht ik het eens proberen en ik kon direct goed overweg met dit programma. Ik werd namelijk gevraagd alle codes van de badkamermeubels te controleren en de foutieve te wijzigen aan de hand van de catalogus net zoals ik de prijs heb moeten controleren en soms wijzigen naar de nieuwe prijs. Dus dit sloot kei goed aan bij het werk van in de voormiddag. Ik weet nu bv. hoe de codes zijn samengesteld zijn: de eerste 5 karakters staan voor het ordernummer, daarna komt de kleurcode en als laatste staat er hoe het meubel gevormd is dit kan ofwel naar links gericht zijn ofwel naar rechts of het kan ook gewoon naar voor gericht zijn. Dit heeft twee uur geduurd omdat dit ongeveer 2400 codes waren. Zoals je kunt zien ben ik hevig aan het zoeken (zie foto). 
    Na al die codes gecontroleerd te hebben was het tijd voor wat anders en hebben mevrouw Meerman en ik de werkbonnen voor morgen opgesteld. In het laatste halfuur voor ik naar huis mocht heeft ze me nog geleerd hoe je afleveringsnota’s voor de levering van de badkamermeubels moet maken in Proteus (dit wordt enkel gebruikt voor de badkamermeubels maar men werkt eraan om dit in de toekomst ook met de keukens te doen). Morgen ben ik er weer met een bericht over mijn laatste dag van het werkplekleren. Tibo Rauwens

    25-10-2018 om 00:00 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 24 oktober
    Hallo, dag 3 zijn mevrouw Meerman en ik van start gegaan met de mails na te kijken zoals de voorbije week. Nadien heb ik mogen meekijken hoe ze de CAW heeft ingevuld. Dan was het al snel 10 uur en heb ik haar mogen helpen met de werknemers die stempelen in te geven op de site van de RVA. Hierbij heb ik telkens de documenten op naam mogen afdrukken. Omdat ik hier maar tot 12 uur ben zijn we al vroeg begonnen om de werkbonnen op te maken. 
    Dit hield in dat ik in een word-document een werkbon waar we gisteren aan gewerkt hebben moest kopiëren en dan plakken op een lege pagina om dan van hieruit nieuwe werkbonnen te maken met de juiste gegevens voor morgen. Deze heb ik één voor één juist ingevuld en afgedrukt zodat ik ze bij de juiste persoon kon leveren en de originele geheel bij mevrouw Deprez kon bezorgen. 

    Dit was natuurlijk een halve dag voor mij dus was ik al snel bij de laatste taak van vandaag beland: dossiers classeren aan de hand van het alfabet door kijken naar de eerste letter van de klant zijn/haar naam en deze per categorie op de juiste volgorde steken. Je vraagt je waarschijnlijk af wat ik met ‘de juiste categorie’ bedoel? Er waren namelijk drie categorieën dossiers: nazorg, werkbonnen en bestellingen van de badkamermeubels. Eens de dossiers bij de juiste categorie gesorteerd waren heb ik deze uiteindelijk in de juiste mappen gestoken op volgorde via het alfabet en de mappen terug op hun plaats gezet. Wanneer ik hiermee klaar was had ik nog maar vier minuten over voor ik naar huis mocht en het had geen zin meer om nog aan iets te beginnen. In die tussentijd heb ik mijn blog getoond aan mevrouw Meerman en mevrouw Cayman (mevrouw Cayman werkt als preventieadviseur en zit in dezelfde ruimte als mevrouw Meerman en ik). Ze waren aangenaam verrast door het zien van mijn positieve berichten op de blog. Ongelooflijk dat het morgen al de vierde dag van het werkplekleren is, tot dan. Tibo Rauwens

    24-10-2018 om 18:47 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 23 oktober
    Hallo
    Met iets minder energie dan gisteren kwam ik vandaag om 7u.58 aan bij Mape. Daar werd ik begroet door mijn tijdelijke collega’s en mijn mentor mevrouw Meerman zoals gisteren zijn we begonnen met de mails te contoleren. Nadien werd ik gevraagd door mevrouw Boost om haar te helpen met een taak zodat zij zich kon focussen op belangrijkere zaken. Deze taak hield in dat ik de nieuwe catalogussen in elkaar moest steken, dit heeft de hele voormiddag geduurd omdat het een groot aantal was en de folders in de catalogus per categorie gesorteerd moesten zitten. Door deze bezigheid was het snel weer middag. Na de middag mocht ik terug bij mevrouw Meerman zitten waar ze me de diverse nazorg en werkbonnen liet inschrijven in de orderlijst. Tijdens dat ik dit aan het doen was kwam mevrouw De Medts eens langs om te kijken of alles goed verliep op de tweede dag van het werkplekleren. Eens ik klaar was met de inschrijvingen in de orderlijst mocht ik de werkbonnen verwerken die waren binnengekomen, het was al 16u.30 wanneer dit klaar was. Deze documenten ben ik dan gaan kopiëren en telkens het originele in mevrouw Deprez haar vakje gaan leggen en de kopieën bij de juiste personen gebracht, dit vond ik nog tof om te doen zo had ik ook eens wat beweging. Als laatste heb ik zoals gisteren de documenten voor de plaatsers en de leveringen van morgen opgemaakt. Dan zat de dag er alweer op! Tibo Rauwens

    23-10-2018 om 20:12 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 22 oktober
    Hallo Vandaag ben ik gestart bij Mape te Aaigem. Ik was een beetje te vroeg en ik moest 10 min wachten tot mijn mentor er was. Ik heb mij voorgesteld aan de werknemers van het bedrijf. Daarna hebben ik en mijn mentor Els Meerman doorgenomen wat er van mij verwacht werd. Zoals elke werkdag begon zij met haar mails te controleren en die dan naar de juiste collega’s door te mailen. Ik ben dan begonnen met de werkbonnen van de vorige werkdag te verwerken dit is een controle om te zien of alles goed is geleverd en geplaatst. Iets voor de middagpauze zijn we begonnen met de documenten van de chauffeur op te maken voor de leveringen en plaatsingen van de volgende dag: zowel voor de zelfstandige in onderaanneming als de eigen chauffeur, zodat ze weten waar en wat ze ergens moeten leveren en plaatsen. Met die documenten hebben we na een pauze van 1 uur verder gewerkt. Rond 14 uur heeft mevrouw Meerman mij geleerd hoe ik etiketten moet maken en afdrukken aan de hand van een machine, dit verliep vrij vlot. De dag vloog voorbij en ik had nog één resterend ding te doen voordat ik nog een rondleiding door het hele bedrijf ging krijgen en dat was de orderlijst bijwerken. Nadat dat gedaan was kreeg ik een aangename rondleiding met uitleg over de vernieuwde machine’s en de werking van het bedrijf. Het was een zeer leerrijke dag vandaag. Tibo Rauwens

    22-10-2018 om 20:02 geschreven door Tibo Rauwens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 22/10-28/10 2018

    Foto


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs