Het zijn onrustige tijden, nu de wereld wordt geconfronteerd met het coronavirus. We beseffen nu meer dan ooit hoe belangrijk het is om bereikbaar te zijn en vooral… te blijven. Toegankelijkheid, zowel face-to-face contact als digitaal, was vanzelfsprekend maar dat is helaas niet meer het geval.
De veiligheid van de mensen staat natuurlijk voorop: daarom hebben veel kantoren en winkels hun fysieke deuren gesloten. In veel gevallen worden werknemers gevraagd thuis te werken. Maar wat betekent dit voor de bereikbaarheid en efficiëntie van uw organisatie? Kunnen uw medewerkers effectief en efficiënt vanuit huis werken? Zijn ze bereikbaar voor uw klanten en voor u? Hieronder enkele tips & tricks die kunnen helpen bij remote werk!
-
Houd steeds contact met uw werknemers
Zonder in levende lijve aanwezig te zijn op kantoor worden leden van het team misschien over het hoofd gezien tijdens specifieke updates over het team of specifieke projecten. Ze missen vaak ook de ongedwongen praatjes in de coffee corner, tijdens de lunch of teambuildings. Alhoewel er verscheidene technologieën zijn, is samenwerking en communicatie nog vaak een grote valkuil voor mensen die thuis werken. Plan daarom geregeld een videocall of een telefoontje in om voldoende contact te hebben met deze personen. Zo maakt u ook tijd om af en toe een informeel gesprek te hebben.
-
Toon af en toe appreciatie
Werknemers krijgen, net zoals op kantoor, graag waardering voor hun bijdragen. Daarom kunt u ervoor zorgen dat zij voldoende erkenning krijgen in het bijzijn van andere teamleden. Uw dankbaarheid tonen, zal ervoor zorgen dat ze zich geapprecieerd voelen.
-
Maak gebruik van ContactCenter4All
Een praktische tip waarmee u enorm geholpen zal worden. Met Skype voor Business en Microsoft Teams kan een werkplek op afstand zeer snel worden opgezet. U en uw medewerkers zijn gemakkelijk bereikbaar en kunnen de meeste taken op van op afstand uitvoeren. Maar organisaties die volledig op afstand, efficiënt en toegankelijk willen of moeten werken, hebben meer nodig dan dat. En ContactCenter4All kan u daarbij helpen…
|