Verhalen en ideëen
Inhoud blog
  • Hoofdstuk 4: De Ziener
  • Hoofdstuk 3: De Stroom
  • Hoofdstuk 2: Ochtendceremonie
  • Hoofdstuk 1: Creatoren
  • De alziende
  • Boredom
  • The monster and the angel: eerste scène in script
  • Contrast
  • The Dormant
  • CyberSoul: De kracht van Cyber
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • CyberSoul (2)
  • Het monster en de engel (3)
  • Info (6)
  • One day of paradise (1)
  • The Black War (1)
  • The world of Halt (1)
  • World of Intesia (0)
  • 14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.King of Land and War(temporary)
    Titel is nog tijdelijk, sinds ik echt niet goed ben in titels... Dit verhaal valt onder het fantasie genre. Zoals je hieronder kan lezen, gaat het verhaal over oorlog(ik heb echt wel iets met oorlog precies :p) en goden. Het hoofdpersonage is een anti-held.

    De machtige koning, Anthor Seval, is aan de macht gekomen in het land van Kensil. Hij leidt een meedogenloze oorlog voor wereld overheersing met een kolossaal leger onder zijn bevel. Een van zijn beste Holy Generals, Centur Savan, volgt zijn bevelen zonder twijfel.

    Maar wanneer Centur te horen krijgt dat het einde van de oorlog ook het einde van de wereld zou betekenen, creëert hij zijn eigen weg. Om zo niet alleen zijn koning te stoppen, maar ook de Kensiliaanse goden, die met de mensheid speelt al waren het pionnen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    Tags:Fantasie, Mythologie
    14-03-2009, 17:15 geschreven door StoryTeller  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CyberSoul
    Weer een verhaal, deze keer een combinatie van science-fiction en fantasie. De reden dat ik dit verhaal wel goed vond, was omdat het een heel onverwachte plottwist heeft.

    In de wereld van Coria, vechten de Sentillen en Antillen een eindeloze oorlog. Einer is één van de Sentilse kindsoldaten die worden gedwongen te vechten voor hun land. Hij leert de verschrikkingen van de oorlog kennen wanneer zijn beste vriend en vele anderen voor zijn ogen vermoord worden. Wanneer hij zelf zijn rechter arm verliest en op het punt staat ook zijn leven kwijt te geraken, ontwaakt in hem de kracht van de Cyber.

    Zijn arm wordt op mysterieuze wijze hersteld en hij krijgt krachten die logica te boven gaan. Hij krijgt vreemde dromen van een plaats waar hij nooit geweest is. Een lange gang met capsules, die allemaal gevuld zijn met mensen.

    Wanneer deze dromen de werkelijkheid tegenspreken en er vreemde dingen gebeuren door de energie van Cyber, komt Einer uit op de vraag.

    Wat is er echt de werkelijkheid?






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:CyberSoul
    14-03-2009, 00:00 geschreven door StoryTeller  
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Black War
    Een korte inhoud voor een verhaal, deze keer met titel ^^. Ik heb tamelijk goede vooruitzichten voor dit verhaal. Het vertelt het verhaal van vijf kinderen die een oorlog meemaken. Soms vrienden, soms vijanden. Het lot zoals ik het in het verhaal ga gebruiken, zal heel belangrijk zijn.

    The Gray War. Een oorlog die heel de wereld deed beven. Wanneer er uiteindelijk een einde aan kwam, begonnen de jaren van heropbouw. Er werd een wereld decreet van de vrede opgesteld en de aarde herstelde zich.  Het is nu 100 jaar geleden en er rust nog steeds vrede.

    Maar geschiedenis wordt vergeten en dezelfde fouten worden snel opnieuw gemaakt. Wanneer geschiedenis maar een simpele tekst in een boek is geworden in plaats van een pijnlijke herinnering. Dan zullen er steeds nieuwe generaties met macht de wereld proberen te veranderen.

    Een nieuwe Gray War staat op het punt te beginnen. En het lot van vijf kinderen uit het dorp van Eastling staat op het punt voor altijd te veranderen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    Categorie:The Black War
    Tags:Oorlog, Drama
    11-03-2009, 17:09 geschreven door StoryTeller  
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The World of Halt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een verhaal. Deze keer is het meer een fantasie verhaal. Het idee kwam vooral van de gibhli films.


    Celt is de zoon van de beroemde klokkenmaker, Vingini. Hij heeft één zeldzame en magische klok, de Ban.
     De Ban is een klok die nooit stopt met tikken. Vreemd genoeg ontdekt Celt dat zijn vader vermist is en dat de Ban toch gestopt is met tikken.

    Wanneer hij het raadsel van de klok probeert op te lossen, wordt hij meegesleurd in een wereld waar hij alleen maar van had kunnen dromen.
    Een land waar de tijd stilstaat en de bevolking met ijzeren vuist wordt geleid door de dierlijke koninlijkheid.
    Hij wordt al snel onder valse beschuldigingen gearresteerd, maar zijn ze echt zo vals?
    Nu moet Celt zijn vader terugvinden en zijn weg zoeken in deze vreemde wereld.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    Categorie:The world of Halt
    Tags:Fantasie, Summary
    02-03-2009, 19:57 geschreven door StoryTeller  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het monster en de Engel
    Hier is nog een verhaal zonder titel(nu met:p). Het is een tamelijk duister boek. Als ik er een genre op moest plakken zou ik thriller, drama zeggen. Ik schreef origineel al mijn verhalen in het engels. Maar Nederlands is misschien nog altijd iets gemakkelijker om me te verwoorden. Daarom hebben de personages in dit boek ook Engelse namen. Het is het eerste idee voor een boek waar ik achternamen gebruikte om personages te beschrijven.

    Simon Driftwood is een succesvol student aan Albert University. Geliefd door zijn professoren, benijdt door zijn medestudenten. Maar schijn bedriegt.
    In zijn tweede duistere leven is Simon lid van "Theleia", een sekte die streeft naar een perfecte wereld. Daar is hij de kritis, diegene die beslist wie perfect is en wie niet. Diegene die niet voldoen aan zijn wensen worden op gruwelijke wijze vermoord.

    Zijn gestoorde ideologie maakt hem een antisociaal buitenbeentje, maar dit kan hij verstoppen achter het masker van de sociale perfecte student. Zijn perfecte leven wordt verstoord wanneer hij Sara ontmoet, een meisje dat hij als de perfecte vrouw beschouwt. Dit beeld is snel gebroken wanneer ze blind lijkt te zijn. Maar zijn interesse in het meisje groeit wanneer ze door zijn masker blijkt te kunnen zien. Simon die bijna volledig omhult is in duisternis begint een vreemde liefdesrelatie met het meisje.

    Problemen ontstaan snel wanneer de sekte het meisje ontdekt. Simon staat voor een onmogelijke keuze wanneer hij moet kiezen tussen de sekte of Sara.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    Categorie:Het monster en de engel
    Tags:Thriller, drama, summary
    02-03-2009, 00:00 geschreven door StoryTeller  
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste verhaal, Titelloos
    Dit is een verhaal dat ik al eens kort had uitgeschreven. Ik kwam op het idee door aan een stad te denken. Ik had al gewone steden gezien, steden ondersteboven, maar nog geen steden op hun zijkant. Ik combineerde het idee daarna met een ander onuitgewerkt idee en zo kreeg ik dit verhaal.


    12 december 2012, de aarde wordt getroffen door wereldrampen. 70% van de wereldbevolking  wordt uitgeroeid door een super vloedgolf. Deze dag later bekend als de dag van het einde werd een keerpunt in de geschiedenis van de mens.

    Maart 2030. De wereldrampen blijven nog steeds actief. Om dit tegen te werken, bestaan er nu FWs, Floodwalls die de krachtige tsunamis tegenhouden,  en een organisatie, AFADCO(Anti-Flood And Disaster Control Organisation). Op de andere zijkant van deze floodwalls zijn er de Sidecities, waar de restanten van de mensheid nu leven.

     Sidecity littleEurope. Johann is een sinker. Iemand die naar de zeebodem duikt en daar zoekt naar waardevolle grondstoffen en materie voor  gebruik in de SideCity. Hij leidt een normaal leven tot hij iets onvergetelijks vindt tijdens het sinken. Wanneer hij kort daarna nog steeds geschokt door zijn ontdekking terugkeert naar littleEurope, wordt hij aangesproken door Joseph. De oude man beweert dat de waarheid een leugen is en dat er zich veel meer afgespeeld heeft op de dag van het einde dan de geschiedenis vertelt. Wat is het verloren geheugen en de AFADCO en wie is Joseph.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    Tags:Sci-Fi, Summary
    01-03-2009, 00:00 geschreven door StoryTeller  
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De blog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hij is nog vrij leeg, maar geleidelijk zal hij vol komen te staan met kleine ideëen en verhalen die, als je er zin in zou hebben :p, kan lezen. Ik zal beginnen met een kleine introductie naar mijn schrijfleven, nog kort als het is.
    Toen ik al in het lager zat, was ik al bezig met schrijven. Primitief als het was, ging het over een mens en een vlieg en het was meer een simpel stripverhaal. Ik herriner me de context niet echt meer, maar het zal niet deftig geweest zijn. Ik denk dat het pas in het middelbaar was dat ik echt begon met schrijven. Ik had de Harry Potter boeken(die die toen al uit waren) gelezen en ik denk dat dat een grote aanzet is geweest om terug actief te gaan schrijven. En zo kwam ik bij mijn eigen fantasieverhaal.
    De wereld van Intesia.
    Ik had die titel natuurlijk niet van in het begin. Ik weet niet meer waar ik bij was begonnen. Het verhaal zou origineel gaan over een groep die rond moest reizen om de wereld te redden. Het klinkt cliché ik weet het:p, maar ik was er in die tijd heel trots op. Ze konden magie gebruiken dankzij de orbs, ballen die magische energie bevatten. Elke orb had zijn eigen thema, zoals een orb van vuur, een orb van oorlog, enz... Het was meer iets voor een spelletje en uiteindelijk liet ik het idee vallen. Het was gedurende die tijd dat ik veel buiten ging spelen om zelf de scenes te spelen. Ik was alleen dus speelde ik alle rollen. :p De eerste naam waar ik op kwam was Oblivius. Hij zou het hoofdpersonage worden van het verhaal. Maar verder had ik er nog niet over nagedacht.

    Gedurende de jaren in het middelbaar, schreef ik vaak scenes uit, maar nooit volledige verhalen. Ik vond het altijd leuk als we iets mochten schrijven voor Engels of Nederlands. Ik kon mijn verbeelding laten gaan en schrijven wat ik wilde. Het was halfweg mijn middelbaar dat ik een tweede verhaal begon. Een verhaal dat nog steeds weinig is uitgewerkt. Het zou gaan over een assassin. Een supersnelle huurmoordenaar. Het was een grote stap weg van het fantasie verhaal, maar veel nadenken deed ik er niet over. Mijn eerste verhaal was ondertussen veel groter geworden. Het hoofdpersonage was niet langer Oblivius, maar Nicolas. Origineel was het gepland dat Nicolas, de eerste magiër zou worden, maar ik vond zijn persoonlijkheid en verhaal zo passend dat ik hem een nieuwe rol gaf als hoofdpersonage. De originele rol zou later gegeven worden aan Intesia, een karakter dat heel belangrijk zou worden in het verhaal.

    Het was in het vijfde middelbaar, dat ik een misschien wel problematische stap onderging. Ik ontdekte anime en manga. Het probleem was dat ik mijn verhalen ineens heel anders inbeelde. Anime en manga bevatten veel actie en onrealistische gevechten. Mijn verbeelding veranderde snel de realistische vechtscenes in iets vergelijkbaar met Dragonball Z. En mijn schrijven veranderde in saaie beschrijvingen van vechtscenes. Ondertussen is het gelukkig al teruggekeerd naar een normalere manier van schrijven.

    Ondertussen zit ik in het hoger en mijn twee verhalen zijn er een stuk of 12 geworden. De meesten heb ik in het kort al opgeschreven. Anderen zitten nog in mijn hoofd.

    Dat was een korte beschrijving tot nu. En nu maak ik een blog zodat er toch een paar dingen niet verlogen gaan.
    Dat was toch al een grote blok voor één post, maar het heeft wel goed gedaan om het te schrijven. Het eerste verhaal zal er snel opstaan.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    Categorie:Info
    Tags:World of Intesia
    28-02-2009, 00:00 geschreven door StoryTeller  
    What Love is to a writer.

    Love is like a pool of inspiration.
    Refreshing the mind with imagination.
    Creating an array of dreams, filled with fantasy.
    Love is a writer's drug.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per week
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 28/09-04/10 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
    Rondvraag / Poll
    Wat is jouw favoriete genre van verhaal in een boek, film, spel?
    Fantasie
    Science Fiction
    Actie
    Thriller
    Romantiek
    Drama
    Komedie
    Horror
    Andere
    Bekijk resultaat


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs